Israël & Palestina

Mikasa

Internationale Legende
Voor de goede orde. Israëliërs een schijtvolk noemen vind ik ook onnodig en domme woordkeuze.
Ik zou het ook anders formuleren, maar het ging erom of dit dan antisemitisme is.
Maar als Wilders hier de meesten stemmen trekt? Zijn we dan met zijn alle een schijtvolk? Ondanks dat je anders stemt.
Dat lijkt me logisch dat een Duitser dan zoiets zou roepen. Als we hier een racistische regering zouden hebben.

Teamspirit

Assistent Coach
De term is redelijk vaag. Het woord is vooral bedacht om er extra focus op te leggen. Inhoudelijk zit er weinig verschil tussen. Behalve dan de focus op holocaust ontkennen.

Dat anti semetisch een vage omschrijving is. Word vaak ook als kritiek aangehaald.

Lees nog eens de link die ik gepost heb over de definitie. Die is verre van vaag en wordt dus misbruikt.

Maar als je een volk, enthicteit of huidskleur in zijn geheel wegzet als schijtvolk of vergelijkt met Hitler

Zodra we het doen met onze lavendelsnuiver in de tweede kamer is het prima, maar als het gebeurd met de joden schreeuwen we moord en brand. Kom op zeg. Laten we even eerlijk zijn en objectief kijken wat ze doen en gedaan hebben.

Gewoon even een foto om het duidelijk te maken. Mag jij aangeven waarom ik dit geen schijtvolk mag noemen wat hier democratisch achtet staat.
jewish army.jpg

Kira

Aanvoerder
Lees nog eens de link die ik gepost heb over de definitie. Die is verre van vaag en wordt dus misbruikt.
Er is kritiek die er is over de interpretatie.
Zodra we het doen met onze lavendelsnuiver in de tweede kamer is het prima, maar als het gebeurd met de joden schreeuwen we moord en brand.
Volgensmij word Baudet ook aangesproken op zijn rasitische opmerkingen. Ik snap je punt niet?

Daarnaast snap ik de moord en brand niet helemaal. Men was toch ook pissed toen Wilders het had over minder marrokanen? Is toch logisch dat mensen reageren op woorden en vergelijkingen die niet logisch zijn.
Kom op zeg. Laten we even eerlijk zijn en objectief kijken wat ze doen en gedaan hebben.
Ik zeg ook niet dat je geen kritiek mag hebben?
Gewoon even een foto om het duidelijk te maken. Mag jij aangeven waarom ik dit geen schijtvolk mag noemen wat hier democratisch achtet staat.
Bekijk bijlage 4582
Jij komt aanzetten met een foto zonder context en zegt wel dat de bevolking hierover democratisch eens is. Leg je punt eerst maar uit. Anders kan ik er niet op reageren. Want ik zie het nu meer overkomen als in:Kijk wat een erg moment. Dus het is schijtvolk.

Met die redenatie kun je alles een schijtvolk vinden 😅

Teamspirit

Assistent Coach
Jij komt aanzetten met een foto zonder context en zegt wel dat de bevolking hierover democratisch eens is. Leg je punt eerst maar uit. Anders kan ik er niet op reageren. Want ik zie het nu meer overkomen als in:Kijk wat een erg moment. Dus het is schijtvolk.

Lees eerdere posts even met de link. Maar domweg trots op de foto gaan is meer dan genoeg om te laten zien hoe stom ze zijn en dit is echt geen op zichzelf staand verhaal.

PerfectPSV

Aanvoerder
En daarmee sla je de spijker op zijn kop. Het is niet anti semitisch, terwijl het wel zo wordt verkocht. Daar gaat het mij om. De joden moeten stoppen met alles als anti semitisch neer te zetten.

Ik zet een volk weg wat al meer dan 70 jaar de Palestijnen onderdrukt. Een volk wat precies datgene doet waarvan we op 4 mei zeggen, dat nooit meer. Ik ben niet verontwaardigd over het commentaar, dat is te verwachten. Ik snap alleen met alle wil van de wereld niet hoe we een volk blijven steunen die willens en wetens een ander volk willen uitmoorden, treiteren en kleineren.
Ik steun helemaal niks. Ik weet ook precies wat sommige Israëliërs doen. Net als ik precies weet wat sommige moslims doen, en vooral wat sommige christenen doen. Ik veroordeel de mens, niet de bevolkingsgroep. Dat is precies het verschil tussen veroordelen op basis van gedrag, en veroordelen op basis van afkomst. Het een is gerechtvaardigd, het ander is in dit specifieke geval antisemitisme.

Antisemitisme is niet alleen de holocaust ontkennen.. Het is het discrimineren en anders behandelen van Joodse mensen. Als iemand Joods is heb jij al meteen een slecht gevoel bij die persoon, op basis van zijn afkomst. Dat is wat mij betreft verkeerd.

Mikasa

Internationale Legende
Ik steun helemaal niks. Ik weet ook precies wat sommige Israëliërs doen. Net als ik precies weet wat sommige moslims doen, en vooral wat sommige christenen doen. Ik veroordeel de mens, niet de bevolkingsgroep. Dat is precies het verschil tussen veroordelen op basis van gedrag, en veroordelen op basis van afkomst. Het een is gerechtvaardigd, het ander is in dit specifieke geval antisemitisme.

Antisemitisme is niet alleen de holocaust ontkennen.. Het is het discrimineren en anders behandelen van Joodse mensen. Als iemand Joods is heb jij al meteen een slecht gevoel bij die persoon, op basis van zijn afkomst. Dat is wat mij betreft verkeerd.
En waarom mogen wij Israëli’s niet veroordelen op het gedrag van hun volk en waarom moet dat dan direct antisemitisme zijn?

Waarom is er eigenlijk een apart woord voor het discrimineren van Joden?

PSVkanalles

International
En waarom mogen wij Israëli’s niet veroordelen op het gedrag van hun volk en waarom moet dat dan direct antisemitisme zijn?

Het punt is dat iedereen in een volk een individu is. Elk individu heeft een eigen mening en kan zelf bepalen wat het doet. Dus hele groepen mensen onder 1 kam scheren en beoordelen op hun afkomst is wat mij betreft een no go.

Ex Libris

Basisspeler
Naar mijn idee kan je best wel iets zeggen over een volk in zijn algemeenheid, maar nooit daar een conclusie over een individu aan verbinden. Zo staan Nederlanders bekend dat ze relatief lang zijn. Dat zegt eigenlijk niets over de volgende Nederlander die je tegenkomt (hoogstens is de kans iets groter is dat ie lang is ten opzichte van de volgende Chinees die je tegenkomt). Dat kan heel goed een klein persoon zijn. Als je alle Nederlanders voortaan als lang ziet is dat een vooroordeel en als je elke persoon beoordeeld op basis van kenmerken van een heel volk is dat racisme. Mijn tip is: probeer ieder mens een eerlijke kans te geven. Dat zou de wereld al een stukje aardiger maken…

Mikasa

Internationale Legende
Het punt is dat iedereen in een volk een individu is. Elk individu heeft een eigen mening en kan zelf bepalen wat het doet. Dus hele groepen mensen onder 1 kam scheren en beoordelen op hun afkomst is wat mij betreft een no go.
Dat spreekt voor zich. Alleen doen we dat heel vaak: Ajacieden, Amsterdammers, Hollanders, Amerikanen, Fransen, Polen. Over elk heb ik hier wel wat gelezen. Maar als het over Israëli’s gaat, kan het plotseling niet?

PSVkanalles

International
Dat spreekt voor zich. Alleen doen we dat heel vaak: Ajacieden, Amsterdammers, Hollanders, Amerikanen, Fransen, Polen. Over elk heb ik hier wel wat gelezen. Maar als het over Israëli’s gaat, kan het plotseling niet?

Goed punt. Ik heb hier ook wel is gelezen dat Fransen een kut volk zijn. Dat vind ik ook niet kunnen eerlijk gezegd.

Hoetierick

Administrator
Administrator

Tja, de Israëlische regering gebruikt dat graag om kritiek op hun beleid weg te wuiven. Lekker gemakkelijk.

• Leuk
Reactions: IPF

Hoetierick

Administrator
Administrator

Zodra we het doen met onze lavendelsnuiver in de tweede kamer is het prima, maar als het gebeurd met de joden schreeuwen we moord en brand. Kom op zeg. Laten we even eerlijk zijn en objectief kijken wat ze doen en gedaan hebben.

Bekijk bijlage 4582
Zo’n foto zegt natuurlijk niks. Je zult er vast een paar vinden van Duitsers in nazi-uniform. Amerikanen met een rebellenvlag en strop in hun handen. Dan is dit wel heeel gemakkelijk.

Teamspirit

Assistent Coach
Zo’n foto zegt natuurlijk niks. Je zult er vast een paar vinden van Duitsers in nazi-uniform. Amerikanen met een rebellenvlag en strop in hun handen. Dan is dit wel heeel gemakkelijk.

Laten we het even in perspectief plaatsen, dezelfde foto maar nu 4 Russen en een Oekrainse dame. Wat zal de wereld dan zeggen? We hebben gewoon heel veel boter op ons hoofd met betrekking tot de bezetting van de Palestijnen.

Kira

Aanvoerder
Laten we het even in perspectief plaatsen, dezelfde foto maar nu 4 Russen en een Oekrainse dame. Wat zal de wereld dan zeggen? We hebben gewoon heel veel boter op ons hoofd met betrekking tot de bezetting van de Palestijnen.
Ik vind eigenlijk weinig context over deze foto. Wellicht kun je me toelichten, wanneer was deze genomen? Is bekend wie de mannen zijn etc.
Volgensmij is dit een vrij oude foto. Wil niet zeggen dat die niet relevant kan zijn voor conflict. Maar in de huidig tijdperk heb je wel iets meer nodig dan het simpel plaatsen van een foto en dan verontwaardiging vragen (en een conflict ter vergelijking erbij pakken).

Bovenaan Onderaan