Herstructurering Europees voetbal

Florentino Perez:

:braak:

Misschien had je gewoon niet zo achterlijk veel geld moeten besteden en op de pof moeten leven. Verkoop een paar dure spelers en klaar..... eikels.

Ik denk dat Perez wel een van de grootste verschrikkingen is van de huidige voetbalwereld. Gevolgd door al die Amerikanen, pleur op met je "ze willen het beste voor de sport". Die gasten maken het Engelse voetbal al jaren kapot.
 
Dat was natuurlijk vroeger ook. Je begon in de EC I (of II, III) en verlies was uitschakeling. Maar toen leek het speelveld eerlijker. Of in ieder geval hadden de Nederlandse clubs een fatsoenlijke kans, terwijl we nu vaak een soort Luxemburg zijn in de CL.
Ja, ik vind het ook prima dat het weer gebeurt hoor. Het is ook gewoon vreemd dat als je eerste wordt in je EL-poule, je toch ineens tegen een CL-deelnemer kan komen te staan.
 
Dat was natuurlijk vroeger ook. Je begon in de EC I (of II, III) en verlies was uitschakeling. Maar toen leek het speelveld eerlijker. Of in ieder geval hadden de Nederlandse clubs een fatsoenlijke kans, terwijl we nu vaak een soort Luxemburg zijn in de CL.
Ach in de EC1 verloor je ook vaak al in de 3e ronde of eerder. Nu heb je in ieder geval 6 wedstrijden.
 
He, wat jammer dat de SL niet doorgaat. Dat betekend dus dat we niet van Ajax af zijn? Teleurstelling is enorm hier..
 
He, wat jammer dat de SL niet doorgaat. Dat betekend dus dat we niet van Ajax af zijn? Teleurstelling is enorm hier..
En hoe mooi zou het zijn ajax; het RKC van de Superleague. Die dan voor een gewonnen wedstrijd 10 miljoen krijgt, terwijl een City voor het verlies 30 miljoen krijgt.
 
Ach in de EC1 verloor je ook vaak al in de 3e ronde of eerder. Nu heb je in ieder geval 6 wedstrijden.
Ik ben ook niet tegen het poulesysteem. Het ging om de achtervang van CL naar EL.
He, wat jammer dat de SL niet doorgaat. Dat betekend dus dat we niet van Ajax af zijn? Teleurstelling is enorm hier..
Wat is een eredivisie nu zonder Ajax? Er moet toch ook gewoon een hatelijke club tussen zitten?
 
Ik ben ook niet tegen het poulesysteem. Het ging om de achtervang van CL naar EL.

Wat is een eredivisie nu zonder Ajax? Er moet toch ook gewoon een hatelijke club tussen zitten?
Vitesse, FC Twente, Willem II.. genoeg keuze..
 
Alle clubs eigenlijk.... Behalve PSV dan. PSV is namelijkk een ontzetytend sympathieke, warme club....eigenlijk een beetje zoals het dorpje van Asterix in het Romeinse Rijk.
Weer eens vergeten op welk forum je zit? Je duiding van PSV als club klopt overigens wel dus dat is mooi.

Elke supporter zal clubs hebben waar ie geen problemen mee heeft en waar je je aan stoort. Voor mij is de verdeling:

Storend:
ajax (duh)
FC Twente (vanwege de oplichterij e.d.)
Heerenveen (enigzins, met name omdat ze nog wel eens open huis houden tegen ajax)

Heb ik wel sympathie voor:
FC Utrecht (bonuspunten voor de extra motivatie tegen ajax)
AZ

De rest is dan neutraal. Weinig moeite met Feyenoord ook, eerlijk gezegd.
 
Weer eens vergeten op welk forum je zit? Je duiding van PSV als club klopt overigens wel dus dat is mooi.

Elke supporter zal clubs hebben waar ie geen problemen mee heeft en waar je je aan stoort. Voor mij is de verdeling:

Storend:
ajax (duh)
FC Twente (vanwege de oplichterij e.d.)
Heerenveen (enigzins, met name omdat ze nog wel eens open huis houden tegen ajax)

Heb ik wel sympathie voor:
FC Utrecht (bonuspunten voor de extra motivatie tegen ajax)
AZ

De rest is dan neutraal. Weinig moeite met Feyenoord ook, eerlijk gezegd.
Ik stoor me het vaakst aan (het spel en de resultaten van) PSV moet ik bekennen.. :(
 
Weer eens vergeten op welk forum je zit? Je duiding van PSV als club klopt overigens wel dus dat is mooi.

Elke supporter zal clubs hebben waar ie geen problemen mee heeft en waar je je aan stoort. Voor mij is de verdeling:

Storend:
ajax (duh)
FC Twente (vanwege de oplichterij e.d.)
Heerenveen (enigzins, met name omdat ze nog wel eens open huis houden tegen ajax)

Heb ik wel sympathie voor:
FC Utrecht (bonuspunten voor de extra motivatie tegen ajax)
AZ

De rest is dan neutraal. Weinig moeite met Feyenoord ook, eerlijk gezegd.
AZ niet. Als wij spelers van die club kopen, presteren ze ineens niet meer. AZ wordt er alleen rijker van. :D
 
Laporta:
"Er is grote druk uitgevoerd op sommige clubs, meer het voorstel ligt nog altijd op tafel", vervolgt hij. "Wij doen grote investeringen, de salarissen zijn erg hoog en dit moet allemaal in ogenschouw worden genomen, rekening houdend met het sportieve aspect."
:unsure:Hier is een gek idee: misschien maar eens wat minder bizar hoge bedragen neerleggen en minder salaris betalen.:eek:

Ongelooflijk zeg. Hij geeft hier eigenlijk aan dat Barcelona door slecht beleid aan de rand van de afgrond staat, en zijn oplossing is een superleague zodat ze de ingezette weg door kunnen blijven zetten.:FP:

Dan snap je er echt helemaal niks meer van.

Bovendien lijkt ie ook niet te snappen dat wanneer zijn clubje en die 11 anderen een Superleague zouden vormen er voor hun niks zou veranderen, de inkomsten worden groter, maar clubs zullen ook meer geld gaan vragen voor hun spelers zodra er een Superleague club bij ze aan komt kloppen, en de spelers zullen een nog hoger salaris gaan vragen. Kortom, het redt zijn club helemaal niet en het zorgt alleen maar voor nog meer idioterie m.b.t. transfersommen en salarissen in het voetbal.

Hoog tijd dat deze bubbel eens gaat barsten. Verklaar Barcelona en Real maar failliet en zet ze een divisie lager.

Tijd voor een 'Great Reset' in de voetbalwereld.
 
Laporta:

:unsure:Hier is een gek idee: misschien maar eens wat minder bizar hoge bedragen neerleggen en minder salaris betalen.:eek:

Ongelooflijk zeg. Hij geeft hier eigenlijk aan dat Barcelona door slecht beleid aan de rand van de afgrond staat, en zijn oplossing is een superleague zodat ze de ingezette weg door kunnen blijven zetten.:FP:

Dan snap je er echt helemaal niks meer van.

Bovendien lijkt ie ook niet te snappen dat wanneer zijn clubje en die 11 anderen een Superleague zouden vormen er voor hun niks zou veranderen, de inkomsten worden groter, maar clubs zullen ook meer geld gaan vragen voor hun spelers zodra er een Superleague club bij ze aan komt kloppen, en de spelers zullen een nog hoger salaris gaan vragen. Kortom, het redt zijn club helemaal niet en het zorgt alleen maar voor nog meer idioterie m.b.t. transfersommen en salarissen in het voetbal.

Hoog tijd dat deze bubbel eens gaat barsten. Verklaar Barcelona en Real maar failliet en zet ze een divisie lager.

Tijd voor een 'Great Reset' in de voetbalwereld.

Dat zou toch geweldig zijn inderdaad. Iedereen weer even met beide benen op de grond. Voetbal zoals voetbal bedoeld is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan