Formule 1

Dit is Spa vorige jaar all over again. Die gaan vandaag echt niet racen. Vreselijk jammer dit. Ook met de wetenschap dat de F1 tegenwoordig bijna nooit meer racen in de regen, omdat ze vreselijk bang zijn dat de rijder's zichzelf zwaar kunnen blesseren. Of kijk naar Jules Bianchi in 2014, die niet ontsnapt is aan de dood.
 
Dit is Spa vorige jaar all over again. Die gaan vandaag echt niet racen. Vreselijk jammer dit. Ook met de wetenschap dat de F1 tegenwoordig bijna nooit meer racen in de regen, omdat ze vreselijk bang zijn dat de rijder's zichzelf zwaar kunnen blesseren. Of kijk naar Jules Bianchi in 2014, die niet ontsnapt is aan de dood.

Met deze spray wel begrijpelijk. Je zicht is praktisch nul.
 
Dit is Spa vorige jaar all over again. Die gaan vandaag echt niet racen. Vreselijk jammer dit. Ook met de wetenschap dat de F1 tegenwoordig bijna nooit meer racen in de regen, omdat ze vreselijk bang zijn dat de rijder's zichzelf zwaar kunnen blesseren. Of kijk naar Jules Bianchi in 2014, die niet ontsnapt is aan de dood.
Dat is een keuze natuurlijk. De huidige F1 auto’s zijn gewoon niet geschikt om in de regen te rijden. Als je alleen al kijkt hoeveel spray er vrijkomt op een natte baan. De wagens zijn perfect om te bouwen, maar dat heeft gevolgen voor de droge races.
 
Met deze spray wel begrijpelijk. Je zicht is praktisch nul.
Dat niet alleen. Er staat teveel water op de baan waardoor de Formule 1 auto's op plekken op het circuit gaan aquaplanen. Met andere woorden het contact met de baan verliezen en gaan drijven.
 
Dat niet alleen. Er staat teveel water op de baan waardoor de Formule 1 auto's gaan aquaplanen.
Met andere woorden het contact met de baan verliezen en gaan drijven.
ideaal dus om de drijver of the day te bepalen. maar jammer dit voor Max. en voor de fans.
 
Dat is niet echt een race te noemen. Ik was vorig jaar in Spa en ik voelde me zwaar belazerd na €300 euro betaald te hebben voor 2 kaartjes en niks gezien te hebben dan een optocht met wat F1 auto’s.
Snap ik, ik bedoel vooral om zo te starten en dan een beslissing te nemen ipv met zijn allen naar drogend asfalt te kijken..
 
Dit is Spa vorige jaar all over again. Die gaan vandaag echt niet racen. Vreselijk jammer dit. Ook met de wetenschap dat de F1 tegenwoordig bijna nooit meer racen in de regen, omdat ze vreselijk bang zijn dat de rijder's zichzelf zwaar kunnen blesseren. Of kijk naar Jules Bianchi in 2014, die niet ontsnapt is aan de dood.
Het zijn allemaal een beetje mietjes geworden hoor. Stop maar met deze sport gevaarlijk noemen als je bij elk hoosbui niet gaat racen. Daar hebben regenbanden voor. En veel coureurs vinden dat zelf ook overigens. Kijk even naar Spanje 1996 en Maleisië 2009. Beetje klaar met die slapjanussen van de wedstrijdleiding.
 
Terug
Bovenaan Onderaan