Herstructurering Europees voetbal

Wat ik me afvraag is wat Arsenal en Tottenham er te zoeken hebben. Toch niet clubs die super constant zijn in de CL.
 
Dit gaat gewoon ooit gebeuren. Net als bij darten waar de PDC kwam en de BDO tot keukenkampioendivisieniveau maakte.
 
Wat ik me afvraag is wat Arsenal en Tottenham er te zoeken hebben. Toch niet clubs die super constant zijn in de CL.

En dat is juist het probleem. Ik las dat zij toezegging wilde om standaard in de CL te spelen, al worden ze 15e. Die clubs kunnen het gewoon niet hebben dat ze met een bak met geld het nog afleggen tegen clubs die wel een goed beleid voeren. Zie je nu ook in Italië gebeuren, waar Atalanta de CL plek van Juventus mogelijk afpakt.
 
En dat is juist het probleem. Ik las dat zij toezegging wilde om standaard in de CL te spelen, al worden ze 15e. Die clubs kunnen het gewoon niet hebben dat ze met een bak met geld het nog afleggen tegen clubs die wel een goed beleid voeren. Zie je nu ook in Italië gebeuren, waar Atalanta de CL plek van Juventus mogelijk afpakt.

Als dat waar is, zijn ze nog dommer dan ik al dacht, de bestuurders van die clubs.
 
Het voetbal wordt natuurlijk al jaren kapot gemaakt door het grote geld, maar deze Super League zou het faillissement betekenen van de grondbeginselen van het voetbal. Niet meer voor de fans, maar echt puur het grote geld. Dat deze clubs nu gewoon 7e kunnen worden in de nationale competitie en dan alsnog gegarandeerd zijn van een plek in dit veredelde miljardeninfuus is bespottelijk. Het druist tegen de kern van voetbal in dat alles mogelijk is voor elke club, tenminste in theorie. Dat clubs als Liverpool hier aan meedoen is toch schandalig? Een People's Club pur sang, met YNWA en "this means more". More? More money ja.

Ik vind de huidige CL zeker in de knockout fase al geen drol aan, omdat het toch bijna altijd dezelfde, rijke teams zijn. Dat gaat dus nu met een flinke factor omhoog. Gadverdamme.
 
Ik snap het wel, dan kan een Barcelona Messi de volgende 4 jaar 800 miljoen aan salaris betalen.😔 Moet uit de lengte of uit de breedte komen. 😩
 
Het voetbal wordt natuurlijk al jaren kapot gemaakt door het grote geld, maar deze Super League zou het faillissement betekenen van de grondbeginselen van het voetbal. Niet meer voor de fans, maar echt puur het grote geld. Dat deze clubs nu gewoon 7e kunnen worden in de nationale competitie en dan alsnog gegarandeerd zijn van een plek in dit veredelde miljardeninfuus is bespottelijk. Het druist tegen de kern van voetbal in dat alles mogelijk is voor elke club, tenminste in theorie. Dat clubs als Liverpool hier aan meedoen is toch schandalig? Een People's Club pur sang, met YNWA en "this means more". More? More money ja.

Ik vind de huidige CL zeker in de knockout fase al geen drol aan, omdat het toch bijna altijd dezelfde, rijke teams zijn. Dat gaat dus nu met een flinke factor omhoog. Gadverdamme.
Geloof dat n deel van de fans in Engeland ook niet blij zijn.
 
Wat ik me afvraag is wat Arsenal en Tottenham er te zoeken hebben. Toch niet clubs die super constant zijn in de CL.
Arsenal, nummer 9, gewoon bijna 30 punten achter op de koploper. De vraag is of dat zelfs genoeg is voor de EuropaLeague.
 
Wel meer kans om de CL te winnen voor de nu "kleinere" clubs. ;)
Tja, dat betekent dan alleen niet meer hetzelfde; de CL is dan de de facto EL geworden. Verschrikkelijk idee. Vaste deelnemers krijgen een startkapitaal van 3,5miljard. Het voetbal is nu eigenlijk al helemaal kapot gemaakt door Engeland en de Sky deal, maar deze schifting gaat het definitief maken. Nu krijg je een soort van voetbalaristocratie. Ik haak dan af.
 
En dat is juist het probleem. Ik las dat zij toezegging wilde om standaard in de CL te spelen, al worden ze 15e. Die clubs kunnen het gewoon niet hebben dat ze met een bak met geld het nog afleggen tegen clubs die wel een goed beleid voeren. Zie je nu ook in Italië gebeuren, waar Atalanta de CL plek van Juventus mogelijk afpakt.
Daarom zijn er dus 6 Engelse clubs die hieraan meedoen. Er zijn "maar" 4 CL plaatsen voor Engeland en 6 clubs die zichzelf een plek toe willen eigenen. Er vallen er dus altijd twee buiten de boot en dat moet natuurlijk voorkomen zien te worden.

Een nieuwe competitie opzet van de CL is prima. Een afgesloten systeem is dat absoluut niet. Je kan wanbeleid gaan voeren en in je nationale competitie een B-elftal opstellen omdat het resultaat toch niet uitmaakt.
 

Zo zie je maar hoe de media zomaar dingen verzint. Ik had mij nog helemaal niet uitgelaten over mijn standpunten over de Super League maar ben eerder tegen als voor. 🤣🤪
 
Het voetbal wordt natuurlijk al jaren kapot gemaakt door het grote geld, maar deze Super League zou het faillissement betekenen van de grondbeginselen van het voetbal. Niet meer voor de fans, maar echt puur het grote geld. Dat deze clubs nu gewoon 7e kunnen worden in de nationale competitie en dan alsnog gegarandeerd zijn van een plek in dit veredelde miljardeninfuus is bespottelijk. Het druist tegen de kern van voetbal in dat alles mogelijk is voor elke club, tenminste in theorie. Dat clubs als Liverpool hier aan meedoen is toch schandalig? Een People's Club pur sang, met YNWA en "this means more". More? More money ja.

Ik vind de huidige CL zeker in de knockout fase al geen drol aan, omdat het toch bijna altijd dezelfde, rijke teams zijn. Dat gaat dus nu met een flinke factor omhoog. Gadverdamme.
Tja, de NBA werkt toch eigenlijk ook gewoon zo. Amerikanen zijn er gek op.
 
Volgens mij op de deelnemende na teams niemand.
Kunnen de betreffende nationale bonden die Super league clubs niet uit de competitie gooien? Dat zou nog eens een leuke oplossing zijn. "Jullie willen een eigen league, nou zoek het maar uit dan; daag!"
 
De voetbalhoeren van dienst vergeten dat ze groot zin geworden over de ruggen van de kleinere clubs, diezelfde clubs die ze nu in de rug steken. Game on!
 
Kunnen de betreffende nationale bonden die Super league clubs niet uit de competitie gooien? Dat zou nog eens een leuke oplossing zijn. "Jullie willen een eigen league, nou zoek het maar uit dan; daag!"
Tja, krijgt de organisatie van de PL dan geen claim van Sky (houder uitzendrechten) ivm wegvallen van publiekstrekkers uit de competitie?
 
Terug
Bovenaan Onderaan