Joey Veerman (M)

Dat zal best dat hij leuk kan voetballen, maar als hij zijn taken niet uitvoert (aanname) kom je als team geen steek verder.
Als we iedereen wegsturen uit de selectie die zijn taken niet naar behoren uitvoert, kan ruim driekwart vandaag nog in de uitverkoop.
Ik hoop met driekwart mild te zijn in mijn oordeel.
Onzin in mijn ogen, al dat gekissebis over een bepaalde speler.
En zeker als Veerman al meer betekent heeft op weg naar de titel dan de bijdragen van hen die met Gakpo die titel ook vrijwel zeker verkochten.
 
Als we iedereen wegsturen uit de selectie die zijn taken niet naar behoren uitvoert, kan ruim driekwart vandaag nog in de uitverkoop.
Ik hoop met driekwart mild te zijn in mijn oordeel.
Onzin in mijn ogen, al dat gekissebis over een bepaalde speler.
En zeker als Veerman al meer betekent heeft op weg naar de titel dan de bijdragen van hen die met Gakpo die titel ook vrijwel zeker verkochten.
Dat is het andere uiterste wat je schetst. Ik zou zelf andere keuzes hebben gemaakt dan Van Nistelrooij nu, maar ik kan ze wel begrijpen. Het liefst zie ik een Veerman die hierdoor de knop omzet en wel zijn taken uitvoert. Dan heb je een geniale middenvelder in handen
 
Dat is het andere uiterste wat je schetst. Ik zou zelf andere keuzes hebben gemaakt dan Van Nistelrooij nu, maar ik kan ze wel begrijpen. Het liefst zie ik een Veerman die hierdoor de knop omzet en wel zijn taken uitvoert. Dan heb je een geniale middenvelder in handen
Als hij vanavond niet mag starten en faalhaas El Ghazi wel, kan Joey moeilijk laten zien dat hij de knop heeft omgezet.
 
Hij hoeft niet per se te starten om te laten zien dat 'ie de knop om heeft gezet toch?
Ik las ‘tarten’ en dacht dat je het over RvN had.

Echt superslecht management om een liefhebber op deze manier kalt te stellen. Trek je geen volle zalen mee.
 
Met hem zijn we veel meer in staat om het tegenstanders moeilijk te maken. Omdat hij altijd naar voren speelt.

Zo moeilijk is het allemaal niet. Guti punt naar achter en dan Sangare en Veerman er voor. Simons op links. Zolang Brands nog bezig is met zijn winterslaap
 
Ik ben ervan overtuigd dat Guti, Sangaré, Bakayoko (doelgerichter), Xavi (die misschien nog het minst), de backs, Fofana (door gaat breken), Til en LdJ (alleen voor het laatste kwartier bij achterstand) beter gaan spelen wanneer Veerman opgesteld wordt.

En beginnen met hem de hele wedstrijd te laten staan. Wedstrijden.
 
Met hem zijn we veel meer in staat om het tegenstanders moeilijk te maken. Omdat hij altijd naar voren speelt.
Oja, punt naar achteren. Dat liep eerder ook al uitstekend uiteraard.. toen werd ons middenveld ook totaal niet overlopen 🤫
 
Oja, punt naar achteren. Dat liep eerder ook al uitstekend uiteraard.. toen werd ons middenveld ook totaal niet overlopen 🤫
Kan wel.
Dan zet je Veerman op de plek punt-naar-achteren. Dat is zeker een risico wat betreft het flegmatieke van hem, maar hij kan Guti/Sangaré wel naar voren pushen, wat superhandig is bij het druk zetten bij balverlies op de helft van de tegenstander. Dan Xavi op 10 uiteraard. Blijft er plek voor twee spitsen over. Dat wel.

(Zoals ze gisteren ook druk gaven tegen Emmen, manmanman, ongelooflijk wat slecht. Dat is Rutten/RvN aan te rekenen.)

Kom je als ploeg in de verdrukking tegen een sterke(re) tegenstander of sterke fase van een zwakkere tegenstander, zet je Veerman voor die twee, links naast Xavi.

Maar ja, dan vraag je om een tactiekverandering tíjdens de wedstrijd. Iedereen kan dat, iedereen ziet het, iedere eredivisieploeg kan het, ook PSV.
Alleen de iconen van PSV die aan het roer staan, kunnen het niet.
Jammer.
 
Laatst bewerkt:
Veerman is een genot om naar te kijken (en luisteren); iemand met iets extra's. Daar hebben we er niet veel van. Inpassen en zorgen dat hij altijd kan spelen. Zolang we geen buitenspelers hebben dan maar op plek Simons en dan Simons naar links.

Ook zal ik wel eens een middenveld met Veerman, Guti en Xavi willen zien
 
Terug
Bovenaan Onderaan