Gastón Pereiro (A)

En anderhalve week geleden ook eigenhandig de wedstrijd gewonnen uit tegen Atalanta, 1-2 met twee goals van deze baas.

Zal nooit de absolute top bereiken omdat het allemaal een tempootje te langzaam is, maar man wat een prachtige speler is het toch.

Toch apart. Eigenlijk heel mooie statistieken bij PSV, hoewel bij vlagen een beetje gemakzuchtig. Toch moet die kerel veel beter kunnen dan op zijn 27e!! weer terug te keren naar dit niveau.

Huilt ie van heimwee en terugkeren of zit er ook besefje van falen bij?

Op het vliegveld in de Uruguayaanse hoofdstad kreeg Pereiro vragen van de aanwezige journalisten over zijn terugkeer. “Nacional is mijn thuis”, antwoordde hij. “Het is een genot om hier terug te keren.” Vervolgens raakte hij geëmotioneerd. “Mijn zoontje wordt in februari geboren, en twee jaar terug overleed mijn vader… Ik wil me weer goed voelen en met plezier op het veld staan. Daarom was het voor mij heel belangrijk om deze stap en beslissing te maken. Dit is de enige plek waar ik wilde zijn. Al het andere deed er niet toe”, besloot Pereiro.

En toch al z'n seizoenen hier op rij, zonder vaste basisplaats, de dubbele cijfers. Overwintering in de CL. Twee kampioenschappen. Topwedstrijden die vaak een zekerheidje waren.

Doe mij maar nog zo een middelmaat part-time baas.

En toch al z'n seizoenen hier op rij, zonder vaste basisplaats, de dubbele cijfers. Overwintering in de CL. Twee kampioenschappen. Topwedstrijden die vaak een zekerheidje waren.

Doe mij maar nog zo een middelmaat part-time baas.
Met gemiddeld 58 minuten gespeeld per wedstrijd.. (9012 minuten in 154 wedstrijden bron) Destijds met maar 3 wissels is dat toch niet al te best. Wel een schitterende voetbalstijl

Terug
Bovenaan Onderaan