FC Utrecht - PSV | Zondag 24 september 2017 | Eindstand 1-7

Status
Je kunt niet meer reageren.

Rednas

Administrator
Administrator
[IMG2=JSON]{"data-align":"none","data-size":"full","src":"http:\/\/i.imgur.com\/mhUba98.png"}[/IMG2]


FC Utrecht - PSV (24 sep 2017)

Onderlinge ontmoetingen
  • FC Utrecht verloor zijn laatste 9 Eredivisie-wedstrijden tegen PSV, sinds de 1-0 thuisoverwinning op 16 september 2012 (goal Dave Bulthuis).
  • Utrecht heeft slechts 1 langere verliesreeks tegen een specifieke tegenstander: 14 opeenvolgende nederlagen tegen Ajax van 1976-1983.
  • Utrecht won slechts 2 van zijn laatste 49 competitiewedstrijden tegen PSV: W2-D8-L39.
  • Vorig seizoen was dit de openingswedstrijd voor beide ploegen (6 augustus 2016). Sébastien Haller zette Utrecht nog op voorsprong, maar Davy Pröpper en Gastón Pereiro bezorgden PSV de overwinning (1-2).
  • De laatste keer dat Utrecht in een competitiewedstrijd tweemaal scoorde tegen PSV, was op 2 maart 2008. De Domstedelingen wonnen toen thuis met 3-1.
FC Utrecht
  • FC Utrecht won zijn laatste 6 thuiswedstrijden in de Eredivisie. De laatste keer dat de club een langere serie neerzette was van april tot oktober 2001 (8).
  • Utrecht kan voor het eerst in 7 thuisduels op rij de nul houden.
  • Vier maal eerder behaalde de ploeg 6 thuiswedstrijden op rij de nul. De vorige keer was in 2009/2010.
  • FC Utrecht is ongeslagen in zijn laatste 9 thuiswedstrijden (W8-G1-V0) in de Eredivisie. Van april 2015 tot januari 2016 bleef Utrecht voor het laatst langer ongeslagen in thuiswedstrijden in de Eredivisie (12 wedstrijden, W7-G5-V0). Die reeks werd beëindigd door PSV dat met 0-2 won.
  • Vorig weekend verloor FC Utrecht met 4-0 van FC Twente. De laatste keer dat FC Utrecht in minimaal 2 Eredivisie-wedstrijden op rij niet scoorde was in februari 2015 (2 keer).
  • FC Utrecht is de enige ploeg die dit seizoen nog geen doelpunt maakte uit een standaardsituatie.
  • Geen ploeg kreeg dit Eredivisie-seizoen minder schoten tegen dan FC Utrecht (41).
  • FC Utrecht is met AZ en Ajax de enige ploeg die dit Eredivisie-seizoen in elke wedstrijd meer dan 50% balbezit had.
  • Zakaria Labyad was dit Eredivisie-seizoen direct betrokken bij 4 doelpunten (2 goals, 2 assists), één keer minder dan in zijn 14 Eredivisie-wedstrijden voor Utrecht vorig seizoen (3 goals/2 assists).
  • Labyad speelde tussen 2010 en 2012 45 Eredivisie-wedstrijden voor PSV (8 goals).
  • Erik ten Hag was van 2009 tot 2012 assistent trainer bij PSV.
  • Sander van de Streek kan zijn 100e competitiewedstrijd in Nederland spelen (Eredivisie en Jupiler League).
PSV
  • PSV won slechts 1 van zijn laatste 5 uitwedstrijden in de Eredivisie (1-4 bij NAC Breda).
  • De Eindhovenaren kunnen na de 2-0 uitnederlaag bij sc Heerenveen voor het eerst sinds september 2014 2 uitwedstrijden op rij verliezen. Destijds was de eerste uitoverwinning na die nederlagen een 1-5 zege bij FC Utrecht.
  • In de laatste 13 uitwedstrijden in de Eredivisie won PSV slechts 5 keer (W5-G6-V2).
  • PSV maakte dit Eredivisie-seizoen 3 doelpunten uit corners, meer dan elke andere ploeg.
  • Dit Eredivisie-seizoen kreeg PSV 3 strafschoppen tegen, evenveel als in heel vorig seizoen.
  • Marco van Ginkel is dit kalenderjaar bij 13 doelpunten direct betrokken (9 goals, 4 assists). Dat zijn er 5 meer dan elke andere huidige PSV-speler in 2017.
  • Hirving Lozano was direct betrokken bij 4 van PSV's 10 doelpunten in de Eredivisie dit seizoen (3 goals/1 assist).
  • Bart Ramselaar speelde in 2015 en 2016 41 Eredivisie-wedstrijden voor FC Utrecht (6 goals).
  • Jorrit Hendrix maakte op 26 oktober 2014 tegen FC Utrecht zijn eerste doelpunt in de Eredivisie (FC Utrecht - PSV 1-5, 26 oktober 2014).

 
Stond er gewoon. :)

Utrecht...Tsja.... Daar kan het twee kanten op. Balletje kan raar rollen. Elke wedstrijd is anders. Utrecht zou zomaar kunnen winnen. Het is een wedstrijd op zich. PSV komt wellicht in een flow. Hopelijk is het lek boven. De bal is rond. etc. etc...
 
Tja, Cocu prutst door maar het geluk zit hem nu wel mee, treft die een getraumatiseerd feyenoord + een zoekgespeeld Utrecht, dus grote kans dat die weer met gaar voetbal wint en dan lijkt het alsof alles op de rails is. Kots kots kots.
 
Tja, ze zijn er met 4-0 vanaf gegaan tegen Twente, wie had dat gedacht? Dat kun je twee kanten op praten; of ze zijn nu juist extra gebrand om zich te herpakken, of ze zitten in een dipje en PSV profiteert ervan. Hoop ik toch op het laatste. Daarna mag het weer direct heel erg goed gaan met Utrecht.
 
Tja, ze zijn er met 4-0 vanaf gegaan tegen Twente, wie had dat gedacht? Dat kun je twee kanten op praten; of ze zijn nu juist extra gebrand om zich te herpakken, of ze zitten in een dipje en PSV profiteert ervan. Hoop ik toch op het laatste. Daarna mag het weer direct heel erg goed gaan met Utrecht.

Laten die zich maar herpakken in de beker, zetten wij ze hopelijk weer met beide beentjes op de grond
 
Laten die zich maar herpakken in de beker, zetten wij ze hopelijk weer met beide beentjes op de grond

Utrecht moet woensdag uit tegen Jong Ajax. :)

Edit: Althans dat staat op Live Score. Maar Utrecht moet tegen Ajax Amateurs. :shifty:

 
Laatst bewerkt:
1-1

Dat is het gewogen gemiddelde van wat ik hoop (1-2) en wat mij reëel lijkt (2-1)...
PSV zoals het de eerste helft tegen Feyenoord speelde wint 'gewoon', maar PSV zoals het de tweede helft tegen Feyenoord speelde gaat net zo kansloos onderuit als tegen Heerenveen...
 
1-1

Dat is het gewogen gemiddelde van wat ik hoop (1-2) en wat mij reëel lijkt (2-1)...
PSV zoals het de eerste helft tegen Feyenoord speelde wint 'gewoon', maar PSV zoals het de tweede helft tegen Feyenoord speelde gaat net zo kansloos onderuit als tegen Heerenveen...

Ach, je kunt ook zo redeneren: als ze met zo'n kansloos spel de 1-0 weten binnen te slepen tegen de koploper, dan kunnen ze onmogelijk verliezen van een team wat kansloos is tegen Twente.
 
Het is eigenlijk wel bizar... Als PSV wint, dat halen we tot dusverre het maximale resultaat tegen 3 geheide top-5 clubs (AZ, Feyenoord, Utrecht), en hebben we Heerenveen-uit ook al gehad. Je kan dan puur op resultaat spreken van een prima start van het seizoen. En dat met de zwakste selectie sinds de Aad de Mos-jaren met Nii Lamptey en Klas Ingesson (hoewel we toen, als ik me goed herinner, ook nog steeds Popescu en Heintze hadden - waarvan bij beide spelers slechts één teen al voldoende zou zijn om de huidige selectie een niveau of drie omhoog te tillen).
 
Het is eigenlijk wel bizar... Als PSV wint, dat halen we tot dusverre het maximale resultaat tegen 3 geheide top-5 clubs (AZ, Feyenoord, Utrecht), en hebben we Heerenveen-uit ook al gehad. Je kan dan puur op resultaat spreken van een prima start van het seizoen. En dat met de zwakste selectie sinds de Aad de Mos-jaren met Nii Lamptey en Klas Ingesson (hoewel we toen, als ik me goed herinner, ook nog steeds Popescu en Heintze hadden - waarvan bij beide spelers slechts één teen al voldoende zou zijn om de huidige selectie een niveau of drie omhoog te tillen).

Onder Aad werd Heintze verkocht, en ging hij spelen met Erik Meijer als linksback.
 
Het is eigenlijk wel bizar... Als PSV wint, dat halen we tot dusverre het maximale resultaat tegen 3 geheide top-5 clubs (AZ, Feyenoord, Utrecht), en hebben we Heerenveen-uit ook al gehad. Je kan dan puur op resultaat spreken van een prima start van het seizoen. En dat met de zwakste selectie sinds de Aad de Mos-jaren met Nii Lamptey en Klas Ingesson (hoewel we toen, als ik me goed herinner, ook nog steeds Popescu en Heintze hadden - waarvan bij beide spelers slechts één teen al voldoende zou zijn om de huidige selectie een niveau of drie omhoog te tillen).

Inderdaad, puur naar de cijfers gekeken is het dan zeker niet slecht. Nu weer hele wedstrijden een goed niveau halen, spelvreugde en drive toevoegen en het gaat nog wat worden
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan