Films & TV

Ik denk niet dat het altijd een kwestie is van verdommen. Er is gewoonweg vaak geen wet die vermogen serieus belast De focus is voornamelijk op inkomstenbelasting. De wetgeving loopt erg achter bij de realiteit van de hedendaagse economie.
Mwahh, in Europa gaat alles van Microsoft via Ierland waar ze vrijwel geen belasting hoeven te betalen, en ik dacht ook dat de Amerikaanse omzet via een belastingparadijs liep. Het argument is altijd: maar we betalen al zoveel loonbelasting en btw
 
Als je door dit plaatje getriggerd wordt, moet je Sky Rojo gaan kijken. Van de makers van Casa de Papel. Zelfde filmstijl, wel compleet ander soort verhaal. Lekker snel, niet ingewikkeld.

Sky-Rojo-seizoen-2-Netflix.jpeg.webp
 
Mwahh, in Europa gaat alles van Microsoft via Ierland waar ze vrijwel geen belasting hoeven te betalen, en ik dacht ook dat de Amerikaanse omzet via een belastingparadijs liep. Het argument is altijd: maar we betalen al zoveel loonbelasting en btw

Omzet ja, maar individueel vermogen is een ander verhaal.
 
Omzet ja, maar individueel vermogen is een ander verhaal.
Dat indivudueel vermogen kopmt doordat Misctrosof e.a. geen/veel te weinig winstbelasting betalen.

Overigens ook eens dat vermmogen te licht belast wordt, zeker die mega-vermogens. Maar daar is weinig aan te doen, want die vermogens kunnen makkelijk weggesluisd worden. Die winsten daarentegen, kunnen veel makkelijker belast worden, en dat gaat ook gebeuren.
 
Dat indivudueel vermogen kopmt doordat Misctrosof e.a. geen/veel te weinig winstbelasting betalen.

Overigens ook eens dat vermmogen te licht belast wordt, zeker die mega-vermogens. Maar daar is weinig aan te doen, want die vermogens kunnen makkelijk weggesluisd worden. Die winsten daarentegen, kunnen veel makkelijker belast worden, en dat gaat ook gebeuren.
Het kenmerk van vermogen is over het algemeen dat je er al eens belasting over hebt betaald. En vaak niet te zuinig ook, behalve misschien wat handige multinationals die constructies op kunnen tuigen om belastingafdrachten richting de nul te drukken.

Over mijn vermogen heb ik al aardig wat belasting betaald. En het kost nu jaarlijks geld, omdat ik een negatieve rente bij de bank betaal, VRH betaal en er inflatie is.
 
Overigens ook eens dat vermmogen te licht belast wordt, zeker die mega-vermogens. Maar daar is weinig aan te doen, want die vermogens kunnen makkelijk weggesluisd worden.

Vast wel, maar da's geen reden om er iets aan te doen, zeker in amerika, waar mensen belast worden op hun wereldwijde inkomen. Als ze vermogen serieus belasten, voorkom je deels dat je de 10 rijkste mensen van Amerika net zoveel vermogen hebben als het nationaal inkomen van Nederland.
 
Terug
Bovenaan Onderaan