Feyenoord - PSV | Zondag 2 december | Eindstand 2-1

Status
Je kunt niet meer reageren.
Feyenoord 2x, Barca 2x,Spurs 2x en Inter. Sla ik RKC nog over.
Ik had het ook wel heel apart gevonden als je RKC in dat rijtje had gezet...

Daarnaast iedere andere coach had tegen Barca, Spurs en Inter 'moeten' verliezen als je kijkt naar budget en selectie. Maar idd, in de drie eredivisie top wedstrijden, 1 gewonnen, 1 verloren en nog eentje uiteindelijk verloren. Ach als hij Feyenoord thuis wint en Ajax uit wint dan is dat helemaal niet zo erg.
 
Nou jongens, dat was toch een teleurstellend potje. Feyenoord klapte er hard en fel in en speelde goed voetbal. PSV werd de eerste helft op ergens in het midden na weggespeeld. Al leidde dat uiteindelijk niet tot veel kansen. Feyenoord scoort twee wereldgoals. Ik vond die niet toe te rekenen aan Zoet. De ballen, die hij moest hebben, pakte hij.
De tweede helft was het wat beter, maar ook niet geweldig. De Jong, Lozano, Rosario, Dumfries. Ze hadden allemaal hun dag niet.
Jongens, wat een stress in ene.
Een potje verloren na 13 overwinningen.
Nou en.
Een superslechte eerste helft en toch nog bijna met de punten aan de haal gaan.
Komt allemaal goed, want er waren voldoende ‘leermomentjes’. Voor zowel de trainer als de spelers.

Zoals Tadic al zei: ‘Het is misschien wel goed voor ons geweest om zo van PSV te verliezen.’
Zo zal PSV deze nederlaag ook oppikken.

Vanochtend was de karma slecht, vanaf 16.20 uur vandaag niet meer.
Eens. Ook Ajax gaat nog wel een keertje verliezen en PSV zal ook niet de volle buit pakken tot het einde. Zo'n reeks komt altijd een keer tot het eind.
Daarnaast vraag ik me af of hij wel echt veel beter is dan Zoet. Je ziet vaak keepers uitblinken bij kleinere clubs maar te kort komen bij grote clubs. Zou in de winterstop dat risico niet nemen. Ga er vanuit dat Zoet tot het einde van het seizoen keept. Daarna kun je ze tegen elkaar laten concurreren.
Waarom zou Zoet weggaan of weg moeten? Zoet keept inderdaad de meeste keren prima. En uitblinken bij een matige ploeg hebben we al meer keepers zien doen: Room, Pasveer, Jurjus.
Perreiro werd in de rust al gewisseld, Hendrix na 68 minuten. Al een stuk vroeger dan eerst. Maar toen wonnen we ook alles.
Mark my words, Hendrix raakt zijn plek kwijt dit seizoen. Isimat is ook volledig exit, en Ramselaar ook. Mark is stug maar niet dom of zacht.

Edit: die aankopen zie ik ook totaal niet zitten. Dat ben ik met je eens.
Ook hier eens. Nog het volle vertrouwen in Van Bommel.
 
Waarom zou Zoet weggaan of weg moeten? Zoet keept inderdaad de meeste keren prima. En uitblinken bij een matige ploeg hebben we al meer keepers zien doen: Room, Pasveer, Jurjus.
Denk niet dat hij weg wil in de winterstop/dat er een club komt in de winter. Maar kan me voorstellen dat er best een club interesse heeft in Zoet deze zomer. Hij zit hier toch al een tijd. Van mij hoeft die niet weg. Maar volgensmij wil Room wel weg. Dus denk dat Room vertrekt sws. Dan heb je volgend seizoen Zoet en Unnerstall. Dan zijn het toch concurrenten.
 
Jongens, wat een stress in ene.
Een potje verloren na 13 overwinningen.
Nou en.
Een superslechte eerste helft en toch nog bijna met de punten aan de haal gaan.
Komt allemaal goed, want er waren voldoende ‘leermomentjes’. Voor zowel de trainer als de spelers.

Zoals Tadic al zei: ‘Het is misschien wel goed voor ons geweest om zo van PSV te verliezen.’
Zo zal PSV deze nederlaag ook oppikken.

Vanochtend was de karma slecht, vanaf 16.20 uur vandaag niet meer.

Geen stress bij mij; wel enorme ergernis. Dit soort wedstrijden zijn de ideale meetpunten om te zien waar je ploeg staat, en als dan alle noodzakelijke ingrediënten ontbreken bij je favoriete club en ze precies een wedstrijd op de mat leggen zoals de Ajacieden en Feyenoorders hoopten en verwachtten dat ze zouden doen, en je nu dus een 'zie je wel? ik zei het toch?' verhaal krijgt, word ik daar ontzettend pissig van, zeker omdat je dondersgoed weet dat ze zo gaan starten.

En ook enorme ergernis omdat het totaal onnodig was om te verliezen, wederom omdat je weet wat je te wachten staat daar.

Ergernis omwille die irritante "Hoe dat komt? Ik weet het niet" achteraf verhalen van de spelers bij de interviews. Nee, je weet het wél: je bent verdomme gewoon te slap en laconiek begonnen! Zou me niets verbazen als ze zoiets gedacht hebben van, "We hebben goed verweer gegeven tegen Barcelona, dus Feyenoord moet sowieso wel goed te doen zijn. Makkie. Doen we effe op 60%." Zo oogde het in ieder geval wel op het veld.

Ergernis omdat er na de europese uitschakeling en afgang in de beker alleen nog het kampioenschap en het voortzetten van een prachtige zegereeks zijn overgebleven, en het voortzetten van die zegereeks daarvan nu dus ook al is weggevallen, wederom terwijl je vantevoren wist dat ze zo zouden gaan beginnen. Zo blijft er wel heel weinig over van dit seizoen.

Je had hier een enorme mentale dreun uit kunnen delen aan Ajax, maar in plaats daarvan laat je Ajax naderen tot 2 punten, die nu nog meer gemotiveerd zullen zijn iedere wedstrijd.

En ook ergernis puur om het zeer goed verwoorde onderstaande citaat van de Bondscoach, had ik een PSV willen zien dat eens een keer niet onder de indruk raakte van een zwak maar fel Feyenoord en kolkende kuip:

Wat ik de laatste tijd zo fascinerend vind, is hoe Feyenoord- en Ajax iconen elkaar vinden in hun afkeer van PSV. Zo'n Sjakie of Van Hanegem, die dan zeggen dat hun oude aartsvijanden Feyenoord of Ajax in ieder geval 'echte clubs' zijn, en PSV een bedrijfsclubje. Het dedain, de afgunst en onderlinge kruiperigheid druipen ervan af. Ajax is al jaren de grootste poenclub van Nederland, en Feyenoord al jaren niet meer dan een parodie op een topclub.

Daarom is winst vandaag de enige juiste uitkomst. De banieren van PSV als trotse voetbalgrootmacht buiten de Randstad, moeten fier wapperen terwijl De Kuip in diepe rouw leeg stroomt. Wéér verloren van die namaakclub... Keer op keer worden vernederd, tot op het punt dat Sjaak Swart en Willem van Hanegem zich huilend van ellende in elkaars armen storten, en wapperend met witte vlaggen smeken zich te mogen overgeven.

En dan met Willy en René een pilsje opentrekken en zeggen: 'ik dacht het nie'
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Poeh 40 pagina's, dat wordt wat extra tijd in plannen om alles terug te lezen. :ROFL: (Toch nog een record te pakken!)
Maar goed, ik kan nu heel veel typen maar weet ook niet meer wat ik moet zeggen, en wat ik ervan moet vinden. Alles gewonnen in competitie en dan een wedstrijd verliezen.

Ik ga maar eens beginnen met terug lezen.
 
Om het te relativeren:

PSV na 14 wedstrijden

2014-2015 14-34 37-11 PSV Kampioen
2015-2016 14-31 37-16 PSV Kampioen
2016-2017 14-29 23-7 Feyenoord Kampioen
2017-2018 14-39 41-14 PSV Kampioen
2018-2019 14-39 47-7 PSV Kampioen ;)
 
Na een avond als deze realiseer ik me, op social media komende, hoeveel Feyenoord fans ik onder mijn vrienden heb. En steek ik mijn hoofd in het zand door geen enkel voetbalprogramma te willen zien. Potverdorie, zo afgetroefd te worden in die eerste minuten. Had ik niet verwacht.
 
Nou jongens, dat was toch een teleurstellend potje. Feyenoord klapte er hard en fel in en speelde goed voetbal. PSV werd de eerste helft op ergens in het midden na weggespeeld. Al leidde dat uiteindelijk niet tot veel kansen. Feyenoord scoort twee wereldgoals. Ik vond die niet toe te rekenen aan Zoet. De ballen, die hij moest hebben, pakte hij.
De tweede helft was het wat beter, maar ook niet geweldig. De Jong, Lozano, Rosario, Dumfries. Ze hadden allemaal hun dag niet.

Eens. Ook Ajax gaat nog wel een keertje verliezen en PSV zal ook niet de volle buit pakken tot het einde. Zo'n reeks komt altijd een keer tot het eind.

Waarom zou Zoet weggaan of weg moeten? Zoet keept inderdaad de meeste keren prima. En uitblinken bij een matige ploeg hebben we al meer keepers zien doen: Room, Pasveer, Jurjus.

Ook hier eens. Nog het volle vertrouwen in Van Bommel.
Nog wel het volle vertrouwen in Van Bommel, maar hij moet minder star zijn in zijn opstelling en durven om te variëren en sneller ingrijpen met aanwijzingen vanaf de kant en toepassen van wissels....
 
Na een avond als deze realiseer ik me, op social media komende, hoeveel Feyenoord fans ik onder mijn vrienden heb. En steek ik mijn hoofd in het zand door geen enkel voetbalprogramma te willen zien. Potverdorie, zo afgetroefd te worden in die eerste minuten. Had ik niet verwacht.

Inderdaad dat was een tegenvaller vanjewelste. Afgetroefd op passie en strijd. :sad:
 
Wow, aan de reacties te lezen hier staan we 6e met een dozijn verliespunten. We verliezen met 2 -1 in de Kuip, de voor ons allerlastigste uitwedstrijd van het seizoen. Hoe vaak hebben we daar gewonnen in de afgelopen 10 jaar? Een slechte eerste helft, eens. Pereiro en Hendrix banken, eens. Conclusies trekken en een wake up call verder. We staan weer met beide benen op de grond. Maar een redelijke tweede helft waarin je eigenlijk meerdere keren moet scoren en Feyenoord niks meer heeft laten zien. Het zij zo.

39 uit 14 is ook goed. Van Feyenoord uit kun je verliezen. Ajax gaat echt nog wel een keer de boot in en wij waarschijnlijk ook. Die klup noemt zichzelf al Godenzonen, zullen wij ze gewoon menselijk houden?
 
Ik denk dat 2 punten gewoon een marge is die angst inboezemt, want 1 misstapje en Ajax wat buldert van het zelfvertrouwen, is je alweer voorbij. De 5 punten en het positieve doelsaldo zijn een eind verdampt.
Er zal een nieuwe heldendaad verricht moeten worden om de twee punten tot een meer veilige marge uit te bouwen, of uberhaupt nog een voorsprong te behouden.
En wij moeten de volgende keer naar Ajax voor die strijd. Ik hoop dat we er snel klaar voor zijn en weer met frisse moed gaan voetballen.
 
Ik denk dat 2 punten gewoon een marge is die angst inboezemt, want 1 misstapje en Ajax wat buldert van het zelfvertrouwen, is je alweer voorbij. De 5 punten en het positieve doelsaldo zijn een eind verdampt.
Er zal een nieuwe heldendaad verricht moeten worden om de twee punten tot een meer veilige marge uit te bouwen, of uberhaupt nog een voorsprong te behouden.
En wij moeten de volgende keer naar Ajax voor die strijd. Ik hoop dat we er snel klaar voor zijn en weer met frisse moed gaan voetballen.

We hebben nog geen heldendaad nodig. Gewoon weer de wedstrijden blijven winnen. Vooralsnog staan we 2 punten voor en zowel PSV als Ajax gaan nog wel hier en daar punten verspelen. De druk ligt nog steeds volledig bij Ajax. PSV kan zich volledig richten op de competitie en Ajax moet nog CL en bekerwedstrijden spelen. Daarbij is Ajax de laatste 4 jaar geen kampioen geworden en een van die jaren hebben ze het op de laatste competitiedag zelf weggegeven. Dat gaat allemaal tussen de oren zitten.
 
De verliespartij waarvan je wist dat hij een keer zou komen. Alleen de manier waarop is bar slecht. Dat je het gewoon aflegt op scherpte (inclusief Luuk!) is gewoon onacceptabel. Maar goed, het is niet zo dat nu alles verloren is. We staan er nog prima voor. En bij ajax komen die verliespunten ook wel weer.

Alleen Bergwijn leek scherp te zijn. Ik was blij dat Hendrix gewisseld werd want die was ook bar slecht. Guti wel goed, goeie pass bij het doelpunt ook. Malen bracht ook niet wat je hoopte. Leuke acties, maar zo slordig bij de afwerking.
De kritiek op Zoet snap ik niet zo. Deed het volgens mij gewoon naar behoren. Zoet is slecht momenteel? Nee.
 
Disappointing 1st half and first lost game for us. Second half was ok, and if we were playing like this all the match, the result can be different. As I see lots of you guys are very upset and saying that we already lost the Championship for Ajax, but c'mon! It's only our first loss after such a great run, and we lost for top 3 team, where chances to loose were real. Good things tend to come to an end and yesterday was that bad day. Forget about bad day like yesterday, learn from it and move forward. We have three games left this year, and all of them should be won. If we reach 16-1 this month it would be great! We lost only a battle, not a war.
 
We staan nog steeds 2 punten voor en hebben het geheel in eigen hand.

Maar, wat mij enorme zorgen baart, is de reactie van MvB en Luuk. Die praten alsof ze een andere wedstrijd hebben gezien. Dat PSV op de eerste 35 minuten na prima heeft gespeeld. Dat PSV op z'n minst een gelijkspel had verdiend. Wat een onzin. Als het 5-0 bij rust had gestaan had je niets, maar dan ook niets, te klagen gehad. En de 2e helft was iets beter, maar slechter kon ook niet. Zeer terechte nederlaag.

MvB had moeten zeggen: ik heb het team niet goed voorbereid, ik heb de verkeerde jongens de wei in gestuurd, en zullen hiervan leren. Hij had publiekelijk een statement moeten maken naar z'n team (en de supporters) dat dit niet kan en consequenties heeft. En Luuk geeft hoogstpersoonlijk een goal weg, die moet gewoon heel schuldbewust zeggen dat hij en zijn team door de ondergrens zijn gezakt, ipv zeggen dat de nederlaag zuur en onverdiend was.

Lessen:
- Guti moet spelen, voor wie moet MvB maar uitzoeken. Ik zou voor Pereiro gaan, maar er zijn even goede argumenten te bedenken voor Hendrix of Rosario. Dat gelul van wennen is klinkklare onzin, en het zou MvB sieren dat gewoon toe te geven.
- Pereiro moet weer achteraan sluiten. Op de bank, en iemand anders erin. Wie: zoals eerder gezegd, ik zou Guti doen, maar je kan ook Malen doen, of Mauro, of Ramselaar (ja, zelfs Ramselaar, al is het maar om een statement te maken). Nu moet gewoon iemand anders de kans krijgen. Als je dit allemaal tollereert, is het einde zoek en geef je inderdaad iedere kans op het kampioenschap weg.

En wat mij ook enorme zorgen baart is dat dit de eerste moeilijke uitwedstrijd van het seizoen is, en we zakken finaal door het ijs. We moeten nog naar ajax, az, vitesse, heerenveen, heracles, en zelfs Utreg wordt een probleem met deze instelling.
 
Ik mag trouwens hopen dat die pauperclub nog wat stadionverboden uitdeelt voor die eencelligen die een bal in het veld gooiden toen PSV dreigde te scoren. Of gelden er (zoals gebruikelijk) andere gedragsregels in Rotterdam-Zuid ?

Ik vind het zo'n verschrikkelijke club, alles wat fout en slecht is aan NL komt iedere 2 weken daar weer tesamen. En die eikels in de media maar bleren dat het zo'n prachtig legioen is, omdat ze zo mooi met 50.000 man Luuk de Jong kanker kunnen toewensen. :braak:
 
We staan nog steeds 2 punten voor en hebben het geheel in eigen hand.

Maar, wat mij enorme zorgen baart, is de reactie van MvB en Luuk. Die praten alsof ze een andere wedstrijd hebben gezien. Dat PSV op de eerste 35 minuten na prima heeft gespeeld. Dat PSV op z'n minst een gelijkspel had verdiend. Wat een onzin. Als het 5-0 bij rust had gestaan had je niets, maar dan ook niets, te klagen gehad. En de 2e helft was iets beter, maar slechter kon ook niet. Zeer terechte nederlaag.

MvB had moeten zeggen: ik heb het team niet goed voorbereid, ik heb de verkeerde jongens de wei in gestuurd, en zullen hiervan leren. Hij had publiekelijk een statement moeten maken naar z'n team (en de supporters) dat dit niet kan en consequenties heeft. En Luuk geeft hoogstpersoonlijk een goal weg, die moet gewoon heel schuldbewust zeggen dat hij en zijn team door de ondergrens zijn gezakt, ipv zeggen dat de nederlaag zuur en onverdiend was.

Lessen:
- Guti moet spelen, voor wie moet MvB maar uitzoeken. Ik zou voor Pereiro gaan, maar er zijn even goede argumenten te bedenken voor Hendrix of Rosario. Dat gelul van wennen is klinkklare onzin, en het zou MvB sieren dat gewoon toe te geven.
- Pereiro moet weer achteraan sluiten. Op de bank, en iemand anders erin. Wie: zoals eerder gezegd, ik zou Guti doen, maar je kan ook Malen doen, of Mauro, of Ramselaar (ja, zelfs Ramselaar, al is het maar om een statement te maken). Nu moet gewoon iemand anders de kans krijgen. Als je dit allemaal tollereert, is het einde zoek en geef je inderdaad iedere kans op het kampioenschap weg.

En wat mij ook enorme zorgen baart is dat dit de eerste moeilijke uitwedstrijd van het seizoen is, en we zakken finaal door het ijs. We moeten nog naar ajax, az, vitesse, heerenveen, heracles, en zelfs Utreg wordt een probleem met deze instelling.

Aanvulling: Lozano maakte het verschil ook niet. Als die echt een stap omhoog wil maken, zal hij zich tegen Feyenoord ook moeten onderscheiden lijkt me. Hopelijk eenmalig.
 
Aanvulling: Lozano maakte het verschil ook niet. Als die echt een stap omhoog wil maken, zal hij zich tegen Feyenoord ook moeten onderscheiden lijkt me. Hopelijk eenmalig.
Eens, Lozano moet echt nog een paar stappen maken, als hij het in de top wil gaan redden. Ik denk dat Bergwijn beter wordt, en dat misschien zelfs al is.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan