Financiën PSV

Wel slim dat ze een garantie in euro s hebben afgedongen. Natuurlijk is dit wel mooie publiciteit
 
En nog eens een geschatte 7 ton.
Nu dus 20 miljoen pond waard, maar wij zagen het niet in hem zitten...
 
Zag een artikel op VZ met de begrotingen van iedere club. Hoe kan Feyenoord toch nog zo dichtbij zitten terwijl we 50 miljoen kregen van derden en Malen+ Dumfries hebben verkocht?
 
Zag een artikel op VZ met de begrotingen van iedere club. Hoe kan Feyenoord toch nog zo dichtbij zitten terwijl we 50 miljoen kregen van derden en Malen+ Dumfries hebben verkocht?
Een begroting is een overzicht van verwachte inkomsten en uitgaven over een periode (van een jaar bijvoorbeeld), onderverdeeld in categorien. Vaak word er met de term "begroting" in clickbait artikelen echter iets heel anders bedoeld. Bijvoorbeeld de hoogte van de verwachte vaste lasten. Of juist hoeveel de club het jaar aan inkomsten denkt te generen (al dan niet zonder incidentele/onzekere postten zoals transferopbrengsten). Of soms de som van alle inkomsten en uitgaven bij elkaar genomen. Of het bedrag dat er jaarlijks aan de conitinueïtijd van het eerste team word uitgegeven. Zonder een goede bron en definitie (ik voorspel alvast dat VZ-artikelen daar eigenlijk nooit aan doen) zegt het meestal helemaal niks over wat er nu eigenlijk vergeleken wordt.
 
Laatst bewerkt:
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuw...ue-dus-we-houden-nu-zelfs-een-bonus-over.html

Bedoelt hij hier nou de gigantische bonussen die niet uitgekeerd hoeven te worden aan de spelers vanwege het mislopen van de CL en die bij elkaar hoger waren dan de opbrengsten van de CL?
Straks wil hij om dezelfde reden ook nog dat PSV liever niet kampioen wordt. 😜
Ik denk niet dat hij dat bedoelt. Eventuele CL-inkomsten waren extra, bovenop het geplande. En de “CL-mislukking“ levert toch nog een niet begrote 5 miljoen op.
 
Zolang slechts een fractie van de €50 mio wordt uitgegeven aan inkomende transfers zegt het mij vooral dat die kapitaalinjectie nodig was om wat gaten te dichten. Dat getuigt al van een niet al te beste financiële situatie, ongeacht waar je “op begroot”. CL mislopen is een enorme klap voor ons, ook financieel. Ondanks de mooie praatjes van Toon.
 
Zolang slechts een fractie van de €50 mio wordt uitgegeven aan inkomende transfers zegt het mij vooral dat die kapitaalinjectie nodig was om wat gaten te dichten. Dat getuigt al van een niet al te beste financiële situatie, ongeacht waar je “op begroot”. CL mislopen is een enorme klap voor ons, ook financieel. Ondanks de mooie praatjes van Toon.
Tja. praatjes vullen geen gaatjes, €50 miljoen daarentegen...
 
Zolang slechts een fractie van de €50 mio wordt uitgegeven aan inkomende transfers zegt het mij vooral dat die kapitaalinjectie nodig was om wat gaten te dichten. Dat getuigt al van een niet al te beste financiële situatie, ongeacht waar je “op begroot”. CL mislopen is een enorme klap voor ons, ook financieel. Ondanks de mooie praatjes van Toon.
Ik las hier dat er ook geld is gegaan naar faciliteiten etc.
 
Inderdaad, volgens mij was het juist een structurele ondersteuning en niet zozeer een verhoging van het transferbudget.

Er zou een deel inzetbaar zijn voor spelers. Maar goed, wie weet komt dat nog. Je moet maar wel een speler hebben waar je dat ook aan uit wil geven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan