Internationale Politiek


Met de nieuwe migratiedeal van de EU verwacht Amnesty niet veel goeds. Geen goede ontwikkeling in een periode waar migratie een meer en meer belangrijke rol gaat spelen
 

Met de nieuwe migratiedeal van de EU verwacht Amnesty niet veel goeds. Geen goede ontwikkeling in een periode waar migratie een meer en meer belangrijke rol gaat spelen

Het is rustig wachten op de dag dat de halve wereld bewapend en wel klaar staat om de EU binnen te vallen. Leefbaar én bewerkbaar landareaal gaat schaarser en schaarser worden elders. In de EU gaat dat naar verwachting nog meevallen. En iedereen wilt een piece van die pie.
 

Met de nieuwe migratiedeal van de EU verwacht Amnesty niet veel goeds. Geen goede ontwikkeling in een periode waar migratie een meer en meer belangrijke rol gaat spelen
Lijkt me logisch. Maar Amnesty heeft natuurlijk ook een andere subjectieve kijk.

Juist als migratie meer een rol gaat spelen. Moet je als EU duidelijke richtlijnen hebben en zorgen dat wie toestroom ook makkelijk en snel kan integreren. Dat is het beste voor de migrant en de EU.
 
Lijkt me logisch. Maar Amnesty heeft natuurlijk ook een andere subjectieve kijk.

Juist als migratie meer een rol gaat spelen. Moet je als EU duidelijke richtlijnen hebben en zorgen dat wie toestroom ook makkelijk en snel kan integreren. Dat is het beste voor de migrant en de EU.
Het beleid is zo dat landen zo veel mogelijk kunnen tegen houden, logisch voor de landen die logischerwijs aan het eigen welzijn denken, maar niet ten goede van de migrant
 
Lijkt me logisch. Maar Amnesty heeft natuurlijk ook een andere subjectieve kijk.

Juist als migratie meer een rol gaat spelen. Moet je als EU duidelijke richtlijnen hebben en zorgen dat wie toestroom ook makkelijk en snel kan integreren. Dat is het beste voor de migrant en de EU.

Voor de migrant die iets te verliezen heeft wel.
De migrant die niks t verliezen heeft, zal altijd blijven proberen.

De aller allerbeste manier om migratie tegen te gaan is de motivatie voor risicovolle migratie weg te nemen.

Maarja, dan moeten er veel dingen significant anders.
Het hele economisch systeem wereldwijd klopt niet. De verdeling van gelden, historisch gezien en nu, klopt niet.
Maar 'wij' van de rijke landen gaan onze verworvenheden nooit en te nimmer opgeven. Nog niet 1%.

Dat is waarom massale migratie uit arme gebieden nooit gaat stoppen, en waarom elke pact dat gesloten wordt, mijns inziens gedoemd is te mislukken.
 
Overigens wel ironisch dat nu de eu immigratie wil aanpakken en dat dat eigenlijk de reden was van de Brexit. Ik vind dat opzich wel grappig. Hoe zou Engeland dat vinden nu de reden van de Brexit overbodig wordt?
 
Overigens wel ironisch dat nu de eu immigratie wil aanpakken en dat dat eigenlijk de reden was van de Brexit. Ik vind dat opzich wel grappig. Hoe zou Engeland dat vinden nu de reden van de Brexit overbodig wordt?

Dat was voor de brexiteers niet dé reden denk ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan