Formule 1

Max Verstappen op pole position in Melbourne.

1 Verstappen
2 Sainz +0.270
3 Perez +0.359
4 Norris +0.400
5 Leclerc +0.520
6 Piastri +0.657
7 Russell + 0.809
8 Tsunoda + 0.873
9 Stroll + 1.157
10 Alonso + 1.637
 
Sainz wint de grand Prix van Australië.
2e Leclerc en 3e Norris.
Perez slechts 5e heel ver achter Piastri die 4e wordt.
 
Russell crasht hard.
Dat was nog een harde klapper. Als dat een ronde eerder was hadden we nog een rode vlag gehad.

Mooi voor Sainz deze overwinning, na zijn darmonsteking vorige week. En hij laat zien waarom het zwaar onterecht is dat hij wordt weg gestuurd bij Ferarri.
 
Dat was nog een harde klapper. Als dat een ronde eerder was hadden we nog een rode vlag gehad.

Mooi voor Sainz deze overwinning, na zijn darmonsteking vorige week. En hij laat zien waarom het zwaar onterecht is dat hij wordt weg gestuurd bij Ferarri.
Inderdaad onterecht. Hopelijk gaat Hamilton volgend jaar bij Ferrari falen.
Sainz zou een prima vervanger zijn voor Perez bij Red Bull Racing. Perez heeft vandaag weer aangetoond dat hij niet goed genoeg is.
 
Ook wel weer eens leuk, zo'n race. Gum het Sainz wel. Een McLaren overwinning was ook mooi geweest.

Dramatische race voor Mercedes.
 
Fernando Alonso krijgt een 20 seconde penalty en eindigt daardoor 8e. Dit vanwege het incident met Russel.

Opvallend, in mijn optiek was het gewoon de schuld van Russel zelf. Alonso reed voor Russel, maar ik zag niks geks. Zo nog maar eens de beelden bekijken.
 
Fernando Alonso krijgt een 20 seconde penalty en eindigt daardoor 8e. Dit vanwege het incident met Russel.

Opvallend, in mijn optiek was het gewoon de schuld van Russel zelf. Alonso reed voor Russel, maar ik zag niks geks. Zo nog maar eens de beelden bekijken.
Alonso remde wel redelijk hard, zie je in de telemetry
 
Terug
Bovenaan Onderaan