Films & TV

Heb nu zelf ff gekeken, t is triest. Overigens is de wereld in de macht van de rijkste 8%. Kennelijk zijn die dozen te dom om te beseffen dat t gros van NL onder die % valt.

Grappige is dat ook hier weer angst de drijfveer van een deel van de mensen is, terwijl men zo hard roept dat de gewone brave burger bang zou zijn.
Eerlijk gezegd had ik dat ook niet verwacht. Als je er diep over nadenkt, is het wel logisch. Maar om een of andere reden denk je aan de Bill Gatesen van deze wereld, maar dat zijn er natuurlijk maar heel weinig. Die hebben overigens wel heel veel geld.
 
Eerlijk gezegd had ik dat ook niet verwacht. Als je er diep over nadenkt, is het wel logisch. Maar om een of andere reden denk je aan de Bill Gatesen van deze wereld, maar dat zijn er natuurlijk maar heel weinig. Die hebben overigens wel heel veel geld.
Ere wie ere toekomt, hij geeft ook heel veel weg. Wat ik daar nooit aan begrijp is, als je bereidt bent om veel weg te geven waarom verdom je het dan om belasting te betalen??
 
Ere wie ere toekomt, hij geeft ook heel veel weg. Wat ik daar nooit aan begrijp is, als je bereidt bent om veel weg te geven waarom verdom je het dan om belasting te betalen??

Ik denk niet dat het altijd een kwestie is van verdommen. Er is gewoonweg vaak geen wet die vermogen serieus belast De focus is voornamelijk op inkomstenbelasting. De wetgeving loopt erg achter bij de realiteit van de hedendaagse economie.
 
Ik denk niet dat het altijd een kwestie is van verdommen. Er is gewoonweg vaak geen wet die vermogen serieus belast De focus is voornamelijk op inkomstenbelasting. De wetgeving loopt erg achter bij de realiteit van de hedendaagse economie.
Dit dus, je kan Bill niet kwalijk nemen dat de regels zo zijn.

Aangaande rijkdom/armoede nieuwberichtje uit 2019

Armste helft van de wereld bezit gemiddeld minder dan 360 dollar. Gaat om totaal bezit, dus niet alleen geld. D'r zijn d'r hier op t forum die een telefoon zullen hebben die meer kost. De kans dat je in NL als geregistreerde burger in de armste groep valt is gering (niet afwezig).
 
Ik denk niet dat het altijd een kwestie is van verdommen. Er is gewoonweg vaak geen wet die vermogen serieus belast De focus is voornamelijk op inkomstenbelasting. De wetgeving loopt erg achter bij de realiteit van de hedendaagse economie.
Klopt, ik had het eigenlijk ook meer over zakelijk.
 
Ere wie ere toekomt, hij geeft ook heel veel weg. Wat ik daar nooit aan begrijp is, als je bereidt bent om veel weg te geven waarom verdom je het dan om belasting te betalen??
Hij wil de glory en hij wil bepalen waaraan het geod besteed wordt. Dus bijv wel aan zielige hondjes, maar geen cent aan verslaafdenzorg. Etc
 
Terug
Bovenaan Onderaan