Johan Cruijff Schaal | Ajax - PSV | Zaterdag 7 augustus | Eindstand: 0-4

Status
Je kunt niet meer reageren.
Als je 1 op 1 de spelers analyseert, snap ik niet zo goed waarom Ajax hoger aangeschreven staat. Zelfs niet wat betreft hun bank.
Klaassen is toch niet stukken beter dan Van Ginkel, Haller niet dan Zahavi, Pasveer versus Drommel, ga zo maar door.

Daarnaast lijkt het spelen als een team een stuk beter in elkaar te zitten bij PSV.

Maar goed, eerst afwachten hoe ze bij PSV reageren bij tegenslag/achterstand.
 
Ik vind het niet verkeerd om deze wedstrijd te gebruiken om de sterkte van de bank te beoordelen. Wel jammer dat Jong PSV een dag ervoor speelt. Maar misschien kan Jong PSV weer spelers gebruiken van O19. Ik zou deze elf wel willen zien:

-----------------Mvogo---------------------
Sambo-----Teze-----Obispo-----Oppegard

-------------Sadilek------Matutua----------

--------------------Pröpper-----------------

-----Bruma--------Fofana---------Vertessen
 
Ik zie de gekste opstellingen voorbij komen haha zoals hier boven, wat ik overigens best wel snap. Je wilt er natuurlijk niet aan denken dat je opeens je sleutelspeler(s) geblesseerd raken in een oefenwerwedstrijd, want dat is het toch wel meer en meer. Verschil is alleen dat er een prijs op het spel staat, die ik best zou wel willen winnen. Ff een tik uitdelen aan Ajax zou mooi zijn.

Denk dat Schmidt gewoon met een hoop basisspelers gaat aantreden met een Propper, Teze en Bruma in de basis bijvoorbeeld. Dit had ook een mooie pot kunnen zijn voor ahum Ihattaren ahum kunnen zijn. Mja helaas pindakaas.
 
Als de KNVB wedstrijden om de super cup en knvb beker serieus zou nemen dan moeten ze op neutraal terrein afspelen.
Ik vind het wel mooi dat het traditie is dat deze wedstrijden altijd in hetzelfde stadion gespeeld worden. Met de Kuip heb ik geen probleem. Met dat andere wel een beetje. Geen idee waarom.
 
Ajax speelde gister ook erg goed. Die blijven nog wel even titelkandidaat nummer 1.
 
Ik vind het wel mooi dat het traditie is dat deze wedstrijden altijd in hetzelfde stadion gespeeld worden. Met de Kuip heb ik geen probleem. Met dat andere wel een beetje. Geen idee waarom.
Is met de JC schaal niet meer, sinds 2016. Wordt in het stadion van de kampioen gespeeld, en dat vind ik wel terecht
 
Is met de JC schaal niet meer, sinds 2016. Wordt in het stadion van de kampioen gespeeld, en dat vind ik wel terecht
De wedstrijd moet dan wel gaan tussen de kampioen en de bekerwinnaar.
Als dit dezelfde club is hoeft de wedstrijd niet gespeeld te worden.
 
Mooiste is dat het elk jaar op neutraal terrein gespeeld wordt. Maar goed, die hele schaal stelt geen reet voor natuurlijk, want je wint er niks mee.
Dat is enorm onpraktisch. Plus dan speel je vrijwel altijd voor een halfleeg stadion. Of denk jij dat Ajax en PSV supporters naar Nijmegen of Enschede gaan reizen voor die schaal?
 
Dat is enorm onpraktisch. Plus dan speel je vrijwel altijd voor een halfleeg stadion. Of denk jij dat Ajax en PSV supporters naar Nijmegen of Enschede gaan reizen voor die schaal?
Nou, vast niet, dat hebben ze nooit gedaan voor die bitterballenschaal volgens mij, maar op zich zou dat wel het mooiste zijn en meest logische. Maar is niet zo dus streep eronder haha
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan