FC Groningen - PSV | Woensdag 13 december 2017 | Eindstand 3-3

Status
Je kunt niet meer reageren.
[h=1]`We moeten ons ware gezicht laten zien`[/h] http://www.psv.nl/psv/video-2/video/we-moeten-ons-ware-gezicht-laten-zien.htm

Helaas maar weer een helft gelukt.
:unsure:Of werd het ware gezicht op het eind getoond? :re: Angsthazenvoetbal. :FP:

Wat zegt die hier kort samengevat? Kan hem niet bekijken op mobiel.

Dwaas. Nog altijd pislink over het gelijkspel, zijn dramatische verdedigende wissels moet ik nu al niet aan denken, maar goed. Leven gaat weer verder. Straks ADO thuis die je ook niet zomaar wint, staan gewoon 8e en hebben voor ADO begrippen een prima elftal. Je zal maar uit moeten kijken voor El Khayati. Stel je eens voor zeg......

Ik eis 3 thuisoverwinning tegen ADO, VVV en Vitesse, met of zonder Cocu.
 
[h=1]Lozano zag angstig PSV: 'Alsof we niet meer vooruit kunnen voetballen'[/h] https://www.vi.nl/nieuws/lozano-zag-angstig-psv-alsof-we-niet-meer-vooruit-kunnen-voetballen

'Het voelt als een nederlaag', verzuchtte de Mexicaan na afloop tegenover VI. 'We kunnen niemand anders de schuld geven dan onszelf. In de eerste helft was er niet veel aan de hand, we voetbalden vrij makkelijk en komen op een goede voorsprong.'

'Daarna, in de tweede helft, lijkt het alsof we niet meer vooruit kunnen voetballen', vervolgde Lozano zijn analyse. 'We werden te angstig, dat hebben we aan onszelf te danken. Dat moet beter. Gelukkig hebben we niet veel tijd om erover na te denken, want er komen drie wedstrijden in een week aan.'

:unsure:Ze moeten er juist wel heel lang over nadenken. :re:
 
Heeft Cocu nog steeds niet door dat verdedigen niet aan PSV besteed is. Elke wedstrijd dat ze op het eind een e tra verdediger inbrengen krijgen we een goal tegen.

Hoe meer verdedigers wij inbrengen, hoe slechter we gaan spelen. Op het laatst stonden er zes verdedigers en nog geef je het weg. Gewoon vier verdedigers laten staan en meer op de counter spelen, zo moeilijk is dat toch niet. Slechte tactiek van Cocu. Ook in Amsterdam met vijf verdedigers beginnen, zo win je nooit. Overigens : met dat scheidsrechters corps is er geen touw aan vast te knopen met al die dubieuze penaltys. De een geeft hem wel, de ander niet. Rare spelregel. Ik ga er nog steeds van uit, dat opzettelijk hands bestraft moet worden, maar het is een luk raak situatie geworden. Ook voor forse overtredingen niet fluiten en een ongelukkige bal op de achterkant van je arm op de stip leggen. Ik word er kotsbeu van en het voetbal gaat me langzamerhand irriteren.
 
Cocu's strategie is al jaren : voorsprong proberen te behouden door te verdedigen ...of je nu 1-0 voorstaat of 3-0 , zodra je voor staat, verdedigen !! Voorsprong verder uitbouwen door aanvallend spel komt totaal niet voor in zijn visie....en zoals hij schaapachtig in de dugout blijft zitten, af en toe op staat en loopt, maar vrijwel nooit zijn mond opentrekt om spelers tactische aanwijzingen te geven of tot de orde te roepen, dat alles maakt dat ik compleet uitgekeken ben op Cocu...ontslag nog voor Kerst 2017 graag !!!
 
Dit gaat PSV weggeven. Kleine troost, kampioen betekent geen CL meer waardoor gevolgen minder immens zijn.
 
Ik zat ook al te vloeken op de wissels. Dat is vragen om een tegengoal. Tot nu toe had PSV telkens geluk, maar dat is nu op. Gewoon met aanvallers druk houden op de verdedigers en middenvelders van de tegenpartij. Overigens viel Groningen op een gegeven moment wel erg gemakkelijk aan. Er stond telkens iemand vrij. Ramselaar en de buitenspelers dekten niet mee terug.
 
blij dat ik na de 60e minuut niet meer kon kijken, wat n ongelofelijke koekenbakkers zijn het.
 
Ik zat ook al te vloeken op de wissels. Dat is vragen om een tegengoal. Tot nu toe had PSV telkens geluk, maar dat is nu op. Gewoon met aanvallers druk houden op de verdedigers en middenvelders van de tegenpartij. Overigens viel Groningen op een gegeven moment wel erg gemakkelijk aan. Er stond telkens iemand vrij. Ramselaar en de buitenspelers dekten niet mee terug.

We zijn een roepende in de woestijn. Dit zag je van mijlenver aankomen. Ik roep al heel lang dat PSV moet aanvallen en druk moet zetten, maar ze vallen steeds terug op het oude patroon.
Zo vraag je om problemen en kun je het tegen elke club in de Mickey Mouse competitie moeilijk krijgen en punten verspelen. Aanvallen en druk zetten en meer goals maken dan de tegenstander. Veel simpeler kan het niet.
Voetbal kan een mooie sport zijn als je de spelers vrij laat spelen en niet met teveel opdrachten het veld instuurt. Bij iedere tegengoal slaat de paniek volledig toe en gaat PSV achteruit spelen en zich terug trekken. De angst regeert i.p.v. de bravoure. En dat tegen vrijwel elke tegenstander. Dit seizoen zijn er slechts een paar wedstrijden geweest waarin PSV aanvallend doorging.
Gezien het huidige spel van PSV is het een wonder dat we nog 5 punten voor staan. Dan heeft de concurrentie (lees Ajax) het ook niet best gedaan.
Zoals het spelletje nu gespeeld wordt doet gewoon pijn aan de ogen. Als je naar de Nederlandse competitie kijkt is het niet zo vreemd dat het Nederlandse voetbal geen ruk meer voorstelt internationaal. Als je daarbij ook nog de wekelijks falende arbitrage in ogenschouw neemt is het plaatje compleet. We zitten in een glijbaan naar beneden. Het "voetbal' is zichzelf aan het vernietigen.
 
We zijn een roepende in de woestijn. Dit zag je van mijlenver aankomen. Ik roep al heel lang dat PSV moet aanvallen en druk moet zetten, maar ze vallen steeds terug op het oude patroon.
Zo vraag je om problemen en kun je het tegen elke club in de Mickey Mouse competitie moeilijk krijgen en punten verspelen. Aanvallen en druk zetten en meer goals maken dan de tegenstander. Veel simpeler kan het niet.
Voetbal kan een mooie sport zijn als je de spelers vrij laat spelen en niet met teveel opdrachten het veld instuurt. Bij iedere tegengoal slaat de paniek volledig toe en gaat PSV achteruit spelen en zich terug trekken. De angst regeert i.p.v. de bravoure. En dat tegen vrijwel elke tegenstander. Dit seizoen zijn er slechts een paar wedstrijden geweest waarin PSV aanvallend doorging.
Gezien het huidige spel van PSV is het een wonder dat we nog 5 punten voor staan. Dan heeft de concurrentie (lees Ajax) het ook niet best gedaan.
Zoals het spelletje nu gespeeld wordt doet gewoon pijn aan de ogen. Als je naar de Nederlandse competitie kijkt is het niet zo vreemd dat het Nederlandse voetbal geen ruk meer voorstelt internationaal. Als je daarbij ook nog de wekelijks falende arbitrage in ogenschouw neemt is het plaatje compleet. We zitten in een glijbaan naar beneden. Het "voetbal' is zichzelf aan het vernietigen.

Precies dit! Niets aan toe te voegen. Je kijkt uit gewoonte of loyaliteit, maar je doet dat al tijden niet meer voor je plezier. Voetbal is van 'belangrijkste bijzaak!' verworden tot belangrijkste ergernis...
 
Hoe meer verdedigers wij inbrengen, hoe slechter we gaan spelen. Op het laatst stonden er zes verdedigers en nog geef je het weg. Gewoon vier verdedigers laten staan en meer op de counter spelen, zo moeilijk is dat toch niet. Slechte tactiek van Cocu. Ook in Amsterdam met vijf verdedigers beginnen, zo win je nooit. Overigens : met dat scheidsrechters corps is er geen touw aan vast te knopen met al die dubieuze penaltys. De een geeft hem wel, de ander niet. Rare spelregel. Ik ga er nog steeds van uit, dat opzettelijk hands bestraft moet worden, maar het is een luk raak situatie geworden. Ook voor forse overtredingen niet fluiten en een ongelukkige bal op de achterkant van je arm op de stip leggen. Ik word er kotsbeu van en het voetbal gaat me langzamerhand irriteren.

Meer verdedigers, minder aanvallers, is minder druk op de verdediging/opbouw van de tegenstander. Die kunnen naar hartenlust hun spelletje spelen: middenveld overslaan (waar PSV er dus 2 bijgezet heeft) en direct ongehinderd de bal in de 16 pompen. Klassieke fout van ofwel onervaren ofwel matige coaches.
 
Speel dan verdomme op balbezit de laatste minuut. :mad:

92:16 Luckasen komt erin voor Lozano
92:56 Vrije trap op de helft van Groningen. Van Ginkel speelt de bal richting cornervlag naar een Groningen speler. :ai:
93:15 Luckassen kopt een lange trap van Padt naar een Groningen speler. :ai:
93:23 Rosario schiet de bal blind naar voren. Padt neemt de bal aan halverwege de Groningen helft. :ai:
93:35 Van Ginkel schiet de bal blind naar voren naar een Groningen speler. :ai:
93:45 Iedereen van PSV loopt terug. Alleen De Jong huppelt voorin wat rond. :ai:
93:55 Schwaab schiet de bal in paniek weg naar Groningen speler Mahi.:ai:
93:58: Mahi omspeelt Ramselaar en Brenet. :ai:
94:04 Mahi geeft een steekbal aan Kane die Hendrix gepasseerd is. :ai:
94:06 Voorzet Groningen kaatst van de voet van Schwaab via de voet van Hendrix naar Groningen speler Veldwijk. :ai: :p
94:08 De bal blijft liggen en Te Wierik schiet de bal tussen de benen van Zoet in de goal. :ai:
95:28 Van Ginkel krijgt nog de kans op 3-4, maar schiet de bal via de grond naar Padt. :ai:

Ze hebben het zelf verprutst ... :mad: :nocheer::cry:

Met heel veel ergernis speel ik dan maar de advocaat van de duivel: en al dit gepruts is in opdracht van de master-puppeteer Cocu?

Dit heeft niets met taktiek te maken, maar met onkunde van de voetballers, zowel voetballend als mentaal. Als van Ginkel de bal op moment 92.56 naar Bijvoorbeeld Lozano zou spelen, die daarna de bal bij zich houdt, en bijvoorbeeld al afhoudend een vrije trap uitlokt doordat een Groningenspeler uiteindelijk uit frustratie Lozano omvertrapt. Dan even herstellen, de bal goed leggen, naar van Ginkel spelen die dit trucje ook zo uitvoert. Fluitsignaal, overwinning binnen.
Maar nee, iedereen in de selectie is bang om de bal bij zich te houden, en uit angst voor de bovenmenselijke voetbalkwaliteiten van de gemiddelde Grongenspeler rossen ze de bal maar blind weg.

Misschien lezen ze hier te vaak het Forum en zijn ze al overtuigd dat ze de slechtste selectie van Nederland zijn, met de slechtste coach, die alleen door geluk en scheidsrechtelijke dwalingen 10 punten los stond.

Ik ben er in ieder geval goed geërgerd door. Niet alleen door de houding, het spel en het resultaat maar ook door alle excuses die de selectie aangeboden krijgt door de supporters. Cocu is zo'n laffe coach, dan staat er weer iemand niet op "zijn" plek, dan speelt er weer iemand naast iemand anders waardoor die opeens niets meer kan, de verdediging kan niets, dus moeten er meer aanvallers in die niet aanvallen, maar dat is dan weer Cocu zijn schuld...

Gewoon ophouden met dat gejank! Natuurlijk houdt de kwaliteit historisch en internationaal niet over, maar in de eredivisie is het echt meer als voldoende. Maar dan moet je wel voetballen naar je kunnen en niet als een onkundig F-elftal je door Naaihuis buiten de blessuretijd een goal laten incasseren.
 
Het zat ook niet echt mee gisteren. Groningen kwam in de eerste 60 minuten ongeveer 2x over de middellijn en 2x werd er gescoord. Ook na de 2-3 waren er genoeg kansen op 2-4. Dat Cocu Rosario erin brengt in de laatste 10 minuten kan ik nog wel begrijpen, maar wat ik niet snap is waarom ze de bal niet in de ploeg kunnen houden en waarom onze aanvallers niks meer deden om de aanvallen van Groningen te verstoren.

Het ergste van allemaal vind ik echter de manier waarop de 3-3 valt. Blijkbaar is niemand in staat op zo'n moment de bal vol te raken, waardoor de kans verkeken zou zijn. Ik zie dat zo vaak bij PSV, dat ze zo dom uitverdedigen dat de tegenpartij toch weer aan de bal komt, volkomen onnodig.
 
Meer verdedigers, minder aanvallers, is minder druk op de verdediging/opbouw van de tegenstander. Die kunnen naar hartenlust hun spelletje spelen: middenveld overslaan (waar PSV er dus 2 bijgezet heeft) en direct ongehinderd de bal in de 16 pompen. Klassieke fout van ofwel onervaren ofwel matige coaches.

Het erge is dus dat dat middenveld helemaal niet werd overgeslagen, de bal werd helemaal niet ongehinderd (nou ja eigenlijk wel omdat die extra verdedigende kracht niets deed) de 16 werd ingepompt. Als je het verslagje van de laatste minuten leest dan weet je ook dat een extra spits hier niets aan had veranderd.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan