Feyenoord - PSV | Zondag 2 december | Eindstand 2-1

Status
Je kunt niet meer reageren.
Feyenoord scoorde op een ontzettend verkeerd moment. PSV begon net een beetje te voetballen en de rust was wat wedergekeerd, en juist op dat moment scoorde Feyenoord. Was dat niet gebeurd had ik het wel willen zien.
 
We staan nog steeds 2 punten voor en hebben het geheel in eigen hand.

Maar, wat mij enorme zorgen baart, is de reactie van MvB en Luuk. Die praten alsof ze een andere wedstrijd hebben gezien. Dat PSV op de eerste 35 minuten na prima heeft gespeeld. Dat PSV op z'n minst een gelijkspel had verdiend. Wat een onzin. Als het 5-0 bij rust had gestaan had je niets, maar dan ook niets, te klagen gehad. En de 2e helft was iets beter, maar slechter kon ook niet. Zeer terechte nederlaag.

MvB had moeten zeggen: ik heb het team niet goed voorbereid, ik heb de verkeerde jongens de wei in gestuurd, en zullen hiervan leren. Hij had publiekelijk een statement moeten maken naar z'n team (en de supporters) dat dit niet kan en consequenties heeft. En Luuk geeft hoogstpersoonlijk een goal weg, die moet gewoon heel schuldbewust zeggen dat hij en zijn team door de ondergrens zijn gezakt, ipv zeggen dat de nederlaag zuur en onverdiend was.

Lessen:
- Guti moet spelen, voor wie moet MvB maar uitzoeken. Ik zou voor Pereiro gaan, maar er zijn even goede argumenten te bedenken voor Hendrix of Rosario. Dat gelul van wennen is klinkklare onzin, en het zou MvB sieren dat gewoon toe te geven.
- Pereiro moet weer achteraan sluiten. Op de bank, en iemand anders erin. Wie: zoals eerder gezegd, ik zou Guti doen, maar je kan ook Malen doen, of Mauro, of Ramselaar (ja, zelfs Ramselaar, al is het maar om een statement te maken). Nu moet gewoon iemand anders de kans krijgen. Als je dit allemaal tollereert, is het einde zoek en geef je inderdaad iedere kans op het kampioenschap weg.

En wat mij ook enorme zorgen baart is dat dit de eerste moeilijke uitwedstrijd van het seizoen is, en we zakken finaal door het ijs. We moeten nog naar ajax, az, vitesse, heerenveen, heracles, en zelfs Utreg wordt een probleem met deze instelling.
Ik vind dat je wel iets overdrijft. Feyenoord speelde op 10 minuten na de hele eerste helft veel beter dan PSV. Helemaal eens. Maar hoeveel kansen creëerde Feyenoord? Twee goals, waarvan 1 goed uitgespeeld en beide lucky afgemaakt. En Zoet heeft twee goede reddingen verricht. Dus 5-0 bij rust had wel heel gek geweest. Bij een 2-1 stand kreeg PSV nog voldoende kansen op een goal, dus een gelijkspel was mogelijk.

Desondanks speelde PSV zeker gewoon matig, met te weinig inzet en zelfkritiek. Klopt!

Ik hoop ook dat Van Bommel er van leer (qua zelfkritiek). Hij is nog een jonge coach. En zoals ik eerder schreef: Guti lijkt me klaar voor de basis. Niet omdat PSV gisteren verloor, maar gewoon door zijn spel. Spelers slachtofferen op basis van een verlies, zou ik raar vinden.
Ik mag trouwens hopen dat die pauperclub nog wat stadionverboden uitdeelt voor die eencelligen die een bal in het veld gooiden toen PSV dreigde te scoren. Of gelden er (zoals gebruikelijk) andere gedragsregels in Rotterdam-Zuid ?

Ik vind het zo'n verschrikkelijke club, alles wat fout en slecht is aan NL komt iedere 2 weken daar weer tesamen. En die eikels in de media maar bleren dat het zo'n prachtig legioen is, omdat ze zo mooi met 50.000 man Luuk de Jong kanker kunnen toewensen. :braak:
Ik had het wel logisch gevonden, als dat een penalty had opgeleverd (mooier was geweest dat Lozano die 2e bal gewoon de goal in had geramd). Rare regels bij voetbal dat je als publiek gewoon het spel dusdanig kan beïnvloeden.
Aanvulling: Lozano maakte het verschil ook niet. Als die echt een stap omhoog wil maken, zal hij zich tegen Feyenoord ook moeten onderscheiden lijkt me. Hopelijk eenmalig.
Nee, die was gisteren een van de minste PSV-ers en dat zegt heel wat. Al joeg hij nog wel een aantal keer goed door.
 
Hoezo niet Rosario eruit voor Guti? Ik vind Rosario veel minder nuttig dan een Hendrix die verdedigend (meestal) zeer nuttig is. Rosario is te onzichtbaar voor mijn gevoel de laatste tijd.
Rosario is voetballend veel beter en speelt altijd naar voren en kan bovendien veel meer aan de bal dan Hendrix. Hij kan ook controleren. Een veel completere middenvelder dan Hendrix die steeds minder vaak iets goeds doet met de bal. En een keer raken zit er bij hem al helemaal niet in waardoor hij zichzelf en het elftal in de problemen brengt. Er zit veel meer rek in Rosario dan bij Hendrix. Hij kan zich nog ontwikkelen daar waar Hendrix enorm op zijn tenen loopt. Zet Rosario op de plek van Hendrix en je zal zien hoe beter het zal gaan. We hebben een offensieve controleur nodig en dat kan Rosario prima invullen.
 
Slechte 1e helft. Terecht een achterstand.
In de 2e helft de zaak weer opgepikt en een terecht doelpunt gemaakt.
In de 2e helft was PSV duidelijk beter.

Na het doelpunt van PSV begon de "negatieve" show van de arbitrage door PSV geen strafschop te geven voor het wegslaan van de bal door vd Beek in het strafschopgebied en de ondertussen beruchte 2e bal in het veld.

Al met al was een gelijkspel verdient geweest, maar besliste helaas de matige arbitrage en VAR weer eens anders.
 
Rosario is voetballend veel beter en speelt altijd naar voren en kan bovendien veel meer aan de bal dan Hendrix. Hij kan ook controleren. Een veel completere middenvelder dan Hendrix die steeds minder vaak iets goeds doet met de bal. En een keer raken zit er bij hem al helemaal niet in waardoor hij zichzelf en het elftal in de problemen brengt. Er zit veel meer rek in Rosario dan bij Hendrix. Hij kan zich nog ontwikkelen daar waar Hendrix enorm op zijn tenen loopt. Zet Rosario op de plek van Hendrix en je zal zien hoe beter het zal gaan. We hebben een offensieve controleur nodig en dat kan Rosario prima invullen.

Tuurlijk. Hendrix is op zijn best een zeer modale voetballer. Moet wel zeggen: gisteren tegen Feyenoord was hij wel heel slap - op zijn best speelt-ie goede wedstrijden (zoals tegen Ajax). Maar hij is niet doorgegroeid naar een soevereine, stabiele middenvelder, die bij een topploeg hoort. Hij maakt geen echte stappen. Ik zou ook geen specifieke kwaliteit kunnen opnoemen, waarin hij uitblinkt. Geen diepe pass, verdedigend toch vaak matig, weinig meters, geen bijzondere snelheid of diepgang., weinig persoonlijkheid of charisma...
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Tuurlijk. Hendrix is op zijn best een zeer modale voetballer. Moet wel zeggen: gisteren tegen Feyenoord was hij wel heel slap - op zijn best speelt-ie goede wedstrijden (zoals tegen Ajax). Maar hij is niet doorgegroeid naar een soevereine, stabiele middenvelder, die bij een topploeg hoort. Hij maakt geen echte stappen. Ik zou ook geen specifieke kwaliteit kunnen opnoemen, waarin hij uitblinkt. Geen diepe pass, verdedigend toch vaak matig, weinig meters, geen bijzondere snelheid of diepgang., weinig persoonlijkheid of charisma...
En ook niet onbelangrijk: veel minder scorend vermogen dan Guti.
 
Hoezo niet Rosario eruit voor Guti? Ik vind Rosario veel minder nuttig dan een Hendrix die verdedigend (meestal) zeer nuttig is. Rosario is te onzichtbaar voor mijn gevoel de laatste tijd.
Eens, ik vind Rosario's rendement (nog) veels te laag. En dat hij altijd naar voren speelt is ook niet altijd waar. Afijn Guti i.p.v. Pereiro/Hendrix of Koning Pablo vind ik te billijken.:)
 
Tuurlijk. Hendrix is op zijn best een zeer modale voetballer. Moet wel zeggen: gisteren tegen Feyenoord was hij wel heel slap - op zijn best speelt-ie goede wedstrijden (zoals tegen Ajax). Maar hij is niet doorgegroeid naar een soevereine, stabiele middenvelder, die bij een topploeg hoort. Hij maakt geen echte stappen. Ik zou ook geen specifieke kwaliteit kunnen opnoemen, waarin hij uitblinkt. Geen diepe pass, verdedigend toch vaak matig, weinig meters, geen bijzondere snelheid of diepgang., weinig persoonlijkheid of charisma...
En speelt over 3 jaar bij Utrecht.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Tuurlijk. Hendrix is op zijn best een zeer modale voetballer. Moet wel zeggen: gisteren tegen Feyenoord was hij wel heel slap - op zijn best speelt-ie goede wedstrijden (zoals tegen Ajax). Maar hij is niet doorgegroeid naar een soevereine, stabiele middenvelder, die bij een topploeg hoort. Hij maakt geen echte stappen. Ik zou ook geen specifieke kwaliteit kunnen opnoemen, waarin hij uitblinkt. Geen diepe pass, verdedigend toch vaak matig, weinig meters, geen bijzondere snelheid of diepgang., weinig persoonlijkheid of charisma...

Hij is wel goed in het niet hebben van specifieke kwaliteiten.
 
Wel grappig om te lezen hoe Hendrix momenteel wordt afgeschreven als modaal en niet goed genoeg, terecht ook hoor in mijn ogen. Dit terwijl hij vorig jaar bejubeld werd door de meesten. Het kan verkeren. De rol die hij nu heeft onder MvB ligt hem blijkbaar een stuk minder. Das duidelijk!

Denk dat het nav de wanvertoning in de eerste helft tegen Fnoord een mooi moment is Guti komende wedstrijd voor Hendrix op te stellen. En Ramse... eeeuuhh Malen voor Pereiro. Bergwijn op 10.
 
Wel grappig om te lezen hoe Hendrix momenteel wordt afgeschreven als modaal en niet goed genoeg, terecht ook hoor in mijn ogen. Dit terwijl hij vorig jaar bejubeld werd door de meesten. Het kan verkeren. De rol die hij nu heeft onder MvB ligt hem blijkbaar een stuk minder. Das duidelijk!

Denk dat het nav de wanvertoning in de eerste helft tegen Fnoord een mooi moment is Guti komende wedstrijd voor Hendrix op te stellen. En Ramse... eeeuuhh Malen voor Pereiro. Bergwijn op 10.

Het niveau moet omhoog om Ajax voor te blijven, dus er wordt ook meer geëist. Vergelijk ook vorig jaar: PSV won overtuigend in De Kuip, nu pak je er drie verliespunten. Da's achteruitgang. En Hendrix is ook een jaar verder - dat wil je zien.
 
En dan zit ik de samenvatting weer terug te kijken, de handsbal pff, zwaaiend in een draai tikt die de bal weg en dat is geen hands, serieus wtf :braak:
 
Wel grappig om te lezen hoe Hendrix momenteel wordt afgeschreven als modaal en niet goed genoeg, terecht ook hoor in mijn ogen. Dit terwijl hij vorig jaar bejubeld werd door de meesten. Het kan verkeren. De rol die hij nu heeft onder MvB ligt hem blijkbaar een stuk minder. Das duidelijk!

Denk dat het nav de wanvertoning in de eerste helft tegen Fnoord een mooi moment is Guti komende wedstrijd voor Hendrix op te stellen. En Ramse... eeeuuhh Malen voor Pereiro. Bergwijn op 10.
Als Bergwijn volgend jaar totaal geen progressie meer laat zien en voorbij wordt gestreefd door iedereen, dan moeten we net zo kritisch zijn. Het is topsport en je kunt niet achterblijven daar waar de concurrentie ook niet stil zit.
En nu de Pereiro-believers nog;)
 
En dan zit ik de samenvatting weer terug te kijken, de handsbal pff, zwaaiend in een draai tikt die de bal weg en dat is geen hands, serieus wtf :braak:
Ik heb tijdens de wedstrijd zelf maar 1 onduidelijke herhaling hiervan gezien, vanuit de rug van vd Heijden.
Had zelf de indruk dat het wel mee viel. Maar goed even mijn eierschaal opzetten, als het andersom was geweest was je waarschijnlijk dood gegooit met herhalingen hiervan
 
Ik heb tijdens de wedstrijd zelf maar 1 onduidelijke herhaling hiervan gezien, vanuit de rug van vd Heijden.
Had zelf de indruk dat het wel mee viel. Maar goed even mijn eierschaal opzetten, als het andersom was geweest was je waarschijnlijk dood gegooit met herhalingen hiervan

Het was toen te druk en chaotisch, amper tijd voor herhalingen anyway, dus de hele handsbal werd al snel overschaduwt door tig andere dingen helaas.
 
Als Bergwijn volgend jaar totaal geen progressie meer laat zien en voorbij wordt gestreefd door iedereen, dan moeten we net zo kritisch zijn. Het is topsport en je kunt niet achterblijven daar waar de concurrentie ook niet stil zit.
En nu de Pereiro-believers nog;)
Als Pereiro liefhebber moet ik toch zeggen dat even banken voor hem niet meer dan verdiend zal zijn.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Als Pereiro liefhebber moet ik toch zeggen dat even banken voor hem niet meer dan verdiend zal zijn.
Hij oogt flegmatiek, is geen speler die de boel op sleeptouw neemt als het niet loopt en zal daardoor nooit een publiekslieveling worden. Ik kijk liever naar wat hij wel kan: hij is technisch vaardig, doelgericht en heeft het inzicht dat bij de andere middenvelders ontbreekt. Een betere nummer 10 hebben we gewoon niet. Bovendien was hij tegen Barcelona nog een van de uitblinkers, dus bij mij is zijn krediet nog (lang) niet op.
 
Hij oogt flegmatiek, is geen speler die de boel op sleeptouw neemt als het niet loopt en zal daardoor nooit een publiekslieveling worden. Ik kijk liever naar wat hij wel kan: hij is technisch vaardig, doelgericht en heeft het inzicht dat bij de andere middenvelders ontbreekt. Een betere nummer 10 hebben we gewoon niet. Bovendien was hij tegen Barcelona nog een van de uitblinkers, dus bij mij is zijn krediet nog (lang) niet op.
Dat wilde ik ook net posten: tegen Barca speelde hij uitstekend.

Maar tegen Excelsior is een middenveld Rosario - Pereiro - Guti toch prima?
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan