Financiën PSV

Tja, dat onze financiële situatie nog veel erger is dan vele hier willen zien of toegeven heb ik in verschillende topics al geprobeerd duidelijk te maken…en nu is het weer wachten op mensen die ajax of Feyenoord erbij gaan halen als vergelijkingsmateriaal om zich beter te voelen of zo…
 
Tja, dat onze financiële situatie nog veel erger is dan vele hier willen zien of toegeven heb ik in verschillende topics al geprobeerd duidelijk te maken…en nu is het weer wachten op mensen die ajax of Feyenoord erbij gaan halen als vergelijkingsmateriaal om zich beter te voelen of zo…
Neehoor, ik ben gewoon eerlijk. Je had gelijk en ik niet. Kennelijk zijn we nog meer voorgelogen dan ik wilde geloven. Leuk.:confused:
 
Tja, dat onze financiële situatie nog veel erger is dan vele hier willen zien of toegeven heb ik in verschillende topics al geprobeerd duidelijk te maken…en nu is het weer wachten op mensen die ajax of Feyenoord erbij gaan halen als vergelijkingsmateriaal om zich beter te voelen of zo…
De begroting blijft natuurlijk wel hoger dan die van Feyenoord.
 
Tja, dat onze financiële situatie nog veel erger is dan vele hier willen zien of toegeven heb ik in verschillende topics al geprobeerd duidelijk te maken…en nu is het weer wachten op mensen die ajax of Feyenoord erbij gaan halen als vergelijkingsmateriaal om zich beter te voelen of zo…
Ach dan verkopen we toch gewoon nog een aantal spelers. Je moet wat hè als club. :shrug: :maniac:
 
Het stadion was (en is) in eigendom, maar had wel een dure hypotheek.
Dus huur je van de bank. Eigen woningbezit (of in dit geval stadion) is het alleen echt als je hypotheeklast gelijk staat of minder is dan je overwaarde of als de hypotheekschuld indien nodig binnen een paar termijnen tot eerder genoemde hoogte kan worden gebracht.
 
En Gerbrands maar met grote mond in de media dat hij kwam om zaken op orde te brengen.. En weet je, nog kwalijker is de rol van RvC en de controller bij PSV. Gerbrands is AD geweest en dat wil niet zeggen dat hij ook financieel goed onderlegd moet zijn. Echter moet je altijd wel de specialiteiten die je zelf niet hebt, om je heen gaan organiseren. Gerbrands koos in alles de makkelijkste weg; JDJ naar voren schuiven en niet op zoek gaan naar een zwaargewicht, de PSV opleidingen en teams opvullen met ex PSVers en ga zo door. Het gevolg was dat iedereen maar bevriend was met elkaar. JdJ leunde op de oude lijst van Brands want niemand in de voetbalwereld kende JdJ. Dus allerlei dure aankopen met een heel hoog salaris. Later je lot volledig in handen leggen van een passant die ook wat dure spelers hier naar toe haalde en zelf de benen nam toen hij hoorde hoe het er uit zal gaan zien financieel.
En wat ik al zei, waar was de RvC al die tijd. Die hebben dus kennelijk verstand van voetbal noch van financiën… Ik had echt gehoopt op wat acties en spandoeken richting deze mensen door de fans gisteren.
Gerbrands is nog rampzaliger voor de club gebleken dan Reker en dat zegt wel wat.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Dus huur je van de bank. Eigen woningbezit (of in dit geval stadion) is het alleen echt als je hypotheeklast gelijk staat of minder is dan je overwaarde of als de hypotheekschuld indien nodig binnen een paar termijnen tot eerder genoemde hoogte kan worden gebracht.
Dus de meerderheid van Nederland die een huis hebben „gekocht“ woont in een huurhuis? :unsure:
 
Dus de meerderheid van Nederland die een huis hebben „gekocht“ woont in een huurhuis? :unsure:
Als je een aflossingsvrije tophypotheek hebt in feite wel. Aflossingsvrij doen de banken niet meer maar een lange tijd was dit eigenlijk wel het geval.
 
Bij het maken van de financiële planning werd gerekend op grote spelersverkopen en/of CL. Soms lukt het en kan er jarenlang succes geboekt worden, maar uiteindelijk gaat altijd een keer mis en dan moet je op de blaren zitten. Niks mis met ambitieus zijn en risico's nemen, maar nu zijn ze net te ver gegaan en bovendien vraag ik mij af of het geld goed is besteed.
Dat denk ik dus ook. In de afgelopen jaren leek Ajax aansluiting te vinden bij de Europese top. Je kunt dan als directie van PSV je berusten in definitief afhaken tov Ajax of proberen om het tij te keren en dat gaat natuurlijk niet gepaard met risicoloos beleid. Ik was altijd heel kritisch op Toon Gerbrands, maar dit stuk pleit juist voor hem. Liever strijdend ten onder dan jezelf braaf de subtop in boekhouden. Jammer dat er geen TD was die zijn prioriteit die hij gaf aan het sportieve boven het financiële beloonde.
 
Dat denk ik dus ook. In de afgelopen jaren leek Ajax aansluiting te vinden bij de Europese top. Je kunt dan als directie van PSV je berusten in definitief afhaken tov Ajax of proberen om het tij te keren en dat gaat natuurlijk niet gepaard met risicoloos beleid. Ik was altijd heel kritisch op Toon Gerbrands, maar dit stuk pleit juist voor hem. Liever strijdend ten onder dan jezelf braaf de subtop in boekhouden. Jammer dat er geen TD was die zijn prioriteit die hij gaf aan het sportieve boven het financiële beloonde.
Met als gevolg sinds 5 jaar bijna tegen de subtop van de Eredivisie aan te scheuren… Het is geen auto of investeringen in vastgoed dat je denkt, het betaalt zich een keer terug. Als Gerbrands echt wilde aanhaken, dan had hij een TD met internationaal netwerk en met vertand van financiën en commercie aangetrokken. Dan had hij het hele scoutingsapparaat geprofessionaliseerd. Dan had hij goed gekeken welke visie het beste bij PSV pas en niet telkens met een nieuwe trainer alles weer omgooien. Dat zou dan pas voor hem pleiten. Binnen de organisatie heeft hij alleen maar risico mijdend gehandeld en geen enkele vernieuwing ingevoerd. Kennelijk was dure nietsnutten aantrekken zijn enige kracht en hij werd dus ook kennelijk nooit gecorrigeerd.
 
Met als gevolg sinds 5 jaar bijna tegen de subtop van de Eredivisie aan te scheuren… Het is geen auto of investeringen in vastgoed dat je denkt, het betaalt zich een keer terug. Als Gerbrands echt wilde aanhaken, dan had hij een TD met internationaal netwerk en met vertand van financiën en commercie aangetrokken. Dan had hij het hele scoutingsapparaat geprofessionaliseerd. Dan had hij goed gekeken welke visie het beste bij PSV pas en niet telkens met een nieuwe trainer alles weer omgooien. Dat zou dan pas voor hem pleiten. Binnen de organisatie heeft hij alleen maar risico mijdend gehandeld en geen enkele vernieuwing ingevoerd. Kennelijk was dure nietsnutten aantrekken zijn enige kracht en hij werd dus ook kennelijk nooit gecorrigeerd.
Eens dat hij gefaald heeft in het aanstellen van de juiste TD. Scoutingapparaat professionaliseren is niet de taak van een AD. Denk dat je het punt van mijn post hebt gemist. Ik zeg niet dat Toon een goede AD is geweest. Maar ik vind het wel mooi dat hij het sportieve verkoos boven het financiële en ondanks dat Ajax zich bijna had gevoegd bij de Europese top het niet opgaf. Dat aspect kan ik waarderen. Zoals eerder gezegd zie ik liever een Van Raaij dan Reker
 
Met als gevolg sinds 5 jaar bijna tegen de subtop van de Eredivisie aan te scheuren… Het is geen auto of investeringen in vastgoed dat je denkt, het betaalt zich een keer terug. Als Gerbrands echt wilde aanhaken, dan had hij een TD met internationaal netwerk en met vertand van financiën en commercie aangetrokken. Dan had hij het hele scoutingsapparaat geprofessionaliseerd. Dan had hij goed gekeken welke visie het beste bij PSV pas en niet telkens met een nieuwe trainer alles weer omgooien. Dat zou dan pas voor hem pleiten. Binnen de organisatie heeft hij alleen maar risico mijdend gehandeld en geen enkele vernieuwing ingevoerd. Kennelijk was dure nietsnutten aantrekken zijn enige kracht en hij werd dus ook kennelijk nooit gecorrigeerd.
Precies dit.

Als je risico wilt nemen, moet je wel weten wat je doet en de kans op negatieve gevolgen zo klein mogelijk maken. Dat is niet gebeurd. Er werden dure spelers aangetrokken die vaker wel dan niet leverden. De wortels van de problemen werden nooit aangepakt. Dure transfers beklinken en hoge salarissen uitdelen en dan maar hopen dat je een keer kampioen werd. Ajax was juist zo succesvol omdat de selectie zo goed in balans was, echt niet alleen maar omdat er met geld was gesmeten. Bij PSV was die balans constant zoek, vooral in de verdediging.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Eens dat hij gefaald heeft in het aanstellen van de juiste TD. Scoutingapparaat professionaliseren is niet de taak van een AD. Denk dat je het punt van mijn post hebt gemist. Ik zeg niet dat Toon een goede AD is geweest. Maar ik vind het wel mooi dat hij het sportieve verkoos boven het financiële en ondanks dat Ajax zich bijna had gevoegd bij de Europese top het niet opgaf. Dat aspect kan ik waarderen. Zoals eerder gezegd zie ik liever een Van Raaij dan Reker
Ik snapte jou punt wel maar miste daarin het totaal plaatje waar een AD wel overgaat als hij ambities toont. Hij gokte nu op dure oude spelers of spelers die heel duur waren en PSV hoopte dat het een keer wel goed zou komen met hen. Dat is sportieve zelfmoord, uiteindelijk. En het blijkt ook.
 
Ik snapte jou punt wel maar miste daarin het totaal plaatje waar een AD wel overgaat als hij ambities toont. Hij gokte nu op dure oude spelers of spelers die heel duur waren en PSV hoopte dat het een keer wel goed zou komen met hen. Dat is sportieve zelfmoord, uiteindelijk. En het blijkt ook.
AD gaat ook niet over welke spelers er worden aangetrokken. Hij bepaalt de investeringsruimte van de TD en daaruit bleek dat hij het sportieve verkoos boven het financiële. De TD gaat over aantrekken spelers binnen de door AD bepaalde financiële ruimte en daarin heeft de TD gefaald waarmee ook AD faalt omdat ie de TD aanstelt
 
AD gaat ook niet over welke spelers er worden aangetrokken. Hij bepaalt de investeringsruimte van de TD en daaruit bleek dat hij het sportieve verkoos boven het financiële. De TD gaat over aantrekken spelers binnen de door AD bepaalde financiële ruimte en daarin heeft de TD gefaald waarmee ook AD faalt omdat ie de TD aanstelt
Ik weet waar een AD op papier over gaat;) Het gaat er om dat hij helemaal het sportieve heeft voor op gesteld want anders had hij deze keuzes niet gemaakt binnen de organisatie. Dat hij financieel de ruimte gaf om zulke besluiten te nemen zonder de organisatie en de visie van te voren te bepalen, getuigt van zijn onkunde. Ik ben het dus niet met je eens dat hij het sportieve boven het financiële heeft gesteld. Over het sportieve moet je eerst namelijk een visie hebben en een bij passende organisatie creëren. En wat ik al zei: de beste man had kennelijk al die tijd wel de goedkeuring van RvC wat ik nog kwalijker vind eigenlijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan