Mark van Bommel

'In zijn tweede seizoen als hoofdtrainer van PSV sneuvelde Mark van Bommel al voor de winterstop. Door tegenvallende resultaten zag de clubleiding zich in december genoodzaakt hem te laten gaan. In aanloop naar het seizoen had Van Bommel nog goede hoop op de komst van twee grote namen.
De trainer wilde Arjen Robben en Franck Ribéry graag aan PSV binden. De twee vleugelspelers hadden er samen vele jaren in dienst van Bayern München opzitten, jaren waarin ze ook samenspeelden met Van Bommel. Het contact leidde echter niet tot een samenwerking.

'Ik wilde Robben en Ribéry naar Eindhoven halen, ja', zegt Van Bommel in een interview met Sport Bild, dat woensdag verschijnt. 'Twee van zulke geroutineerde wereldsterren hadden mijn selectie goed gedaan met hun kwaliteiten en voorbeeldrol.'


Ik deel dit nieuws, maar ik heb er nog even geen oordeel over :maniac:
 
  • Hahaha!
Reactions: IPF
'In zijn tweede seizoen als hoofdtrainer van PSV sneuvelde Mark van Bommel al voor de winterstop. Door tegenvallende resultaten zag de clubleiding zich in december genoodzaakt hem te laten gaan. In aanloop naar het seizoen had Van Bommel nog goede hoop op de komst van twee grote namen.
De trainer wilde Arjen Robben en Franck Ribéry graag aan PSV binden. De twee vleugelspelers hadden er samen vele jaren in dienst van Bayern München opzitten, jaren waarin ze ook samenspeelden met Van Bommel. Het contact leidde echter niet tot een samenwerking.

'Ik wilde Robben en Ribéry naar Eindhoven halen, ja', zegt Van Bommel in een interview met Sport Bild, dat woensdag verschijnt. 'Twee van zulke geroutineerde wereldsterren hadden mijn selectie goed gedaan met hun kwaliteiten en voorbeeldrol.'


Ik deel dit nieuws, maar ik heb er nog even geen oordeel over :maniac:

Ja JDJ haalt liever Bruma deze 15 miljoen hadden we twee jaar beide kunnen verleiden en had dit seizoen geheel andres verlopen. Achteraf.......
 
Tja...

Promes voor 16 miljoen, versus Bruma voor 15 miljoen.

I rest my case....

( Of toch niet? Hoe gemotiveerd zou Promes zijn om naar PSV te komen, bijvoorbeeld?
Hoe zit het met het maximum salaris bij 020, versus PSV? )
 
'In zijn tweede seizoen als hoofdtrainer van PSV sneuvelde Mark van Bommel al voor de winterstop. Door tegenvallende resultaten zag de clubleiding zich in december genoodzaakt hem te laten gaan. In aanloop naar het seizoen had Van Bommel nog goede hoop op de komst van twee grote namen.
De trainer wilde Arjen Robben en Franck Ribéry graag aan PSV binden. De twee vleugelspelers hadden er samen vele jaren in dienst van Bayern München opzitten, jaren waarin ze ook samenspeelden met Van Bommel. Het contact leidde echter niet tot een samenwerking.

'Ik wilde Robben en Ribéry naar Eindhoven halen, ja', zegt Van Bommel in een interview met Sport Bild, dat woensdag verschijnt. 'Twee van zulke geroutineerde wereldsterren hadden mijn selectie goed gedaan met hun kwaliteiten en voorbeeldrol.'


Ik deel dit nieuws, maar ik heb er nog even geen oordeel over :maniac:
Vreemd dat hij nu toch een interview geeft. Maar eens kijken of het meer inhoudt dan deze samenvatting.

Overigens kan het aan mij liggen, maar PSV is niet echt vaak in staat gewest om het door Van Bommel gewenste spel te spelen. Toch?
 
Uit datzelfde Bild-interview:

'Over zijn gedwongen vertrek bij PSV laat Van Bommel zich slechts kort uit. "We speelden goed, maar pakten geen punten."[...]'

Hahahahahaha... In 2018, ja. In 2019, nee.
Een beetje meer zelfkritiek zou hem goed doen.

Hey, het blijft natuurlijk een iemand die op zoek is naar werk. Dan ga je niet roepen dat het allemaal voorbips was.
 
Ik blijf erbij, tegen feyenoord speelden ze gewoon goed de eerste 20 minuten. Maar scoren.. dat zat er niet in.
Na een tegendoelpunt en een onbegrijpelijke pingel stortte het weer volledig in, zo mentaal zwak als dit team is.
Maar er waren in veel wedstrijden wel degelijk periodes dat er goed werd gespeeld. Die periodes zijn er ook niet meer.

(Overigens ook wedstrijden onder MvB waar helemaal niks in zat, zoals lask en sporting. Dus ben het deels met jullie eens dat hij weinig zelfkritisch is, maar deels dus ook met hem eens)
 
  • Leuk
Reactions: IPF
PSV speelt sinds terugkomst uit Qatar vorig jaar als een natte krant, daar zat niks goeds meer bij. Onze trainer zag dat blijkbaar niet. Van Bommel had zelfs na de wedstrijd tegen GVVV nog eigenwijs staan doen dat er een duidelijke positieve lijn in het spel zichtbaar was.
 
PSV speelt sinds terugkomst uit Qatar vorig jaar als een natte krant, daar zat niks goeds meer bij. Onze trainer zag dat blijkbaar niet. Van Bommel had zelfs na de wedstrijd tegen GVVV nog eigenwijs staan doen dat er een duidelijke positieve lijn in het spel zichtbaar was.

Zijn eerste half jaar was goed tot zeer goed er zat drive verbetenheid en drang in het elftal zie o.m. de thuismatch tegen Ajax. Nadien is het slappe tot zeer slappe koffie geworden , is het omdat hij het team meer en meer tactisch naar zijn hand liet spelen en dit de totaal verkeerde aanpak was ?
Spelers bleken plots helemaal het noorden kwijt en MVB blijkbaar ook , neem dan nog zijn stugge eigenwijze houding mogelijk één van de hoofdreden van de huidige situatie . De transfers dit seizoen zijn allemaal tegenvallers en de vraag is : wat is de inbreng van MVB hierbij geweest?
Heeft hij zijn zeg niet of deels mogen doen of wordt er ten onrechte geschoten op de tech Staf omdat ze MVB (te veel )ter wille waren.
Hopelijk trekken de verantwoordelijken hun lessen .
 
Ja JDJ haalt liever Bruma deze 15 miljoen hadden we twee jaar beide kunnen verleiden en had dit seizoen geheel andres verlopen. Achteraf.......
Robben wilde stoppen, en geld was geen motivatie. En Ribery had voor nog geen 15m salaris hier komen spelen, zeker niet zonder Robben. Alhoewel ik in m'n hoofd heb zitten dat Robben en Ribery nou niet de beste vrienden zijn.
Onzinnig plan, en ik wil JdJ van heel veel de schuld geven, ook bijna allemaal terecht, maar dat Robben en Ribery niet kwamen is niet zijn fout, net zomin dat je het op zijn conto kan schrijven dat Mbappe en Messi niet kwamen (de komst van Bruma daarentegen.....)
 
Niet alleen zijn eerste jaar was goed (eerste helft competitie) tot redelijk (daarna).
Ik kan me nog herinneren dat we vanaf augustus tot eind oktober hele goede wedstrijden speelde en dat Ten Hag het had over de cowboys van PSV. Malen werd ineens een goede international en de roep om Mo voor Oranje te laten kiezen werd steeds groter. Jack van Gelder liet een minuut stilte nog houden in zijn programma wegens overlijden van Mo zijn vader. Volgens mij deed hij het niet eens voor een grootheid als Rensenbrink....
 
Niet alleen zijn eerste jaar was goed (eerste helft competitie) tot redelijk (daarna).
Ik kan me nog herinneren dat we vanaf augustus tot eind oktober hele goede wedstrijden speelde en dat Ten Hag het had over de cowboys van PSV. Malen werd ineens een goede international en de roep om Mo voor Oranje te laten kiezen werd steeds groter. Jack van Gelder liet een minuut stilte nog houden in zijn programma wegens overlijden van Mo zijn vader. Volgens mij deed hij het niet eens voor een grootheid als Rensenbrink....
Volgens mij had Ten Hag het over de coyboys van PSV, das toch heel wat anders :grin:
 
  • Hahaha!
Reactions: IPF
Niet alleen zijn eerste jaar was goed (eerste helft competitie) tot redelijk (daarna).
Ik kan me nog herinneren dat we vanaf augustus tot eind oktober hele goede wedstrijden speelde en dat Ten Hag het had over de cowboys van PSV. Malen werd ineens een goede international en de roep om Mo voor Oranje te laten kiezen werd steeds groter. Jack van Gelder liet een minuut stilte nog houden in zijn programma wegens overlijden van Mo zijn vader. Volgens mij deed hij het niet eens voor een grootheid als Rensenbrink....
Diens vader was dan al een jaartje of 20 dood :grin:
 
Zie overigens een fragment van SV van afgelopen zondag waarin Rafael VdV het toch nadrukkelijk opneemt voor MvB, na alle beschuldigingen die Vermeulen eruit gooit via zijn "bronnen". Toch mooi om te zien hoe die oud-internationals elkaar beschermen, of het nu terecht is of niet. :grin:
 
Zie overigens een fragment van SV van afgelopen zondag waarin Rafael VdV het toch nadrukkelijk opneemt voor MvB, na alle beschuldigingen die Vermeulen eruit gooit via zijn "bronnen". Toch mooi om te zien hoe die oud-internationals elkaar beschermen, of het nu terecht is of niet. :grin:
Mij leek hij te willen zeggen dat mensen die écht in de voetballerij hebben gezeten het geheel wat beter snappen en in perspectief kunnen plaatsen, dan zij die altijd aan de zijlijn staan mee te gapen (zoals de journalisten).
Dus ik vond het wel mooi dat hij er zo tegenin ging.
Die journalisten snappen dat een bal rond is, en dat die in het netje moet om een doelpunt te maken, maar daar houdt de kennis (enigszins gechargeerd gezegd misschien) ook wel op. Als ze zich dat nou eens beseffen en zich écht gaan bezig houden met journalistiek in plaats van het ventileren van eigen meningen of ingefluisterde meningen...
 
Ik ben wel klaar met die discussie over de vermeende wrok van van Bommel. Ik heb van werkelijk niemand die die beschuldigingen uit een spoor van bewijs gehoord. Enkel speculatie (hij werkt met Raiola dus.....). Ik zeg niet dat hij niks gedaan heeft maar ik zeg zeker niet dat hij wel aan het rommelen is. Voordeel van de onbewezen twijfel.
 
Ik ben wel klaar met die discussie over de vermeende wrok van van Bommel. Ik heb van werkelijk niemand die die beschuldigingen uit een spoor van bewijs gehoord. Enkel speculatie (hij werkt met Raiola dus.....). Ik zeg niet dat hij niks gedaan heeft maar ik zeg zeker niet dat hij wel aan het rommelen is. Voordeel van de onbewezen twijfel.

En het lijkt er op dat deze storm wat is gaan liggen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan