Herstructurering Europees voetbal

Kunnen de betreffende nationale bonden die Super league clubs niet uit de competitie gooien? Dat zou nog eens een leuke oplossing zijn. "Jullie willen een eigen league, nou zoek het maar uit dan; daag!"
Er is in eerste instantie al aangegeven dat die clubs niet meer in de UEFA/FIFA competities mogen spelen. Ook de spelers mogen geen interlands meer voetballen.
 
Dan is het alleen nog maar aan de fans om er geen kaartjes voor te kopen, en geen kijkabonnement oid voor af te sluiten, en ze spelen voor niemand. Sponsors bereiken niemand, want niemand kijkt ernaar. Moet je eens zien hoe snel JP Morgan dan de stekker eruit gaat trekken. Helaas zullen er vast nog wel genoeg dombo's en mensen zonder principe zijn die alsnog kaartjes kopen of abonnementen voor de stinkleague af zullen gaan sluiten.
 
Bah. Het voetbal wordt zo alleen maar viezer en meer verrot, natuurlijk. Heeft verder geen uitleg nodig. Zat net eens op AjaxShowtime te scrollen en de reacties daar hebben mijn hoop in de doorsnee supporter toch enigszins hersteld. Afgezien van een delusional blaagje dat beweert dat we zsm die competitie in zouden moeten hier en daar, is het grotendeels zeer negatief.

Ik kopieer graag deze, meest gewaardeerde reactie van iemand die het imo prachtig heeft verwoord:

"Over de jaren hebben we hier veel verhitte discussies gehad onderling over verschillende onderwerpen. De ene keer werden spelers met de grond gelijk gemaakt, de andere keer moest de trainer oprotten, daarna waren we het weer niet eens over wie de volgende transfer moest zijn etc...

Maar niks maakt mij zo geïrriteerd en zelfs triestig als sommige reacties die ik hier nu lees over dat het een goed idee zou zijn. Natuurlijk zijn we het niet altijd eens, maar ik was altijd onder de veronderstelling dat iedereen hier als het erop aan kwam wel dezelfde passie deelde. Allemaal een hart voor Ajax en de waarden die onze club de mooiste club ter wereld maakt. Blijkbaar toch niet.

Zo'n deelname aan deze ESL staat haaks op wat ons Ajax maakt. Het jeugdsysteem, de binnenlandse rivaliteit met bepaalde clubs (die vnl. voor de oudere generatie zo belangrijk is), de jonge fans die met hun shirt in 2019 voor de buis zitten samen met hun vader omdat hun cluppie een miraculeuze weg aflegt in de CL, het respect voor kleinere teams, het respect voor alle sociale klassen van de samenleving, enz. Ik kan wel even verder gaan. Met deze competitie maak je niet alleen alle kleinere teams (en nog belangrijker de passie van hun fans) af uit financieel eigen belang, maar je maakt je eigen club kapot.

En dan wat? Wat is de droom? Dat je dadelijk in een Super League speelt met de grootmachten en dat er lekker veel geld binnenstroomt? Zelfs in het droomscenario van sommigen dat je de beste club ter wereld wordt met sterspelers...wat ga je dan doen? Ik zal in ieder geval niet genieten van een miserabel overblijfsel dat ooit mijn Ajax was. Dan gaat mijn liefde liever uit naar een kleinere ploeg die de passie van voetbal wel snapt."


En wederom hulde voor de Duitsers, die voor de zoveelste keer hun klasse tonen door het bij voorbaat af te schieten. Vond de reacties van ManUtd-iconen Neville en Ferdinand op beeld ook mooi, trouwens:



Natuurlijk is het allemaal wat hypocriet wanneer het van de UEFA komt of van een PSG. Schaamteloze krokodillentranen wmb, maar mooi om te zien dat er in de huidige voetbalwereld, die af en toe grenzeloos lijkt, hier en daar toch wat grenzen te bespeuren zijn.
 
De reactie van Ajax ondertussen: "er zijn nog te veel losse eindjes" <--lees: "als we worden uitgenodiigd zijn we voor, zo niet, dan tegen. Nog even afwachten.":lmao:
Ja, precies. Ze willen nog niets uitsluiten.
 
Ik zie Van Praag iemand uitmaken voor ordinaire leugenaar, bedrieger en verrader. Dat die man zichzelf nog serieus kan nemen
 
Als je nou kijkt wat dit absurde geldwolven plan teweeg brengt.. fans van Liverpool spreken zich uit, halen spandoeken weg en zeggen h7n support voor nu op. Belangrijke voetbal coryfeeën spreken hun walging uit. Voetbal bonden die ervoor zorgen dat je überhaupt bestaat, net als de uefa en fifa, spreken zich uit. Collega topclubs spreken hun afkeur af net als talloze anderen. En dan gewoon doorgaan. Treurige bende. Hopelijk worden ze allemaal eruit gegooid per direct, sluit me volledig aan bij Neville zijn woorden. En dan onze grote vrienden uit amsterdam die gewoon stiekem ook hopen op een plekje... en dan... komende 40 jaar kampioen worden met 30 punten voorsprong? Dikke doei. Ga alleen ESL spelen en scheidt je dan maar helemaal af.
 
Als je nou kijkt wat dit absurde geldwolven plan teweeg brengt.. fans van Liverpool spreken zich uit, halen spandoeken weg en zeggen h7n support voor nu op. Belangrijke voetbal coryfeeën spreken hun walging uit. Voetbal bonden die ervoor zorgen dat je überhaupt bestaat, net als de uefa en fifa, spreken zich uit. Collega topclubs spreken hun afkeur af net als talloze anderen. En dan gewoon doorgaan. Treurige bende. Hopelijk worden ze allemaal eruit gegooid per direct, sluit me volledig aan bij Neville zijn woorden. En dan onze grote vrienden uit amsterdam die gewoon stiekem ook hopen op een plekje... en dan... komende 40 jaar kampioen worden met 30 punten voorsprong? Dikke doei. Ga alleen ESL spelen en scheidt je dan maar helemaal af.
:down:
:sick::braak:
 
Dat de UEFA straks zegt: Clubs die bij de UEFA aangesloten zijn, mogen geen spelers meer transfereren naar die Super-League clubs.
 
Dat de UEFA straks zegt: Clubs die bij de UEFA aangesloten zijn, mogen geen spelers meer transfereren naar die Super-League clubs.
Denk niet dat dit kan, wel kunnen spelers zonder vergoeding over stappen naar de Super League clubs. Moeten zich dan wel beseffen dat ze niet terug kunnen, uitgesloten worden de reguliere competities.
Denk dat het na verloop van tijd gaat vervelen, Harlem Globetrotters is ook geen reet aan
 
De forumajacieden zijn hier altijd welkom mocht Ajax naar de plasticcompetitie gaan!
Wat dat betreft teleurgesteld in de laffe houding van Ajax vooralsnog. Durven zich niet duidelijk uit te spreken. Neem een voorbeeld aan Bayern, Dortmund, PSG en Porto, bijvoorbeeld.

Las net ook dit:


Kom op man, Edje.
 
Vanavond staat Leeds - Liverpool op het programma. Liverpool supporters staan hun club uit te joelen en die van Leeds doen natuurlijk ook mee. Ook speciale shirtjes vanuit de Leeds kant met de tekst "Football is for the fans"

Ook bij andere clubs komen fans in opstand. Ook een bom die al jaren op barsten staat, ze zijn daar een tijd geleden al begonnen met alles naar de klote helpen en geen fuck meer geven om hun echte fans.
 
Dit zou dan toch een leuke sanctie zijn...
Ja, ga je dat redden dan?
Optie A. PSG is bij deze winnaar?
Optie B. Bayern, Porto en Borrusia alsnog in de halve finales?

En ook hier vraag ik mij af hoe dit zit met TV-rechten en zaken die geëist kunnen worden als je voor scenario A gaat.
 
Denk niet dat dit kan, wel kunnen spelers zonder vergoeding over stappen naar de Super League clubs. Moeten zich dan wel beseffen dat ze niet terug kunnen, uitgesloten worden de reguliere competities.
Denk dat het na verloop van tijd gaat vervelen, Harlem Globetrotters is ook geen reet aan
Misschien kan de Uefa ook een soort van extra belasting invoeren voor spelers die naar de super league transfereren. Om zo de transfers binnenin zo aantrekkelijk mogelijk te maken zeg maar. Maar ja, dat is wel meer geld weer naar de Uefa. Dat is niet echt wat we willen, tenzij ze het gaan herinvesteren in de competities ofzo.
 
Terug
Bovenaan Onderaan