Financiën PSV

1) Feit - Ze hebben bewezen chimpansees keuzes te kunnen maken
2) Feit - Ze hebben nooit kunnen bewijzen verantwoord met (veel) geld om te kunnen gaan
3) 50-50 kansen dus op helden/prutsers status
4) Bonusgeld bied gelukkig meer ruimte om te prutsen, dus kan het als nog goed komen
Moet het hier toch grotendeels mee eens zijn.

Vooral nummertje 1: de aankopen Bruma, Luckassen en Baumgartl lijken gewoon echt random door een chimpansee te zijn geselecteerd. Het is echt ongelooflijk hoe die door diverse scoutingsrapporten heen zijn gekomen en dan vervolgens voor zoveel geld gehaald zijn.
 
Ik zie de beren op de weg niet.
Een miljardair en tevens president-commissaris van PSV die een slag wil maken met de regio en de voetbalploeg.
Wat hij neergezet heeft met zijn bedrijf en hobby: hoed af. Geld lijkt weing rol te spelen, mits het plan en de kwaliteit hoog is.

PSV zelf is organisatorisch toch ook goed bezig geweest de afgelopen jaren met brainport, de medische kant van sport zeer innoveren, de Herdgang.

Het verleden heeft ruimschoots bewezen dat ze geen charlatans zijn.
Laten ze gezamelijk maar aan die kar sleuren.

Handjes dichtknijpen, zowel organisatorisch en sportief.
Het lijkt mij dat PSV op korte termijn al meteen in een andere, minder troebele vijver kan vissen dan die daar waar Ongezouten in bovenstaande post het over heeft.
 
Laatst bewerkt:
Er zitten natuurlijk ook geen chimpansees aan het roer bij PSV. Dat we regelmatig onze twijfels hebben bij de keuzes die er gemaakt worden oké, maar ze weten altijd dondersgoed welke risico's ze lopen. En nu ook weer
Veel te vaak zijn clubs door toedoen van het bestuur in de financiële problemen gekomen. Dat de directeuren door hun ambities blind waren voor risico's. Voorbeelden te over. Niet dat ik geen vertrouwen heb in Gerbrands en consorten, maar ik ben er nooit helemaal gerust op.
 
Daarom geef ik aan dat aanhaken nu een absolute must is, anderzijds, met de huidige rentepercentages stelt een lening ook niet veel voor. Bij een looptijd van 30 jaar en 1% rente blijft t (gemiddeld) onder de 2mlj per jaar. Dat is 1/6e Bruma ;)
De rente is 1.5% las ik,
 
Ik zie de beren op de weg niet.
Een miljardair en tevens rechter-commisaris van PSV die een slag wil maken met de regio en de voetbalploeg.
Wat hij neergezet heeft met zijn bedrijf en hobby: hoed af. Geld lijkt weing rol te spelen, mits het plan en de kwaliteit hoog is.

PSV zelf is organisatorisch toch ook goed bezig geweest de afgelopen jaren met brainport, de medische kant van sport zeer innoveren, de Herdgang.

Het verleden heeft ruimschoots bewezen dat ze geen charlatans zijn.
Laten ze gezamelijk maar aan die kar sleuren.

Handjes dichtknijpen, zowel organisatorisch en sportief.
Het lijkt mij dat PSV op korte termijn al meteen in een andere, minder troebele vijver kan vissen dan die daar waar Ongezouten in bovenstaande post het over heeft.
De miljardair stopt er geen eigen geld in
 
De miljardair stopt er geen eigen geld in

Volgens mij staat dat er in mijn post ook niet.
Wellicht suggereer ik dat, maar ik had BrandLoyalty en Bernardus Golf bij Cromvoirt in mijn hoofd aangaande ‘geld lijkt weinig rol te spelen’ en niet de rol van een of andere suikeroom.
 
Het lijkt mij dat PSV op korte termijn al meteen in een andere, minder troebele vijver kan vissen dan die daar waar Ongezouten in bovenstaande post het over heeft.
Niemand dwong JdJ of Brands om te vissen waar ze dat deden. Als je kijkt dat andere clubs voor minder geld betere spelers binnenhalen, dan kun je rustig concluderen dat het niet aan de vijver lag, maar aan de visser.
 
:unsure: Dat zijn we nu al kwijt aan afschrijving van hij die niet genoemd mag worden, die nu in Turkije vertoeft en hopelijk nooit meer terugkomt bij PSV. :rolleyes: :bye:
Gekocht voor 5mlj met een contract voor 5 jaar, dus 1 mlj per jaar aan afschrijving lijkt mij zo.
Enne, hij die niet genoemd mag worden lette juist wel op de kleintjes, daarom mag ie niet meer genoemd worden.
 
Gekocht voor 5mlj met een contract voor 5 jaar, dus 1 mlj per jaar aan afschrijving lijkt mij zo.
Enne, hij die niet genoemd mag worden lette juist wel op de kleintjes, daarom mag ie niet meer genoemd worden.
Hij is geen 5 jaar hier geweest. Gelukkig. :rolleyes:
Beter in 1 x afschrijven.
 
Denk dat de nuance hierin wel belangrijk is dat keuzes op organisatorisch vlak maken, dus faciliteiten, marketing + netwerken en investeren in de jeugdopleiding wezenlijk andere kwaliteiten vragen dan het goed scouten van voetballers van buitenaf. Zodoende zie ik argumenten mbt. De 'chimpansee' aankopen uit recente jaren dan ook niet als heel relevant voor hoe er op organisatorisch vlak lijnen worden uitgezet. Ik heb het gevoel dat PSV op dat vlak juist sterk is. Zie Brainport, de liefde die oud-PSV'ers voor de club houden etc. Wat mij betreft investeert PSV nog flink in de jeugd en gaat het verder met de Brainport route. Dat levert je uiteindelijk de sterkste basis op. Er breekt wat mij betreft nog te weinig jeugd door en daar ligt dus nog heel veel sportieve, maar ook financiële potentie.
 
Denk dat de nuance hierin wel belangrijk is dat keuzes op organisatorisch vlak maken, dus faciliteiten, marketing + netwerken en investeren in de jeugdopleiding wezenlijk andere kwaliteiten vragen dan het goed scouten van voetballers van buitenaf. Zodoende zie ik argumenten mbt. De 'chimpansee' aankopen uit recente jaren dan ook niet als heel relevant voor hoe er op organisatorisch vlak lijnen worden uitgezet. Ik heb het gevoel dat PSV op dat vlak juist sterk is. Zie Brainport, de liefde die oud-PSV'ers voor de club houden etc. Wat mij betreft investeert PSV nog flink in de jeugd en gaat het verder met de Brainport route. Dat levert je uiteindelijk de sterkste basis op. Er breekt wat mij betreft nog te weinig jeugd door en daar ligt dus nog heel veel sportieve, maar ook financiële potentie.
Niet helemaal. De sterkste basis wordt doorgaans geleverd door ervaren spelers.
Winst is inderdaad het makkelijkst te behalen door de jeugdspelers. Maar op dit moment is het aantal jeugdspelers bij PSV die in de basis staan zeer behoorlijk. En voor diegenen die vandaag niets te doen hebben: ik denk dat er bij PSV dit seizoen meer jeugdspelers minuten hebben gemaakt dan bij ajax. Waarbij ik dan teruggehaalde spelers als Klaasen, Blind en Stekelenburg niet meetel.
 
Denk dat de nuance hierin wel belangrijk is dat keuzes op organisatorisch vlak maken, dus faciliteiten, marketing + netwerken en investeren in de jeugdopleiding wezenlijk andere kwaliteiten vragen dan het goed scouten van voetballers van buitenaf. Zodoende zie ik argumenten mbt. De 'chimpansee' aankopen uit recente jaren dan ook niet als heel relevant voor hoe er op organisatorisch vlak lijnen worden uitgezet. Ik heb het gevoel dat PSV op dat vlak juist sterk is. Zie Brainport, de liefde die oud-PSV'ers voor de club houden etc. Wat mij betreft investeert PSV nog flink in de jeugd en gaat het verder met de Brainport route. Dat levert je uiteindelijk de sterkste basis op. Er breekt wat mij betreft nog te weinig jeugd door en daar ligt dus nog heel veel sportieve, maar ook financiële potentie.
Probleem voor later. Eerst weer de aansluiting vinden met de groepsfase CL.
 
Die 50 miljoen krijgt Ajax straks ook als ze Mo doorverkopen. Zolang we dit beleid blijven voeren wordt het niks.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Die 50 miljoen krijgt Ajax straks ook als ze Mo doorverkopen. Zolang we dit beleid blijven voeren wordt het niks.
Doorverkopen aan wie? komt gewoonweg tekort zowel snelheid,inzicht en mentaliteit. Deze jongen gaat in de krochten van Europa spelen. Of krijgen we Ajax zo gek dan is het een dubbelslag.
 
Doorverkopen aan wie? komt gewoonweg tekort zowel snelheid,inzicht en mentaliteit. Deze jongen gaat in de krochten van Europa spelen. Of krijgen we Ajax zo gek dan is het een dubbelslag.
Ben bang dat ik het met je eens ben. De jongens die hem zijn voorgegaan (Aissati, Labyad, Bazoer) beloven weinig goeds.
 
Doorverkopen aan wie? komt gewoonweg tekort zowel snelheid,inzicht en mentaliteit. Deze jongen gaat in de krochten van Europa spelen. Of krijgen we Ajax zo gek dan is het een dubbelslag.

Goed punt.
Zijn er eigenlijk jonge spelers die chagrijnig weggingen bij PSV en daarna zeer zeer succesvol zijn geworden?
(Huntelaar misschien een beetje.)
 
Terug
Bovenaan Onderaan