Formule 1

Stroll toucheert de muur met zijn linkerwiel, maar genoeg om de wielophanging te breken. 1 bocht later dus een flinke smakkerd.
 
Max Verstappen wint de Grand Prix van Saoedi-Arabië. Met speels gemak.

1 Verstappen
2 Perez
3 Leclerc
4 Piastri
5 Alonso
6 Russell
7 Bearman
8 Norris
9 Hamilton
10 Hulkenberg
 
Man, formule 1 moet toch wel de saaiste sport allertijden zijn. Er gebeurt geen reet en je weet al wie er gaat winnen.
 
En toch, seizoen 2021 was een van de leukste ooit, door de strijd tussen Hamilton en Verstappen. Het kan dus wel.
Ja, als de auto van Verstappen hooguit gelijk is aan de rest van het veld. Die perst gewoon wat extra's uit een auto. Wat dat betreft moet de auto eigenlijk nog net minder zijn dan die van de andere titelkandidaat.
 
Ja, als de auto van Verstappen hooguit gelijk is aan de rest van het veld. Die perst gewoon wat extra's uit een auto. Wat dat betreft moet de auto eigenlijk nog net minder zijn dan die van de andere titelkandidaat.
Dan moet Verstappen volgend jaar naar Mercedes gaan. Dan wordt het weer spannender.
 
Het leukste seizoen was 2016 - minder materiaal dan de top maar wel 76 inhaalacties voor Verstappen in een seizoen (excl posities winst door pitstops). Maar goed, kans lijkt me klein dat ze Max in een RB zetten.
 
Gezien het gegeven dat de langste zegereeks op 10 staat, denk ik dat het antwoord nee is. Tenzij ze begonnen met seizoenen korter dan 10 races.
In de begin jaren waren er inderdaad seizoenen die minder races hadden dan 10. Maar volgens mij is er nooit een 100% score geweest.
Heb thuis een boek met statistieken liggen, zou er eens in kunnen bladeren als ik zin en tijd heb.
 
Man, formule 1 moet toch wel de saaiste sport allertijden zijn. Er gebeurt geen reet en je weet al wie er gaat winnen.
Het is nu eenmaal zo dat er teams/rijders zijn die een periode dominant zijn. Denk aan Schumacher/Ferrari, Vettel/Red Bull en Hamilton/Mercedes.
Overigens ben ik het er niet mee eens dat er geen reet gebeurt. In het middenveld gebeurt er genoeg en ook tactisch is het vaak interessant om te volgen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan