Kookkunsten / recepten

FF een vraag, voor iemand die vanuit duurzaamheid en ruimtegebruik niet teveel verschillende spullen in de keukenkasten wil hebben. In hoeverre is een Tajine een onmisbare toevoeging, of kan ik het bij een hapjespan houden?
 
FF een vraag, voor iemand die vanuit duurzaamheid en ruimtegebruik niet teveel verschillende spullen in de keukenkasten wil hebben. In hoeverre is een Tajine een onmisbare toevoeging, of kan ik het bij een hapjespan houden?
Naar mijn mening is het grote verschil dat de Tajine leuker serveert.

Maar dit soort spullen bewaren wij buiten de keuken. Net zoals die rieten stoom mandjes ed.
 
Mijn vriendin kwam met het idee om een slowcooker te kopen. Ideaal voor mijn luie ik. Iemand ervaring mee en waar moet ik op letten bij het aanschaffen van zo'n ding?
 
Mijn vriendin kwam met het idee om een slowcooker te kopen. Ideaal voor mijn luie ik. Iemand ervaring mee en waar moet ik op letten bij het aanschaffen van zo'n ding?

Als je lui bent moet je wel weten dat slow cooker alleen verse groente en volledige ontdooit en het liefste op kamertemperatuur vis en vlees accepteert. Verder is het niet veel anders dan je ouderwetse braadpan doe je op een laag vuur op het vuur zet. Vooral interessant voor mensen die graag vers koken en houden van allerlei stoofpotten.

Het spaart je praktisch geen tijd uit.
 
Laatst bewerkt:
Als je lui bent moet je wel weten dat slow cooker alleen verse groente en volledige ontdooit en het liefste op kamertemperatuur vis en vlees accepteert. Verder is het niet veel anders dan je ouderwetse braadpan doe je op een laag vuur op het vuur zet. Vooral interessant voor mensen die graag vers koken en houden van allerlei stoofpotten.

Het spaart je praktisch geen tijd uit.
Maar wel een boel afwas omdat ik maar één 'pan' gebruik, en aan dat stuk heb ik de grootste hekel :maniac:
 
Mijn vriendin kwam met het idee om een slowcooker te kopen. Ideaal voor mijn luie ik. Iemand ervaring mee en waar moet ik op letten bij het aanschaffen van zo'n ding?
Heb er zelf een, vooral niet te duur kopen. Uiteindelijk doen ze allemaal hetzelfde. Maar wel prima leuk ding als je je veel met koken bezig houdt
 
Een slowcooker kan je eenpansgerechten mee maken. Dus waar het voor is zorgt niet voor minder afwas.
Het verspreidt zich dan wat meer over de dag dan. Minder afwas in één keer
Dat is het hele idee van een gerecht wat moet sudderen, dat het ook jou uit de mallemolen van het leven haalt en ff tot rust brengt.
Dat is ook een mooie bijkomstigheid inderdaad

Ik dacht dat het voor mij de grens wat lager zou maken om te koken voor mezelf, mijn mentaal helpt namelijk niet altijd mee bij het zorgen voor mezelf. En dit apparaat zag ik voor me dat ik gewoon wat ingrediënten in een apparaat kan mikken en er vervolgens niet echt meer naar om hoef te kijken. Leek mij gemakkelijk
 
Bekijk bijlage 6458

Ooit door PSVer in Amsterdam op de Ragu gewezen. Al een aantal keer een (relatief) eenvoudige ragu gemaakt. vanmiddag gaan we de uitdaging wat verder aan

Tip.. als je ragu van rundvlees(van de nek of riblappen) maakt eerst op de bqq afgrillen en een handje beukenhout of eikenhout toevoegen met de deksel(of dome als je een kamado hebt)Na het afgrillen in de pan doen en dan verder afmaken hoe je het altijd maakt.
 
Het is weer Ragu-tijd. De vorige, de Ragu Alla Pugliese was wat mij betreft echt waanzinnig, en dat zelfs zonder de bbq el berber. Ben zelf ook niet echt een bbq-type dus vooralsnog hangt jouw tip slechts in het achterhoofd maar wordt die nog niet in daden omgezet.

Vandaag staat de Ragù Romagnolo op het menu, deze wordt, in het recept dat ik kon vinden, bereidt met 2 soorten gehakt en spek.

 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan