Joey Veerman (M)

Mocht het allemaal waar zijn. Vind ik het erg logisch en gek dat Veerman zo een rol speelt.

In het begin van het seizoen zette Ruud hem terecht op de bank. Veerman wilde 8 spelen maar daarvoor deed hij verdedigend nauwelijks werk. Tja, dan kom je op die positie te kort.

Echter de laatste maanden vind ik Veerman juist verbetert en is juist 1van de lichtpuntjes in het elftal. Raar dat hij juist een goede ontwikkeling onder Ruud maakt en dan is Ruud hem liever kwijt dan rijk.

Tegelijk vind ik. Hoe het geschetst word. Ook best oplosbaar. Als de technische staf een speler graag behoud (jong en heeft waarde) dan ontstaat daar discussie. Zolang ze niet dwingen hem op te stellen. Lijkt me dat als coach bespreekbaar. Want laten we ook eerlijk zijn, als een Engelse club 30 miljoen bied dan is ie gewoon weg. Ik vermoed wel dat er meerdere onenigheden waren.
 
Mocht het allemaal waar zijn. Vind ik het erg logisch en gek dat Veerman zo een rol speelt.

In het begin van het seizoen zette Ruud hem terecht op de bank. Veerman wilde 8 spelen maar daarvoor deed hij verdedigend nauwelijks werk. Tja, dan kom je op die positie te kort.

Echter de laatste maanden vind ik Veerman juist verbetert en is juist 1van de lichtpuntjes in het elftal. Raar dat hij juist een goede ontwikkeling onder Ruud maakt en dan is Ruud hem liever kwijt dan rijk.

Tegelijk vind ik. Hoe het geschetst word. Ook best oplosbaar. Als de technische staf een speler graag behoud (jong en heeft waarde) dan ontstaat daar discussie. Zolang ze niet dwingen hem op te stellen. Lijkt me dat als coach bespreekbaar. Want laten we ook eerlijk zijn, als een Engelse club 30 miljoen bied dan is ie gewoon weg. Ik vermoed wel dat er meerdere onenigheden waren.
Blijkbaar mag je als trainer wel je ongenoegen over een speler uiten, maar andersom niet.
Ik snap het gedoe niet. Zeg gewoon wat je vindt en accepteer als een ander het anders ziet of blijkbaar het niet zo in jou ziet zitten. Gebruik je frustraties als benzine om het beste uit jezelf te halen ipv je te verschuilen achter excuses. Ruud heeft gaandeweg het seizoen dusdanig veel gewisseld waardoor er onrust bij spelers ontstaat. Verder is de crisis waar we nu inzitten ook gewoon weer om te keren naar betere tijden. Maar het begint bij de organisatie bovenin. Daar waar ze na Cocu en Bommel misschien even hadden moeten leren van eerdere fouten toen er een onervaren coach voor de groep werd gegooid. Zeker als je ook nog eens halverwege je topscorer verkoopt.
 
Lazio denkt aan Veerman; AC Milan geïnteresseerd in Tijjani Reijnders

De Serie A lijkt mij wel de grote competitie die het beste past bij Veerman, dus ik kan me voorstellen dat hij wel interesse zou hebben als Lazio concreet wordt. Aan de andere kant wordt hij binnenkort vader dus nog een jaar stabiliteit is misschien ook geen verkeerde optie.

Ik heb even gekeken en sinds 2018 heeft Lazio maar 3x meer dan 15 miljoen uitgegeven aan een speler. Met als duurste aankoop Muriqi voor 18 miljoen. Ik verwacht toch wel dat PSV zeker meer dan dat wil hebben. Ik denk dat 25-30 miljoen een redelijke vraagprijs is, zeker gezien je niet hoeft en niet wil verkopen. De marktwaarde van Veerman wordt nu door transfermarkt geschat op 12 miljoen, maar eind van deze week komen de nieuwe marktwaardes online en ik denk dat hij wel zal stijgen.

En een beetje off topic, maar het staat in hetzelfde artikel. Als ik Reijnders was en Milan belde dan zou ik gelijk mijn koffers pakken. Wel een iets andere naam dan wat er 20 jaar geleden bij Milan op het middenveld stond, maar natuurlijk een schitterende club voor een al iets oudere speler waar een jaar geleden niemand van had gehoord.
 
Joey gaan we toch niet laten gaan voor 20 miljoen? Waarom schrijft die Elfrink dat? Schrijf gewoon, 35 miljoen is de vraagprijs. Die man kost PSV eigenhandig miljoenen met dit soort verhaaltjes.
 
Joey gaan we toch niet laten gaan voor 20 miljoen? Waarom schrijft die Elfrink dat? Schrijf gewoon, 35 miljoen is de vraagprijs. Die man kost PSV eigenhandig miljoenen met dit soort verhaaltjes.
Als PSV serieus genomen wil worden zal het minimaal het dubbele moeten zijn.
 
Laatst bewerkt:
Natuurlijk proberen er zoveel mogelijk uit te halen maar voor 25 miljoen zou ik hem zeker laten gaan
 
Natuurlijk proberen er zoveel mogelijk uit te halen maar voor 25 miljoen zou ik hem zeker laten gaan
Prima, maar dan?
Ik vrees een beetje dat PSV met een flutmiddenveld en -achterhoede en zelfs -voorhoede blijft zitten.

Hollers en dravers zonder techniek en plan.

Ik kan me gewoon niet voorstellen dat Bosz van PSV een geoliede machine weet te maken met basisspelers als Sangaré, Ramalho, Til, LdJ, Teze en Baka.

Maar wel van Teze en Sangaré die ondersteund worden door Veerman(, Guti, Lang, Wijnaldum en Xavi.)
 
Prima, maar dan?
Ik vrees een beetje dat PSV met een flutmiddenveld en -achterhoede en zelfs -voorhoede blijft zitten.

Hollers en dravers zonder techniek en plan.

Ik kan me gewoon niet voorstellen dat Bosz van PSV een geoliede machine weet te maken met basisspelers als Sangaré, Ramalho, Til, LdJ, Teze en Baka.
Ik ga er dan uiteraard vanuit dat je dat geld kunt herinvesteren. Voor 10 miljoen haal je een nieuwe Veerman.
 
Zeker de 2e seizoenshelft was hij een van onze beste spelers, bij vlagen zelfs beter dan Xavi. Met name in de grote wedstrijden. Hetgeen interessant is, want zijn eerdere kritiek was dat hij juist niet thuis zou geven in de grote wedstrijden.

Misschien kun je voor 10 miljoen wel een gelijkwaardige speler halen, maar dat is ook wel weer een gok. Veerman kent het hier en laat groei zien. Eerste interland en assist ook alweer binnen. Ik hoop echt dat we wel hoger in de boom gaan zitten dan 20 miljoen. Komop zeg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan