Marco van Ginkel (M)

Hij heeft toch een contract tot 2021? Hier lekker fit worden en daarna gratis blijven :)
 
Mijn god zeg...Zit ff wat filmpjes van Van Ginkel te bekijken op youtube, maar die gast was gewoon echt heel, heel erg goed. Het doet ook wel een beetje pijn dit te zien, daar we al jaren niet meer zo’n klasse op het middenveld hebben. Ik hoop dat jdj nu eindelijk gewoon voor 3.5 miljoen Van Ginkel koopt.

Volgens mij is dit de denkfout: je haalt een speler die je fit never nooit kan halen. Je denkt: het kan nu wel, want hij is niet fit. Maar niet fit, betekent niet of veel minder spelen (zoals bij Kluivert of Ibi). Het is niet een slokje minder - het is gewoon alles of niks.

En ja, dat betekent dat het alles kan zijn - ik hoop het ook, want ik vind Van Ginkel een geweldige speler, maar omdat er ook de reële optie 'niks' is, kun je er geen beleid op maken. Er is geen optie: ' ach, op 80 procent is Marco ook nog heel waardevol'.
 
Anderzijds heb je Wulfert Cornelius nu tot het moment dat zijn contract afloopt (tenzij er in het contract sprake is van een optie) aan PSV is verhuurd. Het bied zeker opties.
 
Ejqkej0XcAUyCTL


'𝘔𝘢𝘳𝘤𝘰 𝘪𝘴 𝘯𝘰𝘨 𝘯𝘪𝘦𝘵 𝘪𝘯𝘻𝘦𝘵𝘣𝘢𝘢𝘳, 𝘮𝘢𝘢𝘳 𝘢𝘭𝘴 𝘥𝘦 𝘭𝘢𝘢𝘵𝘴𝘵𝘦 𝘧𝘢𝘴𝘦 𝘷𝘢𝘯 𝘻𝘪𝘫𝘯 𝘩𝘦𝘳𝘴𝘵𝘦𝘭 𝘨𝘰𝘦𝘥 𝘷𝘦𝘳𝘭𝘰𝘰𝘱𝘵, 𝘬𝘢𝘯 𝘩𝘪𝘫 𝘯𝘢 𝘷𝘦𝘳𝘭𝘰𝘰𝘱 𝘷𝘢𝘯 𝘵𝘪𝘫𝘥 𝘦𝘦𝘯 𝘳𝘰𝘭 𝘨𝘢𝘢𝘯 𝘴𝘱𝘦𝘭𝘦𝘯'
 

PSV bevestigt de terugkeer van Marco van Ginkel​

link

PSV heeft dinsdagavond bevestigd dat voormalig aanvoerder Marco van Ginkel terugkeert bij de Eindhovense club. De 27-jarige middenvelder is nog niet honderd procent wedstrijdfit, maar gaat bij PSV aan de slag om die status te bereiken. Hij wordt voor een seizoen gehuurd van Chelsea, waar hij nog tot 2022 onder contract staat.
 
Volgens mij is dit de denkfout: je haalt een speler die je fit never nooit kan halen. Je denkt: het kan nu wel, want hij is niet fit. Maar niet fit, betekent niet of veel minder spelen (zoals bij Kluivert of Ibi). Het is niet een slokje minder - het is gewoon alles of niks.

En ja, dat betekent dat het alles kan zijn - ik hoop het ook, want ik vind Van Ginkel een geweldige speler, maar omdat er ook de reële optie 'niks' is, kun je er geen beleid op maken. Er is geen optie: ' ach, op 80 procent is Marco ook nog heel waardevol'.
Eens. Het is 'n gok.

Een fitte van Ginkel die net 'n jaar heeft geknald in de PL is onhaalbaar inderdaad. Hopelijk pakt het goed uit en zo niet, dan heeft PSV het hopelijk goed dicht getimmerd.
 
'Ik zit nu in de eindfase van een individueel programma en verwacht over enkele weken aan te sluiten bij de trainingen van de A-selectie', zegt Van Ginkel zelf. 'Ik moet straks onder meer weerstand gaan trainen in een wedstrijdselectie."

Dat zal voor de winterstop niet veel minuten maken zijn inderdaad.
Maar gun die jongen een goed herstel bij PSV. Heeft veel voor PSV betekent in 2 kampioensjaren.
Hopelijk blijft hij heel tijdens het opbouwen van de weerstand, raakt hij langzaamaan wedstrijdfit met een aantal invalbeurtjes, en kan hij m.n. na de winter nog van grote waarde zijn.
 
Misschien dat Van Ginkel zelf heeft gevraagd om bij PSV te mogen herstellen/trainen? Dat is immers de club waar hij zich steeds goed voelt...
 
'Ik zit nu in de eindfase van een individueel programma en verwacht over enkele weken aan te sluiten bij de trainingen van de A-selectie', zegt Van Ginkel zelf. 'Ik moet straks onder meer weerstand gaan trainen in een wedstrijdselectie."

Dat zal voor de winterstop niet veel minuten maken zijn inderdaad.
Maar gun die jongen een goed herstel bij PSV. Heeft veel voor PSV betekent in 2 kampioensjaren.
Hopelijk blijft hij heel tijdens het opbouwen van de weerstand, raakt hij langzaamaan wedstrijdfit met een aantal invalbeurtjes, en kan hij m.n. na de winter nog van grote waarde zijn.
Wel geluk dat de topwedstrijden na de winterstop zijn. Dan hebben we hem het meeste nodig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan