Gastón Pereiro (A)

Overigens viert hij de 1-0 wel zeer uitbundig, met de fans. en ook de foto's rondom die goal verraden veel emotie
 
Na dat getrut tegen Osijek zag ik niet zo snel meer goed komen. Toch vind ik dat Pereiro, zeker aan het eind van het seizoen, progressie heeft laten zien. Bepalend in de wedstrijden, maar niet meer opvallend afwezig op het moment dat de bal niet in de buurt is. Het zou mooi zijn als er uit komt wat er in zit.
 
Na dat getrut tegen Osijek zag ik niet zo snel meer goed komen. Toch vind ik dat Pereiro, zeker aan het eind van het seizoen, progressie heeft laten zien. Bepalend in de wedstrijden, maar niet meer opvallend afwezig op het moment dat de bal niet in de buurt is. Het zou mooi zijn als er uit komt wat er in zit.

Mhaw, Ik kijk nog regelmatig zo rond minuut 20-30 even op het Forum in de wedstrijdchat om te kijken of hij eigenlijk in de basis staat. Dat hij nu wat vaker beslissende acties/doelpunten laat zien de laatste tijd ben ik wel met je eens, maar hij is relatief toch echt te weinig aanspeelbaar. Met zijn techniek, aanname en inzicht heeft hij wel de kwaliteiten om veel bepalender te spelen. Voor mij gevoel verstopt hij zich te veel voor de bal. En bij een matige verdediging zou ook de aanval en het middenveld (incl Pereiro) naar mijn smaak meer moeten strijden om de bal te veroveren/druk te zetten - wat aan Pereiro (en ook Lozano - al jaagt die wel meer op de bal voor onderschepping) niet echt besteed is. Ondanks dat ik geen fan van bem ben qua spelinzet is hij - toegegeven - wel erg belangrijk geweest de laatste maand.

Edit - geen fan klinkt te zwaar. Beter: "nog niet 100% tevreden over zijn functioneren binnen het team."
 
Laatst bewerkt:
Na dat getrut tegen Osijek zag ik niet zo snel meer goed komen. Toch vind ik dat Pereiro, zeker aan het eind van het seizoen, progressie heeft laten zien. Bepalend in de wedstrijden, maar niet meer opvallend afwezig op het moment dat de bal niet in de buurt is. Het zou mooi zijn als er uit komt wat er in zit.
Daar ben ik het mee eens, ik was in het begin van het jaar erg kritisch op hem, maar de laaste wedstrijden vond ik hem erg goed en ook veel meer aanwezig, en harder werken, verdedigende taken uitvoeren, etc.

Wellicht heeft hij extra spanning nodig om zich 100% op te laden, wat een andere deelverkalring zou kunnen zijn (IPF). Als dat zo is, is dat toch wel een handicap voor een prof.
 
Ik zag Pereiro zelfs slidings maken tegen Ajax.
Wat te denken tegen AZ, toen hij veel vuile meters maakte als linkshalf en veelvuldig in de eigen zestien te zien was?

Hoe je het ook wendt of keert, iemand die telkens de beste of een van de besten op het veld is in de wedstrijden waar het om gaat, en ook dit seizoen weer beslissend is in vijf van de zes topwedstrijden is gewoon een cruciale kracht voor je team. Scoren tegen Ajax thuis, uit en thuis tegen Feyenoord en uit en thuis tegen AZ is alleen weggelegd voor spelers die echt wat kunnen. En daar haal ik de vorige seizoenen of zijn assists niet eens bij. Want laten we eerlijk zijn, Pereiro is de laatste twee weken echt weergaloos bezig. Op alle vlakken. Dat hij de meest getoonde speler in het seizoensoverzicht zal worden is tot daar aan toe met al zijn cruciale momenten, maar om te zien dat zijn positiespel, arbeid en verdedigende taken zo door hem worden uitgevoerd, stemt mij gelukkig.
 
Wat te denken tegen AZ, toen hij veel vuile meters maakte als linkshalf en veelvuldig in de eigen zestien te zien was?

Hoe je het ook wendt of keert, iemand die telkens de beste of een van de besten op het veld is in de wedstrijden waar het om gaat, en ook dit seizoen weer beslissend is in vijf van de zes topwedstrijden is gewoon een cruciale kracht voor je team. Scoren tegen Ajax thuis, uit en thuis tegen Feyenoord en uit en thuis tegen AZ is alleen weggelegd voor spelers die echt wat kunnen. En daar haal ik de vorige seizoenen of zijn assists niet eens bij. Want laten we eerlijk zijn, Pereiro is de laatste twee weken echt weergaloos bezig. Op alle vlakken. Dat hij de meest getoonde speler in het seizoensoverzicht zal worden is tot daar aan toe met al zijn cruciale momenten, maar om te zien dat zijn positiespel, arbeid en verdedigende taken zo door hem worden uitgevoerd, stemt mij gelukkig.

Ben het volkomen met je eens.

Pereiro is en blijft een geniale speler. 3 wedstrijden knallen, en hopelijk mag die mee met Uruguay naar het WK.
 
Ben het volkomen met je eens.

Pereiro is en blijft een geniale speler. 3 wedstrijden knallen, en hopelijk mag die mee met Uruguay naar het WK.
Ik hoop het niet, want ik zie 'm nog wel vlammen tegen Egypte, aangezien hij er tegen grote tegenstanders altijd staat. :sneaky::ROFL:

Ik zou het hem van harte gunnen! Met afstand de mooiste voetballer van de Eredivisie.
 
Gisteren ontdekte ik iets wat voor mij een deel-verklaring is: hij is emotioneel erg vlak en heeft mooite om zich te uiten. Gisteren bij de 2-0 en 3-0 en na afloop is hij zowat de enige die niet uit zijn dak gaat. Als zelfs zo een wedstrijd niet zo heel veel in je losmaakt, dan is er ergens van binnen een obstakel, een barierre die jou tegenhoudt. Ik denk dat als hij hier aan werkt dan wordt hij ook nog bewuster van de situaties en verantwoordelijkheden die daar bij horen. Als hij loskomt en zich emotioneel ontwikkelt, dan kan het hem helpen om vanuit beleving en verantwoordelijkheid te spelen en niet slechts vanuit techniek/fysiek.

Dat emotioneel vlakke of introverte (wat hierboven ergens in een post als karaktertrek wordt geschreven) zorgt er juist ook voor dat hij de topwedstrijden beter aankan dan een ander. Zo is hij; lekker laten gaan.

Hij is alleen (soms) zo traag. Zijn handelingssnelheid en dribbel/loopsnelheid zou omhoog mogen. Die agressie met behoud van zijn inzicht, daar trainen ze volgens mij wel op met hem, zo te zien.
 
Goede speler maar veel te wisselvallig. Ik hoop dat hij mee mag met Uruguay en een paar mooie acties heeft op het WK zodat PSV hem voor een mooi bedrag kan verkopen.
 
Dat emotioneel vlakke of introverte (wat hierboven ergens in een post als karaktertrek wordt geschreven) zorgt er juist ook voor dat hij de topwedstrijden beter aankan dan een ander. Zo is hij; lekker laten gaan.

Hij is alleen (soms) zo traag. Zijn handelingssnelheid en dribbel/loopsnelheid zou omhoog mogen. Die agressie met behoud van zijn inzicht, daar trainen ze volgens mij wel op met hem, zo te zien.
Is hij traag of oogt hij traag... Ik blijf erbij, die jongen straalt een ongekende rust uit en dat is zowel zijn sterke als zwakke punt.
 
Gisteren ontdekte ik iets wat voor mij een deel-verklaring is: hij is emotioneel erg vlak en heeft mooite om zich te uiten. Gisteren bij de 2-0 en 3-0 en na afloop is hij zowat de enige die niet uit zijn dak gaat. Als zelfs zo een wedstrijd niet zo heel veel in je losmaakt, dan is er ergens van binnen een obstakel, een barierre die jou tegenhoudt. Ik denk dat als hij hier aan werkt dan wordt hij ook nog bewuster van de situaties en verantwoordelijkheden die daar bij horen. Als hij loskomt en zich emotioneel ontwikkelt, dan kan het hem helpen om vanuit beleving en verantwoordelijkheid te spelen en niet slechts vanuit techniek/fysiek.

Ik ben een beetje 'late to the party' maar wil allereerst zeggen dat ik het mooi, als in het doet wat met me, om te horen dat je vroeger met getraumatiseerde jongeren hebt gewerkt en vind je verklaring voor Pereiro's - wat zal ik het noemen - houding, wel eentje die je aan het denken zet.

Ik wilde er nog aan toevoegen dat het mij opvoel dat Pereiro bij het rondlopen na de wedstrijd als enige de bal rustig hoog hield, terwijl de andere dolgelukkig hun ballen de tribunes inknalde. Ook was ik wel geïnteresseert in Pereiro's levens, bleek zijn Instagram account afgeschermd te zijn.

Verlegen, bescheiden, introvert of getraumatiseerd? Ik durf er geen oordeel over te vijgen, maar denk wel dat zijn nonchalance voortkomt uit een blokkade in plaats van zijn persoonlijkheid.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Ik ben een beetje 'late to the party' maar wil allereerst zeggen dat ik het mooi, als in het doet wat met me, om te horen dat je vroeger met getraumatiseerde jongeren hebt gewerkt en vind je verklaring voor Pereiro's - wat zal ik het noemen - houding, wel eentje die je aan het denken zet.

Ik wilde er nog aan toevoegen dat het mij opvoel dat Pereiro bij het rondlopen na de wedstrijd als enige de bal rustig hoog hield, terwijl de andere dolgelukkig hun ballen de tribunes inknalde. Ook was ik wel geïnteresseert in Pereiro's levens, bleek zijn Instagram account afgeschermd te zijn.

Verlegen, bescheiden, introvert of getraumatiseerd? Ik durf er geen oordeel over te vijgen, maar denk wel dat zijn nonchalance voortkomt uit een blokkade in plaats van zijn persoonlijkheid.
Getraumatiseerd zou ik niet zeggen, gewoon extreem verlegen. Memphis was bijv wel een getraumatiseerde jongen maar die was juist en wellicht daardoor, extrovert, niet in woorden maar in zijn daden. Ik schat de intelligentie van Memphis dan ook lager dan die van Gaston.
Memphis mag PSV op zijn blote knieën bedanken voor wat ze allemaal voor hem over hebben gehad, natuurlijk ook eigen belang van PSV maar zou bij elke andere club weggestuurd zijn geweest. Maar ook van hem vind ik het zo ontzettend knap wat mensen ook roepen over hem: het is met zijn achtergrond en IQ juist zo erg knap wat hij tot nu presteert. Mensen vergelijken hem soms met Balotelli. Nou als er een ding is wat Memphis niet kent is het nachtleven en buitenechtelijke escapades. Hij is al vanaf zijn 20e met hetzelfde meisje en is eigenlijk nog nooit gespot in het uitgaansleven.
Pereiro is erg timide en dat is op zich niet erg zolang het maar geen blokkade vormt in je verdere ontwikkeling.
 
Pereiro's contract loopt nog tot 30-06-2020 door.Clubs als Benfica,Sevilla en een hoop meer willen hem blijkbaar halen.PSV vraagt 15 M.
Zou dat de gelimiteerde transfersom in zijn contract zijn? En in Duivendrecht kunnen ze met hun spelers gewoon de clubs tegen elkaar laten opbieden.Waarom kan dat bij PSV niet?Onze beste speler laten gaan voor die fooi noem ik niet het onderste uit de kan halen.
Dus de vraag is of PSV gerechtigd is meer dan die 15 M te vragen.Als dat niet zo is blijft het financiële gat tussen hen en ons groot.Als dat wel zo is zijn ze grote klunzen hier en krijg ik een déja-vu uit de tijd van Reker.
 
Laatst bewerkt:
Pereiro's contract loopt nog tot 30-06-2020 door.Clubs als Benfica,Sevilla en een hoop meer willen hem blijkbaar halen.PSV vraagt 15 M.
Zou dat de gelimiteerde transfersom in zijn contract zijn? En in Duivendrecht kunnen ze met hun spelers gewoon de clubs tegen elkaar laten opbieden.Waarom kan dat bij PSV niet?Onze beste speler laten gaan voor die fooi noem ik niet het onderste uit de kan halen.
Dus de vraag is of PSV gerechtigd is meer dan die 15 M te vragen.Als dat niet zo is blijft het financiële gat tussen hen en ons groot.Als dat wel zo is zijn ze grote klunzen hier en krijg ik een déja-vu uit de tijd van Reker.
Tja Ajax kreeg voor die waardeloze El Ghazi al 12 miljoen. En nu mikken ze op 20 miljoen voor Kluivert... En wij hier maar denken dat Brands het zo goed deed met de verkoop van bepaalde spelers....
 
Tja Ajax kreeg voor die waardeloze El Ghazi al 12 miljoen. En nu mikken ze op 20 miljoen voor Kluivert... En wij hier maar denken dat Brands het zo goed deed met de verkoop van bepaalde spelers....

Kluivert die in tegenstelling tot Pereiro het in de grote wedstrijden nooit laat zien. En een contract heeft wat in 2019 afloopt. Dan valt is 15 miljoen vergelijkenderwijs gratis.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Pereiro's contract loopt nog tot 30-06-2020 door.Clubs als Benfica,Sevilla en een hoop meer willen hem blijkbaar halen.PSV vraagt 15 M.
Zou dat de gelimiteerde transfersom in zijn contract zijn? En in Duivendrecht kunnen ze met hun spelers gewoon de clubs tegen elkaar laten opbieden.Waarom kan dat bij PSV niet?Onze beste speler laten gaan voor die fooi noem ik niet het onderste uit de kan halen.
Dus de vraag is of PSV gerechtigd is meer dan die 15 M te vragen.Als dat niet zo is blijft het financiële gat tussen hen en ons groot.Als dat wel zo is zijn ze grote klunzen hier en krijg ik een déja-vu uit de tijd van Reker.
Er zijn natuurlijk een aantal zaken die hierin meespelen:
- clausules inderdaad, die kunnen soms nodig zijn om bepaalde spelers te kunnnen halen. Bij Pereiro ging dat erg moeizaam kan ik me herinneren, dus dat zou best kunnen.
- afkooopsom staat ook in verhouding tot het salaris dat je betaalt. Volgens mij betaalt PSV structureel minder dan ajax.
- en in dit geval wellicht het belangrijkste: op basis waarvan zou Pereiro meer waard zijn? Is bij PSV geen basisspeler, wisselt prima partijen af met absolute baggerpartijen, vraagtekens bij mentaliteit (het zich elke week 2x helemaal kunnen geven), heeft geen echte specialiteit, speelt het beste op 10, een positie die alleen nog in Nl bestaat.
- we weten helemaal nog niet hoeveel die club uit Duivendrecht voor spelers als Kluivert, Ziyech etc. krijgt. Kon allemaal nog wel eens tegenvallen, rond dezelfde 15m?

Kortom, wij kunnen Pereiro wel onze beste speler vinden, maar Cocu is het daar niet mee eens, en diens mening telt waarschijnlijk meer dan onze;). En als je het bekijkt vanuit het punt een niet-basispeler verkopen, met aantoonbaar enkele gebreken voor de top, voor 15m is helemaal niet zo slecht.

Overigens zou ik Pereiro helemaal niet verkopen als het niet moet, zeer nuttige speler voor ons, nog jong en heeft de laaste weken aangetoond nog vooruitgang te kunnnen maken, alhoewel het tegen Groningen natuurlijk weer ouderwetse bagger was.
 
Tja Ajax kreeg voor die waardeloze El Ghazi al 12 miljoen. En nu mikken ze op 20 miljoen voor Kluivert... En wij hier maar denken dat Brands het zo goed deed met de verkoop van bepaalde spelers....
20 miljoen voor Kluivertje, ik moet het nog zien, ik gok op 8-10m.
 
Terug
Bovenaan Onderaan