Ki-Jana Hoever (V) | Gehuurd van Wolverhampton Wanderers

Hoever was ook Al een tijdje weg uit Nederland. En ik gaf Al aan zit Al een tijdje in een neerwaartse spiraal.
Dan kunnen we er denk ik wel over eens worden dat Hoever stukken beter moet en het op z'n minst opmerkelijk is dat een huurspeler die het 1e elftal zou moeten versterken nu terug is gezet naar jong, toch? :grin:
 
De beste jongen krijgt een signaal en ik reken erop dat hij dat signaal oppakt en de juiste begeleiding gaat krijgen. Ik gun gen enkel talent dat ze inmiddels op verschillende fora al meteen worden neergesabeld. Zo werkt het niet.
Het is geen talentje meer. Komt uit de PL. Heeft al vlieguren gemaakt en kan er geen kut van. Degene die hem heeft gescout mag ook terug naar jong PSV.
 
Bij Savio/Brantwaith gebeurt hetzelfde. Wat is het probleem. Met welke gedachte en tegen welke voorwaarden deze spelers zijn weten alleen zijn en de club.
Ik ga er vanuit dat voor hen hetzelfde geldt: nagenoeg meteen presteren. Je gaat toch geen spelers opleiden voor een ander? En alleen bij Savio is enigszins bekend dat hij wellicht langer blijft bij PSV.
 
Ik denk dat het gewoon een dom gokje was, hopend dat hij hier wel zijn 'potentie' waar kan maken. En dat ze nu inzien dat het hopeloos is.
Of ze dachten hem wel mentaal rijp te krijgen, zoiets. Voetballend zit het wel snor, tenminste voetbaltechnisch, verdedigend is het niks, maar de mentaliteit maakt het grootste verschil (denkt aan ene Denzel Dumfries).
 
Of ze dachten hem wel mentaal rijp te krijgen, zoiets. Voetballend zit het wel snor, tenminste voetbaltechnisch, verdedigend is het niks, maar de mentaliteit maakt het grootste verschil (denkt aan ene Denzel Dumfries).
Misschien toch eerst 50 echte verdedigers scouten en uit die 50 de juiste mentaliteit er uit halen. Denk dat dat de volgorde moet zijn.
 
Misschien is zijn grootste issue wel (snel) tactisch aanpassingsvermogen in combinatie met een stukje focus op het veld. Toen hij van Liverpool, waar ze hem als grote belofte zagen, naar Wolves ging, heeft hij volgens mij veel problemen gehad met de overstap van een 4-3-3 naar een 3-5-2 waarin hij plots wingback was. Bij ons lijkt hij vanaf het begin ook gewoon niet comfortabel op de positie van rechtsback, na twee jaar bij Wolves in een 3-5-2 gespeeld en getraind te hebben. Om te stellen dat zijn valse start door (een gebrekkige) mentaliteit komt vind ik te snel en makkelijk gesteld. Laten we hopen dat hij zichzelf enigszins herpakt en nog wat concurrentie kan gaan bieden. Maar met een goed presterende Mwene, Teze die blijkbaar met de drukte centraal achterin als optie op RB wordt gezien en Mauro die nog terugkomt gaat het zeker moeilijk voor hem worden.
 
Het is niet best.
De afgelopen 5 duels zat Kijana op de bank waarvan 1 niet geselecteerd.
De wedstrijden daarvoor speelde hij tegen Emmen 90, Ajax 61, Betis 6, en Fc Eindhoven 32 minuten.
En dat terwijl Mwene pas terug is, Mauro er uit ligt en Max totaal niet rendeert.
 
Het is niet best.
De afgelopen 5 duels zat Kijana op de bank waarvan 1 niet geselecteerd.
De wedstrijden daarvoor speelde hij tegen Emmen 90, Ajax 61, Betis 6, en Fc Eindhoven 32 minuten.
En dat terwijl Mwene pas terug is, Mauro er uit ligt en Max totaal niet rendeert.
Ruud lijkt al uitgekeken op hem, voor nu in ieder geval. Als hij het op de training laat zien zal er vast nog wel een kansje komen. Misschien wel tegen Volendam morgen, zodat er een speler gespaard kan worden. We weten niet wat er achter de schermen gebeurt, maar de coach van Wolves heeft eens gezegd dat ''jongens als hij'' tijdverspilling zijn, doelend op zijn houding na een slechte wedstrijd. Hoever was in zijn tijd bij Liverpool best een groot talent en speelde toen ook een paar keer verdienstelijk. Toen hij vertrok vanwege perspectief op speeltijd waren niet alle Liverpool fans daar heel blij mee, maar daarna is het gaan stagneren. Hoever lijkt geen geweldige mentaliteit te hebben.
 
Ruud lijkt al uitgekeken op hem, voor nu in ieder geval. Als hij het op de training laat zien zal er vast nog wel een kansje komen. Misschien wel tegen Volendam morgen, zodat er een speler gespaard kan worden. We weten niet wat er achter de schermen gebeurt, maar de coach van Wolves heeft eens gezegd dat ''jongens als hij'' tijdverspilling zijn, doelend op zijn houding na een slechte wedstrijd. Hoever was in zijn tijd bij Liverpool best een groot talent en speelde toen ook een paar keer verdienstelijk. Toen hij vertrok vanwege perspectief op speeltijd waren niet alle Liverpool fans daar heel blij mee, maar daarna is het gaan stagneren. Hoever lijkt geen geweldige mentaliteit te hebben.
Daarnaast was het verdedigend ook niet heel solide wat hij liet zien.
 
Ruud lijkt al uitgekeken op hem, voor nu in ieder geval. Als hij het op de training laat zien zal er vast nog wel een kansje komen. Misschien wel tegen Volendam morgen, zodat er een speler gespaard kan worden. We weten niet wat er achter de schermen gebeurt, maar de coach van Wolves heeft eens gezegd dat ''jongens als hij'' tijdverspilling zijn, doelend op zijn houding na een slechte wedstrijd. Hoever was in zijn tijd bij Liverpool best een groot talent en speelde toen ook een paar keer verdienstelijk. Toen hij vertrok vanwege perspectief op speeltijd waren niet alle Liverpool fans daar heel blij mee, maar daarna is het gaan stagneren. Hoever lijkt geen geweldige mentaliteit te hebben.
Precies, dat heb ik toentertijd ook gelezen. Ik hoop op verbetering is maar zijn komst is tot nu toe een grote teleurstelling.
Van iemand met zijn achtergrond verwacht ik dat hij er meteen of na een handvol wedstrijden al klaar staat om als volwaardig basisspeler te renderen.

Voor Kijana is er nog hoop, maar wij hebben iemand nodig die er meteen staat.
Des te meer bewondering heb ik voor de mentaliteit van spelers als El Ghazi en Saibari die weggestuurd werden maar zich uiteindelijk hebben teruggeknokt.
 
Dat we geen CL maar alleen EL en eredivisie spelen tegen toch wat mindere broeders is wel in zijn voordeel. En nu Ramalho blunderde en Teze waarschijnlijk vast centraal zal spelen heeft hij normaliter maar één vaste concurrent in Mwene, en tegen die mindere broeders zijn de aanvallende impulsen meer welkom. Sluit dus niet uit dat hij alsnog kansjes gaat krijgen.

Mauro verwacht ik als hij uiteindelijk terug is op links in plaats van rechts (waar ik hem vorig seizoen toch zelfs sterker vond) gezien Max niet door pakt naar stabiele en betere prestaties.
 
Terug
Bovenaan Onderaan