Formule 1

66% van de races uitrijden en dan nog bovenaan staan. Doet ie goed.
Dat viel mij ook op. Drie wedstrijden onderweg en hij kon zich al een uitvalbeurt veroorloven.
Ik denk dat Sainz zowel naar Mercedes als Red Bull kan als hij dit seizoen zo blijft rijden.
Ik denk dat ze bij Ferrari nog heel veel spijt gaan krijgen. Sainz heeft zoveel tactisch inzicht die wil je in je team hebben. Dat zag je gisteren ook weer bij die stop dat hij zelf aangaf niet te lang te moeten wachten. En zowel Hamilton als Leclerc hebben dat niet, en laat Ferrari nu niet de meest briljante strategen in dienst hebben.
Sainz valt wat dat betreft voor mij in de categorie Verstappen/Alonso/Prost.
 
Dat viel mij ook op. Drie wedstrijden onderweg en hij kon zich al een uitvalbeurt veroorloven.

Ik denk dat ze bij Ferrari nog heel veel spijt gaan krijgen. Sainz heeft zoveel tactisch inzicht die wil je in je team hebben. Dat zag je gisteren ook weer bij die stop dat hij zelf aangaf niet te lang te moeten wachten. En zowel Hamilton als Leclerc hebben dat niet, en laat Ferrari nu niet de meest briljante strategen in dienst hebben.
Sainz valt wat dat betreft voor mij in de categorie Verstappen/Alonso/Prost.
Ferrari had graag dat Leclerc zou winnen en wilde Sainz langer door laten rijden. :sneaky: Sainz had dat door en vroeg zelf om de pitstop. :p Dikke vinger naar Ferrari. :fy:
 
Ferrari had graag dat Leclerc zou winnen en wilde Sainz langer door laten rijden. :sneaky: Sainz had dat door en vroeg zelf om de pitstop. :p Dikke vinger naar Ferrari. :fy:
Dat gaan ze nog wel vaker doen dit seizoen. Maar vanaf de pitmuur kunnen ze natuurlijk altijd zeggen dat ze plan B gaan doen. Maar dat lukt ze niet bij Sainz.
 
Hoodfmonteur van RBR Stevenson is inmiddels ook vertrokken. Na de afgelopen race met de zeldzame pech aan de auto en nu dit nieuws zou het zomaar eens een niet zo vlekkeloos seizoen voor Verstappen kunnen worden.
 
Hoodfmonteur van RBR Stevenson is inmiddels ook vertrokken. Na de afgelopen race met de zeldzame pech aan de auto en nu dit nieuws zou het zomaar eens een niet zo vlekkeloos seizoen voor Verstappen kunnen worden.
Het was geen pech. Hoogstwaarschijnlijk een verkeerd gemonteerde rem en een fout van een monteur, maar daar wordt niet zoveel ruchtbaarheid aan gegeven.
Je wint samen en je verliest samen.
 

Adran Newey mogelijk naar Ferrari. De problemen bij Red Bull Racing stapelen zich op.
Het laatste wat ik wil zien is dat Newey voor Ferrari een championship winning aerodynamisch pakket ontwikkelt net nu Queen Lulu erheen gaat. Moet er niet aan denken dat die kwal z'n 8'ste gaat pakken, kom je nooit meer van de verhalen af.:sick: Aan de andere kant is het huidige ontwerp vooralsnog ook nog niet echt een doorslaand succes :unsure:
 
Max Verstappen op pole position in Japan.

1 Verstappen
2 Perez +0.066
3 Norris + 0.292
4 Sainz +0.485
5 Alonso +0.489
6 Piastri +0.563
7 Hamilton +0.569
8 Leclerc 0.589
9 Russell +0.811
10 Tsunoda +1.216
 
Max Verstappen op pole position in Japan.

1 Verstappen
2 Perez +0.066
3 Norris + 0.292
4 Sainz +0.485
5 Alonso +0.489
6 Piastri +0.563
7 Hamilton +0.569
8 Leclerc 0.589
9 Russell +0.811
10 Tsunoda +1.216
Wat een gat tussen de Redbulls en de rest.
 
Wat een gat tussen de Redbulls en de rest.
Goed om te zien. Ook opvallend hoe slecht kwalificatiebeest Leclerc het heeft gedaan; die is het even flink aan het afleggen tegen de sympathieke Sainz jr. Ben trouwens benieuwd of Leclerc straks zijn rol als tweede coureur achter Queen Lulu gaat accepteren; doet hij dat, dan beschouw ik hem niet meer als mogelijke F1 kampioen.
 
Goed om te zien. Ook opvallend hoe slecht kwalificatiebeest Leclerc het heeft gedaan; die is het even flink aan het afleggen tegen de sympathieke Sainz jr. Ben trouwens benieuwd of Leclerc straks zijn rol als tweede coureur achter Queen Lulu gaat accepteren; doet hij dat, dan beschouw ik hem niet meer als mogelijke F1 kampioen.
Morgen start Hamilton van de 7e plaats en Leclerc van de 8e plaats. Laat Leclerc morgen Hamilton in de 1e bocht maar van de baan tikken en laten zien wie volgend jaar de baas is. ;)
 
Verstappen heeft een goede start en gaat aan de leiding. Crash Albon en Ricciardo en direct een rode vlag in de 1e ronde.
Er zal een herstart komen.
 
Max Verstappen wint de Grand Prix van Japan en rijdt de snelste raceronde.

Uitslag
1 Verstappen
2 Perez
3 Sainz
4 Leclerc
5 Norris
6 Alonso
7 Russell
8 Piastri
9 Hamilton
10 Tsunoda
 
Terug
Bovenaan Onderaan