Je wordt pas echt uitgelachen als je flutsites als Voetbalprimeur als een bron gaat beschouwen. Zoveel onzin op die site dat het lijkt alsof ze het daarom doen.




In het bericht stonden ook tweets van clubwatcher Erik van Haren. Dat is als bron iets betrouwbaarder.

Hij zat fout (ik dus ook) en heeft inmiddels zijn tweets over de 8 a 9 miljoen gerectificeerd naar 12 a 13 miljoen dat is een mooier bedrag.

Maar toch vind ik deze afspraken niet lekker of je moet die transfersommen beduidend hoger maken in de afspraken dan dat de marktwaarde van de desbetreffende speler is dan heb je onderhandelingsruimte.
 
Volgens Ad.nl is het zo goed als rond. Ook daar lees ik over afspraken en een percentage voor BMG.
 
In het bericht stonden ook tweets van clubwatcher Erik van Haren. Dat is als bron iets betrouwbaarder.

Hij zat fout (ik dus ook) en heeft inmiddels zijn tweets over de 8 a 9 miljoen gerectificeerd naar 12 a 13 miljoen dat is een mooier bedrag.

Maar toch vind ik deze afspraken niet lekker of je moet die transfersommen beduidend hoger maken in de afspraken dan dat de marktwaarde van de desbetreffende speler is dan heb je onderhandelingsruimte.
Volgens mij is dat het bedrag waar Luuk toentertijd was aangekocht. Ik neem aan dat afgesproken is dat hij voor hetzelfde bedrag na een aantal jaren weer wegmocht. We hebben 6 (?) jaar van hem mogen genieten, en krijgen het aankoopbedrag terug. Geen verkeerde deal lijkt me.

Ik gun het hem van harte, ondanks dat ik ook vaak op hem gescholden heb. Prima gozer, met top mentaliteit, een perfecte ambassadeur voor PSV. En hij heeft veel gescoord, ondanks een droge periode, en een grote bijdrage geleverd aan de afgelopen kampioenschappen.

Overigens, gaat hij het bij Sevilla ook weer niet redden, gaat allemaal te snel en hij heeft veel te weinig technische bagage. Maar dat is ons probleem niet.
 
Volgens mij is dat het bedrag waar Luuk toentertijd was aangekocht. Ik neem aan dat afgesproken is dat hij voor hetzelfde bedrag na een aantal jaren weer wegmocht. We hebben 6 (?) jaar van hem mogen genieten, en krijgen het aankoopbedrag terug. Geen verkeerde deal lijkt me.

Ik gun het hem van harte, ondanks dat ik ook vaak op hem gescholden heb. Prima gozer, met top mentaliteit, een perfecte ambassadeur voor PSV. En hij heeft veel gescoord, ondanks een droge periode, en een grote bijdrage geleverd aan de afgelopen kampioenschappen.

Overigens, gaat hij het bij Sevilla ook weer niet redden, gaat allemaal te snel en hij heeft veel te weinig technische bagage. Maar dat is ons probleem niet.

Ik gun het Luuk zeer zeker ook, inderdaad 6 jaar van genoten.
Maar het mechanisme bij P.S.V. zou moeten zijn speler kopen voor x bedrag, goed presteren, speler verkopen met winst ander bouw je geen vermogen op.
Als die speler er nu 1, 4 of 10 seizoen zit, als het een basisspeler is dien je de hoofdprijs op te vragen, voor spelers die je lang dienen en uit de basis raken kan ik medeleven nog enigzins begrijpen.
 
Ik gun het Luuk zeer zeker ook, inderdaad 6 jaar van genoten.
Maar het mechanisme bij P.S.V. zou moeten zijn speler kopen voor x bedrag, goed presteren, speler verkopen met winst ander bouw je geen vermogen op.
Als die speler er nu 1, 4 of 10 seizoen zit, als het een basisspeler is dien je de hoofdprijs op te vragen, voor spelers die je lang dienen en uit de basis raken kan ik medeleven nog enigzins begrijpen.
In principe eens, maar als dat nou ingehouden zou hebben, dat Luuk niet naar ons toe kwam? Moet je dan maar zeggen, dan niet? Dat kan wel, maar dat heeft dan ook consequenties. Ik denk, maar dat zou ik op moeten zoeken, dat hij ipv of Berg of Matavz kwam. Had je dan liever een van die 2 gehouden, daar waren geen rare constructies mee, of weer een onbewezen eredivisiespits van een sub-topper kopen? Die konden we inderdaad voor de hoofdprijs verkopen. Alleen waren ze van dusdanig kaliber, dat niemand die 'hoofdprijs' wou betalen.
 
Volgens mij is dat het bedrag waar Luuk toentertijd was aangekocht. .
In tijden van 'me vader' en 'egt wel' is het toch prettig om te lezen dat er nog mensen zijn die weten hoe je dit woord schrijft. ;)

We hebben de afgelopen jaren erg veel aan Luuk te danken en hij is een fijne gozer, dus ik gun hem een mooie transfer. Een vervanger hebben we niet nodig. Lammers staat te trappelen en als die het niet brengt kunnen we Malen er nog neerzetten. Als het inderdaad maar geen Vincent Janssen wordt...
 
Laatst bewerkt:
Als je als club ervan overtuigd bent speciale afspraken nodig te hebben om spelers te behouden/te halen, waarom dan niet liever de speler 5 of 10 % van de transfersom laten meeprofiteren ipv ze te beloven voor een niet marktconforme prijs te laten vertrekken? Is voor spelers heel interessant en als club houd je veel meer geld over want dan is het een gezamenlijk belang om transfersom zo hoog mogelijk te laten oplopen.
 
In tijden van 'me vader' en 'egt wel' is het toch prettig om te lezen dat er nog mensen zijn die weten hoe je dit woord schrijft.

We hebben de afgelopen jaren erg veel aan Luuk te danken en hij is een fijne gozer, dus ik gun hem een mooie transfer. Een vervanger hebben we niet nodig. Lammers staat te trappelen en als die het niet brengt kunnen we Malen er nog neerzetten. Als het inderdaad maar geen Vincent Janssen wordt...
Helemaal eens, we hebben helemaal geen vervanger nodig, met zowel Lammers als Malen durf ik het wel aan, die zijn er beiden klaar voor. Zeker asl ze beiden 1 positie vervullen / met elkaar concureren.
Ik hoop echt dat we geen Janssen krijgen, die is minder dan zowel Lammers als Malen. net zoals we geen geld uit moeten gaan trekken voor Berghuis. Die gaan ons niet sterker maken, zelfs zwakker. Daarnaast als we Janssen halen, kunnen we net zo goed stoppen met het opleiden van spelers. Tot nu toe spelen dit soort namen gelukkig aleen bij de clickbait sites, en het gestook van de televaag
 
Ik vind dergelijke afspraken niet zo'n probleem.
Van Angelino een jaar mogen genieten en meer dan 100% winst, je kunt nu ipv 5 mjn voor 12 mjn een nieuwe back kopen.
Luuk heeft zijn sporen verdient, 100% winst ( en veel meer ga je voor hem niet beuren, 2 x niet succesvol in het buitenland en op leeftijd), juist mooi dat Psv die jongen een transfer gunt, laat weer zien dat Psv een warme club is en afspraken nakomt.
 
Als je als club ervan overtuigd bent speciale afspraken nodig te hebben om spelers te behouden/te halen, waarom dan niet liever de speler 5 of 10 % van de transfersom laten meeprofiteren ipv ze te beloven voor een niet marktconforme prijs te laten vertrekken? Is voor spelers heel interessant en als club houd je veel meer geld over want dan is het een gezamenlijk belang om transfersom zo hoog mogelijk te laten oplopen.
Wat denk je dat Luuk meer waard is dan 12-13m? Volgens mij is dat een aardig marktconforme prijs voor een spits van 28? die 2 keer mislukt is op een iets hoger nivo in het buitenland.
 
Wat denk je dat Luuk meer waard is dan 12-13m? Volgens mij is dat een aardig marktconforme prijs voor een spits van 28? die 2 keer mislukt is op een iets hoger nivo in het buitenland.

De Jong is misschien wel de sterkste kopper van Europa en meervoudig topscorer eredivisie. Met huidige transfermarkt is 12-15 miljoen niet marktconform. Maar het gaat breder wat mij betreft. Met Moreno en Guardado zijn ook afspraken gemaakt.
 
Sevilla is natuurlijk wel een prachtige club voor hem, maar volgens mij is het nog lang niet beklonken. Het AD stelt duidelijk, dat het lijkt of de transfer zijn beslag gaat krijgen. Ik wil eerst de reactie van Luuk zelf afwachten, of heeft hij al ergens een uitspraak hierover gedaan?
 
"PSV heeft in het verleden afspraken met De Jong gemaakt over een transfer in de toekomst."
:FP:
Als je niet veel geld hebt zijn dit soort afspraken noodzakelijk om bepaalde spelers over de streep te trekken. Ik heb hier niet zoveel moeite mee.

Ik gun het de Jong wel om deze transfer te maken. Toch een redelijk bedrag en de Jong is lang trouw geweest aan PSV en Sevilla is een mooie club.
 
Sevilla meldt zich bij PSV voor Luuk de Jong, transfer van 10 tot 15 miljoen euro lijkt aanstaande

link

Luuk de Jong kan zijn contract bij PSV verlengen tot midden 2022, maar Sevilla heeft zich bij hem gemeld en wil hem graag overnemen. Dat kan voor een afkoopsom die tussen de 10 en 15 miljoen euro uitkomt. De Jong staat wel open voor de stap naar de Primera Divisíon.

28 goals ( zonder daarbij Penalty's) in de Eredivisie zijn slechts tussen de 10 en 15 miljoen waard. :rolleyes: :sad: Hopelijk zullen Malen en Lammers het gat opvullen.
 
Als je niet veel geld hebt zijn dit soort afspraken noodzakelijk om bepaalde spelers over de streep te trekken. Ik heb hier niet zoveel moeite mee.

Ik gun het de Jong wel om deze transfer te maken. Toch een redelijk bedrag en de Jong is lang trouw geweest aan PSV en Sevilla is een mooie club.

Afspraken of niet, max 15 miljoen euro voor je aanvoerder, topscorer en een van de beste koppers van Europa is natuurlijk om te janken.

Aan de ene kant snap ik het als je ze anders niet binnenboord kan houden/halen, maar aan de andere kant ga je op deze manier ook nooit groeien. Je zal dan toch een keer moeten proberen om een wat mindere naam aan te trekken, maar dan wel de volle mep kunnen ontvangen. Dat is goed mogelijk als je bij Ajax naar Sanchez en Tagliafico kijkt. Natuurlijk zit daar ook een risico aan vast en Ajax kan dit risico veel makkelijker nemen dan PSV, maar op deze manier schiet het ook niet echt op.
 
Afspraken of niet, max 15 miljoen euro voor je aanvoerder, topscorer en een van de beste koppers van Europa is natuurlijk om te janken.

Aan de ene kant snap ik het als je ze anders niet binnenboord kan houden/halen, maar aan de andere kant ga je op deze manier ook nooit groeien. Je zal dan toch een keer moeten proberen om een wat mindere naam aan te trekken, maar dan wel de volle mep kunnen ontvangen. Dat is goed mogelijk als je bij Ajax naar Sanchez en Tagliafico kijkt. Natuurlijk zit daar ook een risico aan vast en Ajax kan dit risico veel makkelijker nemen dan PSV, maar op deze manier schiet het ook niet echt op.

Toen de Jong werd aangetrokken was hij toch echt een mindere naam. Maar zo'n bedrag voor zo'n speler...daar kun je vervolgens net een niet bewezen talentje voor halen. :sad:
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Terug
Bovenaan Onderaan