FC Groningen - PSV | Woensdag 13 december 2017 | Eindstand 3-3

Status
Je kunt niet meer reageren.
Het zat ook niet echt mee gisteren. Groningen kwam in de eerste 60 minuten ongeveer 2x over de middellijn en 2x werd er gescoord. Ook na de 2-3 waren er genoeg kansen op 2-4. Dat Cocu Rosario erin brengt in de laatste 10 minuten kan ik nog wel begrijpen, maar wat ik niet snap is waarom ze de bal niet in de ploeg kunnen houden en waarom onze aanvallers niks meer deden om de aanvallen van Groningen te verstoren.

Het ergste van allemaal vind ik echter de manier waarop de 3-3 valt. Blijkbaar is niemand in staat op zo'n moment de bal vol te raken, waardoor de kans verkeken zou zijn. Ik zie dat zo vaak bij PSV, dat ze zo dom uitverdedigen dat de tegenpartij toch weer aan de bal komt, volkomen onnodig.

Krek wa'k zei.
 
Het erge is dus dat dat middenveld helemaal niet werd overgeslagen, de bal werd helemaal niet ongehinderd (nou ja eigenlijk wel omdat die extra verdedigende kracht niets deed) de 16 werd ingepompt. Als je het verslagje van de laatste minuten leest dan weet je ook dat een extra spits hier niets aan had veranderd.

PSV had in de laatste minuten de bal in de ploeg moeten houden en druk zetten op Groningen. Zorgen dan ze niet meer in de buurt konden komen van de goal van Zoet. Vanaf 92:56 hebben ze daar meermaals de gelegenheid voor gehad. Vanaf de vrije trap door van Ginkel maar lliefst ...5 keer !!!.
Binnen een paar seconden geven ze bal steeds weer aan Groningen. ... 5 keer !!!.:FP:

... 72 seconden later ligt de bal in het netje achter Zoet. :mad:
 
Laatst bewerkt:
PSV had in de laatste minuten de bal in de ploeg moeten houden en druk zetten op Groningen. Zorgen dan ze niet meer in de buurt konden komen van de goal van Zoet. Vanaf 92:56 hebben ze daar meermaals de gelegenheid voor gehad. Vanaf de vrije trap door van Ginkel maar lliefst ...5 keer !!!.

... 72 seconden later ligt de bal in het netje achter Zoet. :mad:

Je hoeft niet eens druk te zetten als je de bal zelf hebt. Zoals ik al eerder aangaf. Je hoeft alleen maar te zorgen dat Groningen de bal zo'n minuut de bal niet krijgt. Zou toch niet zo moeilijk moeten zijn.:ai:
 
Je hoeft niet eens druk te zetten als je de bal zelf hebt. Zoals ik al eerder aangaf. Je hoeft alleen maar te zorgen dat Groningen de bal zo'n minuut de bal niet krijgt. Zou toch niet zo moeilijk moeten zijn.:ai:

Met balbezit op de helft van de tegenstander zet je al druk. Mocht je de bal dan toch een keer verliezen moet je niet terug lopen maar er vol invliegen dan kan de tegenstander ook niet naar je eigen doel komen. Je moet ze gewoon niet de gelegenheid geven.
 
Laatst bewerkt:
Met balbezit op de helft van de tegenstander zet je al druk. Mocht je de bal dan toch een keer verliezen moet je niet terug lopen maar er vol invliegen dan kan de tegenstander ook niet naar je eigen doel komen. Je moet ze gewoon niet de gelegenheid geven.

Soms lijkt het alsof het niet zo moeilijk is...

:mad: Is het ook niet!
 
Je hoeft niet eens druk te zetten als je de bal zelf hebt. Zoals ik al eerder aangaf. Je hoeft alleen maar te zorgen dat Groningen de bal zo'n minuut de bal niet krijgt. Zou toch niet zo moeilijk moeten zijn.:ai:

Nee, de hele eerste helft was het geen enkel probleem. En toen waren de Groningen spelers nog fris.
 
Wie weet is Cocu dan eindelijk eens een keer weg. Elk nadeel heb zijn voordeel.

Tja, zonde van die opleving na Oisjek, anders was een vervolg van de lijdensweg ons bespaard gebleven. Cocu leeft nog in 2005. Hij denkt echt dat deze spelers een wedstrijd in het slot kunnen gooien. Wanneer gaat hij eindelijk ontdekken dat deze spelers niet van hetzelfde hout zijn gesneden als de spelers waar hij mee speelde. Deze ploeg moet je geen rare tactische opdrachten meegeven. Gewoon, ga lekker aanvallend voetballen. 100 % zeker dat de resultaten aanzienlijk verbeteren, want voetballen kunnen ze wel beter dan alle andere ploegen in de eredivisie, misschien op Ajax na.
 
Dit is gewoon slecht. En inderdaad voetballers zijn echt niet dom. Cocu hoeft toch niet alles voor te kauwen. De spelers moet toch echt zelf de bal naar een niet Groningen speler spelen.
 
Het erge is dus dat dat middenveld helemaal niet werd overgeslagen, de bal werd helemaal niet ongehinderd (nou ja eigenlijk wel omdat die extra verdedigende kracht niets deed) de 16 werd ingepompt. Als je het verslagje van de laatste minuten leest dan weet je ook dat een extra spits hier niets aan had veranderd.

Reageer niet alleen op deze post, maar op meerdere van je.
-O.a. Dat van Ginkel in minuut 92 naar Lozano moet spelen, maar die was er dus al uit. Wat je dus schrijft in een andere post zou het dus moeten zijn: Lozano in de hoek, vrije trap ed., maar kan dus niet. Jij verzint het, PSV niet....
-De enige die diep stond was LdJ, daar kan van Ginkel m toch niet aan kwijt in de diepte?
-Degene die scoort was de directe tegenstander van Bergwijn of Lozano, die waren er dus uit en daarom kon hij opstomen.
-Het is toch geweldig dat je als Groningen zijnde je hele verdediging naar voren kan sturen omdat alleen LdJ er nog staat.

Echt zó tactisch fout (de grootste was Bergwijn eruit halen). Daar kunnen opgroeiende spelers ook niets meer aan doen.
Daarnaast moet Cocu de jongens inmiddels tot in den treure geinstruereerd hebben over dit soort situaties: wat als, dan wat? Ik zie het niet terug, al jaren niet, als ze zogenaamd terug gaan lopen.

Ik zie geen plan, niet van spelers, niet van coaches.
En ja, ik hoooooop juist dat PSV dit forum leest en plannen gaat smeden. Hier wordt zo vaak -voorafgaand aan wedstrijden- vingers op tactisch zere plekken gelegd.
 
Laatst bewerkt:
Reageer niet alleen op deze post, maar op meerdere van je.
-O.a. Dat van Ginkel in minuut 92 naar Lozano moet spelen, maar die was er dus al uit. Wat je dus schrijft in een andere post zou het dus moeten zijn: Lozano in de hoek, vrije trap ed., maar kan dus niet. Jij verzint het, PSV niet....
-De enige die diep stond was LdJ, daar kan van Ginkel m toch niet aan kwijt in de diepte?
-Degene die scoort was de directe tegenstander van Bergwijn of Lozano, die waren er dus uit en daarom kon hij opstomen.
-Het is toch geweldig dat je als Groningen zijnde je hele verdediging naar voren kan sturen omdat alleen LdJ er nog staat.

Echt zó tactisch fout (de grootste was Bergwijn eruit halen). Daar kunnen opgroeiende spelers ook niets meer aan doen.
Daarnaast moet Cocu de jongens inmiddels tot in den treure geinstruereerd hebben over dit soort situaties: wat als, dan wat? Ik zie het niet terug, al jaren niet, als ze zogenaamd terug gaan lopen.

Ik zie geen plan, niet van spelers, niet van coaches.
En ja, ik hoooooop juist dat PSV dit forum leest en plannen gaat smeden. Hier wordt zo vaak -voorafgaand aan wedstrijden- vingers op tactisch zere plekken gelegd.

Het gaat mij natuurlijk niet om de exacte situatie. Lozano was er uit, OK. Dan houdt van Ginkel de bal bij zich totdat iemand anders zich aandient. Indien dat niet gebeurt hebben we veel slapers.
En wordt er opeens aan principieele mandekking gedaan? Onder het motto: het is de man van iemand die gewisseld is, dus hij heeft vrij toegang tot de goal? Dat is nog onder F niveau.
 
Met kerst heeft ajaks ons al ingehaald, gelukkig is de rukker Cocu na dit seizoen weg, laat hem nu nog maar ff in rust de boel verneuken en dan oprotten.
 
Het gaat mij natuurlijk niet om de exacte situatie. Lozano was er uit, OK. Dan houdt van Ginkel de bal bij zich totdat iemand anders zich aandient. Indien dat niet gebeurt hebben we veel slapers.
En wordt er opeens aan principieele mandekking gedaan? Onder het motto: het is de man van iemand die gewisseld is, dus hij heeft vrij toegang tot de goal? Dat is nog onder F niveau.

Nou, door het brengen van verdedigende middenvelders Rosario en Luckassen groepeerde PSV zich rondom de 16. Dan wordt het daar overvol en dan zie je dat Groningen kan scoren uit een overvolle situatie. PSV had daadwerkelijk alleen Luuk de Jong nog voorin staan. Dat gaf de verdediging van Groningen alle tijd om op te stomen of om een mooie voorzet in die chaos te geven. Wanneer PSV zijn oorspronkelijke veldbezetting had behouden, had Groningen toch veel beter zijn best moeten doen. Eigenlijk ging het tot de wissels niet zo waardeloos. Het was niet fantastisch, maar PSV voetbalde en creëerde kansen. Soms gaf het ook wat weg, maar dat viel nog best mee.
 
Nou, door het brengen van verdedigende middenvelders Rosario en Luckassen groepeerde PSV zich rondom de 16. Dan wordt het daar overvol en dan zie je dat Groningen kan scoren uit een overvolle situatie. PSV had daadwerkelijk alleen Luuk de Jong nog voorin staan. Dat gaf de verdediging van Groningen alle tijd om op te stomen of om een mooie voorzet in die chaos te geven. Wanneer PSV zijn oorspronkelijke veldbezetting had behouden, had Groningen toch veel beter zijn best moeten doen. Eigenlijk ging het tot de wissels niet zo waardeloos. Het was niet fantastisch, maar PSV voetbalde en creëerde kansen. Soms gaf het ook wat weg, maar dat viel nog best mee.

:unsure:Verdedigende middenvelders moeten verdedigen op de helft van de tegenstander of op en rond de middenlijn (zeker in de slotminuten) en niet rondom de 16. :re: PSV speelt de laatste tijd de slotminuten van heel veel wedstrijden op de eigen helft i.p.v. op de helft van de tegenstander.
:(
Laf angsthazenvoetbal. :oops:
 
Laatst bewerkt:
:unsure:Verdedigende middenvelders moeten verdedigen op de helft van de tegenstander of op en rond de middenlijn (zeker in de slotminuten) en niet rondom de 16. :re: PSV speelt de laatste tijd de slotminuten van heel veel wedstrijden op de eigen helft i.p.v. op de helft van de tegenstander.
:(
Laf angsthazenvoetbal. :oops:

Zo is het.
 

Kip en het ei.
Als de hele attitude van de club/coach een voorsprong koesteren is en daar het wisselbeleid ook op afstemt, kan je dan de verantwoordelijkheid volledig op de spelers afschuiven die in een moeilijke fase (zeg 1 doelpunt voorsprong, met nog 15 min te gaan) wellicht het overzicht gaan verliezen en daar nog extra druk opgelegd zien krijgen door ze uit de comfortzone te halen door ze op te zadelen met 9 verdedigend denkende spelers ipv verder te gaan in een systeem wat ze 60 minuten lang deden?

Ik vind van niet!

Zo ja, dan zijn ze blijkbaar niet goed ingelicht en voorbereid.
Nogmaals, wat hadden Van Ginkel en Schwaab gisteren beter kunnen doen toen ze in balbezit kwamen? Pingelen? De tribune in? Passen op Brenet? Passen op eenzame, langzame LdJ in de voorhoede? Passen op Rosario, Hendrix, Ramselaar en Luckassen die allemaal op dezelfde plek stonden, waarschijnlijk?

Cocu: koop een spiegel en ga op cursus.
 
Laatst bewerkt:
Punten verspelen in eigen huis tegen het nietige Excelsior? Da's wel heel erg optimistisch.

:unsure:Het nietige Excelsior heeft uit met 0-2 van AZ gewonnen en PSV heeft er maar met 1-2 van gewonnen. :re:
Het kan dus wel, maar ik verwacht het niet. Het zou wel heel mooi zijn als ook Ajax niet profiteert. ;)
 
:unsure:Het nietige Excelsior heeft uit met 0-2 van AZ gewonnen en PSV heeft er maar met 1-2 van gewonnen. :re:
Het kan dus wel, maar ik verwacht het niet. Het zou wel heel mooi zijn als ook Ajax niet profiteert. ;)

Zou niet al te veel hopen. Sterker nog, ik denk dat Excelsior kansloos verliest vanavond.

Gewoon verder kijken. 3 punten tegen ADO en een gelijkspelletje een dag later bij AZ - Ajax, en je staat weer 7 punten los op alle twee. Van mij part mag AZ ook winnen want ik zie Ajax nog altijd als concurrent nummer 1.
 
[h=1]Cocu over PSV: Ons laf noemen gaat wel erg ver[/h] https://www.ed.nl/psv/cocu-over-psv-ons-laf-noemen-gaat-wel-erg-ver~a30907f6/

Vanaf 7, 8 minuten voor het einde zijn we inderdaad meer achteruit gaan lopen." [h=2]Keuze[/h] Op dat moment moest de trainer naar eigen zeggen een keuze maken. ,,Lozano zat tegen een tweede gele kaart aan, kregen we door van de scheidsrechters. :ai:
:eek:mg:
Toen zij met Mike te Wierik ook nog eens voorin gingen lopen, heb ik een verdediger (Derrick Luckassen, red.) gebracht. Als je dan de wedstrijd met 2-3 wint, haal je de overwinning binnen en heb je het goed gedaan. Dat gebeurt nu niet en dan is er kritiek. Wij moeten op zo'n moment overwegen wat het beste is. Dat je dan laf bent, dat gaat me wel heel ver. Dat wij als koploper kritiek krijgen, dat is verder niet erg. We hebben ook de lof gekregen, prima. Als het niet goed gaat, krijg je ook meningen en kritiek en daar hoeven we niet druk over te doen. We moeten ook kritisch zijn op onszelf. Vaak maak je wel de goede keuze en soms maak je misschien een mindere keuze. Dat is ook niet zo erg om een keer te erkennen."

:unsure:Dus de scheidsrechters zeggen tegen Cocu dat Lozano een 2e gele kaart gaat krijgen en vervolgens wisselt hij Lozano voor Luckassen. :re: :p

Nou laf is het wel degelijk en oliedom om zo defensief te wisselen. :cry:

Betekenis ' laf '
laf (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord; vergrotende trap: laffer, overtreffende trap: lafst)
1 niet moedig; bang, lafhartig
2 zouteloos, smakeloos

Betekenis ' oliedom '
olie·dom (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord)
1 heel dom
 
Vond ik ook. Ach, hier is er al weer genoeg over geschreven. Als psv aanvallers voorin laat, kan die Te zwierig niet eens mee naar voren.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan