Johan Cruijff Schaal | Ajax - PSV | Zaterdag 7 augustus | Eindstand: 0-4

Status
Je kunt niet meer reageren.
Is met de JC schaal niet meer, sinds 2016. Wordt in het stadion van de kampioen gespeeld, en dat vind ik wel terecht
Loop ik zover achter? Oei. Is misschien omdat ik deze prijs niet zo belangrijk vind. Al is een prijs een prijs. Thanks!
 
Dat is enorm onpraktisch. Plus dan speel je vrijwel altijd voor een halfleeg stadion. Of denk jij dat Ajax en PSV supporters naar Nijmegen of Enschede gaan reizen voor die schaal?
Dat is onzin.. ik heb een aantal bekerfinales meegemaakt in de Kuip (zonder Feyenoord) waarbij het stadion prima gevuld is. Als de KNVB de fruitschaal serieus zou nemen zou het een zeker een idee zijn. Maar dan ook geen fruitschaal spelen als kampioen en beker winnaar dezelfde zijn. Dan is het klaar proficiat met de fruitschaal. Het heeft al geen betekenis, zout dan op met dat ding.
 
Dat is onzin.. ik heb een aantal bekerfinales meegemaakt in de Kuip (zonder Feyenoord) waarbij het stadion prima gevuld is. Als de KNVB de fruitschaal serieus zou nemen zou het een zeker een idee zijn. Maar dan ook geen fruitschaal spelen als kampioen en beker winnaar dezelfde zijn. Dan is het klaar proficiat met de fruitschaal. Het heeft al geen betekenis, zout dan op met dat ding.
Noem het gewoon weer de supercup en het klinkt al als een mooiere prijs.
 
Noem het gewoon weer de supercup en het klinkt al als een mooiere prijs.
Zoals ik eerder zei, ik houd van tradities. Hoewel JC zeker niet mijn favoriete Nederlandse speler ooit is vind ik het mooi dat er een prijs naar hem vernoemd is. Net als dat ik het mooi vind dat de topscoorder van de Eredivisie voortaan de Willy van der Kuijlen trofee uitgereikt krijgt. Dus het mag van mij best de JC fruitschaal blijven.
 
Ik pleeg stil verzet en heb morgen lekker afgesproken om ouderwets een avondje lekker te gaan drinken. Normaal als PSV speelt doe ik dat niet, maar het is de JC schaal..
 
Even je beste 11 opstellen en expres dik verliezen, zodat iedereen weer schreeuwt dat Ajax met 2 vingers in de neus kampioen gaat worden. Daarna 5 topaankopen het laatste half uur op 31 augustus bekendmaken om vervolgens voordat Ajax in de winterstop wederom een poging doet het kampioenschap te kopen je al een straatlengte voor staat.
 
Even je beste 11 opstellen en expres dik verliezen, zodat iedereen weer schreeuwt dat Ajax met 2 vingers in de neus kampioen gaat worden. Daarna 5 topaankopen het laatste half uur op 31 augustus bekendmaken om vervolgens voordat Ajax in de winterstop wederom een poging doet het kampioenschap te kopen je al een straatlengte voor staat.
Wat een omweg joh. Gewoon winnen, da's de snelste weg.
 
Wat een omweg joh. Gewoon winnen, da's de snelste weg.
Eens. Ik maak me alleen zorgen om alle hosanna icm het feit dat onze bank beduidend minder is, onze aanvoerder maximaal een uur kan spelen en topaankoop Ramalho met gevaar voor eigen leven ieder duel aangaat en dat een keer mis moet gaan. Maar misschien zijn er minder beren op de weg.
 
Eens. Ik maak me alleen zorgen om alle hosanna icm het feit dat onze bank beduidend minder is, onze aanvoerder maximaal een uur kan spelen en topaankoop Ramalho met gevaar voor eigen leven ieder duel aangaat en dat een keer mis moet gaan. Maar misschien zijn er minder beren op de weg.
Denk dat van Ginkel wel 90 min vol kan maken. We hadden de luxe dat dit 3x niet nodig is en dus andere spelers minuten konden laten maken. Ten slotte is het ook een soort voorbereiding.

Wel eens dat de bank sterker moet.
 

Ik neem al mijn woorden over 'die wedstrijd boeit me niks terug'. Laat die gast alsjeblieft lekker de hele wedstrijd spartelen met zijn 'veel moeilijker ga je het niet krijgen', schei toch uit man.
Haha heerlijk toch; wat een middelmaat die Schuurs. Blij dat hij niet bij ons speelt. In topwedstrijden altijd zwak.

Heb er zin in morgen! Vorig seizoen waren we al gelijkwaardig maar hadden we pech. Dit seizoen gaan we beter presteren im de topwedstrijden. We hebben meer ervaring en balans
 
Haha heerlijk toch; wat een middelmaat die Schuurs. Blij dat hij niet bij ons speelt. In topwedstrijden altijd zwak.

Heb er zin in morgen! Vorig seizoen waren we al gelijkwaardig maar hadden we pech. Dit seizoen gaan we beter presteren im de topwedstrijden. We hebben meer ervaring en balans
Ik had Schuurs er toch graag bij gehad. Gaat gewoon voor heel veel geld verkocht worden. Heeft wat foutjes gemaakt, maar wordt gewoon een goede verdediger.
 
Ik had Schuurs er toch graag bij gehad. Gaat gewoon voor heel veel geld verkocht worden. Heeft wat foutjes gemaakt, maar wordt gewoon een goede verdediger.
Nog nooit echt onder de indruk geweest van Schuurs, eigenlijk. Ja, toen bij de beste speler en aanvoerder was bij Fortuna op zijn 19e, dat was indrukwekkend. Daarna hooguit een prima verdediger, geen hoogvlieger.

DISCLAIMER: Overigens niet uitgesloten dat hij dat niet kan worden, verdedigers willen nog wel eens flinke stappen maken op latere leeftijd. Z'n bouw heeft hij wel mee.
 
Wat is hier arrogant aan? :zien:
oMdAt iE vAn aJaKs iS.

Duh.



On a more serious note:

Ik vind het een wat dommige uitspraak voor iemand die nooit bij PSV is geweest. Hij kan niet weten hoe hij zich hier zou hebben ontwikkeld.
Wij hebben bijvoorbeeld een veel meer kritisch opbouwend forum. Daar leert ie ook superveel van!
Hij doet nu toch voorkomen dat het bij ajax allemaal veel beter is. En dat gaat er bij mij gewoon niet in. Gewoon niet. Nooit. Kan niet. Gaat niet. Doe ik mn best? Dan nog niet.
En dus vind ik het wat arrogant.

ipv "Ik had me bij PSV nooit zo kunnen ontwikkelen als ik bij Ajax heb gedaan", had ie gewoon kunnen zeggen dat ie vindt dat ie bij ajax zich heel goed heeft kunnen ontwikkelen, want verdedigen met 50 meter in je rug is moeilijk etc etc.
Waarom daar PSV bij betrekken?

Maargoed, het blijft 1 berichtje, mss waren zn woorden anders, maar vond de journalist van dienst het wel leuk zo op te schrijven, zodat mensen als ik er dan iets van gaan vinden en gaan gretig het berichtje lezen.
 
oMdAt iE vAn aJaKs iS.

Duh.



On a more serious note:

Ik vind het een wat dommige uitspraak voor iemand die nooit bij PSV is geweest. Hij kan niet weten hoe hij zich hier zou hebben ontwikkeld.
Wij hebben bijvoorbeeld een veel meer kritisch opbouwend forum. Daar leert ie ook superveel van!
Hij doet nu toch voorkomen dat het bij ajax allemaal veel beter is. En dat gaat er bij mij gewoon niet in. Gewoon niet. Nooit. Kan niet. Gaat niet. Doe ik mn best? Dan nog niet.
En dus vind ik het wat arrogant.

ipv "Ik had me bij PSV nooit zo kunnen ontwikkelen als ik bij Ajax heb gedaan", had ie gewoon kunnen zeggen dat ie vindt dat ie bij ajax zich heel goed heeft kunnen ontwikkelen, want verdedigen met 50 meter in je rug is moeilijk etc etc.
Waarom daar PSV bij betrekken?

Maargoed, het blijft 1 berichtje, mss waren zn woorden anders, maar vond de journalist van dienst het wel leuk zo op te schrijven, zodat mensen als ik er dan iets van gaan vinden en gaan gretig het berichtje lezen.
Klinkt gewoon als scoren bij de achterban, want je kunt het helemaal niet weten.

Dus ik laat hem lekker gaan. Joe!
 
ipv "Ik had me bij PSV nooit zo kunnen ontwikkelen als ik bij Ajax heb gedaan", had ie gewoon kunnen zeggen dat ie vindt dat ie bij ajax zich heel goed heeft kunnen ontwikkelen, want verdedigen met 50 meter in je rug is moeilijk etc etc.
Waarom daar PSV bij betrekken?
Ik gok dat dat de vraag van de journalist was. "Denk je dat je je bij PSV net zo goed had kunnen ontwikkelen als bij Ajax?"

Die gasten zijn volgens mij helemaal niet met dat soort zaken bezig, maar als je zoiets vraagt krijg je natuurlijk zo'n antwoord.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan