Europees Kampioenschap 2020

Al met al een toernooi om snel te vergeten, vind ik. Weinig hoogtepunten, weinig goede wedstrijden, veel verdedigend spel, vreselijk toernooi van Nederland, en natuurlijk 1 heel groot dieptepunt bij Denemarken-Finland.

Een keeper wordt speler van het toernooi benoemd nu ook. Erg veelzeggend.

Paar hoogtepunten dan toch benoemen:
- Goals Schick, Pogba en Modric.
- Dumfries
- ......(vul maar aan als je wil, schieten me er geen meer te binnen.)
Ik vind je te negatief. Italië is een zeer verdiende winnaar, niet alleen door de teamprestatie, maar ook omdat ze leuk voetbal hebben laten zien en 3 top landen verslagen hebben. Zelden zo’n leuke Azzuri gezien. Heb wel eens een minder leuke winnaar gezien. Het is ze gegund.
 
Ook bizar dat ‘we’ al anderhalf jaar geen handen meer mogen geven en dat ik dit toernooi en ook vanavond weer te pas en te onpas mensen elkaar handen zie schudden. Lekker voorbeeld.
Corona is toch al voorbij? Hoe kun je anders een EK kriskras door Europa spelen in gevulde stadions?
 
Echt, de coach scheelt echt een slok op de borrel op dit niveau. Mancini maakt van de subtoppers (Chiellini en Bonucci daargelaten) Europese kampioenen. Geweldig toch?! Zijn De spelers van Oranje nou minder dan die van de Italianen en Denen of de Zwitsers? Ik denk het niet. Onze coach kon er niet alleen geen team van maken maar hij nam ook verkeerde spelers mee waaronder een oude keeper van 38 jaar. Hoe dan ook is dit een les voor Oranje, Frankrijk, België enz.
 
Ik vind je te negatief. Italië is een zeer verdiende winnaar, niet alleen door de teamprestatie, maar ook omdat ze leuk voetbal hebben laten zien en 3 top landen verslagen hebben. Zelden zo’n leuke Azzuri gezien. Heb wel eens een minder leuke winnaar gezien. Het is ze gegund.
Dat is waar.
Maar vond ze tegen Spanje en vandaag de eerste helft dan weer bijzonder tegenvallen dat ik ze niet direct als hoogtepunt zou benoemen. Maar ok, zeker wel de verdiende winnaar, met een zeer goede teamspirit
 
Overigens wel terecht dat Donnarumma speler vh toernooi is geworden. Wat een keeper is hij, zeg. De nieuwe Neuer; een keeper die vanaf jonge leeftijd al wereldtop is en dat nog heel lang gaat blijven.

PSG wordt wel een bizar team straks. “Mooi” (heb eigenlijk niets met die club) dat Gini daar nog wel onderdeel van uit gaat maken. Denk dat zij met City *kuch oliedollars kuch* de komende jaren binnen de top afstand gaan nemen van de rest.
 
Overigens wel terecht dat Donnarumma speler vh toernooi is geworden. Wat een keeper is hij, zeg. De nieuwe Neuer; een keeper die vanaf jonge leeftijd al wereldtop is en dat nog heel lang gaat blijven.

PSG wordt wel een bizar team straks. “Mooi” (heb eigenlijk niets met die club) dat Gini daar nog wel onderdeel van uit gaat maken. Denk dat zij met City *kuch oliedollars kuch* de komende jaren binnen de top afstand gaan nemen van de rest.
Geweldige keeper, zeker. Op zo'n leeftijd al.

Maar een keeper speler vh toernooi?
Dat geeft toch ook n beetje de armoede van het toernooi weer?

We hebben de topaanvallers gemist. De middenvelders van wereldniveau. De opstormende backs die iedereen omver hebben geblazen. (Naast Denzel natuurlijk, maar die is te vroeg uitgeschakeld, anders was hij t geworden :p ).

Maar eerlijk is eerlijk, zou enkel Chiellini kunnen benoemen als alternatief voor die trofee.
Jammer dat Chiesa de eerste wedstrijden niet heeft meegedaan. Die heeft wel fraaie dingen laten zien.
 
Geweldige keeper, zeker. Op zo'n leeftijd al.

Maar een keeper speler vh toernooi?
Dat geeft toch ook n beetje de armoede van het toernooi weer?

We hebben de topaanvallers gemist. De middenvelders van wereldniveau. De opstormende backs die iedereen omver hebben geblazen. (Naast Denzel natuurlijk, maar die is te vroeg uitgeschakeld, anders was hij t geworden :p ).

Maar eerlijk is eerlijk, zou enkel Chiellini kunnen benoemen als alternatief voor die trofee.
Jammer dat Chiesa de eerste wedstrijden niet heeft meegedaan. Die heeft wel fraaie dingen laten zien.
Spinazzola als hij niet geblesseerd was geraakt, denk ik. Maar eens.
 
Paar hoogtepunten dan toch benoemen:
- Goals Schick, Pogba en Modric, Gavranovic (met pass van Xhaka)
- Dumfries
- Kroatië- Spanje en Frankrijk- Zwitserland op voorspraak @Brainz
- Italië ( moest erbij van @Weltmeister :p )
- ....(vul maar aan als je wil, schieten me er geen meer te binnen.)

Aangevuld.
Zag ook die 3-3 van Zwitserland voorbij komen. Geweldige goal, met die precisiepass van Xhaka. Ook hoogtepunt wat mij betreft.
 
Al met al een toernooi om snel te vergeten, vind ik. Weinig hoogtepunten, weinig goede wedstrijden, veel verdedigend spel, vreselijk toernooi van Nederland, en natuurlijk 1 heel groot dieptepunt bij Denemarken-Finland.

Een keeper wordt speler van het toernooi benoemd nu ook. Erg veelzeggend.

Paar hoogtepunten dan toch benoemen:
- Goals Schick, Pogba en Modric.
- Dumfries
- ......(vul maar aan als je wil, schieten me er geen meer te binnen.)
-de toss tussen Chiellini en Alba
 
Zo, als je gaat slapen na de wedstrijd en da pas het topic weer opent:
Als t penalty’s worden, wint Engeland.
Waarom dacht je dat? Traditioneel is Engeland slecht in penalty's en de keeper maakte ook geen goede indruk. Overigens deed die laatste het uiteindelijk prima in de penaltyserie.
Ik had de bal in de ploeg gehouden zodat Engeland niet meer kon wisselen.
Zei ik ook!
Hopen dat Rashford en Sancho missen.
Veel te laat ingebracht voor als je echt wil winnen.
Dat laffe gedoe zo hard mogelijk afstraffen graag!
Nou, vooruitziende blik!
Wat is dat met die suffe hupjes?!
Dat vind ik ook altijd. Maar Jorginho is echt de penaltykoning en die doet dit altijd.
En ja hoor, weer een jonkie. Vind het echt ontzettend sneu voor zo'n Saka. Kon die duikelaar het lef niet opbrengen om daar te gaan staan?
Onvoorstelbaar toch? Een van de jonkies laten nemen, terwijl er nog zat ervaren spelers over waren. Waarom hij Henderson wisselde, snap ik ook niet. Die kan toch wel een penalty schieten?
Al met al een toernooi om snel te vergeten, vind ik. Weinig hoogtepunten, weinig goede wedstrijden, veel verdedigend spel, vreselijk toernooi van Nederland, en natuurlijk 1 heel groot dieptepunt bij Denemarken-Finland.

Een keeper wordt speler van het toernooi benoemd nu ook. Erg veelzeggend.

Paar hoogtepunten dan toch benoemen:
- Goals Schick, Pogba en Modric.
- Dumfries
- ......(vul maar aan als je wil, schieten me er geen meer te binnen.)
Ik vond het eigenlijk een heel leuk toernooi met veel verrassingen en spannende wedstrijden. De krachtsverschillen bleken heel klein te zijn.
Echt, de coach scheelt echt een slok op de borrel op dit niveau. Mancini maakt van de subtoppers (Chiellini en Bonucci daargelaten) Europese kampioenen. Geweldig toch?! Zijn De spelers van Oranje nou minder dan die van de Italianen en Denen of de Zwitsers? Ik denk het niet. Onze coach kon er niet alleen geen team van maken maar hij nam ook verkeerde spelers mee waaronder een oude keeper van 38 jaar. Hoe dan ook is dit een les voor Oranje, Frankrijk, België enz.
En ook dit dacht ik gisteren. Met een paar verbeteringen had Nederland dit ook kunnen bereiken:
- een goede coach
- een goede keeper
- een goede spelverdeler i.p.v. De Roon
- meer een team
Dat had al een heel groot verschil gemaakt., als je Oranje langs de Italianen legt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan