Gastón Pereiro (A)

Die hadden langdurige contracten. Kluivert is na volgend seizoen transfervrij.
Dat zegt me eerlijk gezegd heel weinig als het om Ajax gaat. Zij verkopen hun naam altijd al uitstekend itt ons waar al gelijk wordt geroepen dat je tevreden mag zijn met dit of dat bedrag.
 
Dat zegt me eerlijk gezegd heel weinig als het om Ajax gaat. Zij verkopen hun naam altijd al uitstekend itt ons waar al gelijk wordt geroepen dat je tevreden mag zijn met dit of dat bedrag.

Tete had ook nog maar een jaar contract, wilde een hoog salaris of anders vertrekken, zat ook in de stal van Raiola en leverde meen ik slechts een 3 a 4 miljoen op? Ik moet het nog maar zien of Ajax zich wel zo rijk kan rekenen mbt kluivertje. Wat mijn betreft vallen ze zich allemaal een enorme bult op de kop.
 
Dat zeggen we wel vaker net als toen 50 miljoen voor Sánchez of 34 miljoen voor Milik...
Sanchez was het waard, Milik had een lang contract, Kluivertje nog maar 1 jaar.
De Ligt gaat, als hij gaat ook veel geld opleveren, vermoed ik.
 
34 miljoen voor Milik was zelfs met een langdurig contract achterlijk.
Maar clubs trekken graag een zak geld voor een speler die een seizoen in dat bagger shirt heeft rondgelopen. Milik had hier met die geweldige Overmars aan het roer nooit 34 miljoen opgebracht.
 
Tja Ajax kreeg voor die waardeloze El Ghazi al 12 miljoen. En nu mikken ze op 20 miljoen voor Kluivert... En wij hier maar denken dat Brands het zo goed deed met de verkoop van bepaalde spelers....
Toen Brands destijds bij PSV TV gevraagd werd of het transferbedrag van Memphis Depay naar ManU rond de 35 M lag,antwoordde hij dat dat bedrag aanzienlijk hoger lag.Ik vermoed rond de 40M -42M.Dus dat was wel degelijk een klapper van formaat.
 
Er zijn natuurlijk een aantal zaken die hierin meespelen:
- clausules inderdaad, die kunnen soms nodig zijn om bepaalde spelers te kunnnen halen. Bij Pereiro ging dat erg moeizaam kan ik me herinneren, dus dat zou best kunnen.
- afkooopsom staat ook in verhouding tot het salaris dat je betaalt. Volgens mij betaalt PSV structureel minder dan ajax.
- en in dit geval wellicht het belangrijkste: op basis waarvan zou Pereiro meer waard zijn? Is bij PSV geen basisspeler, wisselt prima partijen af met absolute baggerpartijen, vraagtekens bij mentaliteit (het zich elke week 2x helemaal kunnen geven), heeft geen echte specialiteit, speelt het beste op 10, een positie die alleen nog in Nl bestaat.
- we weten helemaal nog niet hoeveel die club uit Duivendrecht voor spelers als Kluivert, Ziyech etc. krijgt. Kon allemaal nog wel eens tegenvallen, rond dezelfde 15m?

Kortom, wij kunnen Pereiro wel onze beste speler vinden, maar Cocu is het daar niet mee eens, en diens mening telt waarschijnlijk meer dan onze;). En als je het bekijkt vanuit het punt een niet-basispeler verkopen, met aantoonbaar enkele gebreken voor de top, voor 15m is helemaal niet zo slecht.

Overigens zou ik Pereiro helemaal niet verkopen als het niet moet, zeer nuttige speler voor ons, nog jong en heeft de laaste weken aangetoond nog vooruitgang te kunnnen maken, alhoewel het tegen Groningen natuurlijk weer ouderwetse bagger was.
Bedankt voor de uiteenzetting Rico.
Dan heeft Cocu nog maar weinig sjoege van spelerskwaliteit.
 
Gastón Pereiro zal komende zomer niet met Uruguay uitkomen op het WK.Sneu voor hem.Ik hoop dat hij volgend seizoen met Lozano Malen en Romero behoort tot onze gevaarlijkste aanvallers.
bron: PSV netwerk.
 
Gastón Pereiro zal komende zomer niet met Uruguay uitkomen op het WK.Sneu voor hem.Ik hoop dat hij volgend seizoen met Lozano Malen en Romero behoort tot onze gevaarlijkste aanvallers.
bron: PSV netwerk.


Tja, af en toe goed spelen is niet genoeg. Hij heeft het niet weten af te dwingen.
 
Tja, af en toe goed spelen is niet genoeg. Hij heeft het niet weten af te dwingen.

Dan zal hij zich niet in de kijker spelen bij andere clubs en is de kans groter dat hij volgend seizoen bij PSV speelt. Hopelijk speelt hij dan Ramselaar uit de basis en kan hij eindelijk een heel seizoen zijn talent en voetbalkwaliteiten laten zien in een PSV-shirt.
 
Dan zal hij zich niet in de kijker spelen bij andere clubs en is de kans groter dat hij volgend seizoen bij PSV speelt. Hopelijk speelt hij dan Ramselaar uit de basis en kan hij eindelijk een heel seizoen zijn talent en voetbalkwaliteiten laten zien in een PSV-shirt.
Ik hoop het ook, zal toch echt aan hemzelf liggen. De voetbalkwaliteiten heeft hij onbetwist, de mentalitiet om het te maken in het huidige topvoetbal, zelfs in Nederland, is twijfelachtig.
 
Ik hoop het ook, zal toch echt aan hemzelf liggen. De voetbalkwaliteiten heeft hij onbetwist, de mentalitiet om het te maken in het huidige topvoetbal, zelfs in Nederland, is twijfelachtig.

Ben ik met je eens. Toch heb ik bij Pereiro het idee dat werken aan zijn zwakke punten op de training tot nu toe nog niet veel opleverd. In plaats daarvan zou het wellicht beter zijn om juist zijn sterke punten meer (kern) onderdeel te maken van het spel, met de vorm en het zelfvertrouwen dat dan kan ontstaan bewijs je je team ook een grote dienst. Wellicht is het makkelijker voor de linies achter hem dat ze er blind van uitgaan dat hij niet kan verdedigen of een man dekken - zodat ze daarmee minder vaak verrast worden in de tegenaanval?
 
Dan zal hij zich niet in de kijker spelen bij andere clubs en is de kans groter dat hij volgend seizoen bij PSV speelt. Hopelijk speelt hij dan Ramselaar uit de basis en kan hij eindelijk een heel seizoen zijn talent en voetbalkwaliteiten laten zien in een PSV-shirt.

Ik neem aan dat Ramselaar een naaktfoto van Cocu in zijn bezit heeft waarmee hij hem chanteert, want Pereiro heeft meer talent in z'n kleine teen dan Ramselaar in z'n hele lichaam. En voor degenen die het niet zien zitten in Pereiro: kijk de laatste (beslissende) wedstrijden van het seizoen eens terug waarin Pereiro meedeed. En vergelijk dat eens met die van Ramselaar.
 
Ik neem aan dat Ramselaar een naaktfoto van Cocu in zijn bezit heeft waarmee hij hem chanteert, want Pereiro heeft meer talent in z'n kleine teen dan Ramselaar in z'n hele lichaam. En voor degenen die het niet zien zitten in Pereiro: kijk de laatste (beslissende) wedstrijden van het seizoen eens terug waarin Pereiro meedeed. En vergelijk dat eens met die van Ramselaar.
Daar mag eigenlijk niet over gediscussieerd worden.
 
Ben ik met je eens. Toch heb ik bij Pereiro het idee dat werken aan zijn zwakke punten op de training tot nu toe nog niet veel opleverd. In plaats daarvan zou het wellicht beter zijn om juist zijn sterke punten meer (kern) onderdeel te maken van het spel, met de vorm en het zelfvertrouwen dat dan kan ontstaan bewijs je je team ook een grote dienst. Wellicht is het makkelijker voor de linies achter hem dat ze er blind van uitgaan dat hij niet kan verdedigen of een man dekken - zodat ze daarmee minder vaak verrast worden in de tegenaanval?
Eens, metaliteit valt niet te trainen, het kan wel groeien. En ik vind Pereiro een goede speler, mooi om naar te kijken, maar om daar nou je hele spel op af te stemmen? Zou ik niet doen, en Cocu gelukkig ook niet. Daar is hij nou weer niet goed genoeg voor, om met twee verdedigende middenvelders in dienst van Pereiro te spelen. In het huidige PSV zou dat dus betekenen dat je met een middenveld Hendrix, Luckassen en Pereiro zou spelen, ik moet er niet aan denken.
 
Ik neem aan dat Ramselaar een naaktfoto van Cocu in zijn bezit heeft waarmee hij hem chanteert, want Pereiro heeft meer talent in z'n kleine teen dan Ramselaar in z'n hele lichaam. En voor degenen die het niet zien zitten in Pereiro: kijk de laatste (beslissende) wedstrijden van het seizoen eens terug waarin Pereiro meedeed. En vergelijk dat eens met die van Ramselaar.
Je hebt gelijk in die paar beslissende topwedstrijden. Maar daar moet je dan al die wedstrijden tegen de rest tegen afzetten, waarin hij zich niet genoeg op kon laden blijkbaar. Als dit het is bij Pereiro, dan zal dit zijn rol blijven: invaller om iets te veranderen als het niet loopt en een stuk of 5 basisplaatsen in toppers. Extreem nuttig voor PSV, maar of hij daar zelf teveredn mee is?
 
Eens, metaliteit valt niet te trainen, het kan wel groeien. En ik vind Pereiro een goede speler, mooi om naar te kijken, maar om daar nou je hele spel op af te stemmen? Zou ik niet doen, en Cocu gelukkig ook niet. Daar is hij nou weer niet goed genoeg voor, om met twee verdedigende middenvelders in dienst van Pereiro te spelen. In het huidige PSV zou dat dus betekenen dat je met een middenveld Hendrix, Luckassen en Pereiro zou spelen, ik moet er niet aan denken.

Ik hoop dat Luckassen snel een club vindt die bij hem past. ;)
 
Dat Gaston Pereiro niet naar het WK gaat is niet zo'n verrassing. Hij is slechts 4 x geselecteerd voor het nationale team van Uruguay waarvan 3 x de volledige wedstrijd op de bank gezeten. Slechts in 1 oefeninterland tegen polen 60 minuten gespeeld. Die wedstrijd eindigde in 0-0.
 
Eens, metaliteit valt niet te trainen, het kan wel groeien. En ik vind Pereiro een goede speler, mooi om naar te kijken, maar om daar nou je hele spel op af te stemmen? Zou ik niet doen, en Cocu gelukkig ook niet. Daar is hij nou weer niet goed genoeg voor, om met twee verdedigende middenvelders in dienst van Pereiro te spelen. In het huidige PSV zou dat dus betekenen dat je met een middenveld Hendrix, Luckassen en Pereiro zou spelen, ik moet er niet aan denken.

Luckassen is toch juist beter als verdedigende middenvelder dan op elke andere plek? In mijn herrinnering speelde hij niet onverdienstelijk in die rol en lijkt me een combinatie met Hendrik - Lukassen - Pereiro zo slecht nog niet - zeker als daarmee Ramselaar (die zeer weinig toevoegt de afgelopen 2 jaar) op de bank blijft? Verdedigend middenveld + kwaliteits CV erbij, opkomende Brenet en Viergever (hopelijk nog betere aanwinsten als opties) en snelle flanken met Lozano en Bergwijn? Ik zie niet in hoeverre dit een achteruitgang is op het huidige spelbeeld met een schijnvededigende v Ginkel en een clueless Ramselaar?
 
Luckassen is toch juist beter als verdedigende middenvelder dan op elke andere plek? In mijn herrinnering speelde hij niet onverdienstelijk in die rol en lijkt me een combinatie met Hendrik - Lukassen - Pereiro zo slecht nog niet - zeker als daarmee Ramselaar (die zeer weinig toevoegt de afgelopen 2 jaar) op de bank blijft? Verdedigend middenveld + kwaliteits CV erbij, opkomende Brenet en Viergever (hopelijk nog betere aanwinsten als opties) en snelle flanken met Lozano en Bergwijn? Ik zie niet in hoeverre dit een achteruitgang is op het huidige spelbeeld met een schijnvededigende v Ginkel en een clueless Ramselaar?
Zou kunnen, maar dat lijkt mij nog onaantrekkelijker om naar te kijken, alle verrassing is dan uit het aanvalsspel. Tevens is het dan veel makkelijker te verdedigen, twee man op Pereiro en de aanvoer is weg. En je hoop stellen op Brenet en Viergever voor de aanvallende impulsen, is een recept voor disaster. Viergever is denk ik als back niet goed genoeg, zeker een paar klassen minder dan Arias, en Brenet gaat altijd voor eigen 'kans', dwz blind naar voren rennen met de bal totdat die afgepakt wordt of hij hem naar een tegenstander speelt. Onze snelle flanken staan in dat geval achter/naast Brenet, en moeten hun snelheid gebruiken om als de wiedeweerga terug te rennen om Brenet's positie over te nemen. Ik ben dus van mening dat PSV met een middenveld moet spelen met zo veel mogelijk creatieve spelers die naar voren denken, maar die ook gewoon hun verdedigende taken uitvoeren. Dus ik zou kiezen voor Hendrix - Van Ginkel (ondanks z'n verdedigende beperkingen) / opvolger (Guttierrez?) en Mauro. In topwedstrijden kun je dan Mauro vervangen door Pereiro.
 
Terug
Bovenaan Onderaan