Johan Cruijff Schaal | Ajax - PSV | Zaterdag 7 augustus | Eindstand: 0-4

Status
Je kunt niet meer reageren.
Nu is de reeks nog discutabel. Door te winnen maak je daar ook een eind aan, en een eind aan de slechte reeks toppers onder Schmidt zou ook wel fijn zijn.
En smoort het AjaKs is HeT BayErn VaN NedErLAnD sentiment misschien een beetje. Dat zou ook fijn zijn.
 
En smoort het AjaKs is HeT BayErn VaN NedErLAnD sentiment misschien een beetje. Dat zou ook fijn zijn.
Bayern Munchen heeft dacht ik 9 van de 10 laatste titels veroverd.
Ajax heeft deze eeuw 8 titels, PSV 10.
Hoezo is Ajax dan het Bayern Munchen van Nederland?;)
Kun je zien wat er gebeurt als media in propaganda machines veranderen.
 
Bayern Munchen heeft dacht ik 9 van de 10 laatste titels veroverd.
Ajax heeft deze eeuw 8 titels, PSV 10.
Hoezo is Ajax dan het Bayern Munchen van Nederland?;)
Kun je zien wat er gebeurt als media in propaganda machines veranderen.
Maar steeds 'deze eeuw' erbij pakken als kader, is ook een beetje meten met je gekleurde bril op. Op een paar leuke jaren met Hiddink rond 2005 en een paar kampioenschappen 'ondanks' Cocu, is het geen vetpot 'deze eeuw'.
 
Maar steeds 'deze eeuw' erbij pakken als kader, is ook een beetje meten met je gekleurde bril op. Op een paar leuke jaren met Hiddink rond 2005 en een paar kampioenschappen 'ondanks' Cocu, is het geen vetpot 'deze eeuw'.
In elk geval kloppen mijn cijfers wel in tegenstelling tot wat VI hier als zogenaamde succesreeks van Ajax opvoert.

En voor mij is het kampioenschap nog altijd de hoofdprijs; 10-8 voor ons.
Pakken we de laatste 5 kampioenstitels om jou te tegemoet te komen;
2015 PSV, 2016 PSV, (2017 geen van beiden), 2018 PSV , 2019 Ajax, 2021 Ajax. Dus 3-2 voor ons.
En dat ook nog zonder VAR.:)

Is dat een "vetpot" voor Ajax dat volgens de media ons niveau al lang ontstegen zou zijn?
 
In elk geval kloppen mijn cijfers wel in tegenstelling tot wat VI hier als zogenaamde succesreeks van Ajax opvoert.

En voor mij is het kampioenschap nog altijd de hoofdprijs; 10-8 voor ons.
Pakken we de laatste 5 kampioenstitels om jou te tegemoet te komen;
2015 PSV, 2016 PSV, (2017 geen van beiden), 2018 PSV , 2019 Ajax, 2021 Ajax. Dus 3-2 voor ons.
En dat ook nog zonder VAR.:)

Is dat een "vetpot" voor Ajax dat volgens de media ons niveau al lang ontstegen zou zijn?
De laatste 10 jaar staat het 7-3. En dan telt dat coronajaar niet eens mee, toen Ajax bovenaan stond. De eerste 10 jaar van de nieuwe eeuw pakken we er alleen maar bij omdat we er dan beter uitzien.
 
De laatste 10 jaar staat het 7-3. En dan telt dat coronajaar niet eens mee, toen Ajax bovenaan stond. De eerste 10 jaar van de nieuwe eeuw pakken we er alleen maar bij omdat we er dan beter uitzien.
Dat corona-jaar had ons geen schaal gegeven, of ajax die had gepakt is maar de vraag. Over drie jaar als wij drie schalen erbij hebben slaat t weer positief uit voor ons, daarna komt ajax weer terug met een goede periode. Als je dominantie zoekt moet je de eredivisie links laten liggen maar een meesteres zoeken.
 
Dat corona-jaar had ons geen schaal gegeven, of ajax die had gepakt is maar de vraag. Over drie jaar als wij drie schalen erbij hebben slaat t weer positief uit voor ons, daarna komt ajax weer terug met een goede periode. Als je dominantie zoekt moet je de eredivisie links laten liggen maar een meesteres zoeken.
Hehe. Lekker. Ben het met je eens. We zullen altijd wel weer een paar mooie jaren hebben, al is de situatie qua verschil in banksaldo wel iets om serieus te nemen. Zoals Ajax afgelopen winter ‘even’ Haller kocht en daarmee ook min of meer het kampioenschap, dat kunnen wij niet.

Mijn reactie betrof vooral het feit dat we net iets te graag bepaalde jaren wél en bepaalde jaren niet hanteren om net te doen alsof we het eigenlijk beter doen dan Ajax, want dat is in mijn ogen niet zo. Sterker nog, ik vind het neigen naar struisvogelpolitiek. Kortom, je hoeft geen Calimero te zijn, maar ook geen struisvogel.
 
Misschien tijd om de nieuwe Pes/fifa te kopen😂
Nee, na PES2010 was ik er achter dat zulks niet aan mij besteed is. Heb overigens nog een waanzinnige NES game waarbij je spelers na genoeg tackles echt fysiek kon uitschakelen, een van de weinige NES games voor 4 personen, weinig te maken met echt voetbal, maar hilariteit alom.


Betere voetbalgames zijn niet gemaakt :cool:
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan