Financiën PSV

Wel eens met rico dat dit gewoon een lening is. Structureel klinkt toch meer als gift / sponsoring. Dit is gewoon op de pof en of dat nu slim is....
Daarom geef ik aan dat aanhaken nu een absolute must is, anderzijds, met de huidige rentepercentages stelt een lening ook niet veel voor. Bij een looptijd van 30 jaar en 1% rente blijft t (gemiddeld) onder de 2mlj per jaar. Dat is 1/6e Bruma ;)
 
Daarom geef ik aan dat aanhaken nu een absolute must is, anderzijds, met de huidige rentepercentages stelt een lening ook niet veel voor. Bij een looptijd van 30 jaar en 1% rente blijft t (gemiddeld) onder de 2mlj per jaar. Dat is 1/6e Bruma ;)
30 jaar lang 2 miljoen betalen voor 2 max 3 transferzomers. Ik weet het niet hoor...
 
30 jaar lang 2 miljoen betalen voor 2 max 3 transferzomers. Ik weet het niet hoor...
T is afwachten hoe t geïnvesteerd worden. ALs het een setje is om structureel aan te kunnen haken is het een schijntje. Blijft het ieder jaar de vraag of je Europees haalt dan is het een molensteen om de nek van de club
 
30 jaar lang 2 miljoen betalen voor 2 max 3 transferzomers. Ik weet het niet hoor...
Die wel weer een 'snowball effect' kunnen hebben. Meer geld hebben betekent ook dat je de huid duurder kunt verkopen en dat je makkelijker 'gokjes' kunt halen zoals Malen. Een fonds om niet alleen broodnodige spelers te kunnen halen, maar ook naar de toekomst kunnen kijken etc.

Volgens mij is het momenteel helemaal geen probleem om wat extra schulden te hebben. Geld maakt ook geld, dus je moet ergens beginnen.

EDIT: Wel hopen dat ze het zo aanpakken, en niet gewoon het salarishuis omhoog gooien. Dat heeft ons in eerdere jaren wel veel gekost (Komkramp, Engelaar etc die voor topsalarissen bij ons 'voetbalden'). Liever zet je het in om buitenkansjes te halen zoals Ajax laatst deed met Kudus ofzo. Die 8 miljoen leg je niet zomaar neer, maar is een relatief veilige investering. Als je er daar 3 of 4 van kunt doen (over een paar jaar), weet je zeker dat je er ook wat aan over houdt. Sportief en dus ook financieel. En dus ook andersom.
 
Misschien ook nog wat in een uitbreiding van de capaciteit. Een relatief veilige manier om een constante inkomsten te hebben. Wellicht minder dan transfers en het behalen van Europees voetbal maar wel een zekere vorm van inkomsten. (Natuurlijk moet wat mij betreft het meeste geld op het veld komen te staan. Een paar keer CL halen levert echt geld op)
 
Pff, zowel hypotheek als investeringsfonds moeten terugbetaald worden. Met rente. En de laatste 50m die PSV geinvesteerd heeft zijn bijna helemaal verdampt. Ik weet nou niet of we hier zo blij mee moeten zijn.

Ik denk het wel. Een kapitaalinjectie is gunstig omdat het je in staat stelt te investeren waar nodig. Investeren is per definitie gericht op het verbeteren van je product en daarmee je financiële situatie. Dat daar foute keuzes kunnen worden gemaakt is duidelijk, maar om te zeggen dat PSV beter af is zonder deze injectie lijkt me vreemd.
 
Laatst bewerkt:
Er zitten natuurlijk ook geen chimpansees aan het roer bij PSV. Dat we regelmatig onze twijfels hebben bij de keuzes die er gemaakt worden oké, maar ze weten altijd dondersgoed welke risico's ze lopen. En nu ook weer
 
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuw...le-injectie-directe-invulling-is-aan-hun.html

Het is echt te hopen dat de miljardair weleens op de PSV-forum te vinden is. Dus spreek ik hem maar even toe hier.

“Meneer van der Wallen, Bernardus Golf is top. Eindelijk een golfbaan in Nederland waar het bunkerzand gewoon prima is.
Ik heb door de jaren heen diverse PSV-coryfeeën, spelers en die-hard supporters mogen begeleiden op de golfbaan, altijd naar hun zin.
Daarnaast vragen we tijdens sollicitatiegesprekken op onze golfbaan altijd naar de voetbalvoorkeur van de kandidaat en dat nemen we mee in de uiteindelijke beslissing.
Hopelijk wil u vooral kijken naar de kwaliteit van óns middenveld. En daar bedoel ik niet per se Boscagli mee. Dank.”
 
Laatst bewerkt:
“Oh ja, ik heb bewust de kwaliteitimpulsen meegemaakt die gedaan zijn midden jaren ‘80. Volgens mij bent u daar te jong voor. Kijk daar eens naar zou ik zeggen:
Gullit rechtstreeks van Feyenoord, Koeman, Vanenburg rechtstreeks van Ajax overgenomen. Dat soort dingen. En Uwe Rahn wilde destijds op het laatste moment niet, maar de Duitse markt ligt nu wel open.”
 
Eens naar Rotterdam bellen. Daar wordt een stadion van 400 miljoen gebouwd voor een bijna failliete (zowel financieel als sportieve) club.
Ja en waar de Gemeente de helft voor zijn rekening neemt. Zelfde als de Arena waar de gemeente Amsterdam heeft betaald. En de fans ons op de hak nemen als wij onze eigen grond verkopen, geval van boter op je hoofd ofwel een berg boter.
 
Wel eens met rico dat dit gewoon een lening is. Structureel klinkt toch meer als gift / sponsoring. Dit is gewoon op de pof en of dat nu slim is....
Er zijn niet veel ondernemingen die gratis geld in de schoot geworpen krijgen en daar mee mogen doen wat ze willen.
Het is een soort van lening idd, wel met zeer lage rentetarieven, waarmee het wel de bedoeling is om te investeren om de structurele inkomsten te verhogen en per saldo daar meer van over te houden dan nu t geval is.

Is toch gewoon geweldig nieuws dan?
Ik zie echt niet in waarom hier negatief of sceptisch naar gekeken moet worden, op basis van de beschikbare info.
 
Het klinkt voor mij als een kat in het nauw

In het hedendaagse topvoetbal is 1 x EUR 50 miljoen ‘klein bier’, en deze EUR 50 miljoen lijkt in beginsel ook nog terugbetaald te moeten worden.

Mijn eerdere analyse na review jaarcijfers (inclusief waardering van de geactiveerde vergoedingssommen) en inschatting operationeel tekort in dit seizoen: er moest financieel iets gebeuren en dit lijkt de RvC de minst slechte oplossing. Een structurele oplossing voor de gecreëerde financiële en sportieve brokken of verkleining van de (financiële) achterstand op Ajax is het niet.
 
Laatst bewerkt:
Met alle respect maar dit is hetzelfde als geld lenen om aandelen te kopen. Alweer een lening en hypotheek? Om je te versterken en niet structureel de inkomsten zonder transfers te verhogen? Het wordt zo een beet Ponzi Scheme Vereniging
 
Er zijn niet veel ondernemingen die gratis geld in de schoot geworpen krijgen en daar mee mogen doen wat ze willen.
Het is een soort van lening idd, wel met zeer lage rentetarieven, waarmee het wel de bedoeling is om te investeren om de structurele inkomsten te verhogen en per saldo daar meer van over te houden dan nu t geval is.

Is toch gewoon geweldig nieuws dan?
Ik zie echt niet in waarom hier negatief of sceptisch naar gekeken moet worden, op basis van de beschikbare info.
Ik zie in ieder geval het structurele niet. Structureel zou m.i. elk seizoen een x aantal miljoen erbij krijgen zijn. Nu heb je eenmalig 50 miljoen erbij en structureel ca. 2 miljoen kosten per jaar.
 
Ik zie in ieder geval het structurele niet. Structureel zou m.i. elk seizoen een x aantal miljoen erbij krijgen zijn. Nu heb je eenmalig 50 miljoen erbij en structureel ca. 2 miljoen kosten per jaar.
Structureel is dat er meer partners instappen en PSV een warm hart toedragen. dat is heel wat waard gerenommeerde bedrijven met diepe zakken die PSV verder willen brengen.
lijkt me toch een win-win situatie je moet er toch niet aandenken dat er geen bedrijven zijn die dit willen doen dan ben je gedoemd te mislukken.
 
Met alle respect maar dit is hetzelfde als geld lenen om aandelen te kopen. Alweer een lening en hypotheek? Om je te versterken en niet structureel de inkomsten zonder transfers te verhogen? Het wordt zo een beet Ponzi Scheme Vereniging
Onzin tis hier op het forum veel Azijn en weinig zoet. is Geen lening of aandelen. En ja hypotheek oversluiten met de huidige rentestand is natuurlijk verstandig of blijf jij bij je hypotheek met een hoge rente? en we hebben nog een onderpand vergelijking met Ajax of Feyenoord die huurder zijn met huurtoeslag.
 
Ik zie in ieder geval het structurele niet. Structureel zou m.i. elk seizoen een x aantal miljoen erbij krijgen zijn. Nu heb je eenmalig 50 miljoen erbij en structureel ca. 2 miljoen kosten per jaar.

Ik lees toch echt dat t plan is om een internationaal congrescentrum te creëren. Waarbij PSV 1 vd 3 gegadigden is.
Dat is investeren om structureel meer over te houden.
Zullen vast meer ideeën zijn om met dit geld structureel meer inkomsten te genereren. Tis niet dat men over 1 nacht ijs is gegaan met dit plan.

Als ze denken 50 miljoen te innen en dat naar hartelust uit kunnen geven zonder verstandig te investeren, dan zou dat compleet idioot zijn. En daarom gaat t er bij mij niet in dat ze dat denken.
 
Er zitten natuurlijk ook geen chimpansees aan het roer bij PSV. Dat we regelmatig onze twijfels hebben bij de keuzes die er gemaakt worden oké, maar ze weten altijd dondersgoed welke risico's ze lopen. En nu ook weer


1) Feit - Ze hebben bewezen chimpansees keuzes te kunnen maken
2) Feit - Ze hebben nooit kunnen bewijzen verantwoord met (veel) geld om te kunnen gaan
3) 50-50 kansen dus op helden/prutsers status
4) Bonusgeld bied gelukkig meer ruimte om te prutsen, dus kan het als nog goed komen
 
Terug
Bovenaan Onderaan