Gastón Pereiro (A)

Klopt. Alleen hoe nonchalant hij bij die tweede goal voor de bal gaat, dat quasi meelopen en meeverdedigen... Hij denkt echt dat we gek zijn.
Hij was niet enige. Dat halfslappe ingrijpen. Heel de wedstrijd al bij eigenlijk alle spelers. Bang om een overtreding te maken denk ik?

Slapslapslap.
 
Klopt. Alleen hoe nonchalant hij bij die tweede goal voor de bal gaat, dat quasi meelopen en meeverdedigen... Hij denkt echt dat we gek zijn.

Maar anderzijds: we gaan Pereiro niet beoordelen op zijn verdedigingscapaciteiten, hoop ik?
 
Maar anderzijds: we gaan Pereiro niet beoordelen op zijn verdedigingscapaciteiten, hoop ik?

Als we 5-0 voorstaan doen we dat niet, als we al 1-0 achterstaan, en het (niet) verdedigen van Pereiro leidt de 2-0 in wel. Of hij moet de klasse van Romario hebben, dan accepteren we wat meer. En zelfs bij Romario stond niet iedereen te juichen bij de uitspraak "Romario beetje moe"
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Als we 5-0 voorstaan doen we dat niet, als we al 1-0 achterstaan, en het (niet) verdedigen van Pereiro leidt de 2-0 in wel. Of hij moet de klasse van Romario hebben, dan accepteren we wat meer. En zelfs bij Romario stond niet iedereen te juichen bij de uitspraak "Romario beetje moe"

Op het moment dat Pereiro voor de wedstrijd gaat zeggen "ik ga er vandaag 3 inschieten" en die belofte ook nog waarmaakt, mag hij zijn mannetje laten lopen. Als hij er 30 doelpunten maakt in een seizoen, mag hij zijn mannetje laten lopen. Nu moet hij gewoon meeverdedigen.
 
Maar anderzijds: we gaan Pereiro niet beoordelen op zijn verdedigingscapaciteiten, hoop ik?

Je kunt hem beoordelen op zijn meeverdedigende kwaliteiten
Je kunt hem beoordelen op zijn inzet en vechtlust op het veld
Je kunt hem beoordelen op zijn vroege storen, jagen en druk zetten op de defensie
Je kunt hem beoordelen op zijn doelpunten en assists
Je kunt hem beoordelen op het rendament van zijn doelpogingen
Je kunt hem beoordelen op het aantal doelpogingen dat hij weet te creeeren
Je kunt hem beoordelen op hoe goed hij zich aanbiedt en ballen opeist
Je kunt hem beoordelen op zijn coaching naar medespelers, rugdekking of juist aanspeelbaar zijn etc.
Je kunt hem beoordelen op het stichten van gevaar door dieptepasses en driehoekjes en passeeracties
..bij Pereiro maakte het weinig uit waar je hem op beoordeelt, de uitkomst is in alle gevallen te vaak een dikke onvoldoende.

Alhoewel ik teleurgesteld ben in Pereiro, vindt ik persoonlijk de rol van Van Ginkel nog veel kwalijker. Die jongen voert echt geen drol uit als de tegenstander de bal heeft en zou gezien zijn ervaring, positie in het veld, kwaliteit, salaris en de band om zijn arm zo veel meer moeten brengen.
 
Je kunt hem beoordelen op zijn meeverdedigende kwaliteiten
Je kunt hem beoordelen op zijn inzet en vechtlust op het veld
Je kunt hem beoordelen op zijn vroege storen, jagen en druk zetten op de defensie
Je kunt hem beoordelen op zijn doelpunten en assists
Je kunt hem beoordelen op het rendament van zijn doelpogingen
Je kunt hem beoordelen op het aantal doelpogingen dat hij weet te creeeren
Je kunt hem beoordelen op hoe goed hij zich aanbiedt en ballen opeist
Je kunt hem beoordelen op zijn coaching naar medespelers, rugdekking of juist aanspeelbaar zijn etc.
Je kunt hem beoordelen op het stichten van gevaar door dieptepasses en driehoekjes en passeeracties
..bij Pereiro maakte het weinig uit waar je hem op beoordeelt, de uitkomst is in alle gevallen te vaak een dikke onvoldoende.

Alhoewel ik teleurgesteld ben in Pereiro, vindt ik persoonlijk de rol van Van Ginkel nog veel kwalijker. Die jongen voert echt geen drol uit als de tegenstander de bal heeft en zou gezien zijn ervaring, positie in het veld, kwaliteit, salaris en de band om zijn arm zo veel meer moeten brengen.

Mwah, dat vind ik nogal meevallen. Als het rendement van zijn doelpogingen zo laag is, zegt dat vooral ook iets over de rest aangezien hij de vorige competitie topscorer was. Verder onderschat je denk ik ook zijn dieptepasses.
En dan hebben we het dus verder ook niet over het feit dat hij niet altijd op z'n eigen plek staat.

...maar goed, voor sommigen hier heeft Pereiro blijkbaar afgedaan. Voor mij niet.
 
Je kunt hem beoordelen op zijn meeverdedigende kwaliteiten
Je kunt hem beoordelen op zijn inzet en vechtlust op het veld
Je kunt hem beoordelen op zijn vroege storen, jagen en druk zetten op de defensie
Je kunt hem beoordelen op zijn doelpunten en assists
Je kunt hem beoordelen op het rendament van zijn doelpogingen
Je kunt hem beoordelen op het aantal doelpogingen dat hij weet te creeeren
Je kunt hem beoordelen op hoe goed hij zich aanbiedt en ballen opeist
Je kunt hem beoordelen op zijn coaching naar medespelers, rugdekking of juist aanspeelbaar zijn etc.
Je kunt hem beoordelen op het stichten van gevaar door dieptepasses en driehoekjes en passeeracties
..bij Pereiro maakte het weinig uit waar je hem op beoordeelt, de uitkomst is in alle gevallen te vaak een dikke onvoldoende.

Alhoewel ik teleurgesteld ben in Pereiro, vindt ik persoonlijk de rol van Van Ginkel nog veel kwalijker. Die jongen voert echt geen drol uit als de tegenstander de bal heeft en zou gezien zijn ervaring, positie in het veld, kwaliteit, salaris en de band om zijn arm zo veel meer moeten brengen.

vindt ik ... o.O ;)
rendament zal wel een vergissing zijn. ;P
 
vindt ik ... o.O;)
rendament zal wel een vergissing zijn. ;P
(Dacht eerlijk gezegd dat het woord van 'rendabel' was afgeleid - my bad - weer wat geleerd.)

Mwah, dat vind ik nogal meevallen. Als het rendement van zijn doelpogingen zo laag is, zegt dat vooral ook iets over de rest aangezien hij de vorige competitie topscorer was. Verder onderschat je denk ik ook zijn dieptepasses.
En dan hebben we het dus verder ook niet over het feit dat hij niet altijd op z'n eigen plek staat.

...maar goed, voor sommigen hier heeft Pereiro blijkbaar afgedaan. Voor mij niet.

Gesorteerd op basis van het rendement over jaargang 2017-2018 (procent van de schoten wat een doelpunt is) blinkt Pereiro niet uit (middenmoot).
(ook Ziyech valt op, veel pogingen maar nauwelijks effectiever dan Jorrit "doe maar niet meer op doel schieten" Hendrix)
(data van whoscored.com)

1520864873674.png

Doe ermee wat je leuk vind. Ik was zelf benieuwd hoe de verhoudingen lagen.

>>>> druk, type en spelfouten voorbehoudten <<<<<
 
Laatst bewerkt:
(Dacht eerlijk gezegd dat het woord van 'rendabel' was afgeleid - my bad - weer wat geleerd.)



Gesorteert op basis van het rendement over jaargang 2017-2018 (procent van de schoten wat een doelpunt is) blinkt Pereiro niet uit (middenmoot).
(ook Ziyech valt op, veel pogingen maar nauwelijks effectiever dan Jorrit "doe maar niet meer op doel schieten" Hendrix)
(data van whoscored.com)

Bekijk bijlage 468

Doe ermee wat je leuk vind. Ik was zelf benieuwd hoe de verhoudingen lagen.

>>>> druk, type en spelfouten voorbehoudten <<<<<

Een beter rendement dat onze spits. En dat terwijl hij niet altijd op zijn plek speelt. Dank voor deze steun.
 
(Dacht eerlijk gezegd dat het woord van 'rendabel' was afgeleid - my bad - weer wat geleerd.)



Gesorteert op basis van het rendement over jaargang 2017-2018 (procent van de schoten wat een doelpunt is) blinkt Pereiro niet uit (middenmoot).
(ook Ziyech valt op, veel pogingen maar nauwelijks effectiever dan Jorrit "doe maar niet meer op doel schieten" Hendrix)
(data van whoscored.com)

Doe ermee wat je leuk vind. Ik was zelf benieuwd hoe de verhoudingen lagen.

>>>> druk, type en spelfouten voorbehoudten <<<<<

Er zitten ook taalfouten in. :D voorbehoudten is een bewustje. ;P
 
(Dacht eerlijk gezegd dat het woord van 'rendabel' was afgeleid - my bad - weer wat geleerd.)



Gesorteert op basis van het rendement over jaargang 2017-2018 (procent van de schoten wat een doelpunt is) blinkt Pereiro niet uit (middenmoot).
(ook Ziyech valt op, veel pogingen maar nauwelijks effectiever dan Jorrit "doe maar niet meer op doel schieten" Hendrix)
(data van whoscored.com)

Bekijk bijlage 468

Doe ermee wat je leuk vind. Ik was zelf benieuwd hoe de verhoudingen lagen.

>>>> druk, type en spelfouten voorbehoudten <<<<<
Mij lijkt dat meer dan 15% erg goed is. Minder dan 10% lijkt mij slecht.
 
Ik begin hoop te krijgen voor deze speler. De nonchalance begint eraf te gaan, en het feit dat hij er in topwedstrijden altijd staat, zegt ook iets. Als hij de mentaliteit kan koppelen aan zijn groot talent, kan hij nog steeds de top halen. De jongen is immers ook nog maar 22.
 
Ik begin hoop te krijgen voor deze speler. De nonchalance begint eraf te gaan, en het feit dat hij er in topwedstrijden altijd staat, zegt ook iets. Als hij de mentaliteit kan koppelen aan zijn groot talent, kan hij nog steeds de top halen. De jongen is immers ook nog maar 22.
Ik hoorde jou in gedachte al mopperen toen hij, nog redelijk aan het begin van de wedstrijd, een bal op de borst wilde aannemen en 't ding totaal uit het oog verloor.:lmao:
 
Ik begin hoop te krijgen voor deze speler. De nonchalance begint eraf te gaan, en het feit dat hij er in topwedstrijden altijd staat, zegt ook iets. Als hij de mentaliteit kan koppelen aan zijn groot talent, kan hij nog steeds de top halen. De jongen is immers ook nog maar 22.
Gisteren ontdekte ik iets wat voor mij een deel-verklaring is: hij is emotioneel erg vlak en heeft mooite om zich te uiten. Gisteren bij de 2-0 en 3-0 en na afloop is hij zowat de enige die niet uit zijn dak gaat. Als zelfs zo een wedstrijd niet zo heel veel in je losmaakt, dan is er ergens van binnen een obstakel, een barierre die jou tegenhoudt. Ik denk dat als hij hier aan werkt dan wordt hij ook nog bewuster van de situaties en verantwoordelijkheden die daar bij horen. Als hij loskomt en zich emotioneel ontwikkelt, dan kan het hem helpen om vanuit beleving en verantwoordelijkheid te spelen en niet slechts vanuit techniek/fysiek.
 
Gisteren ontdekte ik iets wat voor mij een deel-verklaring is: hij is emotioneel erg vlak en heeft mooite om zich te uiten. Gisteren bij de 2-0 en 3-0 en na afloop is hij zowat de enige die niet uit zijn dak gaat. Als zelfs zo een wedstrijd niet zo heel veel in je losmaakt, dan is er ergens van binnen een obstakel, een barierre die jou tegenhoudt. Ik denk dat als hij hier aan werkt dan wordt hij ook nog bewuster van de situaties en verantwoordelijkheden die daar bij horen. Als hij loskomt en zich emotioneel ontwikkelt, dan kan het hem helpen om vanuit beleving en verantwoordelijkheid te spelen en niet slechts vanuit techniek/fysiek.
Viel mij ook op. Mijn zoon vroeg zich af of hij de stand op de ranglijst wel kende.

Verder blijkt dan wel op zo'n dag als gisteren wat voor een potentieel goud PSV in handen heeft met deze speler.
 
Gisteren ontdekte ik iets wat voor mij een deel-verklaring is: hij is emotioneel erg vlak en heeft mooite om zich te uiten. Gisteren bij de 2-0 en 3-0 en na afloop is hij zowat de enige die niet uit zijn dak gaat. Als zelfs zo een wedstrijd niet zo heel veel in je losmaakt, dan is er ergens van binnen een obstakel, een barierre die jou tegenhoudt. Ik denk dat als hij hier aan werkt dan wordt hij ook nog bewuster van de situaties en verantwoordelijkheden die daar bij horen. Als hij loskomt en zich emotioneel ontwikkelt, dan kan het hem helpen om vanuit beleving en verantwoordelijkheid te spelen en niet slechts vanuit techniek/fysiek.

Hm, interessante theorie... Misschien onderschatten we wel eens wat het met een jonge speler doet om hem uit zijn omgeving, land en zelfs continent weg te halen, en hem in een onbekende competitie in een onbekende cultuur te gooien. Je bodem verdwijnt, je hebt geen basis. Ik kan me voorstellen dat sommigen daarop heel grillig en emotioneel reageren, en anderen juist heel vlak - uit zelfbescherming. Kun je zeggen: ja, maar hij krijgt er ook goed voor betaald - maar bepaalde angsten en onzekerheden kun je nu eenmaal niet afkopen.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Gisteren ontdekte ik iets wat voor mij een deel-verklaring is: hij is emotioneel erg vlak en heeft mooite om zich te uiten. Gisteren bij de 2-0 en 3-0 en na afloop is hij zowat de enige die niet uit zijn dak gaat. Als zelfs zo een wedstrijd niet zo heel veel in je losmaakt, dan is er ergens van binnen een obstakel, een barierre die jou tegenhoudt. Ik denk dat als hij hier aan werkt dan wordt hij ook nog bewuster van de situaties en verantwoordelijkheden die daar bij horen. Als hij loskomt en zich emotioneel ontwikkelt, dan kan het hem helpen om vanuit beleving en verantwoordelijkheid te spelen en niet slechts vanuit techniek/fysiek.
Hij zou ook gewoon erg introvert kunnen zijn.
 
Hij zou ook gewoon erg introvert kunnen zijn.
Volgens mij is dat ook wat ik aangeef. Ik zeg ook dat dit een "deelverklaring" is, wat mij betreft dan ;)
Ik zeg niet dat hij elk doelpunt als een idioot moet gaan vieren, dat is dan weer het andere uiterste. Iedereen moet doen wat beter bij hem past. wat ik wilde was een analyse voor mezelf maken waarom hij soms geblokkeerd lijkt. Met deze deelverklaring heb ik iig een deel-antwoord gevonden voor mezelf. Ik heb vroeger heel veel gewerkt met vlakke en getraumatiseerde jongeren en ook deels criminele jongeren. Mijn ervaring is dat ze door een bepaalde blokkade niet in staat waren om zich uit de narigheid te werken. Zij waren sociaal-emotioneel niet in staat om 1. een analyse te maken wat het probleem is en 2. de volgende stap te zetten.
Dat is uiteraard niet 1 op 1 van toepassing op Pereiro die ik bijv. geen domme jongen vind, maar door het met weliswaar de bijbehorende gradatie, te weten, kan het helpen om bepaalde acties en gedragingen in een perspectief te plaatsen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan