Ideale opstelling PSV

In de ideale opstelling zie ik nogal wat aankopen voorbij komen..

..stel maar gewoon op wat we hebben en hoop dat Schmidt de boel dusdanig weet te motiveren dat ze hun taken goed uitvoeren en PSV weer een goede flow krijgt. Dan kun je dan de spelers proberen te verkopen en vervangen door beter materiaal. Ik snap het wensenlijstje wel hoor, maar nu een verdediging met 3 of 2 nieuwe gezichten is niet realistisch. Met een beetje goede trainer moet je ook met de Boscagli's, Viergevers, Baumgartls en zelfs Sadilek's of Mauro's de voorhoedes van het niveau "Jizz Hornkamp" of "Nick Venema" de baas zijn. Zodra er wat vertrekt kunnen we proberen van het verkregen dubbeltje een nieuw kwartje te maken.
Mwah. Een linksback is sowieso nodig.
 
Onze hele verdediging, met uitzondering van Dumfries, is niet op het gewenste niveau. Maar het vervangen van Viergever is wel het laatste wat ik zou doen om onze verdediging te verbeteren. Koop allereerst een echt goede linksback, daarna een echt goede rechter centrale verdediger, dan een middenvelder. Als er dan nog geld over is kan je Viergever vervangen.

Gewoon Teze rechts centraal. Probleem van Viergever is, nog afgezien van zijn eeuwige jinx-factor, dat hij traag is en voetballend en opbouwend helemaal niks brengt. Dan kun je de volgas tactiek niet uitvoeren. Het is met hem altijd een passje breed, kort passje vooruit dat je direct weer terug krijgt omdat de aangespeelde speler gedekt wordt, passje terug op de doelman, en dan is de cirkel weer rond.

Net als onder MvB denk ik dat als je met dit elftal het seizoen aanvangt, het best even leuk kan gaan, met wat geluk hier en daar, maar dat de boel al snel als een kaartenhuis in elkaar zal zakken. Het is wel tekenend voor de penibele situatie van PSV dat een afdankertje van Ajax als het minst grote probleem wordt gezien. :bandage:
 
Wie zegt dat Teze het wel aankan? Twee potjes tegen Duitse derdeklasses leuk gespeeld en hij is geschikter dan Viergever. Het is maar net hoe de wind waait.
 
Wie zegt dat Teze het wel aankan? Twee potjes tegen Duitse derdeklasses leuk gespeeld en hij is geschikter dan Viergever. Het is maar net hoe de wind waait.
Wat mij aan Teze beviel is dat hij de duels niet schuwt, of hij er ten koste van Viergever in de basis moet komen durf ik niet te zeggen.
 
Wie zegt dat Teze het wel aankan? Twee potjes tegen Duitse derdeklasses leuk gespeeld en hij is geschikter dan Viergever. Het is maar net hoe de wind waait.
Fysiek en mentaal is hij oké, kom je al ver mee. Ik zou Teze het vertrouwen geven (vorig jaar tegen Pec speelde hij ook erg goed, zegt niet alles maar toch)
 
Wie zegt dat Teze het wel aankan? Twee potjes tegen Duitse derdeklasses leuk gespeeld en hij is geschikter dan Viergever. Het is maar net hoe de wind waait.

Geschikter zijn dan Viergever, die wat mij betreft nooit voor PSV uit had mogen komen, is m.i. niet echt een prestatie, maar dat is een andere discussie. Als je het niet probeert zul je het nooit weten. Wat we wel weten is dat het niveau van Viergever ook direct zijn plafond is; zijn beperkingen zijn ook bekend. Teze i.p.v. Baumgartl lijkt mij de gok wel waard iig.

Wat mij aan Teze beviel is dat hij de duels niet schuwt, of hij er ten koste van Viergever in de basis moet komen durf ik niet te zeggen.

Dat sowieso niet, aangezien Teze RCV is en Viergever LCV;)
 
Geschikter zijn dan Viergever, die wat mij betreft nooit voor PSV uit had mogen komen, is m.i. niet echt een prestatie, maar dat is een andere discussie. Als je het niet probeert zul je het nooit weten. Wat we wel weten is dat het niveau van Viergever ook direct zijn plafond is; zijn beperkingen zijn ook bekend. Teze i.p.v. Baumgartl lijkt mij de gok wel waard iig.



Dat sowieso niet, aangezien Teze RCV is en Viergever LCV;)
Kijk, daar spreekt de kenner, ik als liefhebber volg de lijn die jij hier uitzet.
 
Heel aanvallend.jpg4231.jpg442.jpgHeb even 3 opstelling gemaakt,mijn voorkeur gaat eigenlijk uit naar de 4231 maar omdat Roger bekend staat om zijn 442 opstelling heb ik daar ook 2 varianten gemaakt. De verdediging is bij beide teams bij 442 het zelfde. Heb alleen bij 1 442 een team gemaakt waarbij Mo samen met een andere de 2 middelste middenvelders zijn.Dit omdat PSV dan met 2 echte spitse speelt. Ondanks dat Noni de laatste tijd in de spits heeft gespeeld denk ik dat we daarmee Sam of Romero te kort doen.

Zoals jullie ook zien heb ik bij alle posities meerdere spelers neergezet dit ook omdat ik ook nog niet zeker ben wie daar het beste uit de voeten zou komen. Een voorbeeld de linksmidden positie, ik heb enigszins wel vertrouwen in Bruma maar zodra hij naar een aantal wedstrijden weer zo dramatisch presteert dan uiteraard onze Eindhovenaar in de basis. Een ander voorbeeld hiervan zijn ook de 2 middelste middenvelders Rosario presteerde vorig jaar naar mijn mening vorig jaar en Hendrix daarintegen erg goed, we moeten eerst even kijken hoe het uit pakt en wie hier het beste uit de voeten komt.

Wat zou jullie voorkeur zijn ook met eventuele aanpassingen?
 
Bekijk bijlage 2185Bekijk bijlage 2186Bekijk bijlage 2187Heb even 3 opstelling gemaakt,mijn voorkeur gaat eigenlijk uit naar de 4231 maar omdat Roger bekend staat om zijn 442 opstelling heb ik daar ook 2 varianten gemaakt. De verdediging is bij beide teams bij 442 het zelfde. Heb alleen bij 1 442 een team gemaakt waarbij Mo samen met een andere de 2 middelste middenvelders zijn.Dit omdat PSV dan met 2 echte spitse speelt. Ondanks dat Noni de laatste tijd in de spits heeft gespeeld denk ik dat we daarmee Sam of Romero te kort doen.

Zoals jullie ook zien heb ik bij alle posities meerdere spelers neergezet dit ook omdat ik ook nog niet zeker ben wie daar het beste uit de voeten zou komen. Een voorbeeld de linksmidden positie, ik heb enigszins wel vertrouwen in Bruma maar zodra hij naar een aantal wedstrijden weer zo dramatisch presteert dan uiteraard onze Eindhovenaar in de basis. Een ander voorbeeld hiervan zijn ook de 2 middelste middenvelders Rosario presteerde vorig jaar naar mijn mening vorig jaar en Hendrix daarintegen erg goed, we moeten eerst even kijken hoe het uit pakt en wie hier het beste uit de voeten komt.

Wat zou jullie voorkeur zijn ook met eventuele aanpassingen?

1526168814350.jpg
 
Je hebt volkomen gelijk maar kon het er niet anders inkrijgen :(
Ik denk dat je laatste opstelling weergeeft hoe de selectie er nu voor staat.
Wel zou ik Gakpo zeker de voorkeur geven boven Bruma, die laat nog steeds zien niet te kunnen voetballen.
Verder hoop ik dat Obispo gaat laten zien dat hij meer talent heeft dan Viergever.
Mauro als linksback is natuurlijk niet meer dan een noodgreep, daar is een aankoop echt noodzakelijk.
 
Ik denk dat je laatste opstelling weergeeft hoe de selectie er nu voor staat.
Wel zou ik Gakpo zeker de voorkeur geven boven Bruma, die laat nog steeds zien niet te kunnen voetballen.
Verder hoop ik dat Obispo gaat laten zien dat hij meer talent heeft dan Viergever.
Mauro als linksback is natuurlijk niet meer dan een noodgreep, daar is een aankoop echt noodzakelijk.

Ja ik denk zelf ook dat Gakpo beter zal gaan presteren maar ik hoop wel dat Bruma iets meer gaat laten zien dan vorig jaar want dat was echt verschrikkelijk. Obispo was is ik vergeten maar zodra hij zich bewijst mag hij ook zeker in de basis gaan spelen.
En Mauro op linksback is inderdaad een noodoplossing, hoop dat er nog iemand wordt aangetrokken, zelf hoop ik op Rico Henry als hij onder de 10 mil kost of op zun minst even informeren over de mogelijkheden van Jetro want je weet maar nooit.
 
Ja ik denk zelf ook dat Gakpo beter zal gaan presteren maar ik hoop wel dat Bruma iets meer gaat laten zien dan vorig jaar want dat was echt verschrikkelijk. Obispo was is ik vergeten maar zodra hij zich bewijst mag hij ook zeker in de basis gaan spelen.
En Mauro op linksback is inderdaad een noodoplossing, hoop dat er nog iemand wordt aangetrokken, zelf hoop ik op Rico Henry als hij onder de 10 mil kost of op zun minst even informeren over de mogelijkheden van Jetro want je weet maar nooit.
Nee, de scouting moet uit hun Corona quarantaine komen en weer eens aan het werk gaan, niet alleen maar terugvallen op oude bekende. De reünie wordt steeds kleiner.
 
Nou..... er moet nog wat bij. Maar met de nieuwe spelers en de voorbereiding.

Mvogo
Dumfries - Teze - aankoop - Max
Ihattaren - Rosario - aankoop - Gakpo
Maken - Lammers

nummers 12-22
Unnerstall
? - Baumgartl - Viergever - Obispo
Ledezma - Sadilek - Hendrix - Mauro
Madueke - Maxi

Ik zie vooral graag Madueke en Mauro minuten maken. Mauro dan wel op het middenveld.

Verkopen: Zoet, Boscagli, Guti, Thomas, Bruma, Doan
Verhuur: Piroe
 
Laatst bewerkt:
Nou..... er moet nog wat bij. Maar met de nieuwe spelers en de voorbereiding.

Mvogo
Dumfries - Teze - aankoop - Max
Ihattaren - Rosario - aankoop - Gakpo
Maken - Lammers

nummers 12-22
Unnerstall
? - Baumgartl - Viergever -
Ledezma - Sadilek - Hendrix - Mauro
Madueke - Maxi

Ik zie vooral graag Madueke en Mauro minuten maken. Mauro dan wel op het middenveld.

Verkopen: Zoet, Boscagli, Guti, Thomas, Bruma, Doan
Verhuur: Piroe

Stel dat er niks meer bijkomt, dan kun je met het huidige materiaal ook zo spelen:

Malen - Lammers (Romero)
Gakpo (Madueke, Bruma) - Mauro (Guti) - Rosario (Hendrix) - Ihattaren (Doan, Mauro)
Max (Mauro, Viergever) - Viergever (Boscagli) - Teze (Baumgartl) - Dumfries (Teze)
Mvogo (Zoet/Unnerstall)

Uiteraard hoop ik nog op een CV en middenvelder, maar het begint er al beter uit te zien nu.
 
Laatst bewerkt:
Stel dat er niks meer bijkomt, dan kun je met het huidige materiaal ook zo spelen:

Malen - Lammers (Romero)
Gakpo (Madueke, Bruma) - Mauro (Guti) - Rosario (Hendrix) - Ihattaren (Doan, Mauro)
Max (Mauro, Viergever) - Viergever (Boscagli) - Teze (Baumgartl) - Dumfries (Teze)
Mvogo (Zoet/Unnerstall)

Uiteraard hoop ik nog op een CV en middenvelder, maar het begint er al beter uit te zien nu.
Nou..... er moet nog wat bij. Maar met de nieuwe spelers en de voorbereiding.

Mvogo
Dumfries - Teze - aankoop - Max
Ihattaren - Rosario - aankoop - Gakpo
Maken - Lammers

nummers 12-22
Unnerstall
? - Baumgartl - Viergever -
Ledezma - Sadilek - Hendrix - Mauro
Madueke - Maxi

Ik zie vooral graag Madueke en Mauro minuten maken. Mauro dan wel op het middenveld.

Verkopen: Zoet, Boscagli, Guti, Thomas, Bruma, Doan
Verhuur: Piroe
PSV heeft nog Obispo voor de verdediging en Thomas zou ik nog behouden. Verder prima voorstel.
 
Nou..... er moet nog wat bij. Maar met de nieuwe spelers en de voorbereiding.

Mvogo
Dumfries - Teze - aankoop - Max
Ihattaren - Rosario - aankoop - Gakpo
Maken - Lammers

nummers 12-22
Unnerstall
? - Baumgartl - Viergever - Obispo
Ledezma - Sadilek - Hendrix - Mauro
Madueke - Maxi

Ik zie vooral graag Madueke en Mauro minuten maken. Mauro dan wel op het middenveld.

Verkopen: Zoet, Boscagli, Guti, Thomas, Bruma, Doan
Verhuur: Piroe
Eens, maar ik zie eerder Maxi vertrekken dan Bruma.

Maxi is nog vrij onzichtbaar geweest in de voorbereiding en lijkt telkens "heimwee-blessures" te hebben. Misschien is het mogelijk om hem te verhuren aan een laagvlieger in LaLiga of een promotiekandidaat in de Segunda Division.
Bruma kent daarentegen de RedBull-tactiek al een beetje en speelde tegen Hertha voor het eerst sinds tijden weer redelijk.
 
Stel dat er niks meer bijkomt, dan kun je met het huidige materiaal ook zo spelen:

Malen - Lammers (Romero)
Gakpo (Madueke, Bruma) - Mauro (Guti) - Rosario (Hendrix) - Ihattaren (Doan, Mauro)
Max (Mauro, Viergever) - Viergever (Boscagli) - Teze (Baumgartl) - Dumfries (Teze)
Mvogo (Zoet/Unnerstall)

Uiteraard hoop ik nog op een CV en middenvelder, maar het begint er al beter uit te zien nu.

Zoiets dacht ik ook aan. Madueke ipv Lammers zou nog kunnen. Ik zou Boscagli misschien ipv Viergever doen.
Vooralsnog zou ik alleen Doan verkopen. Dat vind ik nou de enige net-niet speler. Spelers als Bruma/Baumgartl/Guti heb ik nog steeds wel vertrpuwen in. Met deze intensieve speelwijze en de mogelijkheid voor 5 wissels zou ik graag een brede selectie willen houden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan