Ideale opstelling PSV

O, 3 jeugdaankopen. Ik heb Mauro en Romero wel meegeteld. Er bestaat toch ook een onder 19 team, dus Mauro en Romero (op hun 18e gecontracteerd) zijn bij het tekenen nog jeugdspelers.

Los van het feit dat dit, zoals CNG MrKrateos ook al zegt, een zinloze discussie is.

Edit: Malen was ook 18 toen hij bij PSV tekende.
Als je 18 bent, ben je geen jeugd meer!! 9 aankopen dus! :maniac:

Het gaat me ook helemaal niet om deze discussie, het kan me gestolen worden. Ik vond het gewoon leuk om PSVNEC te wijzen op dit feitje na zijn uitspraak over de mooiste :SC:
 
Als je 18 bent, ben je geen jeugd meer!! 9 aankopen dus! :maniac:

Het gaat me ook helemaal niet om deze discussie, het kan me gestolen worden. Ik vond het gewoon leuk om PSVNEC te wijzen op dit feitje na zijn uitspraak over de mooiste :SC:

Dat is je goed recht en dit soort discussie vind ik wel leuk om aan te gaan.
Maar je bent toch jeugdspeler als je een jeugd team hebt doorlopen, dit is zelf al een jong team dacht ik.
 
Leuk dat dit topic weer wat schwung krijgt. Begin eindelijk een beetje zin te krijgen in het komende voetbalseizoen.
Zover ik de tactiek van Schmidt in kan schatten speelt hij inderdaad graag met de 4-2-2-2 formatie.
Volgens mij is hierin de taak per speler belangrijker dan de echte positie, daarmee bedoel ik dat de spelers vooral complementair aan elkaar moeten zijn. Beide aanvallende middenvelders hoeven dus niet van hetzelfde type te zijn.

Essentieel is denk ik:
* twee backs zoals Dumfries die de gehele flank bestrijken
* minimaal 1 ausputzer als verdedigende middenvelder
* minimaal 1 creatieve en 1 loper als aanvallende middenvelder
* twee dynamische aanvallers die zich ook laten zakken en de flank kunnen opzoeken

De basis opstelling zou er dan met het huidige materiaal zo uit kunnen zien:
lineup.png

tijdens aanvallend spel zijn er veel positie wisselingen, de backs komen op, de DM zakt terug en een van de AM's helpt mee de flank bezetten terwijl de andere aansluit voor bezetting in de 16. Dat zou er dan zo uit kunnen zien:
lineup (2).png
Belangrijke eigenschappen voor elke speler zijn dus loopvermogen en discipline, als er iemand verzaakt in een dergelijk aanvallende opstelling dan regent het tegendoelpunten. Grootste manco is het ontbreken van een LB in deze selectie die voldoet aan het gevraagde profiel. Een aankoop is daarvoor noodzakelijk. Verder zijn de DM's kwantitatief in orde maar eigenlijk kwalitatief onvoldoende. Een vertrek van Hendriks, Rosario, Thomas of Guti zou goed zijn om vervolgens een betere middenvelder terug te kopen.

Ben benieuwd of jullie je hierin kunnen vinden.
 
Leuk dat dit topic weer wat schwung krijgt. Begin eindelijk een beetje zin te krijgen in het komende voetbalseizoen.
Zover ik de tactiek van Schmidt in kan schatten speelt hij inderdaad graag met de 4-2-2-2 formatie.
Volgens mij is hierin de taak per speler belangrijker dan de echte positie, daarmee bedoel ik dat de spelers vooral complementair aan elkaar moeten zijn. Beide aanvallende middenvelders hoeven dus niet van hetzelfde type te zijn.

Essentieel is denk ik:
* twee backs zoals Dumfries die de gehele flank bestrijken
* minimaal 1 ausputzer als verdedigende middenvelder
* minimaal 1 creatieve en 1 loper als aanvallende middenvelder
* twee dynamische aanvallers die zich ook laten zakken en de flank kunnen opzoeken

De basis opstelling zou er dan met het huidige materiaal zo uit kunnen zien:
Bekijk bijlage 2132

tijdens aanvallend spel zijn er veel positie wisselingen, de backs komen op, de DM zakt terug en een van de AM's helpt mee de flank bezetten terwijl de andere aansluit voor bezetting in de 16. Dat zou er dan zo uit kunnen zien:
Bekijk bijlage 2134
Belangrijke eigenschappen voor elke speler zijn dus loopvermogen en discipline, als er iemand verzaakt in een dergelijk aanvallende opstelling dan regent het tegendoelpunten. Grootste manco is het ontbreken van een LB in deze selectie die voldoet aan het gevraagde profiel. Een aankoop is daarvoor noodzakelijk. Verder zijn de DM's kwantitatief in orde maar eigenlijk kwalitatief onvoldoende. Een vertrek van Hendriks, Rosario, Thomas of Guti zou goed zijn om vervolgens een betere middenvelder terug te kopen.

Ben benieuwd of jullie je hierin kunnen vinden.
Mooie opstellingen, Voorste 4 hebben we meer dan voldoende opties waarbij dit echt een mooi gezelschap zou zijn mocht Romero inderdaad herboren zijn.

Ik ben van mening dat we alleen achterin moeten investeren en verder in de huidige situatie zuinig aan moeten doen. Ik denk namelijk dat de staf van vorig jaar de boel zo verziekt heeft met z`n rare keuzes dat met de huidige frisse wind een heel aantal spelers wel hun potentie gaat waar maken. Ik denk dan aan bijvoorbeeld Guti en Baumgartl; en Thomas heeft vorig jaar bij vlagen al laten zien waartoe hij in staat is.

Een linksback van het niveau Rodriquez is een must; en een basis centrale verdediger ook. Verder zou Van Ginkel als hij echt fit is een toevoeging zijn, maar zo niet dan durf ik het wel aan met de huidige selectie. Liever de jeugd de kans geven!

Bij verkoop van Dumfries moet er uiteraard wel geïnvesteerd worden.
 
No offense, maar ik kan me er helemaal niet in vinden. Maar dat kan komen omdat ik het systeem uitgelegd heb gezien door Pieter de Zwart van VI in een interssant filmpje.

- Beide backs zijn wel aanvallend, maar ze zijn om en om aanvallend. Het is dus niet dat een middenvelder inzakt maar dat 1 van beide backs achter blijft voor de omschakeling. In balverlies moet de back ook knijpen naar de kant waar de bal is en laat je de tegenstander vrij aan de buitenkant. Als de bal naar die flink gaat vouw je als achterste linie terug.

- Volgens mij gaat het niet om 1 stofzuiger en 1 loper maar 2 allround middenvelders die de motor van de ploeg zijn. Die kunnen verdedigen maar ook kunnen passen (zo snel mogelijk naar voren). Kampl is eigenlijk het perfecte voorbeeld.

- De 2 aanvallende middenvelders moeten in ieder geval in dienst kunnen spelen. Mane bij Salzburg was een goed voorbeeld. Deze spelers zijn wellicht het belangrijkste omdat zij de creativiteit brengen. Snelle omschakeling maar ook op het juiste moment druk zetten op de man die het minst comfortabel aan de bal is.

- De spitsen moeten in ieder geval snel zijn, maar minstens zo belangrijk is het druk zetten. Een type De Jong past hier dan eigenlijk niet in, een Malen en wellicht Romero wel.


Op TV hadden ze het inderdaad over 4-2-2-2 maar ik denk dat je dan meer moet denken aan 4-4-2 flat met aanvallers/aanvallende middenvelders op de flanken.
 
Bekijk bijlage 2135

Dit is wat er m.i. ontbreekt om de "vol gas tactiek" van Schmidt uit te kunnen voeren.
Dat is een half elftal. Ben het wel met je eens dat die positie kwalitatief minder zijn.
Nu moet ik wel zeggen dat met een beetje goede spelers we al een eind komen. Denk als je een goede middevelder haalt. Dat die andere positie wel opgevuld kan worden door Thomas, hendrix, Rosairo of Guti. Zelfde geld achterin. Als er een goede verdediger komt dan word Baumgartl denk ik ook bruikbaarder.
 
No offense, maar ik kan me er helemaal niet in vinden. Maar dat kan komen omdat ik het systeem uitgelegd heb gezien door Pieter de Zwart van VI in een interssant filmpje.

- Beide backs zijn wel aanvallend, maar ze zijn om en om aanvallend. Het is dus niet dat een middenvelder inzakt maar dat 1 van beide backs achter blijft voor de omschakeling. In balverlies moet de back ook knijpen naar de kant waar de bal is en laat je de tegenstander vrij aan de buitenkant. Als de bal naar die flink gaat vouw je als achterste linie terug.

Heb het filmpje lang geleden bekeken, en voor verfrissing nu nogmaals. Denk dat ik je gelijk moet geven v.w.b. het gebruikelijke systeem van Schmidt.

- Volgens mij gaat het niet om 1 stofzuiger en 1 loper maar 2 allround middenvelders die de motor van de ploeg zijn. Die kunnen verdedigen maar ook kunnen passen (zo snel mogelijk naar voren). Kampl is eigenlijk het perfecte voorbeeld.

Met de huidige verdediging is een stofzuiger wat mij betreft een noodzaak, een type Hendriks met een goede onderschepping en op de juiste manier agressief in het opjagen van de tegenstander bij balverlies. Kampl speelde onder Schmidt voornamelijk als voorste middenvelder samen met Mane. Gakpo en Ihattaren zouden dezelfde rolverdeling kunnen hanteren. Al is Kampl wel een aanjager die ik in Ihattaren nog niet herken....

- De 2 aanvallende middenvelders moeten in ieder geval in dienst kunnen spelen. Mane bij Salzburg was een goed voorbeeld. Deze spelers zijn wellicht het belangrijkste omdat zij de creativiteit brengen. Snelle omschakeling maar ook op het juiste moment druk zetten op de man die het minst comfortabel aan de bal is.

- De spitsen moeten in ieder geval snel zijn, maar minstens zo belangrijk is het druk zetten. Een type De Jong past hier dan eigenlijk niet in, een Malen en wellicht Romero wel.

Op TV hadden ze het inderdaad over 4-2-2-2 maar ik denk dat je dan meer moet denken aan 4-4-2 flat met aanvallers/aanvallende middenvelders op de flanken.

Volledig mee eens, vandaar mijn (hoopvolle) voorkeur voor Romero. Heb meer vertrouwen in Lammers alleen hij past mijns inziens minder in dit type spel.
 
Ik vind Zoet toch wel wat beter meevoetballen dan Unnerstall hoor. En vond U er vorig seizoen vaak niet goed uitzien met echt ballen tegenhouden. En bij gebrek aan een LB zou ik Viergever daar neerzetten, heeft veel ervaring, kan verdedigen alleen weinig aanvallende kwaliteiten idd. Maar dan kun je wel eindelijk Obispo een kans geven. Als je dan kijkt naar de elftallen van Schmidt dan kom ik hierop uit:
Malen Romero
Gakpo Ihattaren
Guti Thomas
Viergever Obispo Baumgartl Dumfries
Zoet
En dan heb je Doan, Lammers en Mandueke om voorin te wisselen..
 
Ik vind Zoet toch wel wat beter meevoetballen dan Unnerstall hoor. En vond U er vorig seizoen vaak niet goed uitzien met echt ballen tegenhouden. En bij gebrek aan een LB zou ik Viergever daar neerzetten, heeft veel ervaring, kan verdedigen alleen weinig aanvallende kwaliteiten idd. Maar dan kun je wel eindelijk Obispo een kans geven. Als je dan kijkt naar de elftallen van Schmidt dan kom ik hierop uit:
Malen Romero
Gakpo Ihattaren
Guti Thomas
Viergever Obispo Baumgartl Dumfries
Zoet
En dan heb je Doan, Lammers en Mandueke om voorin te wisselen..

Meevoetballen is leuk, maar als ieder afstandschot een doelpunt is dan heb je weinig aan een keeper. En mee voetballen is bij Zoet eerst een half uur met die bal in zijn handen staan en vooral geen tempo maken.

Unnerstall is na Onana de beste lijnkeeper van de Eredivisie, die zou ondanks dat hij niet geweldig kan meevoetballen de eerste keuze moeten zijn. Taak 1 van een keeper is nog altijd die ballen tegenhouden. En dat heeft Unnerstall afgelopen seizoen veel gedaan op cruciale momenten.
 
En wat vind je van de rest van de verdediging?

Op Dumfries na mag van mij alles vervangen worden. Obispo mag in het in principe nog laten zien. En Baumgartl ook, maar zou er niet rouwig om zijn als die ook op de bank beland. Viergever dan is een speler die het boegbeeld is van onze scouting. Pure middelmaat halen voor de verdediging. Ik heb oprecht hard gelachen toen Ajax hem destijds van AZ haalde. Toen kwam karma om de hoek kijken. Mag van mij zo snel mogelijk weg, zal hem totaal niet missen. Linksback hoeven we het niet over te hebben natuurlijk. Die Boscagli heeft een trap waar de gemiddelde buitenspeler jaloers op is, maar verdedigen kan hij niet. Gloster heeft een goede kop, maar of hij er iets van kan moet nog blijken.

Kortom. Minimaal twee aankopen achterin.
 
Ik zie onderstaande als de ideale opstelling.

Knipsel.PNG

  • Voorin heerlijk die jonkies met veel techniek, kracht en snelheid
    • Ihattaren op centrale rol zie ik niet zitten; nog niet volwassen genoeg voor.
  • Midden:
    • Ik heb vertrouwen in Thomas, echt een mooie speler. Dynamisch, hard werken en ook nog eens technisch. Ik zou daar ook Doan wel eens willen zien, maar denk dat Thomas daar beter past.
    • De positie daarnaast is een groot vraagteken, teveel twijfelgevallen. Daar moet je een topper kopen of huren. Wat mij betreft is dat de stofzuiger van de ploeg, type Kante:).
  • Achterin:
    • Schat ik in dat dit er uit gaat rollen, hopelijk kan Obispo verrassen.
 
Ik zie onderstaande als de ideale opstelling.

Bekijk bijlage 2183

  • Voorin heerlijk die jonkies met veel techniek, kracht en snelheid
    • Ihattaren op centrale rol zie ik niet zitten; nog niet volwassen genoeg voor.
  • Midden:
    • Ik heb vertrouwen in Thomas, echt een mooie speler. Dynamisch, hard werken en ook nog eens technisch. Ik zou daar ook Doan wel eens willen zien, maar denk dat Thomas daar beter past.
    • De positie daarnaast is een groot vraagteken, teveel twijfelgevallen. Daar moet je een topper kopen of huren. Wat mij betreft is dat de stofzuiger van de ploeg, type Kante:).
  • Achterin:
    • Schat ik in dat dit er uit gaat rollen, hopelijk kan Obispo verrassen.
Ik vond Teze een prima indruk maken. Geef hem maar de kans als RCV.

Van mij mogen er echt nog een zooi spelers weg: een keeper (welke maakt me niet uit), Viergever, Boscagli, Baumgartl, Rosario, Bruna, Doan, Thomas, Rigo. Vergeet ik nog iemand?

Hmmm, Viergever als backup kan nog wel.
 
Ik vond Teze een prima indruk maken. Geef hem maar de kans als RCV.

Van mij mogen er echt nog een zooi spelers weg: een keeper (welke maakt me niet uit), Viergever, Boscagli, Baumgartl, Rosario, Bruna, Doan, Thomas, Rigo. Vergeet ik nog iemand?

Hmmm, Viergever als backup kan nog wel.
Boscagli deed het anders ook redelijk, hij is voetballend goed, alleen verdediged moet hij beter. Maar hij past denk ik goed bij 'Schmidtball'.

Als Zoet, Viergever, Hendrix, Rosario, Rigo verkocht kunnen worden, dan kan er misschien goed gekeken worden naar een goede (ervaren) LB/CVM
 
Ik snap niet dat mensen Viergever zo graag weg willen hebben, ja het is niet de beste verdediger die we ooit gehad hebben, maar wel de beste centrale verdediger die we nu in de selectie hebben. Om nou te zeggen dat we het met Boscagli/Baumgartl/Teze/Obispo gaan doen vind ik wel heel opportunistisch (zo denderend speelde Obispo nou ook weer niet bij Vitesse). Op basis van de voorbereiding zou ik eerder beginnen met Viergever en Teze als centraal duo.
 
Ik snap niet dat mensen Viergever zo graag weg willen hebben, ja het is niet de beste verdediger die we ooit gehad hebben, maar wel de beste centrale verdediger die we nu in de selectie hebben. Om nou te zeggen dat we het met Boscagli/Baumgartl/Teze/Obispo gaan doen vind ik wel heel opportunistisch (zo denderend speelde Obispo nou ook weer niet bij Vitesse). Op basis van de voorbereiding zou ik eerder beginnen met Viergever en Teze als centraal duo.
Ik snap niet dat mensen Viergever zo graag in de PSV defensie zien. Zo goed is ie toch niet? En ik zie het verband niet met die andere matige spelers.

Als basis Dumfries - Teze - topaankoop - topaankoop
 
Ik snap niet dat mensen Viergever zo graag in de PSV defensie zien. Zo goed is ie toch niet? En ik zie het verband niet met die andere matige spelers.

Als basis Dumfries - Teze - topaankoop - topaankoop

Onze hele verdediging, met uitzondering van Dumfries, is niet op het gewenste niveau. Maar het vervangen van Viergever is wel het laatste wat ik zou doen om onze verdediging te verbeteren. Koop allereerst een echt goede linksback, daarna een echt goede rechter centrale verdediger, dan een middenvelder. Als er dan nog geld over is kan je Viergever vervangen.
 
In de ideale opstelling zie ik nogal wat aankopen voorbij komen..

..stel maar gewoon op wat we hebben en hoop dat Schmidt de boel dusdanig weet te motiveren dat ze hun taken goed uitvoeren en PSV weer een goede flow krijgt. Dan kun je dan de spelers proberen te verkopen en vervangen door beter materiaal. Ik snap het wensenlijstje wel hoor, maar nu een verdediging met 3 of 2 nieuwe gezichten is niet realistisch. Met een beetje goede trainer moet je ook met de Boscagli's, Viergevers, Baumgartls en zelfs Sadilek's of Mauro's de voorhoedes van het niveau "Jizz Hornkamp" of "Nick Venema" de baas zijn. Zodra er wat vertrekt kunnen we proberen van het verkregen dubbeltje een nieuw kwartje te maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan