FC Utrecht - PSV | Zondag 24 september 2017 | Eindstand 1-7

Status
Je kunt niet meer reageren.
Ah toch wel. Ach, laat Labyad het maar worden. Goud toch? 1-7 verliezen, maar toch speler van de week. :lol:

:unsure:Hij heeft voor een unicum gezorgd. :re: Uit een Penalty scoren in een wedstrijd waarin 2 PSV-spelers ook uit een Penalty scoren. :shifty: ;)
 
Der Muzikant, waar blijven de cijfers :D

Ha! Direct na de prachtige overwinning heerlijk genoten van het weer en al het andere mooie nieuws in de eredivisie van dit weekend. De eerste helft was zwaarder en minder goed dan het nu achteraf lijkt (vooral wanneer Utrecht balbezit had), maar oh wat was dit heerlijk! Lastig om sommige spelers te beoordelen gezien de geweldige tweede helft en bijvoorbeeld spelers als Schwaab en Isimat, die gewoon echt een goede wedstrijd speelden, maar wel steken lieten vallen waardoor grote kansen ontstonden. Ik doe het even via de telefoon, dus vergeef me de slechte autocorrecties. Heb netjes alle reacties hier eerst gelezen, dus hier komen ze:

Zoet: 9. Houdt je meerdere keren op de been met goede reddingen. Zelfs in balbezit was het uitstekend. Zonder Zoet had de wedstrijd heel anders verlopen.

Arias: 8. Sterk en solide. Een typische Arias wedstrijd.
Schwaab: 6. Zoals eerder uitgelegd vond ik hem echt sterk spelen. Maar zwakke momentjes zijn dodelijk voor een verdediger. Het is dat die aanvallers van Utrecht hun vizier totaal niet op scherp hadden en dat Zoet een geweldige dag had, anders had dit mis gegaan.
Isimat: 5. Zie Schwaab.
Brenet: 7. Sterke wedstrijd van Brenet. Verdedigend in de eerste helft soms matig, verder goed.

Luckassen: 8. Dit lijkt me meer zijn positie. Natuurlijk hoef je niet altijd met hem op het middenveld te spelen, maar dit was erg goed. Bracht defensief wat Hendrix geen enkele wedstrijd heeft laten zien op zes. In balbezit ook prima.
Hendrix: 7. Eerste helft matig en vaak zijn man kwijt, tweede helft een goed half uur met als bekroning zijn mooie pass voor de goal.
Van Ginkel: 6. Kan mij dit seizoen nog niet bekoren. Vandaag, ondanks zijn prima looplijnen, erg zwak aan de bal en ook defensief niet bijzonder sterk.
Pereiro: 8. Los van dat ik liefhebber ben van zijn speelstijl zal dit wellicht verrassend klinken voor sommigen. Zag veel negativiteit over zijn wedstrijd vandaag, maar wat was hij ongelooflijk goed. Het enige probleem was dat hij erg slordig was op het laatste moment voor de goal. Maar hoe hij tussen de linies speelde en daardoor heel Utrecht kapot scheurde was echt briljant. Als hij gewoon twee goals had gemaakt, waar hij vaak genoeg voor goed in positie kwam met aanvallen die hij zelf had opgezet, was het een tien geweest.

Lozano: 9. Hij is terug. Wat een speler is dit zeg.. Snel, slim en speelt met veel gif. Had twee goals meer kunnen maken, maar is wederom beslissend.
Locadia: 10. Ik blijf erbij, echt een prima spits mits goed gebruikt. Deed vandaag alles goed. Naast zijn fraaie goals vond ik zijn mooie assist op Lozano zijn mooiste actie. Heerlijke pot.

En nog één keer dan: BERGWIJN!! ❤ (L) De goal van het jaar, nu al. Deze jongen speelde al weken geweldig, maar totaal rendementloos. Wat een manier om daarmee af te rekenen! Magistraal.

En ja, de cijfers vallen hoog uit. Maar 1-7 winnen bij Utrecht met zoveel mooie momenten is een moment waarop dat mag. Wat goed is, is goed.
 
Niet dat het me boeit. Maar Rene van der Gijp, die Zakaria Labyad als speler van de week nomineert? LOL. Is dit puur om te treiteren? Of hoe moet ik dit zien? Heel benieuwd naar zijn verklaring morgen.

Van der Gijp kun je niet serieus nemen. Kraamt een hele boel onzin uit.
 
Wat een uitslag! De spitsen waren scherp, zoveel is duidelijk. De uitslag kan voor mij echter niet verbloemen dan onze verdediging een aantal keren goed weg kwam. Het had zomaar 3-1 kunnen staan met de rust. Het is schokkend te zien hoe makkelijk en hoe vaak spelers van Utrecht achter, bijvoorbeeld Schwaab, opdoken, terwijl het buitenspel werd opgeheven door bijvoorbeeld Brenet. Dan staan twee van de vier verdedigers dus niet hun werk te doen. Dat is echt idioot.
Heel positief vond ik het dat PSV gewoon de hele (Ja het staat er echt. De HELE) wedstrijd heeft willen voetballen.
Al met al een voorzichtig positief gevoel, maar de verdediging blijft onze achilleshiel.
 
Wat een uitslag! De spitsen waren scherp, zoveel is duidelijk. De uitslag kan voor mij echter niet verbloemen dan onze verdediging een aantal keren goed weg kwam. Het had zomaar 3-1 kunnen staan met de rust. Het is schokkend te zien hoe makkelijk en hoe vaak spelers van Utrecht achter, bijvoorbeeld Schwaab, opdoken, terwijl het buitenspel werd opgeheven door bijvoorbeeld Brenet. Dan staan twee van de vier verdedigers dus niet hun werk te doen. Dat is echt idioot.
Heel positief vond ik het dat PSV gewoon de hele (Ja het staat er echt. De HELE) wedstrijd heeft willen voetballen.
Al met al een voorzichtig positief gevoel, maar de verdediging blijft onze achilleshiel.

Ja, zelfs aan het slot van de wedstrijd wilden ze nog een keer scoren. Waarom kan dit niet altijd, denk ik dan? Dan zouden verliespunten ook veel makkelijker te accepteren zijn.
 
Wat een uitslag! De spitsen waren scherp, zoveel is duidelijk. De uitslag kan voor mij echter niet verbloemen dan onze verdediging een aantal keren goed weg kwam. Het had zomaar 3-1 kunnen staan met de rust. Het is schokkend te zien hoe makkelijk en hoe vaak spelers van Utrecht achter, bijvoorbeeld Schwaab, opdoken, terwijl het buitenspel werd opgeheven door bijvoorbeeld Brenet. Dan staan twee van de vier verdedigers dus niet hun werk te doen. Dat is echt idioot.
Heel positief vond ik het dat PSV gewoon de hele (Ja het staat er echt. De HELE) wedstrijd heeft willen voetballen.
Al met al een voorzichtig positief gevoel, maar de verdediging blijft onze achilleshiel.

En ik stoor mij aan mensen die hier dingen posten als "wat waren sommige hier de laatste tijd negatief...."etc. Dan denk ik: was je ruim een jaar blind of zo? Was er geen reden om negatief te zijn? Een seizoen lang tenenkrommend naar PSV kijken, een inspiratieloos elftal zien voetballen, 3e worden, de historische uitschakeling in de voorronde EL, kansloos verliezen van Heerenveen en de tweede helft tegen Feyenoord thuis...... Dit alles vergeten omdat je nu met 7-1 hebt gewonnen? Hou toch op.
 
En ik stoor mij aan mensen die hier dingen posten als "wat waren sommige hier de laatste tijd negatief...."etc. Dan denk ik: was je ruim een jaar blind of zo? Was er geen reden om negatief te zijn? Een seizoen lang tenenkrommend naar PSV kijken, een inspiratieloos elftal zien voetballen, 3e worden, de historische uitschakeling in de voorronde EL, kansloos verliezen van Heerenveen en de tweede helft tegen Feyenoord thuis...... Dit alles vergeten omdat je nu met 7-1 hebt gewonnen? Hou toch op.

Je hebt wel gelijk hoor, maar ik denk dat de mensen bedoelen dat er eindelijk een reden om lichtelijk positief te zijn, zeg maar licht aan het eind van de tunnel. Er was en is nog reden om negatief zijn, zeker met onze verdediging, maar er zit een positieve lijn in. Veel zal ook afhangen van volgende week tegen Willem II, kleine ploeg, kunnen ze dan weer dit niveau bereiken?
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Je hebt wel gelijk hoor, maar ik denk dat de mensen bedoelen dat er eindelijk een reden om lichtelijk positief te zijn, zeg maar licht aan het eind van de tunnel. Er was en is nog reden om negatief zijn, zeker met onze verdediging, maar er zit een positieve lijn in. Veel zal ook afhangen van volgende week tegen Willem II, kleine ploeg, kunnen ze dan weer dit niveau bereiken?

Ik heb de rest van de postst in het topic niet gelezen, want ik doe -net als IPF- niet mee aan de polonaise nadat er één wedstrijd gewonnen is met grote cijfers. Ik vind de score niet zo veelzeggend. Als je de wedstrijd hebt gezien dan weet je dat de uitslag nogal geflatteerd is en dat er nog erg veel mis ging in de defensie.

Positief dat ze bleven voetballen ben ik zeker wel. Heel fijn om te zien. Helaas is de realiteit dat dit, op basis van de afgelopen 10 seizoenen, de uitzondering is en niet de regel. Één wedstrijd is geen (positieve) lijn. Dat is een stip. Tien jaar kutvoetbal is wél een hele lange lijn.
 
Ik ben nog steeds niet vol vertrouwen dat dit PSV het goed gaat doen, toch was gister een heerlijke dag. Hoe je het ook ziet, het moeilijkste programma gehad, de meeste goal, (gedeeld) de minste tegen en alleen bovenaan. Het spel laat te wensen over, vooral uiteraard de verdediging. Ik denk dat we echt blij mogen zijn met Zoet, misschien wel de belangrijkste persoon dit seizoen tot nu toe.

En uiteindelijk, wij mogen dan slecht zijn, maar Ajax en Feyenoord zijn dat ook. Utrecht, Vitesse, AZ en Heerenveen zijn leuk, maar ook niet consistent. We gaan het zien, eerst maar laten zien dat we tegen kleine clubs ook kunnen scoren.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan