Marco van Ginkel (M)

Deze was bijna te verwachten. Een fitte Marco is zonder meer een aanwinst, maar ik verwacht dat hij pas na de winterstop wedstrijdfit is. Als dat allemaal in de huurprijs is verdisconteerd, geen probleem. Wat wel een probleem is dat ik nog steeds niets gehoord heb over een CV. Ze zullen toch niet denken: Baumgartl is terug dus laat maar zitten.
 
Deze was bijna te verwachten. Een fitte Marco is zonder meer een aanwinst, maar ik verwacht dat hij pas na de winterstop wedstrijdfit is. Als dat allemaal in de huurprijs is verdisconteerd, geen probleem. Wat wel een probleem is dat ik nog steeds niets gehoord heb over een CV. Ze zullen toch niet denken: Baumgartl is terug dus laat maar zitten.
Jawel dat denken ze wel.
 
Het is een gok maar als die duitse middevelder word gehaald. Dan vind ik het niet eens gek.

Van Ginkel kwam altijd goed terug naar blessures (hoewel dat iedere keer moeilijker word), is een type middevelder wat we nog niet echt hebben in de selectie, een leider (daar mogen we er ook meer van hebben) en gewoon een prima voetballer voor de eredivisie. Met Rosario en Sangaré kan hij in de luwte fit worden en wellicht veel betekenen in de tweede seizoenshelft (of eerder). Hopelijk zijn we dan verder in Europa + komen de topwedstrijden en dan kunnen we een type van Ginkel wel goed gebruiken. Maar goed blijft een gok..

Denk eigenlijk wel prima dat we hem weer huren. Tot nu toe deden we dit steeds en hadden wij een goed spelende middenvelder en leverde we hem geblesseerd terug :S: . Denk dat we met huur niet al te veel kosten hebben waardoor de gok te verantwoorden is.
 
Het is een gok maar als die duitse middevelder word gehaald. Dan vind ik het niet eens gek.

Van Ginkel kwam altijd goed terug naar blessures (hoewel dat iedere keer moeilijker word), is een type middevelder wat we nog niet echt hebben in de selectie, een leider (daar mogen we er ook meer van hebben) en gewoon een prima voetballer voor de eredivisie. Met Rosario en Sangaré kan hij in de luwte fit worden en wellicht veel betekenen in de tweede seizoenshelft (of eerder). Hopelijk zijn we dan verder in Europa + komen de topwedstrijden en dan kunnen we een type van Ginkel wel goed gebruiken. Maar goed blijft een gok..

Denk eigenlijk wel prima dat we hem weer huren. Tot nu toe deden we dit steeds en hadden wij een goed spelende middenvelder en leverde we hem geblesseerd terug :S: . Denk dat we met huur niet al te veel kosten hebben waardoor de gok te verantwoorden is.
Nou, ik snap er weinig van. Hoeveel middenvelders heeft PSV nodig? Er spelen er telkens maar 2 tegelijk. In de selectie nu dan: Rosario, Thomas, Hendrix, Guti, Sangaré, Fein en Van Ginkel. 7 man! Voor 4 aanvallende posities (buitenspelers en spitsen) heeft PSV er ook maar 7 (excl. Romero).
 
Nou, ik snap er weinig van. Hoeveel middenvelders heeft PSV nodig? Er spelen er telkens maar 2 tegelijk. In de selectie nu dan: Rosario, Thomas, Hendrix, Guti, Sangaré, Fein en Van Ginkel. 7 man! Voor 4 aanvallende posities (buitenspelers en spitsen) heeft PSV er ook maar 7 (excl. Romero).

"kan op meerdere posities uit de voeten" :cautious:
 
Nou, ik snap er weinig van. Hoeveel middenvelders heeft PSV nodig? Er spelen er telkens maar 2 tegelijk. In de selectie nu dan: Rosario, Thomas, Hendrix, Guti, Sangaré, Fein en Van Ginkel. 7 man! Voor 4 aanvallende posities (buitenspelers en spitsen) heeft PSV er ook maar 7 (excl. Romero).
Dat is waar. Maar je mag vijf wissels gebruiken en dan heb je ook nog eens een druk programma (Europa league). Dus zal soms noodzakelijk zijn om eentje te wisselen. Als je kijkt naar kwaliteit dan heb je precies vier/vijf spelers die het niveau aankunnen (Rosario, Thomas, Sangaré en Van Ginkel). Dat wil zeggen dat je in het middenveld iemand geblesseerd kan raken en deze kunt vervangen zonder al te veel kwaliteit in te moeten leveren. Guti en Hendrix (ondanks goeie invalbeurten) lijken in de ogen te kort te komen. Die zijn top als opvulling maar wil je niet op rekenen.

Dan hebben we nog twee spelers die ook centraal achterin kunnen spelen (Sangaré en Fein). Ik kan me voorstellen dat Fein zelfs eerder is gehaald om die reden dan om het middeveld.

Dan hebben we ook nog eens spelers, waarvan ik denk, dat ze een rol kunnen spelen op de flanken. Namelijk Thomas en Van Ginkel.

Dus qua breedte idd veel man voor 2 posities. Maar qua kwaliteit denk ik toch echt dat het nodig is. Zeker als je bijv. de kritiek op Rosario leest op dit forum. Dan denk ik dat het goed is dat hij wat concurrentie krijgt. Daarnaast is die 7 man alleen als iedereen fit is. Momenteel hebben we dus 5 spelers die beschikbaar zijn. Als ze van Ginkel haalde en Fein daardoor niet. Had ik het vreemde gevonden want met wat pech speelt Marco het gehele jaar niet.

Dat er slechts 7 aanvallende posities zijn is ook iets waar ze naar opzoek zijn. Volgensmij wilde ze nog een spits en een vleugelspeler halen. Of het lukt is een ander verhaal. Qua bezetting maak ik me meer zorgen als Dumfries of Max er voor lange tijd uitliggen dan de aanvallende posities.

Trouwens, ik zeg dat ik het wel begrijp. Laat ik wel voorop stellen dat ik dit los zie van het gehele plaatje. Als je tegen mij zegt je moet kiezen tussen een beresterke CV of van Ginkel. Dan kies ik altijd voor die eerste.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Goede spelers zijn zeker een groot voordeel....maar zijn die goede spelers de afgelopen jaren gehaald door JDJ...??
Afgelopen 2 jaar. 1ste jaar alleen Rodriquez. Tweede jaar nog een beetje te kort om te zeggen. Het lijkt wel positiever (Max).
 
Afgelopen 2 jaar. 1ste jaar alleen Rodriquez. Tweede jaar nog een beetje te kort om te zeggen. Het lijkt wel positiever (Max).

Max en Zahavi lijken mij prima spelers van PSV streefniveau. Sangare moet nog blijken, maar heb daar ook wel vertrouwen in. Mvogo bevalt mij steeds beter. Als je de twee blunders buiten beschouwing laat (de laatste is inmiddels 4 wedstrijden geleden) doet ie het prima en heeft ie ons zelfs al meermaals op de been gehouden. Op die blunders na (die beiden oogden als te voorkomen) heeft ie twee tegengoals gehad, waarvan 1 penalty.
 
Max en Zahavi lijken mij prima spelers van PSV streefniveau. Sangare moet nog blijken, maar heb daar ook wel vertrouwen in. Mvogo bevalt mij steeds beter. Als je de twee blunders buiten beschouwing laat (de laatste is inmiddels 4 wedstrijden geleden) doet ie het prima en heeft ie ons zelfs al meermaals op de been gehouden. Op die blunders na (die beiden oogden als te voorkomen) heeft ie twee tegengoals gehad, waarvan 1 penalty.
Ja mee eens hoor. Alleen Max lijkt nu bewezen te hebben het bedrag waard te zijn. Mvogo heeft nog teveel geblunderd en Zahavi nog te weinig gespeeld. Maar over het algemeen lijken me de transfers goed.
 
De grote vraag is of we een fitte of hinkel Van Ginkel krijgen. Een fitte Van Ginkel voegt echt wel wat winnaarsmentaliteit toe en de broodnodige productiviteit vanuit middenveld. Zolang het geen Afellay-leuk-voor-erbij-in-de-kleedkamer-opzetje is dan ben ik op zich wel verheugd over zijn komst.
 
Mijn god zeg...Zit ff wat filmpjes van Van Ginkel te bekijken op youtube, maar die gast was gewoon echt heel, heel erg goed. Het doet ook wel een beetje pijn dit te zien, daar we al jaren niet meer zo’n klasse op het middenveld hebben. Ik hoop dat jdj nu eindelijk gewoon voor 3.5 miljoen Van Ginkel koopt.
 
Mijn god zeg...Zit ff wat filmpjes van Van Ginkel te bekijken op youtube, maar die gast was gewoon echt heel, heel erg goed. Het doet ook wel een beetje pijn dit te zien, daar we al jaren niet meer zo’n klasse op het middenveld hebben. Ik hoop dat jdj nu eindelijk gewoon voor 3.5 miljoen Van Ginkel koopt.
Nadat die hier een goed seizoen draait. Een speler die zo lang niet fit is zou ik niet kopen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan