Herstructurering Europees voetbal

Het geld wint altijd. Laten we niet naief doen.

Ik vind het jammer dat er nog steeds gekeken wordt naar de CL. Boycotten tot ze er weer een toernooi van maken met echt alleen kampioenen, dat is voor mij een droomscenario.
Zolang de nummer 6 van een land nog kan spelen terwijl de kampioen van een ander land voorrondes door moet en die vervolgens niet overleeft, is het voor mij gewoon een toernooi met clubs waar ik geen zak om geef, met spelers die liever janken dan voetballen. Nul interesse, ga maar failliet.
 
Het geld wint altijd. Laten we niet naief doen.

Ik vind het jammer dat er nog steeds gekeken wordt naar de CL. Boycotten tot ze er weer een tournooi van maken met echt alleen kampioenen, dat is voor mij een droomscenario.
Zolang de nummer 6 van een land nog kan spelen terwijl de kampioen van een ander land voorrondes door moet en die vervolgens niet overleeft, is het voor mij gewoon een tournooi met clubs waar ik geen zak om geef, met spelers die liever janken dan voetballen. Nul interesse, ga maar failliet.

Eensch! :fb:
 
Het geld wint altijd. Laten we niet naief doen.

Ik vind het jammer dat er nog steeds gekeken wordt naar de CL. Boycotten tot ze er weer een toernooi van maken met echt alleen kampioenen, dat is voor mij een droomscenario.
Zolang de nummer 6 van een land nog kan spelen terwijl de kampioen van een ander land voorrondes door moet en die vervolgens niet overleeft, is het voor mij gewoon een toernooi met clubs waar ik geen zak om geef, met spelers die liever janken dan voetballen. Nul interesse, ga maar failliet.
Inderdaad. Die hele UEFA-club heeft gewoon een enorm Stockholmsyndroom. Er wordt maar van alles opgetuigd om het de rijke clubs naar de zin te maken. Ik heb het idee dat dat hele Superleague-idee gewoon is neergegooid om wederom te onderhandelen voor nog een beter zitje. :braak:
 
Volgend jaar de ondertekenaars uitsluiten van Europees CL/Uefa voetbal en veel succes wensen om hun clubs door de komende burgeroorlog met de aanhang te loodsen.
 
Volgend jaar de ondertekenaars uitsluiten van Europees CL/Uefa voetbal en veel succes wensen om hun clubs door de komende burgeroorlog met de aanhang te loodsen.
Dit blijft gewoon bij een stevig 'foei' en gaan weer over tot de orde van de dag.
 
Had je iets anders verwacht dan?
Eigenlijk wel. Niet precies iets positiefs ofzo. Maar ik dacht met alle heisa over de superleague en dat de 'topclubs' steeds bevoordeeld worden, dat de Uefa in ieder geval niet zo snel precies datzelfde doet (met een ander sausje).
 
Nog niet half ze erg als dronken Engelsen, als je Nederlanders al erg vind, dan kun je Engelsen niet overleden is mijn ervaring
Inderdaad zeg. Maakt niet uit waar op de wereld je Engelsen tegenkomt, ze zijn altijd gekker en uitbundiger dan andere Europeanen (wat niet erg hoeft te zijn).
 
Inderdaad zeg. Maakt niet uit waar op de wereld je Engelsen tegenkomt, ze zijn altijd gekker en uitbundiger dan andere Europeanen (wat niet erg hoeft te zijn).
Ik vind Amerikanen altijd juist zo achterlijk vrolijk en uitbundig.
 
Eigenlijk wel. Niet precies iets positiefs ofzo. Maar ik dacht met alle heisa over de superleague en dat de 'topclubs' steeds bevoordeeld worden, dat de Uefa in ieder geval niet zo snel precies datzelfde doet (met een ander sausje).

Maar dit voorstel lag er dus al. Toch?
 
Ik denk het wel. Maar zouden ze zich misschien kunnen bedenken na de ophef? Ondertussen realiseer ik me dat ik te naïef ben.
Jij niet alleen, ik verbaas me er ook over dat men dit eerdere voorstel wil invoeren. Of t er al lang lag of niet maakt t geen beter voorstel.
 
Zolang de nummer 6 van een land nog kan spelen terwijl de kampioen van een ander land voorrondes door moet en die vervolgens niet overleeft, is het voor mij gewoon een toernooi met

Dat scenario is schattig maar nutteloos, omdat de winnaar altijd uit 1 van de 4 beste landen zal komen. Rest sukkelt er wat achteraan maar is kansloos en doet puur mee om mee voor de sier. De 6 uit PL zijn allemaal toppers die in potentie kunnen verassen, een fc Basel of fc Maribor niet. Zo krijg je dus zaadpotjes met ''kampioenen'' maar zijn de verschillen alsnog te extreem groot en heb je 0% spanning.

Kwaliteit = beste paar ploegen uit de beste competities = vermakelijk voetbal. Een Olympiakos vs Cluj zit niemand op te wachten
 
Blijkbaar is het ook niet meer mogelijk om door te stromen van de CL naar de EL (en van EL naar Conference League) als je eenmaal geplaatst bent.

Dat vind ik op zich goed nieuws; ik vond het altijd al vreemd dat je halverwege ineens allemaal teams gaat toevoegen. Aan de andere kant maakt het de kans op een Europese prijs aanzienlijk kleiner. Ik zag Ajax dit seizoen best de EL winnen als ze de flow van voor de interlandbreak konden vasthouden. In de nieuwe situatie zou dat dus onmogelijk zijn en moet je meteen de CL winnen wil je een Europese prijs pakken.

Maar goed, denk dat dat uiteindelijk wel eerlijker is.
 
Blijkbaar is het ook niet meer mogelijk om door te stromen van de CL naar de EL (en van EL naar Conference League) als je eenmaal geplaatst bent.

Dat vind ik op zich goed nieuws; ik vond het altijd al vreemd dat je halverwege ineens allemaal teams gaat toevoegen. Aan de andere kant maakt het de kans op een Europese prijs aanzienlijk kleiner. Ik zag Ajax dit seizoen best de EL winnen als ze de flow van voor de interlandbreak konden vasthouden. In de nieuwe situatie zou dat dus onmogelijk zijn en moet je meteen de CL winnen wil je een Europese prijs pakken.

Maar goed, denk dat dat uiteindelijk wel eerlijker is.
Maakt het de kans op tenminste het winnen van de EL juist niet groter? Er stromen dan immers geen CL teams meer tussentijds in, dus je ontloopt in principe sterkere ploegen.
 
Maakt het de kans op tenminste het winnen van de EL juist niet groter? Er stromen dan immers geen CL teams meer tussentijds in, dus je ontloopt in principe sterkere ploegen.

Zou ik ook denken

En even van een beetje afstand bekeken: het lijkt toch niet meer dan redelijk dat de sterkere competities met meer teams dan alleen de kampioen aan de CL meedoen? Begrijp het sentiment om alleen de kampioenen CL te laten spelen, maar dat voelt voor mij ook vanuit ‘fair play’ heel onredelijk. Als bijvoorbeeld goede Engelse club heb je anders een enorm zware dobber om je te plaatsen, terwijl zo’n team in veel andere landen met twee vingers in de neus jaarlijks kampioen zou worden en CL zou spelen... dat zou de teams in kleinere competities wel enorm bevoordelen
 
Terug
Bovenaan Onderaan