Gastón Pereiro (A)

Kwam dat door een gebrek aan arbeid of omdat hij amper bereikt werd door medespelers?
Als je niet loopt, loop je niet vrij, wordt je niet bereikt. Als Pereiro zich ook tegen kleinere tegenstanders kan motiveren, dan is hij bij 25 doelpunten betrokken als aanvallende middenvelder.
 
Gebrek aan arbeid

Zonder dat te kunnen staven met hoeveel hij (ook t.o.v. de andere PSV'ers) liep tegen bv. Fortuna vind ik dat te makkelijk geroepen. Ik denk dat het ook heel veel afhangt van de tactische keuzes van de tegenstander. Hoe veel hij tussen de linies vrij kan komen, waardoor hij in zijn kracht komt.
 
Zonder dat te kunnen staven met hoeveel hij (ook t.o.v. de andere PSV'ers) liep tegen bv. Fortuna vind ik dat te makkelijk geroepen. Ik denk dat het ook heel veel afhangt van de tactische keuzes van de tegenstander. Hoe veel hij tussen de linies vrij kan komen, waardoor hij in zijn kracht komt.
Hiermee lijk je te zeggen dat Pereiro makkelijk te verdedigen is?
 
Dat is niet alleen bij ons zo. Wat denk je van dagelijks kan niet zien? Zet die met 2 of zelfs met 1 speler onder druk en dan hij is ook niet aanspeelbaar. [en raakt in paniek :ROFL:].
 
Zonder dat te kunnen staven met hoeveel hij (ook t.o.v. de andere PSV'ers) liep tegen bv. Fortuna vind ik dat te makkelijk geroepen. Ik denk dat het ook heel veel afhangt van de tactische keuzes van de tegenstander. Hoe veel hij tussen de linies vrij kan komen, waardoor hij in zijn kracht komt.
Tja, met deze redenering heb ik toch een probleempje. Dat zou dan betekenen dat Fortuna en PEC het spel van Pereiro gemakkelijk kunnen neutraliseren. Als dat echt het geval is, heb je niets bij PSV op 10 te zoeken.

Dat zou dan ook betekenen dat wij met gemak Messi uit kunnen schakelen als we maar gewoon de juiste tactische keuzes maken? Daar geloof ik niets van, Messi kunnen we alleen neutralisren als Messi geen goede dag heeft, of er geen zin in heeft, of ons onderschat.

En daarentegen lukt het bijv. ajax of Bate niet om de juiste tactische keuzes te maken?
 
Nou ja, als er 3 man op Pereiro staan, is hij niet aanspeelbaar. Dan kan hij wel uitzakken, maar daar staan Hendrix en Rosario al. Die moeten het dan dus laten zien.
Als hij constant in beweging zou zijn, zouden er geen 3 man op Pereiro kunnen staan.
 
Tja, met deze redenering heb ik toch een probleempje. Dat zou dan betekenen dat Fortuna en PEC het spel van Pereiro gemakkelijk kunnen neutraliseren. Als dat echt het geval is, heb je niets bij PSV op 10 te zoeken.

Dat zou dan ook betekenen dat wij met gemak Messi uit kunnen schakelen als we maar gewoon de juiste tactische keuzes maken? Daar geloof ik niets van, Messi kunnen we alleen neutralisren als Messi geen goede dag heeft, of er geen zin in heeft, of ons onderschat.

En daarentegen lukt het bijv. ajax of Bate niet om de juiste tactische keuzes te maken?
Tegen Barcelona heeft PSV m.i. weinig aan De Jong, als aanspeelpunt wint hij het toch niet en lever je alleen maar in op dynamiek. Mannetje naar middenveld halen en met Lozano en Bergwijn in de spits spelen en gokken op de omschakeling.
 
Tegen Barcelona heeft PSV m.i. weinig aan De Jong, als aanspeelpunt wint hij het toch niet en lever je alleen maar in op dynamiek. Mannetje naar middenveld halen en met Lozano en Bergwijn in de spits spelen en gokken op de omschakeling.
Helemaal eens. En laten we die extra middenvelder nou net gekocht hebben.
 
Eerlijk gezegd begrijp ik ons enthousiasme niet helemaal (ik doe daar zelf ook aan mee..). Hij is “al” 23 en nooit op de radar geweest bij betere clubs. En zijn transfersom is ook relatief laag. Wat zijn de echte pro-argumenten behalve de YouTube filmpjes die we van hem hebben gezien? Ik hoop niet dat het een soort Lodeiro-scenario wordt.
Edit: sorry, ik dacht in Gutti-topic gepost te hebben...
 
Nou ja, als er 3 man op Pereiro staan, is hij niet aanspeelbaar. Dan kan hij wel uitzakken, maar daar staan Hendrix en Rosario al. Die moeten het dan dus laten zien.

Als er 3 man op Pereiro staan staan minimaal 2 PSV spelers vrij. ;) 10 tegen 8 is gemakkelijk voetballen. :D
 
Tegen Barcelona heeft PSV m.i. weinig aan De Jong, als aanspeelpunt wint hij het toch niet en lever je alleen maar in op dynamiek. Mannetje naar middenveld halen en met Lozano en Bergwijn in de spits spelen en gokken op de omschakeling.
Ik zou daar Luuk neerzetten. Energie heeft hij genoeg.
 
3-5-2 of 4-5-1 met Luuk/Malen als diepe spits.
Lastig. Ik neig naar Malen dan in de spits. Kan ook zonder buitenspelers en Bergwijn em Lozano voorin, Perreiro en Luuk daarachter.

Zoet
Dumfries, Schwaab, Viergever, Behich
Hendriks, Pereiro, De Jong, Gutierrez
Lozano, Bergwijn

De Jong als zware stoorzender op het middenveld erbij.
 
Lastig. Ik neig naar Malen dan in de spits. Kan ook zonder buitenspelers en Bergwijn em Lozano voorin, Perreiro en Luuk daarachter.

Zoet
Dumfries, Schwaab, Viergever, Behich
Hendriks, Pereiro, De Jong, Gutierrez
Lozano, Bergwijn

De Jong als zware stoorzender op het middenveld erbij.

Vroeger hadden we Manolev als stoorzender, hij stoorde vooral het publiek en met name Bacchus
 
Lastig. Ik neig naar Malen dan in de spits. Kan ook zonder buitenspelers en Bergwijn em Lozano voorin, Perreiro en Luuk daarachter.

Zoet
Dumfries, Schwaab, Viergever, Behich
Hendriks, Pereiro, De Jong, Gutierrez
Lozano, Bergwijn

De Jong als zware stoorzender op het middenveld erbij.
Ziet er niet slecht uit zolang VB het middenveld maar vesterkt.
Owowo, we zijn helemaal bezig in het verkeerde topic. Deze is gereserveerd voor Pereiro, onze steraanvaller.
 
Terug
Bovenaan Onderaan