Weltmeister
Clubicoon
Ik vind die banden ook gewoon totale onzin. Een vormpje. Een middel. Ik heb ook niks met kleur bekennen. Als ik een werkgever zou hebben die zou zeggen dat ik een bepaalde band moest dragen, zou ik ook weigeren. De hele tijd dat laten zien bij welke club je hoort. Of laten weten dat jij deugt. Ook gewoon propaganda. Of in ieder geval een soort van.![]()
Mike Verweij: Tadic speelt komend weekend wél met OneLove-band
www.voetbalzone.nl
Ha, die Kokcu weigert opnieuw de onelove-band te dragen vanwege zijn geloofsovertuiging. Dat ie elke week met Toto op de arm loopt heeft ie dan blijkbaar geen moeite mee. Wat een laffe tak ben je dan, met je geloofsovertuiging.
Er zit alleen wel een goede gedachte achter: acceptatie. Jou zou als KNVB ook gewoon kunnen praten met je spelers: “We willen iets doen aan de acceptatie van - in dit geval - o.a homo’s en transgenders binnen de topsport. Willen wij daar iets aan bijdragen en zo ja, hoe? Ik denk dat bijvoorbeeld een gesprek tussen Kökçu (of Tadic) en een homo of transgender vele malen meer bijdraagt aan de discussie en de acceptatie dan het opgedragen omdoen van een band. Je doel is acceptatie, tolerantie en begrip. Deze band is slechts een middel, maar waarom zouden er geen andere middelen mogelijk kunnen zijn?