Feyenoord - PSV | Zondag 2 december | Eindstand 2-1

Status
Je kunt niet meer reageren.
Conclusie: we hebben een matige middenveld op dit moment, want alle drie de basisspelers op het middenveld schieten te kort als het erop aankomt. Pereiro is een sierlijke speler die echter te veel tijd en ruimte nodig heeft om te floreren en excelleren op het middenveld. Hendrix is weliswaar gedreven, maar mist de techniek en het overzicht om bepalend te zijn en zich te onderscheiden en Rosario begon het seizoen goed, maar de laatste 2 maanden heeft hij onder het niveau gepresteerd...ik verbaas me al sinds de herfstvakantie waarom Guti geen basisspeler is in de plaats van de genoemde middenvelders. Ook vind ik dat er een ervaren aanvallende middenvelder erbij moet komen. Misschien dat die Mexicaan van Pachuca die op de radar van PSV en Ajax staat een optie is.
Dan de verdediging. Daar kan ik kort over zijn : PSV zal in de winterstop toch echt op zoek moeten gaan naar 2 CV's van niveau, want Schwaab speelt erg wisselvallig en je zal toch echt een backup erbij moeten hebben. Ook onze backs zijn wisselvallig en dan win je wel van de kleintjes en het middenmoot, maar tegen geduchte concurrenten en overige topclubs ga je het afleggen.
Verder zou ik Unnerstal in de winterstop terughalen, zodat hij een aantal wedstrijden in de basis kan spelen en zodoende ervaring kan opdoen in het speelsysteem van PSV en als Zoet in de zomer vertrekt, dan hebben we in ieder geval een volwaardige opvolger.
Kun je Unnerstal zo terug halen in de winterstop?
 
Daarnaast vraag ik me af of hij wel echt veel beter is dan Zoet. Je ziet vaak keepers uitblinken bij kleinere clubs maar te kort komen bij grote clubs. Zou in de winterstop dat risico niet nemen. Ga er vanuit dat Zoet tot het einde van het seizoen keept. Daarna kun je ze tegen elkaar laten concurreren.
 
Daarnaast vraag ik me af of hij wel echt veel beter is dan Zoet. Je ziet vaak keepers uitblinken bij kleinere clubs maar te kort komen bij grote clubs. Zou in de winterstop dat risico niet nemen. Ga er vanuit dat Zoet tot het einde van het seizoen keept. Daarna kun je ze tegen elkaar laten concurreren.
Zoet is voor PSV begrippen toch gewoon een topkeeper? Waarom als hij er is uberhaupt naar een andere keeper kijken. Als hij vertrekt lijkt Unnerstall een goede vervanger
 
Als Zoet en Unnerstal tegen elkaar moeten concurreren , waarom dan niet vanaf het begin van dit seizoen...?? Waarom dan Unnerstal verhuurd...??
 
Zoet is voor PSV begrippen toch gewoon een topkeeper? Waarom als hij er is uberhaupt naar een andere keeper kijken. Als hij vertrekt lijkt Unnerstall een goede vervanger
Mee eens. Maar ga er vanuit dat Room na dit seizoen vertrekt en Unnerstall dus sws bij selectie komt. Eventueel vertrekt Zoet ook en dan is hij misschien de vervanger.

Als Zoet en Unnerstal tegen elkaar moeten concurreren , waarom dan niet vanaf het begin van dit seizoen...?? Waarom dan Unnerstal verhuurd...??
Omdat er veel vertrouwen was in Zoet. Wat ook terecht is naar mijn mening. Hoewel hij wel een paar blunders maakte dit seizoen. Volgend seizoen kun je dan mooi spelen met Zoet en Unnerstal (vanuitgaande dat Zoet blijft). Denk dat en seizoen keepen bij VVV ook beter voor Unnerstal was dan op de bank bij PSV.
 
Normaal calculeren we een nederlaag wel in tegen Feyenoord maar de frustratie komt ook doordat Ajax na speelronde 1 en de standaard nederlaag in Eindhoven helemaal niks laat liggen en Zyjech niet eens missen. Dat baart zorgen.14 gespeeld en 13 gewonnen zegt momenteel dus helemaal niet dat je kampioen wordt. Ajax speelt ook niet altijd goed maar wint toch net even wat makkelijker allemaal, en ik zie daar geen kentering in komen. Voor mij momenteel titelfavoriet nummer 1.

Voor mij ook Ajax nr 1 en wij pakken dit jaar geen prijs. Alleen Ajax gewonnen rest van de top wedstrijden waardeloos.
 
Zoals al voor de wedstrijd de stats zijn in de Kuip niet best 64x punt verlies. Dit kon je gewoon verwachten.
Zorgelijker is dat Bommel zegt dat niets veranderen de oplossing is, Pereiro en Hendriks al weken bagger.
Gewoon de laatste 3 potten winnen echter AZ en Heracles uit zijn geen makkies.
Ik begin een beetje moe te worden van onze 'top' coach. Moet nog veel leren, wat op zich logisch is, is een beginnende coach. Maar ik begin steeds mee te twijfelen. Het blijven vasthouden in spelers die te kort komen (mn Hendrix), zijn aankopen (Behich spant de kroon) en zijn eigenwijsheid. Het willen leren van je fouten is iets waar ik mijn twijfel op baseer
 
Hij wordt erin gebracht om te scoren. Als dit zo normaal is wat jij zegt dan is het een blunder van van Bommel om hem te brengen.

Je mag hopen, niet verwachten.
Als hij een zekerheidje was zat hij niet op de bank. Iedereen weet dat Malen een aankomende speler is, geen gearriveerde.
 
Ik begin een beetje moe te worden van onze 'top' coach. Moet nog veel leren, wat op zich logisch is, is een beginnende coach. Maar ik begin steeds mee te twijfelen. Het blijven vasthouden in spelers die te kort komen (mn Hendrix), zijn aankopen (Behich spant de kroon) en zijn eigenwijsheid. Het willen leren van je fouten is iets waar ik mijn twijfel op baseer

Perreiro werd in de rust al gewisseld, Hendrix na 68 minuten. Al een stuk vroeger dan eerst. Maar toen wonnen we ook alles.
Mark my words, Hendrix raakt zijn plek kwijt dit seizoen. Isimat is ook volledig exit, en Ramselaar ook. Mark is stug maar niet dom of zacht.

Edit: die aankopen zie ik ook totaal niet zitten. Dat ben ik met je eens.
 
Laatst bewerkt:
Oja en wat PSV echt mist en wat Ajax wel degelijk heeft is allereerst een opbouwende verdediger in de persoon van De Ligt en een spelverdeler en daar hebben ze er zelfs 2 van, namelijk Ziyech en Tadic, terwijl er bij PSV niet 1 duidelijke spelverdeler is. Bij PSV speelt Pereiro veel te vaak verstoppertje, is Hendrix te slordig en mist Rosario nog de nodige ervaring. En Luuk is voornamelijk aanspeelpunt, maar geen spelverdeler .....dus die bepalende, creatieve, zelf scorende maar vooral assists gevende en technisch begaafde spelverdeler wordt al jaren gemist in het shirt van PSV...
Ik kijk net naar Studiosport en zie de samenvatting van Groningen- NAC.....ik denk dat we misschien niet ver hoeven te zoeken voor die spelverdeler , want Ritsu Doan is een dergelijke speler die creatief is, bepalend is, assists geeft, zelf scoort en technisch erg begaafd is....en uiteraard gaat straks een ieder roepen dat hij onbetaalbaar en onhaalbaar is, maar dat zeiden we ook over Lozano, Guti en Angelino....dus gewoon management van Doan benaderen en gesprekken voeren...
 
De tactiek van Gio was precies de tactiek van PSV thuis tegen Ajax. Aftroeven op felheid druk zetten wanneer de ander aan de bal is. Zo kun je Luuk en dit middenveld van PSV gewoon aftroeven. En dan vallen vervolgens de twee cv’s door de mand en presteren ze op hun eigen niveau. Dan zie je ook dat Schwaab het ook niet meer weet en makkelijk af te troeven is. Feyenoord had besloten van buiten de 16 te schieten. Dat hebben ze sowieso 5-6 keer gedaan waarvan 2 keer goed raak.
Malen is er nog niet, is gewoon te onrustig en druistig (waarschijnlijk ook de reden waarom hij het niet heeft gered bij Arsenal). Ook tegen Tottenham kon ik hem van dichtbij aanschouwen. Bij de 1-1 krijgt hij een mooie bal en gaat ook daar te onrustig mee om en schiet wild in de handen van de keeper.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan