Ideale opstelling PSV

Zoiets dacht ik ook aan. Madueke ipv Lammers zou nog kunnen. Ik zou Boscagli misschien ipv Viergever doen.
Vooralsnog zou ik alleen Doan verkopen. Dat vind ik nou de enige net-niet speler.En Zoet mag ook wel weg dan.Spelers als Bruma/Baumgartl/Guti heb ik nog steeds wel vertrpuwen in. Met deze intensieve speelwijze en de mogelijkheid voor 5 wissels zou ik graag een brede selectie willen houden.
 
--------------------Mvogo--------------------
Dumfries-----Kim--------vd Ven--------Max
Ihatarren----Rosario----Van Ginkel---Gakpo
-----------Madueke----Malen----------------
 
--------------------Mvogo--------------------
Dumfries-----Kim--------vd Ven--------Max
Ihatarren----Rosario----Van Ginkel---Gakpo
-----------Madueke----Malen----------------

Je hebt het recht om te dromen.

Overigens vind ik Madueke een basisplaats geven op basis van potjes tegen 4e/3e klassers uit Duitsland wel wat voorbarig. Madueke is een mooi talent dat minuten verdient, maar ik vind dat Lammers toch nog wel een streepje voor heeft op hem. Was toch ook gewoon prima tegen Hertha, en dat is toch een wat hoger niveau dan Uerdingen. Madueke zijn tijd komt nog wel en die kan rustig gebracht worden en ervaring opdoen.
 
Laatst bewerkt:
Je hebt het recht om te dromen.

Overigens vind ik Madueke een basisplaats geven op basis van potjes tegen 4e/3e klassers uit Duitsland wel wat voorbarig. Madueke is een mooi talent dat minuten verdient, maar ik vind dat Lammers toch nog wel een streepje voor heeft op hem. Was toch ook gewoon prima tegen Hertha, en dat is toch een wat hoger niveau dan Uerdingen. Madueke zijn tijd komt nog wel en die kan rustig gebracht worden en ervaring opdoen.
Eens. Het is heel knap dat hij nu al dicht tegen de basis aan zit, maar wat mij betreft krijgt Lammers de voorkeur.
Vd Ven ken ik helemaal niet, Kim heeft zich alleen maar in China bewezen maar als ik de berichten zo lees moet hij nogal wat kunnen.
Van Ginkel is twijfelachtig, heeft twee seizoenen niet gespeeld vanwege een zware blessure, alweer. Van mij mag hij er bij komen, maar dan reken ik hem niet meteen tot de basis, hij zal zich flink moeten bewijzen.
De overige zeven spelers zouden in mijn elftal blijven staan.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Mvogo
Dumfries-Baumgartl-Viergever-Max
Ihattaren-Rosario-Guti-Gakpo
Malen-Lammers

Wissel:
Unnerstahl
Teze
Boscagli
Mauro
Thomas
Doan
Madueke

Weg:
Hendrix (het is hem gegund)
Zoet
Bruma
Maxi
Sadilek (verhuur?)
Obispo

Aankopen evt;
Wisselspits (huur?)
Centrale verdediger voor de basis
Centrale middenvelder als je er nog verder eentje weet te slijten
 
--------------------Mvogo--------------------
Dumfries-----Kim--------vd Ven--------Max
Ihatarren----Rosario----Van Ginkel---Gakpo
-----------Madueke----Malen----------------

Goede aankopen. maar van der Ven moet eerst onze Teze uit de basis spelen,
verder zie ik liever Veerman komen dan van Ginkel.
 
Goede aankopen. maar van der Ven moet eerst onze Teze uit de basis spelen,
verder zie ik liever Veerman komen dan van Ginkel.

Als je Teze 2 seizoenen laat staan groeit hij uit tot een goede verdediger van 1.80m. Daardoor is de internationale top al niet geïnteresseerd. Daarvoor moet je - een uitzondering daargelaten - zeker tegen de 1.90m aanzitten. Hoe dan ook, dat scheelt je een paar euro's.
Van de Ven kost je nu 1,5 miljoen, wordt minstens zo goed, maar is een halve kop groter. Die levert veel meer op.
Het is soms net veehandel, die voetballerij, maar onderschat niet wat fysiek en uitstraling met een prijs doen. Zeker bij een verdediger.
Je hebt overigens ook gewoon kutverdedigers van 1.90m. #Baumgartl #Ofheefieonsaldietijdvoordegekgehoudenenisheteenbeest
 
--------------------Mvogo--------------------
Dumfries-----Kim--------vd Ven--------Max
Ihatarren----Rosario----Van Ginkel---Gakpo
-----------Madueke----Malen----------------
Wat voor garanties geven Kim en VD Ven achterin. Alle 2 hebben ze nog nooit op dit niveau gespeeld en de ene heeft nog nooit in Europa gespeeld. Het lijkt me een hele grote gok om met hun te spelen.
 
Wat voor garanties geven Kim en VD Ven achterin. Alle 2 hebben ze nog nooit op dit niveau gespeeld en de ene heeft nog nooit in Europa gespeeld. Het lijkt me een hele grote gok om met hun te spelen.

Kim ken ik alleen van YouTube. vdVen van Fox. Dus nee, die hebben nog niets bewezen. Maar wat ik ervan zag was vele malen overtuigender dan de huidige CV's. Teze is overigens een welkome verrassing. Vind hem alleen te klein als CV. Net als Viergever. Leuk tegen Heracles. Maar even over de grens en je gaat eraan met Duo Kabouterland.
 
Als je Teze 2 seizoenen laat staan groeit hij uit tot een goede verdediger van 1.80m. Daardoor is de internationale top al niet geïnteresseerd. Daarvoor moet je - een uitzondering daargelaten - zeker tegen de 1.90m aanzitten. Hoe dan ook, dat scheelt je een paar euro's.
Van de Ven kost je nu 1,5 miljoen, wordt minstens zo goed, maar is een halve kop groter. Die levert veel meer op.
Het is soms net veehandel, die voetballerij, maar onderschat niet wat fysiek en uitstraling met een prijs doen. Zeker bij een verdediger.
Je hebt overigens ook gewoon kutverdedigers van 1.90m. #Baumgartl #Ofheefieonsaldietijdvoordegekgehoudenenisheteenbeest
Vinden we 1.83 tegenwoordig te kort? Dit lijkt me een vooroordeel Je hebt over de hele wereld centrale verdedigers van die lengte, bij Spaanse clubs, Engelse clubs, overal. Pak de competitie lijst er bij, ga de clubs langs en pak transfermarkt er bij en je ziet de lengte. Voor PSV en de Europese campagne is dit genoeg, maar voor een basisplaats bij Real Madrid moet je Ramos heten met die lengte
 
Vinden we 1.83 tegenwoordig te kort? Dit lijkt me een vooroordeel Je hebt over de hele wereld centrale verdedigers van die lengte, bij Spaanse clubs, Engelse clubs, overal. Pak de competitie lijst er bij, ga de clubs langs en pak transfermarkt er bij en je ziet de lengte. Voor PSV en de Europese campagne is dit genoeg, maar voor een basisplaats bij Real Madrid moet je Ramos heten met die lengte
Breaking: Guy Ramos naar Real Madrid ;)

Maar ben het wel met de rest van je stukje eens, een Daley Blind bijvoorbeeld heeft ook gewoon op de CV gespeeld bij ManU, en niemand die klaagde.
 
Voor wat er nu aangekocht is

Mvogo
Dumfries-Teze-Boscagli-Max
Madueke-Ihattaren-Sangare-Gakpo
Malen-Zahavi
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Waarom haal je rosario eruit. Die er nu lekker inzit?

Ihattaren naar links kan toch ook. Dan hou je ook een beetje vastigheid en power centraal
Hoewel Rosario momenteel niet slecht speelt mist hij iets. Mis ook de handelingssnelheid en de echte drive om er altijd vol voor te gaan en hij is voor mijn gevoel te statisch. Daarnaast heeft hij echt 0,0 scorend vermogen en dat zou hij wel moeten hebben op die positie. Het is het voor mijn gevoel allemaal net niet.
 
Zahavi - Malen
Gakpo - Sangare - Rosario - Ihattaren/Mauro
Max - aankoop (Boscagli) - Teze - Dumfries
Mvogo

Dit zou ik graag zien. Madueke kan roteren met de spitsen en Gakpo. Het liefst zie ik Ihattaren weer spelen, maar Mauro is ook mogelijk. Hopelijk nog een CV erbij en anders Boscagli laten staan.

Dit zal het ook wel gaan worden. Met Mauro als wissel voor of Mo of Gakpo. En Madueke mag vlieguren maken op verschillende posities, want die kan overal op rechts wel uit te voeten. En die zal voor wat meer weg gaan dan Mo en Malen over 2 jaar.
 
Zahavi - Malen
Gakpo - Sangare - Rosario - Ihattaren/Mauro
Max - aankoop (Boscagli) - Teze - Dumfries
Mvogo

Dit zou ik graag zien. Madueke kan roteren met de spitsen en Gakpo. Het liefst zie ik Ihattaren weer spelen, maar Mauro is ook mogelijk. Hopelijk nog een CV erbij en anders Boscagli laten staan.

Dit gaat hem zeker worden, hoewel ik denk dat Madueke eerder een optie is dan Mauro. Wel in Schmidt's favoriete '4-2-2-2', met een 'aanvallende ruit' die compact speelt (Gakpo en Mo/ Madueke knijpen naar binnen, Max en Dumfries als 'wingback'). En ik denk dat Thomas nog dicht tegen de basis aanzit. Bij compact spel kan je zijn korte, intelligente loopacties goed gebruiken.

En heel eerlijk denk ik - zeker als er nog een goede CV komt - dat dit gewoon echt een heel sterk elftal is., Heracles-uit of niet. Veel sterker dan vorig seizoen. Ik mis nog steeds de echte verbindende speler op het middenveld (ken Sangare nog niet), maar misschien is dat bij een 4-4-2 (of 4-2-2-2) ook wel minder vervelend dan bij een 4-3-3, of 4-2-3-1. Mo en Gakpo staan in zo'n ruit dichter bij de controlerende middenvelders, en zouden voor verbinding moeten zorgen. Het vraagt wel om veel discipline. De backs moeten de zijkanten goed blijven belopen, en de vier middenvelders moeten veel pressie leveren. Zo niet, dan vallen er onherroepelijk gaten, zoals tegen Heracles.
 
Dit gaat hem zeker worden, hoewel ik denk dat Madueke eerder een optie is dan Mauro. Wel in Schmidt's favoriete '4-2-2-2', met een 'aanvallende ruit' die compact speelt (Gakpo en Mo/ Madueke knijpen naar binnen, Max en Dumfries als 'wingback'). En ik denk dat Thomas nog dicht tegen de basis aanzit. Bij compact spel kan je zijn korte, intelligente loopacties goed gebruiken.

En heel eerlijk denk ik - zeker als er nog een goede CV komt - dat dit gewoon echt een heel sterk elftal is., Heracles-uit of niet. Veel sterker dan vorig seizoen. Ik mis nog steeds de echte verbindende speler op het middenveld (ken Sangare nog niet), maar misschien is dat bij een 4-4-2 (of 4-2-2-2) ook wel minder vervelend dan bij een 4-3-3, of 4-2-3-1. Mo en Gakpo staan in zo'n ruit dichter bij de controlerende middenvelders, en zouden voor verbinding moeten zorgen. Het vraagt wel om veel discipline. De backs moeten de zijkanten goed blijven belopen, en de vier middenvelders moeten veel pressie leveren. Zo niet, dan vallen er onherroepelijk gaten, zoals tegen Heracles.

Alleen de bank is, op een enkeling na, gewoon matig en die kun je logischerwijs ook niet eventjes volstoppen met goede spelers die dus 1. Voldoen 2. Op de bank willen zitten. Zeker nu het meeste geld naar de terechte kwaliteitsimpulsen voor de basis gaat. Heracles uit is daar simpelweg een confrontatie mee geweest. Met de opstelling van tegen Mura had er wellicht meer in gezeten of moeten zitten. En met Sangare en Zahavi krijg je zowel in aanvallend als verdedigend optiek een boost. Nu maar hopen dat ze snel kunnen meedoen, er staat veel op het spel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan