Lees veel over nieuwe spitsen, maar ik zou Sam Lammers vol het vertrouwen geven. Fantastisch talent. Tweebenig, mooie techniek, ondanks zijn lengte behoorlijk snel en heeft bij Heerenveen laten zien wel degelijk te kunnen scoren.

Bij Ajax zouden we hem omschrijven als "typische Ajax-spits", maar helaas staat hij bij jullie onder contract;)

Het positieve aan het huidige PSV is imo dat je Luuk en Lozano/Bergwijn zo zou kunnen verkopen en er kwalitatief wellicht zelfs op vooruit kunt gaan zonder vervangers te halen. Vrij bizar.

Gakpo - Lammers/Malen - Bergwijn/Lozano (ervan uitgaande dat 1 van de twee vertrekt). Geweldig talentvolle aanval die het gros van de Eredivisie aan flarden zou moeten kunnen schieten.
 
Lammers is gewoon een schattige talent, als je met hem voor de kampioenschap MOET spelen kan je beter meteen kappen, leg de lat dan op top 5 en lekker ballen zonder druk of verwachtingen

En ja ik weet dat hij het lievelingetje is van velen hier, maar kom op zeg
 
Lees veel over nieuwe spitsen, maar ik zou Sam Lammers vol het vertrouwen geven. Fantastisch talent. Tweebenig, mooie techniek, ondanks zijn lengte behoorlijk snel en heeft bij Heerenveen laten zien wel degelijk te kunnen scoren.

Bij Ajax zouden we hem omschrijven als "typische Ajax-spits", maar helaas staat hij bij jullie onder contract;)

Het positieve aan het huidige PSV is imo dat je Luuk en Lozano/Bergwijn zo zou kunnen verkopen en er kwalitatief wellicht zelfs op vooruit kunt gaan zonder vervangers te halen. Vrij bizar.

Gakpo - Lammers/Malen - Bergwijn/Lozano (ervan uitgaande dat 1 van de twee vertrekt). Geweldig talentvolle aanval die het gros van de Eredivisie aan flarden zou moeten kunnen schieten.

Ik ben het met je eens dat Lammers technisch/voetballend gezien een geweldig talent is; hij is overigens ook erg goed in de kleine ruimte ondanks zijn lengte. Ik twijfel alleen wel nog aan zijn mentaliteit en zijn ondergrens wat betreft vorm; wat wellicht samenhangt met die mentaliteit (of het kan natuurlijk komen omdat hij nog maar een talent is). En Lammers ging juist renderen toen hij van de nummer 10 positie naar de spitspositie ging. Als LdJ blijft, dan is de kans groot dat hij weer op nummer 10 belandt, wat zonde zou zijn.

De dreiging van Lozano is niet zo 1-2-3 op te vangen denk ik, tenzij je er Robben voor terughaalt; in dat geval zou je er qua dreiging en voetballend vermogen zelfs op vooruitgaan. In de tweede seizoenshelft was hij niet in vorm (hij wordt m.i. ook stelselmatig aan de verkeerde kant opgesteld; op links is hij veel beter dan op rechts), maar desondanks bleef de dreiging daar. Als hij er niet bij was ging het aanvallend duidelijk een stuk moeizamer voor PSV.

Gakpo is ook een geweldig talent en Malen eveneens. Maar uiteindelijk moet je wel een mix hebben van talent en ervaring, dus je moet wel altijd oppassen dat je niet alleen maar jong talent in een linie hebt. Ervaring is zeker geen garantie op meer, maar hun ondergrens ligt een stuk hoger en ze zijn qua vorm wat consistenter. Dat weet men bij Ajax inmiddels ook ;)
 
Laatst bewerkt:
Lammers is gewoon een schattige talent, als je met hem voor de kampioenschap MOET spelen kan je beter meteen kappen, leg de lat dan op top 5 en lekker ballen zonder druk of verwachtingen

En ja ik weet dat hij het lievelingetje is van velen hier, maar kom op zeg
En wie stel jij dan voor, een goede spits met een garantie van +25 doelpunten is gewoon niet haalbaar.
 
Ik ben het met je eens dat Lammers technisch/voetballend gezien een geweldig talent is; hij is overigens ook erg goed in de kleine ruimte ondanks zijn lengte. Ik twijfel alleen wel nog aan zijn mentaliteit en zijn ondergrens wat betreft vorm; wat wellicht samenhangt met die mentaliteit (of het kan natuurlijk komen omdat hij nog maar een talent is). En Lammers ging juist renderen toen hij van de nummer 10 positie naar de spitspositie ging. Als LdJ blijft, dan is de kans groot dat hij weer op nummer 10 belandt, wat zonde zou zijn.

De dreiging van Lozano is niet zo 1-2-3 op te vangen denk ik, tenzij je er Robben voor terughaalt; in dat geval zou je er qua dreiging en voetballend vermogen zelfs op vooruitgaan. In de tweede seizoenshelft was hij niet in vorm (hij wordt m.i. ook stelselmatig aan de verkeerde kant opgesteld; op links is hij veel beter dan op rechts), maar desondanks bleef de dreiging daar. Als hij er niet bij was ging het aanvallend duidelijk een stuk moeizamer voor PSV.

Gakpo is ook een geweldig talent en Malen eveneens. Maar uiteindelijk moet je wel een mix hebben van talent en ervaring, dus je moet wel altijd oppassen dat je niet alleen maar jong talent in een linie hebt. Dat weet men bij Ajax inmiddels ook ;)

Goed punt. Dan alles op alles zetten om Robben terug te halen, zou ik zeggen. Goed geld vangen voor Luuk en Lozano/Bergwijn en dat investeren in twee goede centrale verdedigers en wellicht een ervaren middenvelder.

Gakpo/ (Lozano of Bergwijn) - Lammers/Malen - Robben
Guti/Rosario - Aankoop/Rosario - Ihattaren
Angelino - Aankoop - Aankoop - Dumfries
Unnerstall

En ja, Ihattaren altijd in de basis!:cool:
 
Lammers is gewoon een schattige talent, als je met hem voor de kampioenschap MOET spelen kan je beter meteen kappen, leg de lat dan op top 5 en lekker ballen zonder druk of verwachtingen

En ja ik weet dat hij het lievelingetje is van velen hier, maar kom op zeg

Lammers is voetballend gezien gewoon een grote belofte.
Echter heeft hij de uitstraling van een brugpieper die op de eerste schooldag aansluiting zoekt.
Komt niet echt een vent als Van Nistelrooy het veld in zeg maar.
Nu weet ik dat Ruud bij FC Den Bosch in het begin de ballerina genoemd werd maar die status had hij al afgeschud toen hij P.S.V. spits werd.
 
Goed punt. Dan alles op alles zetten om Robben terug te halen, zou ik zeggen. Goed geld vangen voor Luuk en Lozano/Bergwijn en dat investeren in twee goede centrale verdedigers en wellicht een ervaren middenvelder.

Gakpo/ (Lozano of Bergwijn) - Lammers/Malen - Robben
Guti/Rosario - Aankoop/Rosario - Ihattaren
Angelino - Aankoop - Aankoop - Dumfries
Unnerstall

En ja, Ihattaren altijd in de basis!:cool:

Ik denk dat PSV het met Robben niet in eigen hand heeft zeg maar. Voor het geld hoeft Robben het niet meer te doen en als het hem wel om het geld te doen is, dan kan 'ie beter in de VS of Japan gaan voetballen als China en de zandbak hem niet zo trekt.

Ihataren komt nog tekort voor de basis vind ik, maar zal komend seizoen wel weer wat meer spelen dan afgelopen seizoen. Niet te gek doen, hij is pas 17.

Contract van Malen zal nog verlengd moeten worden, anders is het al bijna noodzaak om hem te verkopen.

Verder eens met het lijstje. Twee centrale verdedigers erbij is noodzaak, Viergever vind ik hooguit een nuttige back-up. Op het middenveld zal er ook wat bij moeten. Pereiro nog even de vraag wat daarmee gaat gebeuren, maar van Bommel lijkt geen fan van hem te zijn.
 
Lammers is voetballend gezien gewoon een grote belofte.
Echter heeft hij de uitstraling van een brugpieper die op de eerste schooldag aansluiting zoekt.
Komt niet echt een vent als Van Nistelrooy het veld in zeg maar.
Nu weet ik dat Ruud bij FC Den Bosch in het begin de ballerina genoemd werd maar die status had hij al afgeschud toen hij P.S.V. spits werd.

Ruud van Nistelrooy werd bij FC Den Bosch altijd uitgefloten en uitgescholden. Die kan er niks van, was daar de conclusie. En bv. spelers als Jort v/d Sande worden daar op handen gedragen, omdat ze het spelletje niet echt zien en vooral daardoor zich rot rennen, onnodige tackles maken, etc.
 
Eensch. 220 miljoen Mexicaanse Peso's, dus ongeveer 10 miljoen euro. Lijkt me wel een schappelijk bedrag voor onzen Luuk :sneaky:
Volgens Soccernews heeft die club uit Mexico, Monterry, 16 miljoen euro over voor Luuk....maar PSV wil 20 miljoen euro....dus, laten we zeggen dat Luuk, op basis van deze geruchten, voor 17 miljoen euro verkast naar Mexico....dat zou toch zeker goed nieuws zijn voor de talenten die nu de kans moeten krijgen...
 
https://www.psvinside.nl/psv-gaat-voor-nieuw-contract-voor-zeer-gewilde-luuk-de-jong/
Als PSV hem niet voor 12m-16M wil verkopen zijn ze knettergek. Misschien zijn ze de prijs aan het opdrijven, anders blijkt hieruit, dat ze weinig vertrouwen hebben in Malen/Lammers in de spits.

Ben het wel met je eens. De kans dat hij nog zo'n seizoen als afgelopen seizoen gaat draaien is ongeveer even groot als dat hij weer zo'n slecht seizoen als de twee(!) daarvoor gaat draaien, dus je neemt wat dat betreft best 'n groot risico als je hem behoudt. Natuurlijk is hij heel belangrijk met zijn ervaring, inzet en fysieke gesteldheid en is het een echte winnaar, maar op een gegeven moment houdt het ook bij hem op vanwege zijn leeftijd. Dan kun je toch beter nu lekker cashen, want zo'n bedrag ga je denk ik niet snel meer voor hem krijgen (speler op leeftijd, 2x gefaald in het buitenland). Ook wil ik, hoe belangrijk LdJ ook is, eindelijk wel eens een spits zien die zelf een kans kan creeëren; kortom een iets andere invulling aan de aanval van PSV.
 
Ben het wel met je eens. De kans dat hij nog zo'n seizoen als afgelopen seizoen gaat draaien is ongeveer even groot als dat hij weer zo'n slecht seizoen als de twee(!) daarvoor gaat draaien, dus je neemt wat dat betreft best 'n groot risico als je hem behoudt. Natuurlijk is hij heel belangrijk met zijn ervaring, inzet en fysieke gesteldheid en is het een echte winnaar, maar op een gegeven moment houdt het ook bij hem op vanwege zijn leeftijd. Dan kun je toch beter nu lekker cashen, want zo'n bedrag ga je denk ik niet snel meer voor hem krijgen (speler op leeftijd, 2x gefaald in het buitenland). Ook wil ik, hoe belangrijk LdJ ook is, eindelijk wel eens een spits zien die zelf een kans kan creeëren; kortom een iets andere invulling aan de aanval van PSV.

Stel Lozano, Bergwijn en Pereiro vertrekken, en deze worden opgevolgd door Aboukhlal (RB), Malen (LB) en Ihattaren (CAM) wat niet geheel onrealistisch is als je afgelopen seizoen bekijkt dan is een ervaren spits met inzet die goals kan maken wel echt heel erg lekker.
Daarbij vangt hij als spits een aanvoerder wel een hoop kritiek op die de andere jongens dan niet krijgen.

LdJ hoeft van mij zeker niet weg, maar moet nooit meer op 10 gezet worden.
Als er voor de aanval geen zwaargewicht teruggehaald kan worden zou ik LdJ behouden. En het geld van de verkopen in een ervaren middenvelder als Guardado en een sterke verdediger als Alex.
 
Met alle beperkingen die hij heeft, is De Jong een spits die niet alleen scoort tegen kleintjes kan scoren. En waarom zou die weg moeten?
 
Luukiño (van de omhaal) is in elk geval een Nederlandse aanvaller die vrijwel nooit n penalty meekrijgt. Dat trauma blijft ze dus bespaard. ;)
 
Mexicanen bevestigen interesse in PSV-spits De Jong: 'We gaan onderhandelen'

link

Monterrey-voorzitter Duilio Davino heeft de interesse in Luuk de Jong hardop uitgesproken. De Mexicaanse topclub hoopt PSV en de 28-jarige spits te verleiden tot een transfer.
"Wij hebben interesse om een speler van dat kaliber aan te trekken", zegt Davino in gesprek met Televisa Deportes, geciteerd door Record. "Het is een leugen dat we vergevorderd zijn, maar we zijn geïnteresseerd en gaan om tafel zitten en onderhandelen."
 
Terug
Bovenaan Onderaan