Ibrahim Sangaré (M)

Maar feit blijft dat Sangare niet veel kan helaas, het geheel meer een teleurstelling is dan nuttigheid
 
Je hebt als mens gauw de neiging om het verleden te romantiseren. Ik ben jouw voorliefde voor onbeholpen spelers zoals Manolev helemaal vergeten. Helemaal niet gek dat je Sangaré zo hoog hebt zitten :grin:

Maar even alle gekheid op een stokje. Ik was echt enthousiast over zijn aankoop. Dacht echt dat John de Jong slim had gescout en de nieuwe Viera (afgaand op compilatie youtube) had binnengehaald voor de neus van de Ligue 1 clubs. Mijn tirade heeft misschien dan ook te maken met mijn eigen hoge verwachtingen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de laatste jaren niet meer alle wedstrijden zie, maar wat ik gezien heb is echt om van te janken. Hij verspeelt meer ballen dan hij ze verovert, dan heb je er maar weinig aan. Zeker met een Rosario die er ook niet van bakt op die positie wordt het al gauw kommer en kwel. Zelfs een Van Ginkel lijkt ineenkeer een geweldige voetballer te zijn naast die twee. Ik had gehoopt dat PSV eindelijk de weg omhoog zou gaan vinden i.p.v. dat spelers uit een vrij onsuccesvolle periode als Van Ginkel en Pröpper de boel moeten redden. Ik houd mijn hart vast met PSV.
Van Ginkel is ook een geweldige voetballer.
 
In mijn boek staat ie als aardige of prima voetballer. Een Cocu of Van Bommel komen in aanmerking komen voor zo'n kwalificatie in de PSV-traditie.
Cocu en van Bommel zijn helden en de term geweldige voetballer ruim ontstegen.
Van Ginkel is een geweldige voetballer, Sangaré een aardige en Rosario een heel wat mindere :p
 
Zou Arias er niet bijzetten; aardige speler, maar niet dat je zegt van 'wow wat een speler'. Moreno en Guardado is ook niet echt een staaltje goede scouting natuurlijk; allebei al ruim bekend voordat ze bij PSV kwamen.
Ik vind wel, zoals met Arias, dat je moet kijken naar prijs/ kwaliteit. Hij zat, als ik het goed heb, niet eens meer bij de selectie bij Sporting, dan is het als scout wel knap dat je ziet dat hij bij PSV wel kan renderen.
 
Vergeet niet dat er nog 600 profclubs de wereld afscouten. We zijn niet de enige. Wel 1 van de vele clubs die het van de kruimels, overgelaten door de grote clubs, moet hebben. Dat je van die 600 clubs wint en een Götze binnenhaalt is een stunt van jewelste en we hoeven ons er niet voor te schamen dat het Schmidt eerder lukt dan de Jong om zulke jongens warm te maken voor PSV. Wel zorgelijk dat we afhankelijk zijn van Schmidt.
Maar in onze goede periode waren er ook veel scouts en konden we ook een Romario, Ronaldo en een Alex binnen halen. Waren er misschien wel iets minder scouts maar wij waren ook slagvaardiger.
 
Maar in onze goede periode waren er ook veel scouts en konden we ook een Romario, Ronaldo en een Alex binnen halen. Waren er misschien wel iets minder scouts maar wij waren ook slagvaardiger.
Toen mocht je nog maar 3 buitenlanders tegelijk opstellen en had het geen zin er twintig te kopen. Waren er ook minder oliesheiks nog.
 
Maar in onze goede periode waren er ook veel scouts en konden we ook een Romario, Ronaldo en een Alex binnen halen. Waren er misschien wel iets minder scouts maar wij waren ook slagvaardiger.
Ja, maar dat was in een tijd dat niet ieder toptalent van 15 jaar een eigen YT-kanaal had waarin de kunsten toonde. Hebben de laatste jaren wel een aantal afvallers uit de diverse grote opleidingen weten te halen, dat is voor ons ook een interessante categorie. Spelers als Malen, Madueke en Fofana (laatste zat toch eerder bij Barca?)
 
Toen mocht je nog maar 3 buitenlanders tegelijk opstellen en had het geen zin er twintig te kopen. Waren er ook minder oliesheiks nog.


Tuurlijk klopt, maar ik heb het idee dat de scouts toen meer oog hadden voor kwaliteit, ook al zaten daar ook zeperds bij. Bij een aankoop nu denk ik eerder “ we zien wel” dan dat ik zo enthousiast ben dat ik ga F5en om te zien of hij komt.
 
Toen mocht je nog maar 3 buitenlanders tegelijk opstellen en had het geen zin er twintig te kopen. Waren er ook minder oliesheiks nog.


Tuurlijk klopt, maar ik heb het idee dat de scouts toen meer oog hadden voor kwaliteit, ook al zaten daar ook zeperds bij. Bij een aankoop nu denk ik eerder “ we zien wel” dan dat ik zo enthousiast ben dat ik ga F5en om te zien of hij komt.
Misschien wel ja, maar ook toen kwamen ze met Valckx, Scheepers, van Ankeren, Krüzen, Eric Meijer, Anton Janssen aanzetten.
 
Ik geniet van zijn passing, maar ben ook bang dat hij het niet redt als het allemaal wat sneller moet. Hij begon sterk aan het seizoen, maar is inmiddels voorbijgestreefd door een jongen als Harroui.
Het feit dat die laatste wel bij Jong Oranje zit en Veerman niet, zegt genoeg. Zelfs Ekkelenkamp zit in die selectie.
 
Maar in onze goede periode waren er ook veel scouts en konden we ook een Romario, Ronaldo en een Alex binnen halen. Waren er misschien wel iets minder scouts maar wij waren ook slagvaardiger.
Romario werd bij vergissing gekocht, de scouting had die belg aangegeven. Alex kon alleen gehuurd worden nadat hij door Chelsea gescout werd. Laten we vroeger niet te sterk romantiseren
 
Ik zal ook eens een duit in het zakje doen.

Sangare begon denk ik heel sterk, ook zijn passing verbeterde na de eerste paar wedstrijden. Tegen Ajax hield hij ons echt op de been en was hij de beste man van het veld. Na de winterstop ging het - net als heel PSV - een stuk minder. Sangare speelde echt onder de maat en solliciteerde naar een bankplek. In de laatste paar wedstrijden, met V Ginkel of Boscagli naast hem, vond ik hem weer een stuk beter spelen.

Hem vergelijken met Baumgartl of Bruma gaat mij echt te ver, en dus een miskoop is het ook niet imo. Ik denk namelijk dat hij ook prima kan passen, bij Toulouse was dat geloof ik zelfs een van zijn sterke kanten. Daarnaast, dat kun je ook beter leren. Zijn verdedigende acties, zijn fysiek en zijn loopvermogen zijn al heel goed. Als hij de draad weer oppakt van begin of eind vorig seizoen, dan is het gewoon een goeie speler. Blijft een 'als', maar ik heb genoeg goeie dingen van hem gezien om te denken dat hij het echt wel kan.

Daarnaast is een miskoop ook pas echt een miskoop als de waarde compleet verkwanseld wordt. Een 23 jarige international met hele specifieke kwaliteiten zal zijn waarde niet zo snel verliezen. In andere competities waar passing minder belangrijk is en fysiek juist belangrijker, is hij nog steeds een heel interessante optie.
 
Ik zal ook eens een duit in het zakje doen.

Sangare begon denk ik heel sterk, ook zijn passing verbeterde na de eerste paar wedstrijden. Tegen Ajax hield hij ons echt op de been en was hij de beste man van het veld. Na de winterstop ging het - net als heel PSV - een stuk minder. Sangare speelde echt onder de maat en solliciteerde naar een bankplek. In de laatste paar wedstrijden, met V Ginkel of Boscagli naast hem, vond ik hem weer een stuk beter spelen.

Hem vergelijken met Baumgartl of Bruma gaat mij echt te ver, en dus een miskoop is het ook niet imo. Ik denk namelijk dat hij ook prima kan passen, bij Toulouse was dat geloof ik zelfs een van zijn sterke kanten. Daarnaast, dat kun je ook beter leren. Zijn verdedigende acties, zijn fysiek en zijn loopvermogen zijn al heel goed. Als hij de draad weer oppakt van begin of eind vorig seizoen, dan is het gewoon een goeie speler. Blijft een 'als', maar ik heb genoeg goeie dingen van hem gezien om te denken dat hij het echt wel kan.

Daarnaast is een miskoop ook pas echt een miskoop als de waarde compleet verkwanseld wordt. Een 23 jarige international met hele specifieke kwaliteiten zal zijn waarde niet zo snel verliezen. In andere competities waar passing minder belangrijk is en fysiek juist belangrijker, is hij nog steeds een heel interessante optie.
Z'n waarde nu (volgens transfermarkt, slechts een aanname geen waarheid) is 9mlj, afgelopen winter 10,5mlj, bij aanschaf 9,5mlj. Als hij zijn vorm herpakt komt t goed. Hangt ook sterk af van wat naast m staat en wat er dus van hem gevraagd wordt.
 
Ik zal ook eens een duit in het zakje doen.

Sangare begon denk ik heel sterk, ook zijn passing verbeterde na de eerste paar wedstrijden. Tegen Ajax hield hij ons echt op de been en was hij de beste man van het veld. Na de winterstop ging het - net als heel PSV - een stuk minder. Sangare speelde echt onder de maat en solliciteerde naar een bankplek. In de laatste paar wedstrijden, met V Ginkel of Boscagli naast hem, vond ik hem weer een stuk beter spelen.

Hem vergelijken met Baumgartl of Bruma gaat mij echt te ver, en dus een miskoop is het ook niet imo. Ik denk namelijk dat hij ook prima kan passen, bij Toulouse was dat geloof ik zelfs een van zijn sterke kanten. Daarnaast, dat kun je ook beter leren. Zijn verdedigende acties, zijn fysiek en zijn loopvermogen zijn al heel goed. Als hij de draad weer oppakt van begin of eind vorig seizoen, dan is het gewoon een goeie speler. Blijft een 'als', maar ik heb genoeg goeie dingen van hem gezien om te denken dat hij het echt wel kan.

Daarnaast is een miskoop ook pas echt een miskoop als de waarde compleet verkwanseld wordt. Een 23 jarige international met hele specifieke kwaliteiten zal zijn waarde niet zo snel verliezen. In andere competities waar passing minder belangrijk is en fysiek juist belangrijker, is hij nog steeds een heel interessante optie.
Ik ben er van overtuigd dat hij beter kan dan dit maar een grote miskoop kan ik hem ook niet noemen. Er is ook nauwelijks vermindering qua transferwaarde.
Het vervelende is ook dat de passes die naar de verkeerde kleur shirt gaan, vaak passes waren die jij, ik en een kleuter nog beter konden af geven. Lijkt wel darteritus maar dan voor voetballers bij die gast :p. Zijn onderscheppingen kunnen wel een krachtig wapen worden, als hij niet eerst zelf de bal verliest.
 
Terug
Bovenaan Onderaan