Israël & Palestina

PSV1990

Jeugdspeler

Voor het derde jaar op rij is Marokko als meest welvarend land gerangschikt in Noord-Afrika.

Dat blijkt uit het Prosperity Index, een onderzoek over de meest welvarende landen ter wereld. Het Legatum Institute uit Londen was verantwoordelijk voor het onderzoek. Van de 142 onderzochte landen staat Marokko op plek 79. Een mooie prestatie want vorig jaar eindigde Marokko nog op de 85e plek. Buurland Algerije moet het doen met plek 96 terwijl Tunesië 97e staat.

Na jaren van 'zakken' steeg Marokko nu weer eens. In 2012 stond het op plek 73, terwijl in 2013 Marokko op 82 werd gezet om in 2014 weer te zakken naar 85. Hoewel Marokko goed bezig is waarschuwt het rapport wel voor zwakke punten in Marokko. De werkloosheid is een van deze duidelijke zwaktes.

De Prosperity Index bestaat uit 142 landen die worden in gedeeld op basis van acht categorieën: de economie, ondernemerschap & optimisme, bestuur, onderwijs, gezondheid, veiligheid, persoonlijke vrijheid en sociaal kapitaal. Noorwegen is het meest welvarende land ter wereld.

Baas boven baas.

Kruspe

Administrator
Medewerker
Voor het derde jaar op rij is Marokko als meest welvarend land gerangschikt in Noord-Afrika.

Dat blijkt uit het Prosperity Index, een onderzoek over de meest welvarende landen ter wereld. Het Legatum Institute uit Londen was verantwoordelijk voor het onderzoek. Van de 142 onderzochte landen staat Marokko op plek 79. Een mooie prestatie want vorig jaar eindigde Marokko nog op de 85e plek. Buurland Algerije moet het doen met plek 96 terwijl Tunesië 97e staat.

Na jaren van 'zakken' steeg Marokko nu weer eens. In 2012 stond het op plek 73, terwijl in 2013 Marokko op 82 werd gezet om in 2014 weer te zakken naar 85. Hoewel Marokko goed bezig is waarschuwt het rapport wel voor zwakke punten in Marokko. De werkloosheid is een van deze duidelijke zwaktes.

De Prosperity Index bestaat uit 142 landen die worden in gedeeld op basis van acht categorieën: de economie, ondernemerschap & optimisme, bestuur, onderwijs, gezondheid, veiligheid, persoonlijke vrijheid en sociaal kapitaal. Noorwegen is het meest welvarende land ter wereld.

Baas boven baas.
:D

Ik wil rustig ooit eens een discussie aangaan over waarom Egypte en Egyptenaren altijd neerkijken op de buurtjes, maar laten we dat vooral niet in dit topic doen. ;)

En dan mag je gelijk wat antwoorden voorbereiden over wat Marokko wereldwijd heeft bijgedragen aan cultuur, geschiedenis, medicijnen en andere wetenschappen. :puh:

Baas boven baas.
Nog al logisch met al die uitkeringen die vanuit Nederland naar Marokko verdwijnen plus al die kindertoeslagen.

Der Jaufe

Assistent Bondscoach

Baas boven baas.
Hmmm, leuk, maar de link met Israël en Palestina ontgaat mij...

Kruspe

Administrator
Medewerker
Nog al logisch met al die uitkeringen die vanuit Nederland naar Marokko verdwijnen plus al die kindertoeslagen.
Ik heb hier heel erg hard om gelachen... :D

Marokko is aan het groeien : http://www.rtlnieuws.nl/economie/home/marokko-wordt-leider-op-gebied-van-zonne-energie
Niet haten.

@Kruspe

Volgens mij hebben jullie alleen iets tegen Algerije en visa versa, en is er geen "haat" tussen the Lions of north Africa en Egypte :)
Laten we het erop houden dat Egyptenaren op de een of andere manier heel erg neerkijken op eigenlijk iedereen, maar vooral op de "Frans-Arabische staten" ten westen van Libië. Moet je overigens niet voor bij mij wezen, 100 miljoen andere arrogante piramidebouwers om dat aan te vragen. ;)

Over Algerije heb je wel helemaal gelijk. Ik zal het daar maar bij laten, want om mezelf te bannen is ook hypocriet. :p

Was een reactie op Kruspe.

Ontopic : ZS ( de zionistische staat) is een criminele staat .
Kort en bondig ben je in ieder geval zeker. :D

Maar inderdaad, leuke grappen allemaal, maar we gaan weer hier weer on topic.

Bacchus

Ninja
Medewerker
Er zijn uiteraard nuances. Die kom ik helaas niet vaak tegen in de media. Zo weet ik ook heus wel dat niet elke 'licht getinte' Nederlander crimineel en asociaal is. Ik kom het alleen zo weinig tegen bij opsporing verzocht... De scherpte zal eraf zijn.

De Bouterbaas

Grappigste Forummer van het Jaar 2012
Er zijn uiteraard nuances. Die kom ik helaas niet vaak tegen in de media. Zo weet ik ook heus wel dat niet elke 'licht getinte' Nederlander crimineel en asociaal is. Ik kom het alleen zo weinig tegen bij opsporing verzocht... De scherpte zal eraf zijn.
Gelukkig is er dan nog dit forum, waar nuances voor het oprapen liggen.

IPF

Forummer van het jaar 2015
Respect voor dit soort mensen, dat meen ik echt. Het is echt niet zo makkelijk om dit soort vlaggen mee te nemen en zeker niet als je zelf diepgelovig bent. Dat is ook dezelfde groep die een opname ging maken van de Israëliets die riepen: Hello people in Iran, we love you!

Kruspe

Administrator
Medewerker
Respect voor dit soort mensen, dat meen ik echt. Het is echt niet zo makkelijk om dit soort vlaggen mee te nemen en zeker niet als je zelf diepgelovig bent. Dat is ook dezelfde groep die een opname ging maken van de Israëliets die riepen: Hello people in Iran, we love you!
Precies. Niet alleen nu, maar het is heel belangrijk (hoe moeilijk dat soms ook is) dat overal goede en slechte mensen tussen zitten. Zoals wij (vroeger) bang waren voor Sovjets, Cubanen, Arabieren, Duitsers, Afghanen en Koreanen, en men in andere landen juist weer bang was voor mensen uit het Westen en Afrika. Je mag mensen nooit allemaal over een kam scheren.

Respect voor deze mensen dat zij die stelling bewijzen.

Der Jaufe

Assistent Bondscoach
Nederlandse nieuwslezer trending in gaza

Tja, je kan over al wat achter zoeken, gelukkig zie ik die reactie ook terugkomen daar.

Overigens wat ik wel vreemd vindt, as het zo slecht gaat in Gaza door de bezetting, waarom kan zij dan trending worden, kennelijk toch geld voor een goede infrastructuur voor mobiele telefonie en mobiel internet :unsure:

Bacchus

Ninja
Medewerker
Nederlandse nieuwslezer trending in gaza

Tja, je kan over al wat achter zoeken, gelukkig zie ik die reactie ook terugkomen daar.

Overigens wat ik wel vreemd vindt, as het zo slecht gaat in Gaza door de bezetting, waarom kan zij dan trending worden, kennelijk toch geld voor een goede infrastructuur voor mobiele telefonie en mobiel internet :unsure:
Dat 'veel' mensen zich dan ook echt afvragen of er sprake is van een bewuste uiting van steun...

Zolang je je dat af moet vragen, valt het waarschijnlijk wel mee met die steunbetuiging.
Bij Gretta Duisenberg was er verontwaardiging, maar geen enkele twijfel. Ik vermoed dat een nieuwslezeres van het journaal ook duidelijk kan zijn, wanneer zij die behoefte voelt. In Nederland draagt de helft van de bevolking gedurende zijn of haar leven wel een keer zo'n Arafat-sjaal en ik denk niet dat van die groep 100% sympathiseert met de Palestijnse zaak.