Herstructurering Europees voetbal

Ja, ga je dat redden dan?
Optie A. PSG is bij deze winnaar?
Optie B. Bayern, Porto en Borrusia alsnog in de halve finales?

En ook hier vraag ik mij af hoe dit zit met TV-rechten en zaken die geëist kunnen worden.
TV rechten maken het denk ik bijna onmogelijk om PSG nu al te kronen. Maar Bayern terughalen die juist van PSG heeft verloren vind ik niks.
 
Ja, ga je dat redden dan?
Optie A. PSG is bij deze winnaar?
Optie B. Bayern, Porto en Borrusia alsnog in de halve finales?

En ook hier vraag ik mij af hoe dit zit met TV-rechten en zaken die geëist kunnen worden als je voor scenario A gaat.
Optie B dan, de uefa laat niet zomaar 5 high-end wedstrijden gaan.
 
Wel lekkere D66 actie. Eerst even kijken welke kant het op gaat, dan een beetje laat duidelijk kamp kiezen. Maar best, het is hun goedrecht.
Staan in ieder geval aan de goede kant, ben er wel blij mee. Porto, Benfica, Bayern,Dortmund, De Franse Topploegen etc. Denk dat we best wek zonder die anderen kunnen. Zonder spanning gaat het toch vervelen.
 
Ik vind trouwens die nieuwe CL opzet ook helemaal niks. Alle clubs in één poule, maar wel verschillende tegenstanders, dat maakt de (on)geluksfactor alleen maar groter en het is geen eerlijke manier om te bepalen wat de best presterende teams zijn.
Dat is loting in poules van 4 ook niet. Sommige 3en zijn veel beter dan andere 2en. Weet niet of de geluksfactor heel anders is dan de reguliere loting.
 
TV rechten maken het denk ik bijna onmogelijk om PSG nu al te kronen. Maar Bayern terughalen die juist van PSG heeft verloren vind ik niks.
PSG finalist andere drie in minicompetitie maken uit wie tweede finalist wordt. Bij PSG moeten kaarten tegen Bayern worden kwijtgescholden
 
Ik vind trouwens die nieuwe CL opzet ook helemaal niks. Alle clubs in één poule, maar wel verschillende tegenstanders, dat maakt de (on)geluksfactor alleen maar groter en het is geen eerlijke manier om te bepalen wat de best presterende teams zijn.
Het zal er ook niet om gaan of het eerlijk is, maar of het veel geld oplevert. :money:
:unsure: Het lijkt de UEFA wel. :cautious: Oude wijn in nieuwe zakken.
 
Rumenigge: "Ik geloof er niet in dat de Super League de financiële problemen oplost die zijn veroorzaakt door de coronacrisis. Sterker, alle Europese clubs zouden solidair samen moeten werken, om te zorgen dat de kostenstructuur, en zeker de salariskosten en vergoedingen voor zaakwaarnemers, weer in lijn komen met de inkomsten, zodat het Europese voetbal als geheel weer rationeler wordt."
 
Ik vind trouwens die nieuwe CL opzet ook helemaal niks. Alle clubs in één poule, maar wel verschillende tegenstanders, dat maakt de (on)geluksfactor alleen maar groter en het is geen eerlijke manier om te bepalen wat de best presterende teams zijn.
De enige manier is vanaf pot 1 Knock out. En daarbij een open loting waar geen enkele ploeg beschermd is, en je kan de kampioenen bijvoorbeeld later laten instromen.. klopt de naam ook weer een beetje..
 
Laatst bewerkt:
Reken jezelf niet rijk, twee woorden Jong Ajax.. zou op papier nog een satellietclub in de ed kunnen worden.. of verklap ik nou een business model?
Dan gooien we die er ook uit. En trekken we de paspoorten van alle personeelsleden van Ajax in. Net zoals hun bankrekeningen bevroren worden. En dan komt er toevallig een tip binnen over waardevollen bodemschatten onder de ArenA, waardoor het stadion toch echt afgebroken moet worden. Weg ermee.
 
Ja, ga je dat redden dan?
Optie A. PSG is bij deze winnaar?
Optie B. Bayern, Porto en Borrusia alsnog in de halve finales?

En ook hier vraag ik mij af hoe dit zit met TV-rechten en zaken die geëist kunnen worden als je voor scenario A gaat.

Meest zuivere zou zijn om die clubs te beschouwen als met terugwerkende kracht gediskwalificeerd. En dus hun tegenstander de winst geven.
Dat wordt bij Real dus niet Liverpool, want die zijn ook gediskwalificeerd. Maar een ronde daarvoor, dus Atalanta.

Porto - Atalanta
PSG - Dortmund
 
Dan gooien we die er ook uit. En trekken we de paspoorten van alle personeelsleden van Ajax in. Net zoals hun bankrekeningen bevroren worden. En dan komt er toevallig een tip binnen over waardevollen bodemschatten onder de ArenA, waardoor het stadion toch echt afgebroken moet worden. Weg ermee.
Daar liggen de toppers begraven.. heilige grond..
 
Dat is loting in poules van 4 ook niet. Sommige 3en zijn veel beter dan andere 2en. Weet niet of de geluksfactor heel anders is dan de reguliere loting.
Nee, mee eens, zoals het nu gaat is ook niet helemaal eerlijk. Maar dit plan nog maakt het nog minder eerlijk.

In de huidige opzet heeft de rest van je poule ook dezelfde "pech" als je een sterke 3e loot.
Met deze nieuwe opzet geldt het niet dat de rest van je poule dan ook hetzelfde nadeel krijgt. Dat maakt het dus oneerlijker.
 
Dan is het alleen nog maar aan de fans om er geen kaartjes voor te kopen, en geen kijkabonnement oid voor af te sluiten, en ze spelen voor niemand. Sponsors bereiken niemand, want niemand kijkt ernaar. Moet je eens zien hoe snel JP Morgan dan de stekker eruit gaat trekken. Helaas zullen er vast nog wel genoeg dombo's en mensen zonder principe zijn die alsnog kaartjes kopen of abonnementen voor de stinkleague af zullen gaan sluiten.
Arabische en Chinese TV-kijkers, vrees ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan