Gastón Pereiro (A)

Zou het niet kunnen dat hij nu wel spelvreugde kent onder Van Bommel en dat hij er ziek van werd dat hij op rechtsbuiten geposteerd stond.
En bovendien dat hij onder Cocu vaak gewisseld werd? Geef exotische (Zuid-Amerikaanse) spelers vertrouwen en ze betalen dat geheid terug. Die spelers zijn daar erg gevoelig voor. Cocu bleef daarin in gebreke.
Persoonlijk denk ik dat hij erg gelukkig is dat hij nu op zijn favoriete 10 staat en dat notabene zijn coach een fan van hem is.
 
Laatst bewerkt:
Niet alleen lijkt Pereiro zich beter te voelen onder van Bommel, het hele team lijky gemotiveerder. En wanneer de een enthausist is wekt dit ook activiteit op bij de anderen. Daarnaast heb ik het idee dat hij beter tot zijn recht komt nu de spelers meer loopacties maken. Maar ook dit is bevorderlijk voor de rest van de spelers.
 
Iedere jonge speler moet stappen maken om beter te worden dus niet “wellicht” maar ja zeker! Want anders is PSV zijn eindstation en dat wil hij volgens mij toch echt niet... Maar zelfs in deze competitie heeft hij nog veel te leren, bijv niet alleen in de grote wedstrijden opstaan maar ook tegen de mindere tegenstanders. En bij een topclub, ook in de micky mouse competitie, wordt bijv van een Ziyech verwacht dat ie meters maakt en het team op sleeptouw neemt. Wanneer je Pereiro een belangrijke rol toebedeelt, dan moet hij dan ook in alle opzichten die status waarmaken en zich niet manifesteren als een momenten-speler. Doet hij dat, dan kan hij de volgende stap maken in zijn carrière. Want in een grotere competitie worden andere dingen van je gevraagd en dat ook 90 minuten lang. Ik hoop dat wij straks als hij het goed doet bij een goede club in Europa, met trots kunnen zeggen dat hij dat allemaal bij PSV heeft geleerd.
Eens, al hoop ik dat Pereiro hier zijn carrière afsluit.

Totaal niet mogelijk natuurlijk. Maar als sterren als Arias en Guardado hier recent nog jaren wilden spelen, waarom Gaston dan niet?
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Het kwam inderdaad wat sarcastisch over. Vandaar.
En er zijn wel mensen hier die Pereiro afgeschreven hebben. Wie de schoen past, trekke hem aan dan (jij dus niet).

Als de vergelijking met messi niet sarcastisch was hoe moeten we de post dan serieus nemen?
 
Niet alleen lijkt Pereiro zich beter te voelen onder van Bommel, het hele team lijky gemotiveerder. En wanneer de een enthausist is wekt dit ook activiteit op bij de anderen. Daarnaast heb ik het idee dat hij beter tot zijn recht komt nu de spelers meer loopacties maken. Maar ook dit is bevorderlijk voor de rest van de spelers.

Het hele team gaat dit jaar om Pereiro heen draaien let maar op..
Dat wordt een vaste basisspeler en dan hoeft hij niet zo hard te werken alleen zijn magische momenten te gebruiken om de wedstrijd te beslissen.
Het is geen harde werker. Het is geen dribbelaar als messi. Maar hij kan wel beslissend zijn.

Die motivatie zie je af aan dat het team veel dominanter en aanvallender speelt met veel meer risico recht naar voren. Dat gaat PSV nog een aantal keren duur komen te staan maar over het algemeen moet dit meer resultaat gaan opleveren. Over een paar dagen kunnen we al zien of het een debacle wordt of we over Feyenoord heen walsen nadat van bommel het spel omgooit.
 
Het hele team gaat dit jaar om Pereiro heen draaien let maar op..
Dat wordt een vaste basisspeler en dan hoeft hij niet zo hard te werken alleen zijn magische momenten te gebruiken om de wedstrijd te beslissen.
Het is geen harde werker. Het is geen dribbelaar als messi. Maar hij kan wel beslissend zijn.

Die motivatie zie je af aan dat het team veel dominanter en aanvallender speelt met veel meer risico recht naar voren. Dat gaat PSV nog een aantal keren duur komen te staan maar over het algemeen moet dit meer resultaat gaan opleveren. Over een paar dagen kunnen we al zien of het een debacle wordt of we over Feyenoord heen walsen nadat van bommel het spel omgooit.
Tja de kans dat Hendrix overlopen wordt door het midden is nu nog groot, maar Pereiro leidt weinig balverlies. Gutierrez kan dit straks wel opvangen vermoed ik.
 
Tja de kans dat Hendrix overlopen wordt door het midden is nu nog groot, maar Pereiro leidt weinig balverlies. Gutierrez kan dit straks wel opvangen vermoed ik.

Nou eerlijk gezegd ben ik het niet mee eens dat hij weinig balverlies lijdt.. en ik denk zelfs dat de kans daarop een stuk groter wordt zeker omdat hij veel in de kleine ruimte gaat acteren.

En daarbij juist ook balverlies zal gaan lijden in de eerste aanname in plaats van louter alleen in de passing
en dan heb je wel rugdekking nodig. Daar moet nog iemand voor komen.

Geen idee of Gutierrez daar een geschikte speler voor is.
Heb hem nog niet bekeken.

Ik bekijk een speler pas als hij onderweg is als ik hem niet ken.
 
Wat opviel in wedstrijd tegen Valencia, was dat de opstelling niet in 3 lijnen (4-3-3), maar in 4 lijnen gepresenteerd werd (4-2-3-1). Misschien dat Van Bommel de vleugels is minder hoog zet. Daarmee versterkt je het middenveld en creëer je meer ruimte voorin en dat lijkt best logisch met snelle jongens als Bergwijn en Lozano.
 
Wat opviel in wedstrijd tegen Valencia, was dat de opstelling niet in 3 lijnen (4-3-3), maar in 4 lijnen gepresenteerd werd (4-2-3-1). Misschien dat Van Bommel de vleugels is minder hoog zet. Daarmee versterkt je het middenveld en creëer je meer ruimte voorin en dat lijkt best logisch met snelle jongens als Bergwijn en Lozano.

Lijkt me logisch als je ziet hoeveel ruimtes op de flanken liggen. Tegen de Grieken hanteerde PSV namelijk veel de lange bal die succesvol dreiging creëerde. Wat een topcoach die van Bommel! :eek:
 
Wat opviel in wedstrijd tegen Valencia, was dat de opstelling niet in 3 lijnen (4-3-3), maar in 4 lijnen gepresenteerd werd (4-2-3-1). Misschien dat Van Bommel de vleugels is minder hoog zet. Daarmee versterkt je het middenveld en creëer je meer ruimte voorin en dat lijkt best logisch met snelle jongens als Bergwijn en Lozano.

Dat was de hele voorbereiding al zo

ik zou het beschrijven als

2-3-1-3-1
 
Lijkt me logisch als je ziet hoeveel ruimtes op de flanken liggen. Tegen de Grieken hanteerde PSV namelijk veel de lange bal die succesvol dreiging creëerde. Wat een topcoach die van Bommel! :eek:
Is alleen de vraag in hoeverre dit toepasbaar is tegen clubs die de spreekwoordelijke bus parkeren.
 
Is alleen de vraag in hoeverre dit toepasbaar is tegen clubs die de spreekwoordelijke bus parkeren.
Dan wordt Pereiro belangrijker, met z'n techniek en steekballen in de kleine ruimte. En daarom wordt het interessant, want het zijn de kleine clubs die de bus parkeren en juist die wedstrijden vind Pereiro het moeilijk om zich op te laden.
 
Dan wordt Pereiro belangrijker, met z'n techniek en steekballen in de kleine ruimte. En daarom wordt het interessant, want het zijn de kleine clubs die de bus parkeren en juist die wedstrijden vind Pereiro het moeilijk om zich op te laden.
En dan heeft hij een statische Luuk de Jong om te bedienen. Arme Gaston.
 
Prima wedstrijd, en een super motivatie. Als hij die inzet iedere week kan laten zien ga ik wel een uurtje in de hoek staan aan het einde van het seizoen, maar de weg is nog lang.
 
Prima wedstrijd, en een super motivatie. Als hij die inzet iedere week kan laten zien ga ik wel een uurtje in de hoek staan aan het einde van het seizoen, maar de weg is nog lang.

Hier n stuk van de reactie van Pereiro na de wedstrijd
artikel
gaat wel goed komen dit seizoen

Nog n artikel aangaande resultaten met en zonder Pereiro
https://www.voetbal.com/news/_n3322349_/het-fenomeen-pereiro-statistisch-een-eredivisietopper/
Ondanks dat volgens menigeen geen flikker uitvoerde vorig seizoen en we eigenlijk met 10 man stonden waren de duels met Pereiro dus wel succesvoller :)
 
Laatst bewerkt:
Heel blij met Pereiro's wedstrijd gisteren. Hij speelde geweldig. Mag hij meteen volgende week bewijzen zich ook te kunnen opladen tegen een 'kleine' tegenstander. Ben benieuwd.
 
Heel blij met Pereiro's wedstrijd gisteren. Hij speelde geweldig. Mag hij meteen volgende week bewijzen zich ook te kunnen opladen tegen een 'kleine' tegenstander. Ben benieuwd.
Ik hoop echt dat van Bommel Pereiro dit gehele seizoen laat staan op de 10 positie. Zo ja, dan gaan we echt genieten van zijn briljante techniek. Die jongen voelt nu wel vertrouwen van zijn coach en dat zal hij uitbetalen met hoogstandjes en inzet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan