Juventus - PSV | Dinsdag 17 september | Eindstand 3-1

Status
Je kunt niet meer reageren.
Dan heb je mij verkeerd begrepen. Het is eerder zo dat de uitgangspositie, uit tegen een waardevoller team met drie gelegenheidsverdedigers al geen goede is. Statistisch mag je dan al rekening houden met verlies. Maar dat de sterkhouders zo tegenvallen is wel een forse tegenvaller. En dat had niets met de tegenstander van doen. Hoogstens dat je tegen een betere tegenstander je dit niet kunt permitteren.
Precies. Bij iedere goal ging er ergens een persoonlijke fout aan vooraf. Wat dat betreft was het weer een naïef begin van dit tournooi.

Zo is het. Als 1 verdediger van Juventus bijna twee keer zoveel waard is als de gehele achterhoede van PSV, de de selectie van Juventus ook bijna twee keer zoveel waard is is dat wel een indicatie. Daarnaast speelt PSV ook nog uit en is er zeker nog geen sprake van een ingespeeld team. Eigenlijk is het resultaat, 3-1 met twee “Jong PSV” spelers en een niet onbetwiste reservedoelman nog niet zo slecht. Wat natuurlijk wel tegenvallend is is dat juist de sterkhouders steken laten vallen en tegenvallen. Of een tegenvallende transferzomer nog in de hoofden zit, dat moet echt veel beter.
Juve had zich goed voorbereid en het middenveld van PSV (vooral Schouten) stond zwaar onder druk, waar ze echt last van hadden. Verder lag er veel teveel ruimte achter het middenveld en dan heeft Juve een aantal spelers die dat effectief gebruiken. Tactisch allemaal niet zo slim, maar wat je de spelers wel kunt verwijten is dat Juventus er te gemakkelijk onder de druk uit kon spelen. Organisatie was het gewoon slecht en dat moet je niet doen tegen een club als Juventus. Ik denk dat met Lang en Saibari in de basis de druk op de tegenstander groter is. Lang is een handenbinder wasrdoor de backs minder op durven komen en Saibari is sterk in de duels en kan goals maken in een drukke defensie. Verder hoop ik dat Karsdorp Luuk van goede voorzetten gaat voorzien want anders hebben we weinig aan Luuk in zo’n drukke defensie.

Is dat zo ?

Dit Juve is geen top 12 team in Europa.

Het is natuurlijk ook de manier waarop. Je komt met hetzelfde geslenter als tegen NEC aanzetten en verwacht dat je daarmee wegkomt. En nota bene de dragende mannen van vorig jaar laten zien niet scherp/gretig/gefocust te zijn. 1 goed seizoen en daar is de honger blijkbaar al weg.

Flinke taak voor Bosz om deze gasten scherp te gaan krijgen. Ze kunnen een voorbeeld nemen aan Dams, Flamingo en Drommel die dat gisteren wel hadden.
Dit was het probleem inderdaad. Ook een punt van kritiek richting Bosz overigens, want hij krijgt dit er niet uit. Tweede seizoenshelft vorig seizoen tot aan nu gaat het eigenlijk al zo. Tegen Arsenal uit was het volgens Bosz nog zo dat die wedstrijd een goede leerschool was, waarbij het liet zien dat je als geheel moest aanvallen en verdedigen, en als geheel moest drukzetten, niet eventjes, maar de hele wedstrijd lang, maar die jongens hebben kennelijk zoiets van ja daag, het lukt zo ook wel, ik ga me niet extra inspannen! Zeer ergerlijk. En daarmee zit de ergernis dus in de wetenschap dat ze dat wel kunnen maar niet doen.

Dit was het probleem inderdaad. Ook een punt van kritiek richting Bosz overigens, want hij krijgt dit er niet uit. Tweede seizoenshelft vorig seizoen tot aan nu gaat het eigenlijk al zo. Tegen Arsenal uit was het volgens Bosz nog zo dat die wedstrijd een goede leerschool was, waarbij het liet zien dat je als geheel moest aanvallen en verdedigen, en als geheel moest drukzetten, niet eventjes, maar de hele wedstrijd lang, maar die jongens hebben kennelijk zoiets van ja daag, het lukt zo ook wel, ik ga me niet extra inspannen! Zeer ergerlijk. En daarmee zit de ergernis dus in de wetenschap dat ze dat wel kunnen maar niet doen.
Inderdaad ergerlijk dat het druk zetten nergens op leek.

Als buitenstaander echter geen idee of dat kwam door een lakse instelling van de spelers, verkeerde keuzes in de opstelling van Bosz, geintimideerd zijn door de tegenstander, vele blessures dus gebrek aan automatismen die bij deze speelstijl erg belangrijk zijn, door het surplus aan klasse van de tegenstander of door iets van dit alles tegelijk.

Dat het niet klopte is duidelijk.
Een mens, ook een speler of coach is nooit te oud om te leren .
Volgende keer beter. Forza PSV.

Zo is het. Als 1 verdediger van Juventus bijna twee keer zoveel waard is als de gehele achterhoede van PSV, de de selectie van Juventus ook bijna twee keer zoveel waard is is dat wel een indicatie. Daarnaast speelt PSV ook nog uit en is er zeker nog geen sprake van een ingespeeld team. Eigenlijk is het resultaat, 3-1 met twee “Jong PSV” spelers en een niet onbetwiste reservedoelman nog niet zo slecht. Wat natuurlijk wel tegenvallend is is dat juist de sterkhouders steken laten vallen en tegenvallen. Of een tegenvallende transferzomer nog in de hoofden zit, dat moet echt veel beter.
Dit klopt allemaal wel - klopt als een bus zelfs, zoals de bal rond is Maar het idee was volgens mij om met slim beleid ook tegen clubs met een veel hoger budget resultaat te halen - al is het maar als mogelijkheid. Ik heb - op misschien beginfase na - nooit gedacht dat er iets mogelijk was. Natuurlijk kun je zeggen dat verdedigend er problemen zijn; daar staat tegenover dat alle sterkhouders zijn gebleven. Dit team heeft tot dusverre vergeleken met vorig seizoen nog geen stappen gezet, en dat ligt echt niet aan omdat Ledezma verzoop, maar toch echt omdat de 'grote' spelers als Baka, Veerman en Schouten te weinig brachten.

Ik genoot echt van hem in '90. Het theater bij de scheids, de grote ogen. Ben dan ook echt wel fan van Italiaans voetbal.
Op dit terrein vinden wij elkaar dan niet.
Heb al een hekel aan het m.i. laffe Italiaanse voetbal sinds Inter met catenaccio een einde maakte aan de suprematie van Real Madrid begin jaren 60.
Tot die tijd heerlijke EC I finales met mooi aanvallend voetbal. Van Di Stefano, Puskas, Gento enzovoorts.

Dan was er later AS Roma met een wat arrogante Helenio Herrera dat ons met een scheidsrechterlijk muntje fortuinlijk uitschakelde in 1969.
In 1982 de counterende Rossi die het prachtig voetballende Brazilie met o.a. Socrates de WK titel ontnam.
En wat te denken van de onverdiende uitschakeling door AC Milan - waarom scoorden we niet toen het "uit" kon?- in 2005 toen onze tweede EC zo dichtbij was.

Nee, fan van dat voetbal zal ik niet worden ook al kan counterend voetbal op zich ook mooi en effectief zijn.

Op dit terrein vinden wij elkaar dan niet.
Heb al een hekel aan het m.i. laffe Italiaanse voetbal sinds Inter met catenaccio een einde maakte aan de suprematie van Real Madrid begin jaren 60.
Tot die tijd heerlijke EC I finales met mooi aanvallend voetbal. Van Di Stefano, Puskas, Gento enzovoorts.

Dan was er later AS Roma met een wat arrogante Helenio Herrera dat ons met een scheidsrechterlijk muntje fortuinlijk uitschakelde in 1969.
In 1982 de counterende Rossi die het prachtig voetballende Brazilie met o.a. Socrates de WK titel ontnam.
En wat te denken van de onverdiende uitschakeling door AC Milan - waarom scoorden we niet toen het "uit" kon?- in 2005 toen onze tweede EC zo dichtbij was.

Nee, fan van dat voetbal zal ik niet worden ook al kan counterend voetbal op zich ook mooi en effectief zijn.
Ik hou ook meer van aanvallend voetbal, maar voor slidings van Cannavaro, Maldini (en papa Maldini)), Nesta, Baresi, of Costacurta en Chiellini kon je mij altijd wel uit bed halen.

In de filosofie wordt gesproken van een sublieme ervaring, die optreedt bij ogenschijnlijk tegenstrijdige principes, denk aan de tegelijkertijd schoonheid als verwoesting van een orkaan.
Bij Italiaans voetbal is het de combi van Latijnse passie met totale discipline. Plus de commedia dell'arte waar de Italianen zo goed in zijn, als een vreugdevolle wandeling door Rome in de late avondzon. Ja, ik vind het prachtig.

Maar goed, ik hou ook van Duits voetbal, dus ik ben sowieso niet te redden.

Nu Saibari weer fit is, kan hij Veerman gewoon op de bank zetten. Dat zou weliswaar kapitaalvernietiging zijn, maar wel de omkering bij Veerman in gang kunnen zetten
Ruud zette Veerman ook op de bank. Daarna kwam hij sterker terug.
Dit Juve is geen top 12 team in Europa.
Inderdaad. Ik denk dat dit een middenmoter is van de 8 tegenstanders. Dus een resultaat of in ieder geval competitief zijn, was nodig. Dit heeft weinig vertrouwen in een goed vervolg.

Inderdaad ergerlijk dat het druk zetten nergens op leek.

Als buitenstaander echter geen idee of dat kwam door een lakse instelling van de spelers, verkeerde keuzes in de opstelling van Bosz, geintimideerd zijn door de tegenstander, vele blessures dus gebrek aan automatismen die bij deze speelstijl erg belangrijk zijn, door het surplus aan klasse van de tegenstander of door iets van dit alles tegelijk.

Dat het niet klopte is duidelijk.
Een mens, ook een speler of coach is nooit te oud om te leren .
Volgende keer beter. Forza PSV.
Toch hebben we wel een idee als buitenstaander, want Joey heeft zelf al eens toegegeven dat die mentaliteit van het komt wel goed, doen we op 55% er wel degelijk in zit bij de ploeg (ongetwijfeld in grote mate bij hem zelf, want hij heeft ook al eens laten weten trainen op uithoudingsvermogen enz. erg vervelend te vinden). Uiteraard niet bij iedereen, want een Lozano, Pepi of Mauro gaat altijd voor de volle 100%, maar je ziet het ook wel terug op het veld. Ik vond met name Luuk enorm tegenvallen. Zo'n grote vent en fysiek sterk, en ook nog eens aanvoerder, en zich dan zo kinderlijk eenvoudig laten wegzetten door die verdedigers van Juve ipv er zelf eens de beuk in te gooien. Dan geef je niet het goede voorbeeld. Tactisch was het niet goed, snap ook niet waarom dat tijdens de wedstrijd niet een langs de lijn schreeuwende en corrigerende Bosz opleverde (dat zal hij dan wel weer niet nodig vinden of niet correct oid), maar ik vond dat PSV zich vooral fysiek te makkelijk liet aftroeven. Niemand dacht vooraf dat PSV dat varkentje wel eventjes zou gaan wassen daar, maar op z'n minst hadden we wat pit verwacht. De Engelse commentators zeiden ook al dat het allemaal te lief was, en te vrijblijvend, wat PSV liet zien. "No sense of urgency" zoals ze dat zo mooi kunnen stellen, en dat ze het Juventus op die manier nooit lastig zouden kunnen maken, en dat deden ze dus ook niet. En ze kunnen wel degelijk beter dan dat.

Laatst bewerkt:
Geweldige speler inderdaad. Mijn all time held blijft overigens Pirlo.. zoveel stijl, intelligentie en kwaliteit. Geweldige speler
Eens! Pirlo en Schuster zijn voor mij de meest stijlvolle spelers allertijden. Inderdaad - een Italiaan en een Duitser.

Ruud zette Veerman ook op de bank. Daarna kwam hij sterker terug.

Inderdaad. Ik denk dat dit een middenmoter is van de 8 tegenstanders. Dus een resultaat of in ieder geval competitief zijn, was nodig. Dit heeft weinig vertrouwen in een goed vervolg.
Het zou juist een schande zijn wanneer dit Juve moeite zou hebben met een Ledezma, Drommel, Flamingo, Dams, Bakayoko, Veerman, en Guus Til. Kampioen geworden, goed verdiend in de CL, en dan ga je met zo een team het 2e seizoen in. Een topploeg als Liverpool kan het zich veroorloven een Dest een half jaar te laten revalideren want opties genoeg, maar PSV kan zich dat helemaal niet veroorloven en had dit nooit moeten doen. Geen vervanger voor Teze dan blijf je maar. Dams doet het nu redelijk goed maar gaat gewoon plaats maken voor Heracles niveau Mauro. Met dit team worden we geen kampioen, laat staan een resultaat verwachten tegen Juventus. We mogen geluk hebben dat we gister niet tegen Bayern speelde. Stewart echt zwaar door het ijs gezakt. Ook totaal geen uitstraling van een keiharde onderhandelaar. Jur 1913 zie geen reactie op mijn post in de chat dus hoef me nog niet aan te passen 😂

Het zou juist een schande zijn wanneer dit Juve moeite zou hebben met een Ledezma, Drommel, Flamingo, Dams, Bakayoko, Veerman, en Guus Til. Kampioen geworden, goed verdiend in de CL, en dan ga je met zo een team het 2e seizoen in. Dams doet het nu redelijk goed maar gaat gewoon plaats maken voor Heracles niveau Mauro. Met dit team worden we geen kampioen, laat staan een resultaat verwachten tegen Juventus. We mogen geluk hebben dat we gister niet tegen Bayern speelde. Jur 1913 zie geen reactie op mijn post in de chat dus hoef me nog niet aan te passen 😂
Nou, in Nederland komt PSV een heel eind. Gisteren blijkbaar niet, terwijl Juventus mij een tegenstander lijkt die je het minimaal moeilijk moet maken, als je CL aspiraties hebt.

Ik hou ook meer van aanvallend voetbal, maar voor slidings van Cannavaro, Maldini (en papa Maldini)), Nesta, Baresi, of Costacurta en Chiellini kon je mij altijd wel uit bed halen.

In de filosofie wordt gesproken van een sublieme ervaring, die optreedt bij ogenschijnlijk tegenstrijdige principes, denk aan de tegelijkertijd schoonheid als verwoesting van een orkaan.
Bij Italiaans voetbal is het de combi van Latijnse passie met totale discipline. Plus de commedia dell'arte waar de Italianen zo goed in zijn, als een vreugdevolle wandeling door Rome in de late avondzon. Ja, ik vind het prachtig.

Maar goed, ik hou ook van Duits voetbal, dus ik ben sowieso niet te redden.
Duits voetbal ben ik mee op gegroeid. Daar houd ik ook van. Vroeger zagen we op de Duitse tv regionalliga voetbal , nog voor de Bundesliga kwam in de jaren 60.
Veel "traditionsvereine". Zoals St Pauli, Fortuna Dusseldorf, Rot Weiss Essen enz.
En hun prima mentaliteit die leidde tot Gary Lineker's uitlating dat voetbal wel een leuk spelletje is maar dat aan het eind de Duitsers altijd winnen.
Niets mis mee dus, met die voorkeur.:sneaky:
Toch hebben we wel een idee als buitenstaander, want Joey heeft zelf al eens toegegeven dat die mentaliteit van het komt wel goed, doen we op 55% er wel degelijk in zit bij de ploeg (ongetwijfeld in grote mate bij hem zelf, want hij heeft ook al eens laten weten trainen op uithoudingsvermogen enz. erg vervelend te vinden). Uiteraard niet bij iedereen, want een Lozano, Pepi of Mauro gaat altijd voor de volle 100%, maar je ziet het ook wel terug op het veld. Ik vond met name Luuk enorm tegenvallen. Zo'n grote vent en fysiek sterk, en ook nog eens aanvoerder, en zich dan zo kinderlijk eenvoudig laten wegzetten door die verdedigers van Juve ipv er zelf eens de beuk in te gooien. Dan geef je niet het goede voorbeeld. Tactisch was het niet goed, snap ook niet waarom dat tijdens de wedstrijd niet een langs de lijn schreeuwende en corrigerende Bosz opleverde (dat zal hij dan wel weer niet nodig vinden of niet correct oid), maar ik vond dat PSV zich vooral fysiek te makkelijk liet aftroeven. Niemand dacht vooraf dat PSV dat varkentje wel eventjes zou gaan wassen daar, maar op z'n minst hadden we wat pit verwacht. De Engelse commentators zeiden ook al dat het allemaal te lief was, en te vrijblijvend, wat PSV liet zien. "No sense of urgency" zoals ze dat zo mooi kunnen stellen, en dat ze het Juventus op die manier nooit lastig zouden kunnen maken, en dat deden ze dus ook niet. En ze kunnen wel degelijk beter dan dat.
Hier kan ik je alleen maar gelijk in geven. En dat "no sense of urgency" hadden de Engelsen ook goed gezien.

Duits voetbal ben ik mee op gegroeid. Daar houd ik ook van. Vroeger zagen we op de Duitse tv regionalliga voetbal , nog voor de Bundesliga kwam in de jaren 60.
Veel "traditionsvereine". Zoals St Pauli, Fortuna Dusseldorf, Rot Weiss Essen enz.
En hun prima mentaliteit die leidde tot Gary Lineker's uitlating dat voetbal wel een leuk spelletje is maar dat aan het eind de Duitsers altijd winnen.
Niets mis mee dus, met die voorkeur.:sneaky:
Tof! St. Pauli is na PSV mijn favoriete club, en ik probeer elk jaar in Hamburg wel een wedatrijdje mee te pikken. (Wat niet meevalt, want de fan base is groot).

Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan